Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerMooi plaatje Alco, en we wisten het wel vroeg of laat... Nu nog een combi met Harbeth maken. Aantrekkelijke prijzen trouwens voor de p3es2.
Thanx B110...tja,..het moest er een keer weer van komen, hè! ;) :laugh:   Tja...Harbeth... kweetnie... heb 't nog nooit beluisterd.
Ben op zich wel nieuwsgierig, maar ben ook nog best happy met m'n Diapason's. (al zou ik kwa looks weleens wat anders in huis willen hebben)
Puur afgaand op de klankmatige omschrijvingen zou Harbeth niet echt mijn smaak zijn, maar goed... dat dacht ik ook van de Nait XS, dus... who knows. :lookaround:

De Neat Motive 2(evt SE) ben ik ook wel nieuwsgierig naar, maar goed...alles op z'n tijd.
Een betere bron lijkt me voorlopig het belangrijkste.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Alco, Leuk om te horen dat je zo enthousiast bent, krijg zelf ook zin om eens iets te wijzigen in m'n set.

Garmtz, is die HiCap al verkocht??   ;D ;D ;D
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Jumping Jack

Mooi Alco!  :clapping:

Als je het graag wat upfront hebt, mss eens pmc 22 of 23 luisteren...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

CiteerAlco, Leuk om te horen dat je zo enthousiast bent, krijg zelf ook zin om eens iets te wijzigen in m'n set.
Ja, maf is dat hèh... ben je net tevreden met wat je hebt...

CiteerAls je het graag wat upfront hebt, mss eens pmc 22 of 23 luisteren...
De pms 22 vind ik iets te groot voor een standspeaker. Die 23 ziet er wel prachtig uit! :happy:
Alleen gaat mijn voorkeur uit naar een kleinere, standspeaker. (ik heb iets met kleinere speakers op stands)
Kleinere speakers vind ik vaak uitblinken in de 'verdwijntruc' en met grote, vloerstaande speakers ben ik huiverig voor teveel laag.
(woon in redelijk gehorig appartement, met boven en onder buren)

Maar bedankt voor de tip. Zal toch even kijken of er bij mij in de omgeving een pmc-dealer is.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Jumping Jack

Er is natuurlijk ook nog een 21 (ik bedoelde eigenlijk de 21 en 22, de boekenplankmodellen dus  ;))...
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

CiteerEr is natuurlijk ook nog een 21 (ik bedoelde eigenlijk de 21 en 22, de boekenplankmodellen dus ;))
Aha, ok... de 21 ziet er al beter uit, JJ. Ik zie trouwens dat PMC ook in light-eiken leverbaar is. (net als bijv. Neat)
Dan heeft een merk bij mij al een streepje voor. :)

Verrek...ik zie zojuist dat notabene m'n dichtstbijzijnde Naim dealer ook PMC levert. :smile:
Plus, hij kent mijn smaak/voorkeuren op HiFi gebied. Toch maar weer 'ns een kijkje nemen binnenkort!

Jumping Jack

Ik ben onder geen beding aansprakelijk voor eventuele aankopen, Alco  ;).
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

CiteerIk ben onder geen beding aansprakelijk voor eventuele aankopen, Alco  ;)
Verdorie,..da's nou jammer. Ik had gehoopt de financiele gevolgen evt op jou te kunnen verhalen.  ;) ;D

musfed

PMC, Harbeth, mooie merken, maar ben je nu niet eens toe aan een mooi setje Penaudio's?
Dutch & Dutch 8c's

Alco

Citeerben je nu niet eens toe aan een mooi setje Penaudio's?
Nou...toevallig dat je er over begint... ik heb de Nait XS notabene op een setje Penaudio Charisma's kunnen beluisteren!
Degene van wie ik de XS heb overgenomen heeft zelf de Charisma's en toen ik aangaf dat ik dat één van de mooist klinkende kleine speakers vond, stelde hij voor om langs te komen met zowel de Nait XS als de Penaudio's.

Tot mijn grote verbazing klonk de combinatie Penaudio + Nait XS totaal niet bijzonder.
(saai, terughoudend, beetje gesluierd, stemmen die body misten, rommelig) Ik begreep er niks van. :dontgetit:
Ook de verkoper van de Nait XS gaf toe de combi Nait XS + Diapasons mooier te vinden.

Ondanks het enorme prijsverschil tussen beide, klonk de Rega Brio-R een stuk beter met de Penaudio's.
Een positieve verassing was wel dat de Pen's niet zo'n eind de kamer in hoefden te staan om goed te klinken, zoals ik altijd bij Rinsma gewend was.
Maar de combi Nait XS & Penaudio bleek vreemd genoeg dus geen goede match.

De combinatie Sonneteer Alabaster + Penaudio Charisma vind ik hemels, terwijl eenzelfde Sonneteer Alabaster i.c.m mijn Diapason's hier totaal niet bijzonder klonk. 

musfed

Jee, dat had ik niet verwacht. Dacht dat die Penaudio's het wel lekker zouden doen op Naim.
Dutch & Dutch 8c's

Alco

CiteerJee, dat had ik niet verwacht. Dacht dat die Penaudio's het wel lekker zouden doen op Naim.
Ik ook... we waren dan ook erg verrast. Temeer omdat zowel de Nait XS en de Brio-R het beide prima doen op m'n Diapason's.
Dezelfde Penaudio's klonken onlangs al beter op een UnitiQute bij de dealer. Ik begin me nu toch af te vragen of er niet iets anders de oorzaak is geweest dat de Pen's zo matig presteerde op de Nait XS.  :unsure:

De verkoper vond zelf Sonneteer versterkers te fel/scherp klinken op Penaudio.
Dat verbaasde mij nogal, aangezien Sonneteer vriendelijker/warmer klinkt in 't hoog dan Naim.

garmtz

Niet DENKEN dat Harbeth niets voor jou is! Luisteren ! :)

En ja, de HiCap is er nog... :)

garmtz

Oja, en welkom terug bij de club Alco... :)

twani

Mooie foto van die XS Alco...... Inderdaad een paar fijne "Harries" erbij en je kan weer jaren voort ;D

Alco

Haha...een paar fijne Harrie's. (die bijnaam kende ik nog niet)  :clapping:

Tja,...misschien moet ik er toch maar 'ns aan geloven. :lookaround:
Maar aangezien ook op mijn balkon nog geen geldboompje groeit moet ik wel kiezen... betere bron, of andere speakers.
Ik kan me aardig vinden in de 'source-first' filosofie die Naim meestal hanteerd, dus een betere bron lijkt me meer voor de hand liggend.

Harrie's beluisteren zou ik bij voorkeur direkt op m'n eigen set doen.
Ik heb geen auto, dus 'even' een setje P3(es2 of esr) ophalen om eerst thuis te proberen wordt daarom vrij lastig. :unsure:

bmateijsen

Zo zwaar weegt de doos niet Alco... en als je een karretje meeneemt is vervoer in de trein nog makkelijker ;).
Waar een wil is.... ;)

Alco

CiteerZo zwaar weegt de doos niet Alco... en als je een karretje meeneemt is vervoer in de trein nog makkelijker .
Waar een wil is... ;)
Da's waar, maar zo groot is mijn wil/nieuwsgierigheid (nog) niet.

Klout10

Heeft iemand een linkje naar de meest recente Naim prijslijst? Een PM met een PDFje mag natuurlijk ook  ;D
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Cyreg

setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Klout10

bezoeker

hey alco,

ik kijk even niet op het forum en allemaal ontwikkelingen  8)
Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik vond zelf de combinatie naim en penaudio ook niet bijzonder. Kortom ik kan me je mening goed voorstellen.

Alco

Citeerhey alco,

ik kijk even niet op het forum en allemaal ontwikkelingen 8)
Gefeliciteerd met je aankoop!

Dank je, Dennuz..  Ja, wel even bij de les blijven hè !? :D ;)  (het kan soms ineens snel gaan) ;D

CiteerIk vond zelf de combinatie naim en penaudio ook niet bijzonder. Kortom ik kan me je mening goed voorstellen.
Het opmerkelijke vond ik dat een UnitiQute in de winkel niet onaardig klonk op dezelfde Penaudio's.
Ok, zeker nog niet als de combi Sonneteer & Penaudio, maar toch... wel veelbelovend.
Vandaar dat ik meer verwachte van de Nait XS + Pen's, maar met de Brio-R klonk het beter!

Robiwan

Welcome back Alco met de aankoop van een mooie Nait XS. Klinkt lekker he :D Helder en strak, maar een "zacht" hoog?, nee dat kan ik niet beamen.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

CiteerWelcome back Alco met de aankoop van een mooie Nait XS Klinkt lekker he :D Helder en strak, maar een "zacht" hoog?, nee dat kan ik niet beamen.
Nee inderdaad. Ik nu ook niet dus. :)