Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

Citaat van: LPlover op november 17, 2012, 15:14:50
Algemene vraag aan alle Naim lovers hier.

Wie heeft z'n set aangesloten op een geaard stopcontact?

Gr,

Robin

Als je in een wat recenter huis woont (zoals in mijn geval) heb je als snel een geaard stopcontact...

Heb overigens nooit vergeleken...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Cyreg

Ik heb geen NAIM  :devil: , maar hier (nieuwbouw) is behoorlijk groot verschil tussen met en zonder randaarde(RA).  :wacko:
Aangesloten op RA is alleen maar m'n LFD versterker, want Cyrus heeft geen 3e pin aansluiting.

Met RA is het geluid meer upfront/grotere afbeelding en lijkt minder diep laag te gaan  :huh2:
(zal wel door de veranderde klankbalans komen)

Ben echt benieuwd naar het experiment van BB&G mbt ML Powerigel  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Fred Mulder

Citaat van: LPlover op november 17, 2012, 15:14:50
Algemene vraag aan alle Naim lovers hier.

Gr,

Robin

Ja alles geaard hier (nieuwbouw).
Met alvast voorbereidingen voor 3 stopcontacten, elk op een eigen groep, maar dat is voor later  :D

Jumping Jack

Alles geaard, met penaarde (België).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op november 17, 2012, 17:02:33
Zal voor de gein in de zaak eens de aarde afplakken van onze Powerigel en luisteren naar de verschillen tussen zonder en met randaarde.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Hier ook alles op RA met apparte audio-groep Siemens Cilindric Fuse Cartridge.

Gisteren de zekering is omgedraaid en inderdaad zelfs daarin zijn verschillen waarneembaar......  :bigsmile:

Overweeg om de HiFi-TUNiNG Zekering 10 x 38mm WA Quantum te bestellen!

http://www.hifisupply.nl/index.php?item=siemens-cilindric-fuse-cartridge--per-stuk&action=article&group_id=10000150&aid=187&lang=NL

http://www.hifisupply.nl/index.php?item=hifi-tuning-zekering-10-x-38mm-wa-quantum--per-stuk&action=article&group_id=10000150&aid=5240&lang=NL
mainly British stuff

musfed

CiteerAlgemene vraag aan alle Naim lovers hier.

Geaard en een aparte groep voor de muziek (tv etc op andere groep). Geen A-B vergelrijk maar het klinkt wel erg goed  ;D
Dutch & Dutch 8c's

YamahaRXV

Citaat van: Musfed op november 19, 2012, 00:58:58
Geaard en een aparte groep voor de muziek (tv etc op andere groep). Geen A-B vergelrijk maar het klinkt wel erg goed  ;D

Hier idem  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Jan, heb je eigenlijk al nieuws over jouw SuperUniti?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op november 19, 2012, 10:21:18
Jan, heb je eigenlijk al nieuws over jouw SuperUniti?

@ Nick, PM  ;)

fireman

Was er iets met DE superuniti??

@ Alco, check mijn handtekening ;)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

Citeer@ Alco, check mijn handtekening ;)
Goh, ...Toch de SU weer weg gedaan ?  Miste je iets in de klank, of was 't iets anders ? Toch weer terug bij Pass, zie ik. Ook mooi spul. :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Dit is toch wel de overtreffende trap t.o.v. de SU. Had er al ervaring mee en wist wat ik miste in het SU geluid. Denk er wel aan om er een ND5xs aan te hangen voor mijn streaming. Dat is een van de betere gebruiksgemakken en kwaliteiten van naim op dit moment voor mij. De n-Stream app is werkt werkelijk super. Moet alleen even uitzoeken hoe dat zit met de volume regeling op de ND5xs. Of is het in te stellen op een "starre" output ( dus niet in te stellen op een volume niveau, gewoon line out )

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

twani

Hell!!!! Wat mooi zeg :wub: 

Alco

Oelalaa,...vooral die Pass eindversterker heeft een hoog kwijlgehalte!
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

SU was in een record tempo verkocht (binnen 2 uur en binnen 10 uur opgehaald). Dat is dan nog eens de moeite waard, of was mijn prijs zo laag  :headbanging:

Dr.Bedlo

ND5 sx

Niet aan beginnen, tenminste niet voordat je lang thuis hebt geluisterd en het geluidsbeeld je bevalt. Overigens heb ik in de wandelgangen vernomen dat Rega ook met een streamer bezig is. Maar maar dan een gerucht heb ik nog niet opgevangen.
Quad vintage.

YamahaRXV

Citaat van: Fireman op november 19, 2012, 16:09:57
Dit is toch wel de overtreffende trap t.o.v. de SU. Had er al ervaring mee en wist wat ik miste in het SU geluid. Denk er wel aan om er een ND5xs aan te hangen voor mijn streaming. Dat is een van de betere gebruiksgemakken en kwaliteiten van naim op dit moment voor mij. De n-Stream app is werkt werkelijk super. Moet alleen even uitzoeken hoe dat zit met de volume regeling op de ND5xs. Of is het in te stellen op een "starre" output ( dus niet in te stellen op een volume niveau, gewoon line out )

Schitterende set Fireman  :clapping: :headbanging:
Eerlijk gezegd is Pass Labs stiekem één van de merken die ik zeer bewonder en graag nog eens in bezit zou willen hebben ;)
Als ik mij niet vergis heb ik deze of zo,n zelfde set op hifi.nl zien staan als mede ook een Naim Superuniti die i.m.o. (te) goedkoop stond  :D
Ik heb er nog met volle aandacht naar gekeken.....

Als je de Superuniti klankmatig zou vergelijken met de Pass set, wat zijn dan de hoorbare verschillen die je opvallen ?
Ik ben hier namelijk erg benieuwd naar.

fireman

De verschillen die mij direct opvallen zijn het gecontroleerde laag en het detail in het laag en mid. Hoog is al zo sprankelend. Alles valt meer op zijn plek en is herkenbaarder.

De warme en vooral muzikalere sound is iets wat zeker opvalt. Iets waar ik van hou.
"'s avonds als ik relaxed naar muziek luister en zit te genieten ( niet technisch luisteren ) dan spettert het er van af, zelfs op laag luister niveau. En als ik TV kijk en er komt een achtergrondmuziekje langs met een vette bass of een echt laag fundament, dan beginnen de kopjes bij wijze van spreken al te shaken en voel je het krachtige laag. LET WEL!! Ik heb geen subwoofer.

fireman

Citaat van: fred19633 op november 19, 2012, 17:50:25
ND5 sx

Niet aan beginnen, tenminste niet voordat je lang thuis hebt geluisterd en het geluidsbeeld je bevalt. Overigens heb ik in de wandelgangen vernomen dat Rega ook met een streamer bezig is. Maar maar dan een gerucht heb ik nog niet opgevangen.

Wat moet ik dan gebruiken voor mijn streaming opties? De n-Stream app bevalt mij prima en het geluid kan nu ook niet meer stuk.
En wat betreft de rega, komen die ook met een app? Want dat is wel zo handig.

welk streaming apparaat is aan te bevelen? En wel met een app voor op de iPhone, want gemak diemnnt de mens.

garmtz

Citaat van: Fireman op november 19, 2012, 16:09:57

Niet zo gek dat dit beter is, gezien de prijs... Ik zou hier persoonlijk geen ND5XS bij kopen. Mix van Naim met een ander merk is nooit zo gelukkig, is mijn ervaring.

YamahaRXV

Citaat van: Fireman op november 19, 2012, 19:21:15
De verschillen die mij direct opvallen zijn het gecontroleerde laag en het detail in het laag en mid. Hoog is al zo sprankelend. Alles valt meer op zijn plek en is herkenbaarder.

De warme en vooral muzikalere sound is iets wat zeker opvalt. Iets waar ik van hou.
"'s avonds als ik relaxed naar muziek luister en zit te genieten ( niet technisch luisteren ) dan spettert het er van af, zelfs op laag luister niveau. En als ik TV kijk en er komt een achtergrondmuziekje langs met een vette bass of een echt laag fundament, dan beginnen de kopjes bij wijze van spreken al te shaken en voel je het krachtige laag. LET WEL!! Ik heb geen subwoofer.

De kenmerken van de Pass combi die je aangeeft heb ik wel meer gehoord ja  ;)  Zat zojuist nog even een review van René van Es over de Pass combi die jij heb te lezen op hifi.nl en hetgeen daar uit naar voren kwam sluit wel aardig aan bij jouw bevindingen.
Deze review was trouwens erg lovend.

Wat betreft de te kiezen streamer; is een mooie zilverkleurige Linn Majik DS niets voor je om te combineren met de Pass set ?
Kan je ook bedienen met de iPhone/iPad/iPod en klankmatig zeker niet verkeerd hoor  :wub:

https://itunes.apple.com/gb/app/kinsky/id449144980?mt=8

Robiwan

Citaat van: garmtz op november 19, 2012, 22:05:24
Niet zo gek dat dit beter is, gezien de prijs... Ik zou hier persoonlijk geen ND5XS bij kopen. Mix van Naim met een ander merk is nooit zo gelukkig, is mijn ervaring.

wat is echt een foute combi met Naim? :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

fireman

Of wat is een goeie ( voor pass labs in dit geval )

YamahaRXV

Citaat van: LPlover op november 19, 2012, 22:50:16
wat is echt een foute combi met Naim? :D

Dit misschien......?? :D