Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Volgens mij zijn dat nog maar geruchten. Er wordt ook gefluisterd dat de nieuwe Supernait geen dac meer zou hebben...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

N.L.

Naim - Neat - Chord

Dr.Bedlo

Alco,

Is er al zicht op je combi. Of blijkt wederom dat ze in Engeland geen verstand hebben van navigatie, en inmiddels al drie keer omgereden zijn via Timboektoe.
Quad vintage.

Alco

CiteerAlco,

Is er al zicht op je combi. Of blijkt wederom dat ze in Engeland geen verstand hebben van navigatie, en inmiddels al drie keer omgereden zijn via Timboektoe.
Helaas Fred,...nog steeds niks nieuws te melden.  :yawnee:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Jammer voor je. Ik weet hoe het voelt.aan de andere kant ook wel apart. De levertijd is nu al langer dan de duur van de apparaten die je hebt weten te behouden.
Quad vintage.

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

corry

.

garmtz

Citaat van: Jeriko op juni 17, 2013, 21:18:05
En heb je ook de HiCap DR geprobeerd?

Sorry van de late reactie, maar nog steeds de HiCap DR nog niet kunnen beluisteren (heel kort bij een klant, te kort om er iets over te zeggen). Het Naim forum gelovende, moet het een aardige stap zijn t.o.v. de HiCap 2.

Jeriko

Citaat van: garmtz op juni 25, 2013, 22:02:14
Sorry van de late reactie, maar nog steeds de HiCap DR nog niet kunnen beluisteren (heel kort bij een klant, te kort om er iets over te zeggen). Het Naim forum gelovende, moet het een aardige stap zijn t.o.v. de HiCap 2.

Ik heb beide beluisterd en ik vond in mijn setup de DR echt veel beter klinken, bij de hicap 2 vond ik het laag te overheersend en deed te weinig in het midden en hoog.
Ik vind het geluid nu veel meer in balans.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

garmtz

Citaat van: Jeriko op juni 25, 2013, 22:40:07
Ik heb beide beluisterd en ik vond in mijn setup de DR echt veel beter klinken, bij de hicap 2 vond ik het laag te overheersend en deed te weinig in het midden en hoog.
Ik vind het geluid nu veel meer in balans.

Interessant! Komt goed overeen met de ervaringen op de Naim forum.

Jeriko

Citaat van: garmtz op juni 25, 2013, 22:49:00
Interessant! Komt goed overeen met de ervaringen op de Naim forum.

Ik weet niet wat die DR doet in complete naim setup want ik hoorde van mijn dealer dat die een klant had die de hicap 2 weer beter vond in zijn setup.
Die miste het warme randje (dat bij mij weer teveel was), ik denk dat het ook te maken heeft met de keuze van de luidsprekers hij heeft naim ovators en ik de linn majik 140.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

garmtz

Citaat van: Jeriko op juni 25, 2013, 23:00:49
Ik weet niet wat die DR doet in complete naim setup want ik hoorde van mijn dealer dat die een klant had die de hicap 2 weer beter vond in zijn setup.
Die miste het warme randje (dat bij mij weer teveel was), ik denk dat het ook te maken heeft met de keuze van de luidsprekers hij heeft naim ovators en ik de linn majik 140.

Aha... O.k.

garmtz

ivdz

Hey Garmt,

Zijn de prijzen voor BeNeLux al bij jullie gekend ?

Groet,
Iver
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

raindog

Mooie updates. Ben benieuwd hoe de vernieuwingen zich klankmatig vertalen.

Edit: ik zie dat de Supernait geen dac meer aan boord heeft. De Supernait is ook de enige die goedkoper wordt, de andere twee stijgen iets in prijs.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Jumping Jack

Citaat van: Jumping Jack op juni 19, 2013, 09:35:46
Volgens mij zijn dat nog maar geruchten. Er wordt ook gefluisterd dat de nieuwe Supernait geen dac meer zou hebben...

De geruchten kloppen dus... Die nieuwe supernait zal wel iets zijn voor YamahaRXVXVRVRRVXXX....
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: ivdz op juni 26, 2013, 12:44:57
Hey Garmt,

Zijn de prijzen voor BeNeLux al bij jullie gekend ?

Groet,
Iver

Nee... Dit is echt heel heet van de pers (staat zelfs nog niet helemaal compleet op de Naim pagina), dus prijzen en levertermijn nog volledig onbekend...

Het betekent wel dat onze Nait versterkers te koop komen te staan. Dus mocht iemand geinteresseerd zijn in een SuperNait, Nait XS of Nait 5i(italic), laat het maar even weten!

Alco

CiteerNieuwe opties, kom er maar in Alco..!!!
Alleen de SuperNait 2 zou ik wel nieuwsgierig naar zijn. De originele heeft me nooit zo kunnen bekoren.

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Roeland22

Citaat van: Jumping Jack op juni 19, 2013, 09:35:46

En dat blijkt te kloppen: http://www.naimaudio.com/hifi-products/supernait-2-0  8)
Cambridge Audio CXA81 - Volumio Rivo - Astin Trew AT3500+ - Schiit Bifrost 2 - VPI Scout/Goldring 2400/Graham Slee Reflex - PSU 1 - Q Acoustics Concept 30 - SVS SB 2000 Pro

Achiel

Nu ook nog nieuwe streamers met een android plug-in  :inlove:
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Klout10

Ik ben altijd een fan geweest van de originele SuperNait, zeker in combinatie met de HDX. Ben erg benieuwd naar de verbeteringen die de SuperNait 2 brengt!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Ik denk dat het echt een WINNER wordt, die nieuwe Supernait! Ik heb ook altijd wel een zwak gehad voor de Supernait, zeker met een Hicap.

Jumping Jack

Welke streamer wordt er meestal gecombineerd met de supernait? NDX? En hoe verhoudt zo'n combi zich tot de SU?
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

Zie onderstaande post van Garmt. Ook wel zo'n beetje mijn luisterervaring...... tot nu toe!

Citaat van: garmtz op juni 17, 2013, 18:14:16
Laat ik zeggen dat ik vooral aan zou willen bevelen zelf zaken in de eigen set te beoordelen... Dat gezegd hebbende, ben ik dus aan het testen geslagen (niet dat ik de resultaten al niet wist, maar ik hoe regelmatig sessie voor mezelf om dit alles weer hernieuwd in perspectief te zien)...

Als eerste de SuperUniti, die in isolatie echt een heerlijk plaatje neerzet. Voor het geld blijft dit een verbluffend apparaat. Echter, de interne streamer is de beperkende factor in de SuperUniti. Niet dat dat een probleem is, noch dat het onbekend of wat dan ook is (ze de escapades van YRXV... :)   De NDX op de SUperUniti is echt een stap in de goede richting. Op de vlakken van levendigheid, controle, muzikaliteit, openheid etc. is dit een grote stap. Je zit dan al wel bijna op nog een keer de prijs van de SuperUniti natuurlijk...

Dan de NDX op de SuperNait. Persoonlijk vind ik ook dit een stapje mooier dan de SuperUniti als geïntegreerde versterker. Met de HiCap (oude versie) op de SN maak je weer een stap: vooral het gemak en de speelsheid waarmee SN+HiCap+NDX speelt is toch echt wel erg fijn...

Misschien een beetje houtje-touwtje opgeschreven (ik heb geen notities gemaakt), maar vooral de kwaliteitsstappen in mijn hoofd zijn weer gecalibreerd. Ik luister behoorlijk globaal, dus mij valt een verbetering in het totale beeld het meest op.

Wellicht niet verrassend, maar ik denk dat je bijv. met een SU de beste kans hebt op een upgrade met een betere bron. Ook dit is natuurlijk geen geheim: source first!
mainly British stuff