Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Citaat van: Klout10 op november 21, 2012, 22:08:57
:hmmm:
Dus je hebt voor zo'n slordige EUR 11.000 aan versterkers staan en wil dan besparen op de kabel ertussen? Lijkt me eerlijk gezegd erg jammer...

Heb je helemaal gelijk in. Ik kijk ook verder en start goedkoop. Ben wel van mening dat diverse kabels ( van naam ) over priced zijn. En dat wil ik eerst eens filteren. Heb inmiddels interessante kabels voorbij zien komen. Blijft ook weer een hoop geld.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Ben toch ook nog steeds benieuwd waarom de ND5xs afgeraden werd/wordt. Heb zeer positieve ervaring met de superuniti. Dus waarom niet. Wat komt er dan in de buurt? LINN niet omdat ik daar maar 1 input op zie. ND5xs heeft er meerdere + iRadio.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

Citaat van: Fireman op november 21, 2012, 22:55:54
Heb je helemaal gelijk in. Ik kijk ook verder en start goedkoop. Ben wel van mening dat diverse kabels ( van naam ) over priced zijn. En dat wil ik eerst eens filteren. Heb inmiddels interessante kabels voorbij zien komen. Blijft ook weer een hoop geld.

Heb extreem goede ervaringen met Mogami 2534 + Neutrik XLR. Bijzonder 'stille' kabels en zeer uitgewogen.

garmtz

Citaat van: Fireman op november 21, 2012, 23:00:02
Ben toch ook nog steeds benieuwd waarom de ND5xs afgeraden werd/wordt. Heb zeer positieve ervaring met de superuniti. Dus waarom niet. Wat komt er dan in de buurt? LINN niet omdat ik daar maar 1 input op zie. ND5xs heeft er meerdere + iRadio.

Het is geen harde afrading, de ND5XS zal prima presteren op de Pass combi. Ik vind alleen Naim componenten een stuk beter tot hun recht komen in een volledige Naim set. Ze komen dan tot leven, terwijl ze in een 'vreemde' combi soms wat minder levendig en weinig detailrijk kunnen overkomen. Het tegenovergestelde wat je van een Naim component verwacht zo ongeveer.

Ik heb met zowel Linn als Meridian niet echt die ervaring, maar ik zal mezelf niet teveel herhalen. Misschien zijn anderen ook wel een andere mening toegedaan, dus zelf een demo regelen is denk ik het handigst.

Klout10

Citaat van: garmtz op november 22, 2012, 08:59:41
Ik vind alleen Naim componenten een stuk beter tot hun recht komen in een volledige Naim set. Ze komen dan tot leven, terwijl ze in een 'vreemde' combi soms wat minder levendig en weinig detailrijk kunnen overkomen. Het tegenovergestelde wat je van een Naim component verwacht zo ongeveer.

Ben het wel met je eens, denk alleen dat dit de "elektronica" van Naim betreft. Deze combineren met bijvoorbeeld luidsprekers van een ander merk werkt volgens mij wel ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Ik dacht vanmiddag laat ik mijn centen eens uitgeven aan een Logitech squeezebox bij de MM. mededeling van de MM techneut. Logitech maakt ze niet meer en ze worden ook niet meer gemaakt. Lijkt mij nogal onzin te zijn maar enfin.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op november 22, 2012, 17:40:36
Ik dacht vanmiddag laat ik mijn centen eens uitgeven aan een Logitech squeezebox bij de MM. mededeling van de MM techneut. Logitech maakt ze niet meer en ze worden ook niet meer gemaakt. Lijkt mij nogal onzin te zijn maar enfin.

Bij de Saturn in Spijkenisse verkopen ze Naim!
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op november 22, 2012, 17:42:17
Bij de Saturn in Spijkenisse verkopen ze Naim!

Je bij de Jumbo  verkopen ze brood.

Ahum...Ik zoek na mijn debacle met de ND5sx  or whatever gewoon een meer goedkopere oplossing bevalt het niet dan gooi je tenminste niet bakken veel mot pleurops uit het venster.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: fred19633 op november 22, 2012, 17:44:41
Je bij de Jumbo  verkopen ze brood.

Ahum...Ik zoek na mijn debacle met de ND5sx  or whatever gewoon een meer goedkopere oplossing bevalt het niet dan gooi je tenminste niet bakken veel mot pleurops uit het venster.

Verbaast mij niet, de teloorgang van Naim is ingezet.Voorspelde ik al eerder maar wat als gekke freddy weg gezet.

Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op november 22, 2012, 17:40:36

Het klopt wel hoor wat MM techneut je vertelde.... het wachten is op een opvolger....

http://nl.hardware.info/nieuws/30368/logitech-squeezebox-gaat-eol-maar-ondersteuning-blijft
mainly British stuff

corry

.

Alco

CiteerBij de Saturn in Spijkenisse verkopen ze Naim!
Yeah,..right.  ;D  ahum,...toch ?  :unsure:  (aan de ene kant kan ik me dat niet voorstellen, maar...on the other hand.... Saturn verkocht tot voor enkele jaren geleden ook nog merken als Diapason, Nottingham Analoque, e.d.

Fred,...ik zou Marktplaats afstruinen naar een 2e hands Squeezebox Touch.
(geen SB Classic, dan ga je er klankmatig te ver op achteruit, met of zonder externe dac eraan)
Nieuw kost een SB Touch nog maar iets van € 229,- dus 2e hands moet 't lukken voor zo'n € 150,-
Daar kun je je geen buil aan vallen... mocht 't niet bevallen, dan verlies hooguit een paar tientjes.

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Alco op november 22, 2012, 20:58:08
Yeah,..right.  ;D  ahum,...toch ?  :unsure:  (aan de ene kant kan ik me dat niet voorstellen, maar...on the other hand.... Saturn verkocht tot voor enkele jaren geleden ook nog merken als Diapason, Nottingham Analoque, e.d.r

Tuurlijk niet :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Xander32

Citaat van: Alco op november 22, 2012, 20:58:08
Yeah,..right.  ;D  ahum,...toch ?  :unsure:  (aan de ene kant kan ik me dat niet voorstellen, maar...on the other hand.... Saturn verkocht tot voor enkele jaren geleden ook nog merken als Diapason, Nottingham Analoque, e.d.

Fred,...ik zou Marktplaats afstruinen naar een 2e hands Squeezebox Touch.
(geen SB Classic, dan ga je er klankmatig te ver op achteruit, met of zonder externe dac eraan)
Nieuw kost een SB Touch nog maar iets van € 229,- dus 2e hands moet 't lukken voor zo'n € 150,-
Daar kun je je geen buil aan vallen... mocht 't niet bevallen, dan verlies hooguit een paar tientjes.
SBT tweedehands zijn momenteel erg gewild en dat drijft de prijs op... Hier en daar nog new te verkrijgen maar ook voor minimaal 230 euris incl. verzenden ....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

fireman

Voor tussen oplossing met een airport express + http://www.beresford.me/products/dac.html  Is dat wat? Helaas dan niet via een app te bedienen, maar wel via iTunes mijn (muziek) bibliotheek zichtbaar en iRadio.

OF

Is het handig om een unitiqute aan te schaffen (2de hands) en dan die te gebruiken als bron? Kan dat überhaupt zonder problemen? En via welke aansluiting doe ik dat dan? Pre out??

Alco

CiteerIs het handig om een unitiqute aan te schaffen (2de hands) en dan die te gebruiken als bron? Kan dat überhaupt zonder problemen? En via welke aansluiting doe ik dat dan?
Die vraag heb ik vorig jaar ook een keer gesteld op 't UK Naim forum en dit was toen het antwoord:

"The answer to this is yes. You simply set the volume to 100% and use the variable output to a free socket on your amp or pre-amp. I have the 'Qute as streamer/tuner/dac into my 102. It does a beautiful job as a streamer, and the DAC is simply superb"

Volgens mij staat het ook ergens beschreven in de UnitiQute manual.
Ik merkte zelf overigens geen verschil tussen de UQ's interne dac en die van m'n Squeezebox, toen ik een keer een UQ thuis kon uitproberen.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

OK, helder.
MAAR, kan ik dan ook beschouwen dat de input signalen op de UQ rechtstreeks eruit gaan, zonder tussenkomst ( en dus invloed ) van het voorversterker gedeelte? Je zet de volume knop immers op 0 (nul)

fireman

Vraag mbt de ND5xs.Is er enige vorm van volume bediening op de n-Stream app icm met de ND5xs netwerkspeler. met de superuniti had ik dat, logischerwijs. Maar is er zoiets ook mogelijk met de ND5xs?

Klout10

Alleen in combinatie met daartoe geschikte Naim (voor) versterkers...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

RexManning

Alleen up en down. Je kan geen level invoeren.
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

bmateijsen

Citaat van: Fireman op november 23, 2012, 20:09:41
Vraag mbt de ND5xs.Is er enige vorm van volume bediening op de n-Stream app icm met de ND5xs netwerkspeler. met de superuniti had ik dat, logischerwijs. Maar is er zoiets ook mogelijk met de ND5xs?

Het lijkt mij logischer dat je de voorversterker vwb volume wil doen, niet op een bron component ;)

fireman

Citaat van: bmateijsen op november 24, 2012, 12:59:43
Het lijkt mij logischer dat je de voorversterker vwb volume wil doen, niet op een bron component ;)

In het verleden had je CD-spelers die ook een soort voorversterker functie hadden, of uitgangs sturing. Gezien de nieuwe technologieën acht ik het niet onmogelijk, vandaar mijn vraag. En die n-Stream app is echt hartstikke mooi en daar kan echt heel veel mee...

fireman

Alco

Citeerdie n-Stream app is echt hartstikke mooi en daar kan echt heel veel mee...
Maar een basic << en >> functie, die wel op elke CD-speler en op de Ipeng app zit, ontbreekt. :unhappy:

Heb gezien dat de n-stream app sinds kort wel inderdaad een heleboel info kan laten zien, van het album/de artiest die op dat moment speelt. Ook dat het dan album tips weergeeft van soortgelijke artiesten, etc.
(van mij hoeft dat allemaal niet, maar het ziet er op zich wel mooi uit)

Citeerhttp://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/146955/Naim-Superuniti.html
Auch!....€ 1000,- verlies in 2 maanden tijd. :mellow: 

Jumping Jack

Scrollen in een nummer kan al met de UnitiLite en binnenkort ook met de andere streamers  ;)
http://www.naimaudio.com/news/article/n-stream-32
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs