Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: fred19633 op september 16, 2012, 13:38:00
Nee , al een tijdje niet meer. In zoverre heb nu de rega set er opstaan. Ben niet thuis dus fotos komen in due time.

was een reactie op garmtz :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: ivdz op september 16, 2012, 14:21:57
allez heren, dankuwel voor zoveel en zobruikbare reakties !!!!
Ik ga dan onthouden dat de apparatuur liefst niet gestapeld moet worden en naast elkaar geplaatst, ofwel bovenelkaar met tussenleggers zoals in het Corras voorbeeld. Wellicht een idee om "2 Corras - achtigen" en naast elkaar te plaatsen; Overigens zie ik 1 model bij in de foto van Norstone dat me ook aan staat.
Voila, ik durf het niet zo goed te bekennen, maar mijn hudige "meubel" is eigenlijk den zitbank van zo'n Ikea buiten-tuinset :-) evenwel weet ik niet of Ikea ze nog leverd. De "investering" was navenant: 10€ voor het demo model, en €15 voor een nieuwe !!
De Epos Epic luidsprekers heb ik nu een klein jaartje. De idee om ze te gaan luisteren kwam van een test in Hifi Choice. Op moment van aankoop wilde ik het budget beperken; ik heb ze nieuw kunnen kopen aan € 900. Gegeven die prijs, excelleren ze denk ik. Ergens zegt een buikgevoel dat ze vandaag de zwakste schakel zijn in de ketting; ik vind ze erg direct, en soms tegen het "harde" aan in de hoge tonen. Staat tegenover dat ze heel warm klinken en goed overweg gaan met Vocals.

Volgende week woensdag op bezoek in Nederland bij een forumlid op dit forum die een vergelijkbare set heeft met heel mooie luidsprekers. Ik kijk er naar uit !! Tof dat zo iets kan plaats hebben tussen mensen met een gezamelijke hobby !!

erg direct en soms hard maar toch warm. Dat rijmt niet met elkaar volgens mij. warm is meestal ook ingetogen.

Klout10

Citaat van: Alco op september 16, 2012, 13:15:42
Norstone is inderdaad wel een mooi betaalbaar merk. Heb jij dan wellicht dit rack, Klout10 ?

Men zou er dan evt voor kunnen kiezen om de glazen platen te vervangen door hout/mdf. :)

Inderdaad! Ben begin dit jaar door Fred op het idee gebracht. Nog geen moment spijt van gehad overigens...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: garmtz op september 16, 2012, 13:08:45
Zo KUN je redeneren, maar het zelf testen bewijst welke redenatie correct blijkt... ;)

is het nu suggestie, of is de klank met de cd-speler op de onderste plank vanwege minder trillingen, echt rustiger en minder levendig?

Klout10

Citaat van: bmateijsen op september 15, 2012, 19:00:25
Majik DSM met 6100 en Aktiv setup voor Majik 140.

Zeg, deze set kost zo'n EUR 9.500 en dan vergeet ik voor het gemak nog even de bekabeling. Da's heel wat anders dan een NaimUniti?!?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Geloof wat je hoort...

bmateijsen

Citaat van: Klout10 op september 16, 2012, 16:28:51
Zeg, deze set kost zo'n EUR 9.500 en dan vergeet ik voor het gemak nog even de bekabeling. Da's heel wat anders dan een NaimUniti?!?

Klopt, maar D.E. wilde graag ook horen wat de set doet.... ;)

Klout10

Citaat van: garmtz op september 16, 2012, 16:35:00
Geloof wat je hoort...

Uiteraard, maar ik vraag me af of dit een eerlijk vergelijk is...

Klout10

Sorry, zag de vorige posting niet ...

garmtz

Klinkt ook een pak minder...

Dirk

Citaat van: bmateijsen op september 16, 2012, 16:38:48
Klopt, maar D.E. wilde graag ook horen wat de set doet.... ;)
die "fout" heb ik bij jullie ook wel eens gemaakt  :D  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bmateijsen

Citaat van: Dynky op september 16, 2012, 16:48:41

We aim to please ;D

Dr.Bedlo

http://hificorner.nl/meubels/av-meubels/esse.html

Redelijk goedkoop. En dan in Graim. Nadeel is dat je net geen drie apparaten naast elkaar kan zetten. En 2 kan dus makkelijk maar dan heb je wel een groot gat in het midden. heb nu voor de Naim een Ikea lack en de Rega staat op de Norstone. Zal als ik weer hesteld ben van een herniatje en weer thuis ben wel ff een fotoshoot in elkaar flansen.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: fred19633 op september 16, 2012, 17:04:34
http://hificorner.nl/meubels/av-meubels/esse.html

Redelijk goedkoop. En dan in Graim. Nadeel is dat je net geen drie apparaten naast elkaar kan zetten. En 2 kan dus makkelijk maar dan heb je wel een groot gat in het midden. heb nu voor de Naim een Ikea lack en de Rega staat op de Norstone. Zal als ik weer hesteld ben van een herniatje en weer thuis ben wel ff een fotoshoot in elkaar flansen.

Twee apparaten naast elkaar gaat prima hoor, geen groot gat in het midden...

Overigens beterschap gewenst!

Dr.Bedlo

Dank u, nou vond het geen gezicht maar goed persoonlijk.
Quad vintage.

Klout10

Fred, bij mijn meubel bedraagt de beschikbare ruimte op een plank 110 cm. Trek daar de breedte van twee Naim apparaten à 43 cm van af en je houdt zo'n 24 cm over. Verdeel dit in drie gelijke delen dan heb ik links en rechts van de HDX en de SuperNait 8 cm ruimte. En ook tussen deze twee uiteraard 8 cm ...

Hoezo een groot gat?

Dr.Bedlo

Nou vond het optisch in mijn herinering niet zo mooi staan. Vandaar dat ik de rega boel der op heb gezet. Waar dat dan aan gelegen kan hebben weet ik zo ff niet meer.

P.s kweet het al. Had toen drie apparaten en een moest op de middelste  plank en dan heb je inderdaad een hele boel ruimte over. En dan dan de tv erbovenop.
Quad vintage.

royal d

Uiteraard, het idee van actieve aansturing op speakers is voor mij volledig nieuw vandaar de vraag of dit zo aangesloten kon worden.

Upgrade met Unitis zijn gewoon beperkt terwijl je met Linn DSM zeker nog wat winst kun behalen :)

royal d

Citaat van: Dynky op september 16, 2012, 16:48:41

Als je al dat moois ziet dan kun je haast niet anders  :sigh:

Robiwan

Wat mij de laatste tijd nog steeds opvalt is een zekere mate van kaalheid in de klank van mijn Naim set. Natuurlijke warmte lijkt een beetje zoek. Het bevalt mij niet. Het plezier dat ik eerst wel had lijkt er een beetje af. De neiging om in het weekend lekker hard te spelen is echt een stuk minder geworden. Wellicht kan Iver dit aanstaande woensdag ook beamen.

Zodoende ga ik eens een ander merk versterker proberen en wel de Rega Brio R. Kijken of die wel de klank geeft waar ik naar opzoek ben/was. Zit ook meteen een MM phonotrap in, altijd handig. En als dit geen verbetering geeft maar verder zoeken naar het "probleem".

Gr,

Robin

dre73

niets veranderd in de set?
stekkers los gehad?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Klout10

Als je voorheen wel tevreden bent geweest dan moet er toch iets veranderd zijn?

Alco

CiteerZodoende ga ik eens een ander merk versterker proberen en wel de Rega Brio R
Goh,..ben zeer benieuwd naar je bevindingen, LPlover. :) Btw,...welke ls-kabel wil je aansluiten op de Brio-R ?

Naca5 op een Brio-R aansluiten is echt een crime, door de enorme stugheid van Naca5, gecombineerd met de ls-aansluitingen die nogal dicht op elkaar zitten.

Ben echter wel verrast door de kaalheid die je ervaart. Met name de XS zou toch wat warmer/voller klinken dan bijv. de Nait 5i-2.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op september 16, 2012, 19:18:23
Wat mij de laatste tijd nog steeds opvalt is een zekere mate van kaalheid in de klank van mijn Naim set. Natuurlijke warmte lijkt een beetje zoek. Het bevalt mij niet. Het plezier dat ik eerst wel had lijkt er een beetje af. De neiging om in het weekend lekker hard te spelen is echt een stuk minder geworden. Wellicht kan Iver dit aanstaande woensdag ook beamen.

Zodoende ga ik eens een ander merk versterker proberen en wel de Rega Brio R. Kijken of die wel de klank geeft waar ik naar opzoek ben/was. Zit ook meteen een MM phonotrap in, altijd handig. En als dit geen verbetering geeft maar verder zoeken naar het "probleem".

Gr,

Robin

Niets bijzonders aan de hand lijkt mij. Komt bij mij ook vaak voor dat het soms niet echt lekker klinkt. Komt deels van gewenning en deels door externe factoren. Kan morgen weer geheel anders zijn.
Quad vintage.

corry

.