Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

Citaat van: garmtz op december  1, 2012, 19:05:54
En ja, de HiCap is er nog... :)

Hahaha, bedankt. Ik zal er over nadenken, maar ik ben eigenlijk best tevreden met m'n huidige set.

Wel denk ik er zo af en toe over om eens naar andere luidsprekers te kijken/luisteren. Ik ben klankmatig ontzetend tevreden over de Sehring luidsprekers, maar zijn met hun 1 meter en 10 cm wel erg dominant aanwezig in onze woonkamer:

(Foto geleend van fairaudio.de)

Een paar maanden geleden heb ik eens geluisterd naar een Neat Motive 2, maar dat vond ik toch een te grote stap achteruit. Misschien is een kleine standmount zoals de B&W PM1 iets...

Jullie ervaringen / adviezen zijn welkom...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Alco op december  1, 2012, 13:24:08
Thanx B110...tja,..het moest er een keer weer van komen, hè! ;) :laugh:   Tja...Harbeth... kweetnie... heb 't nog nooit beluisterd.
Ben op zich wel nieuwsgierig, maar ben ook nog best happy met m'n Diapason's. (al zou ik kwa looks weleens wat anders in huis willen hebben)
Puur afgaand op de klankmatige omschrijvingen zou Harbeth niet echt mijn smaak zijn, maar goed... dat dacht ik ook van de Nait XS, dus... who knows. :lookaround:

De Neat Motive 2(evt SE) ben ik ook wel nieuwsgierig naar, maar goed...alles op z'n tijd.
Een betere bron lijkt me voorlopig het belangrijkste.

Ik kan alvast verklappen dat de Motive 2SE minder "aantrekkelijk/sprankelend" klinkt dan de standaard versie ;), maar wel iets verfijnder. Het is maar waar je voorkeur ligt.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: Klout10 op december  4, 2012, 08:46:40
Misschien is een kleine standmount zoals de B&W PM1 iets...

Nee... :)

Streamz

Ik heb het al eens eerder gezegd in een ander topic meen ik, als je een kleine luidspreker zoekt moet je echt de kleine Vivid op je lijstje zetten. Wellicht wat overdone voor je XS, maar dat geeft je weer een groeipad.
Ik heb de Vivid's gehoord op Naim en dat werkte prima samen.

Klout10

Citaat van: garmtz op december  4, 2012, 09:06:18
Nee... :)

Da's duidelijk, wil je dat eens toelichten?? Graag je advies...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Jumping Jack

Voor zij die wat meer 'Naïm-power' willen: er staat een machtige Nap 300 op hifi.nl...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

musfed

Mooi ding die 300, helaas qua prijs out of my league. Mijn speakers zouden het denk ik wel erg fijn vinden.....
Dutch & Dutch 8c's

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op december  4, 2012, 18:36:27
Voor zij die wat meer 'Naïm-power' willen: er staat een machtige Nap 300 op hifi.nl...

En ook nog een mooie NAP 250 voor een wat meer betaalbare prijs  :wub:
Ik heb hier al eens stiekem over na zitten denken.......  Bi-ampen met de Superuniti - NAP 250 combi  :angel:
Zou dat nog iets moois op kunnen leveren ?  ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

bmateijsen

Citaat van: YamahaRXV op december  5, 2012, 18:04:28
En ook nog een mooie NAP 250 voor een wat meer betaalbare prijs  :wub:
Ik heb hier al eens stiekem over na zitten denken.......  Bi-ampen met de Superuniti - NAP 250 combi  :angel:
Zou dat nog iets moois op kunnen leveren ?  ::)

Bi-ampen met een Superuniti, mijn advies... niet doen.....

Groet,

Bjorn

YamahaRXV

Citaat van: bmateijsen op december  5, 2012, 18:31:48
Bi-ampen met een Superuniti, mijn advies... niet doen.....

Groet,

Bjorn

Ah, ik had al gehoopt op een reactie  :D
Bjorn, kan jij je advies mogelijk toelichten, ik meen hier namelijk op het Naim forum ook al eens al iets over gelezen te hebben  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

bmateijsen

2 verschillende soorten van versterking... Een NAP 250 klinkt gewoon anders, synergie is dan gewoon laag.

Bas Akkerman

En synergie is waar het om gaat
Heus, zal zo wel stoppen met dit gepraat
Het lijkt anders teveel op blaten
Maar die samenwerking tussen apparaten
Dat blijft bijzonder en verfijnd
Net een gedicht zonder eind
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: bmateijsen op december  5, 2012, 18:41:51
2 verschillende soorten van versterking... Een NAP 250 klinkt gewoon anders, synergie is dan gewoon laag.

Een NAP 200 zou mogelijk meer synergie kunnen bieden ?
Of beter helemaal niet bi-ampen met de Superuniti  ;)

garmtz

Citaat van: YamahaRXV op december  5, 2012, 19:52:21
Een NAP 200 zou mogelijk meer synergie kunnen bieden ?
Of beter helemaal niet bi-ampen met de Superuniti  ;)

Technisch gezien kun je er op vooruitgaan met een NAP 200, muzikaal niet...

garmtz

Citaat van: Klout10 op december  4, 2012, 09:53:57
Da's duidelijk, wil je dat eens toelichten?? Graag je advies...

Enorm overrated... Maar ga hem zelf eens beluisteren naast een... Zeg... Harbeth HL-P3ESR? :)   Hij is wel goedkoper, toegegeven...

Klout10

Is zo'n Harbeth HL-P3ESR goed te doen in een ruimte van zeg 30m2?

garmtz

Citaat van: Klout10 op december  5, 2012, 21:59:11
Is zo'n Harbeth HL-P3ESR goed te doen in een ruimte van zeg 30m2?

Ligt eraan hoe je hem plaatst en hoe veel laag dat genereert, hoe ver je er van af zit etc. 30 m2 zegt me niet heel veel... Zit je in een luisterdriehoek van zo'n 2 m per zijde en staan de speakers in ieder geval 30+ cm van de muur, dan zijn dat prima uitgangspunten en gaat het dus uitstekend.

Klout10

Hmm, okee moet kunnen dus...

Ga me toch eens verdiepen in "het harbeth topic"  ;D

garmtz

Citaat van: Klout10 op december  5, 2012, 22:16:35

Sterkte! :D

twani

Xander32

Citaat van: Klout10 op december  5, 2012, 22:16:35

Citaat van: garmtz op december  5, 2012, 22:17:51
Sterkte! :D
Dat doen jullie steevast toch erg slim hier  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Klout10

Ik wil niet zeuren, maar eigenlijk ziet het (Harbeth) er niet uit! Of ben ik de enige??

garmtz

Citaat van: Klout10 op december  6, 2012, 08:52:46
Ik wil niet zeuren, maar eigenlijk ziet het (Harbeth) er niet uit! Of ben ik de enige??

Je bent niet de enige, maar ik ben het niet met je eens... :)

Alco

CiteerIk wil niet zeuren, maar eigenlijk ziet het (Harbeth) er niet uit!
Ik begrijp wat je bedoelt, maar nu ik de foto van je Sehrings gezien heb vind ik dat je er met de meeste Harbeth' qua looks op vooruit gaat!  :sigh:

Qua design komen de meeste Harbeth modellen wat oubollig over, maar welke stand gebruikt wordt doet ook veel voor het totaalplaatje.
De Harbeth's van Garmtz (of was 't van Bjorn) op die witte, open fishtank stands vind ik best mooi en toch onopvallend integreren in het interieur. :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Alco, wat voor stands bedoel je?? Heb je een linkje o.i.d. voor me?

Alvast bedankt!