Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

Citaat van: garmtz op juni 11, 2012, 19:57:24
Muzikaal gemak en controle! Met de Naim DAC kaal krijg je technisch misschien een verbetering, maar ik schat die in als minimaal.

Thankx!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Martin!!!

Citaat van: garmtz op juni 11, 2012, 20:04:05
Het probleem is dat er maar een enkele DAC in het apparaat zit. Die kun je niet gebruiken om tegelijkertijd naar te luisteren en dezelfde DAC een signaal te laten uitgeven op de rec out vanaf een andere digitale bron. Dus dat klopt.

Dat begrijp ik, niet gelijktijdig verschillende digitale bronnen via de weergevers en via de hoofdtelefoon.

Ik vind het vreemd dat ik maar 1 digitale bron via tape out kan selecteren (TV via AV). Ik heb de DVD5 op source op tape geprogrammeerd, de record bank geeft echter geen geluid bij selectie van tape.

Ik zal morgen de DVD5 is onder tuner bij source programmeren (lesje van de NAIM workshop  8)) misschien dat het dan wel lukt!
mainly British stuff

garmtz

Ik kan alleen maar zeggen: goed de handleiding lezen... Het staat er allemaal in. Succes!

Overigens is de truuk met de tuner ingang iets dat ik alleen op de XS heb geconstateerd. Geen idee of dat bij alle modellen geldt!

Robiwan

Citaat van: Klout10 op juni 11, 2012, 14:57:01
Zoals beloofd hierbij een korte update met mijn ervaringen met de Neat Motive 2. Ik kan de positieve commentaren op internet over deze luidspreker goed voorstellen. De Motive 2 is een luidspreker die vrij gemakkelijk een behoorlijk ruimtelijk beeld neerzet. Het hoog is nooit scherp, daarbij loopt het laag onverwacht ver door. Uiteraard hangt e.e.a. sterk af van de wijze waarop deze luidsprekers worden aangestuurd. In mijn geval dus de SuperNait met HDX. Als ik de Motive 2 vergelijk met mijn huidige luidsprekers dan komt deze toch merkbaar tekort. Niet zo verwonderlijk als je de prijs in ogeschouw neemt. De Sehring klinkt gewoon lekkerder; strakker in het laag, ruimtelijker, eigenlijk al die zaken die de Neat Motive 2 zo goed doet zijn bij de Sehring S703 gewoon nog een stap mooier.

Al met al voor mij een reden om het lekker bij mijn huidige luidsprekers te houden. Daarbij komt nog de opmerking van m'n vriendin dat ze de Sehring helemaal niet te groot of lelijk vindt... Wat wil je nog meer?

Dus die Chinese bagger heeft de voorkeur boven het mooie Engelse spul? :D

Ik kan niet beamen dat de Motive 2 nooit scherp klinkt, dat doet deze weldegelijk met een slechte opname. De 2 vind ik juist lekker intiem klinken en doet heel veel goed voor zo'n relatief kleine vloerstaander.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Citaat van: LPlover op juni 12, 2012, 14:21:40
Dus die Chinese bagger heeft de voorkeur boven het mooie Engelse spul? :D

Chinese bagger?? Typisch "deutsche Gründlichkeit" zul je bedoelen  ;)

Lees deze review eens:

http://www.fairaudio.de/test/stand-lautsprecher-sehring-s703-se-1.html
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

corry

.

garmtz

Goed dat je zo nieuwe muziek ontdekt!

Maar voor mij is 320 kpbs MP3 toch nog steeds niet hifi-waardig. Wel goed voor achtergrond, meer dan goed zelfs. Maar om echt kritisch naar te gaan luisteren?

corry

.

garmtz

De zegening van onbekende muziek/opnames... :)

Martin!!!

mainly British stuff

corry

.

Klout10

*

Sullivan

Vandaag update van de n-Stream app. Alsof ze wisten dat morgen mijn NDX komt.  :D

What's New in Version 3.0
This major update enables the following new features:
• Expanded music information delivered by Rovi. With this powerful new feature explore information about the current playing album from a vast online database.
• Playlist support. Allows creation and editing of playlists with tracks from your UPnP library which can be saved to your iPad/iPhone/iPod Touch (see note)
• Play queue. You can now queue tracks from your UPnP library (see note)
• Fast UPnP browsing. Information from the UPnP server is cached on the iPad/iPhone/iPod Touch for a faster browsing experience. (see note)

Note: these features require your Naim streaming product to be running software version 3.15 or higher. This is available on NaimUniti 2 and NDS from launch. An update for all other streaming products will be released in summer 2012. Check with your retailer or the Naim website for availability.

garmtz

Je moet wel nog even wachten op software 3.15... De NDX zit nu op 3.13.

Jumping Jack

Rovi en playlists  :clapping:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Sullivan

Citaat van: garmtz op juni 26, 2012, 20:59:26

Daar was ik van op de hoogte, maar dacht alleen dat de note op de laatste feature betrekking had, niet dus. Laat die update dan maar snel komen.

fireman

Citaat van: garmtz op juni 26, 2012, 20:59:26

Lijkt wel dat 'ie nu al wel sneller is, enkel geen plaatjes bij de CD van de uPnP
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Vrees dat m'n Hi-Line nu echt kapot is: bij één van de connectoren zijn twee ringen los geraakt.  :(

Dit heb ik al eens eerder gehad en toen kon ik de ringen eenvoudig terug in elkaar klikken. Nu is er helaas een lipje afgebroken waardoor dit niet meer mogelijk is. Zal eens met Latham overleggen over hoe e.e.a. te laten herstellen...

Eigenlijk wil ik deze kabel niet kwijt, maar zijn er eigenlijk alternatieven voor de Hi-Line? Ik heb dit hier al eerder gemeld en toen werd de Cardas Golden Cross genoemd. Heeft iemand ervaring met Chord kabels??

Dr.Bedlo

Citaat van: Martin!!! op juni 14, 2012, 13:22:09
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=124010.msg2204397#msg2204397

Uhh Fred19633 weet jij hier meer van   ???

Helaas. Maar het maakt mij wel weer neusgierig naar wat de toekomst brengt met Focal en Naim. Vraag mij ook af welke de redenen zouden kunnen zijn.
Quad vintage.

Jumping Jack

De albuminfo in de update van n-stream vind ik echt fantastisch!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Gianno

Citaat van: Jumping Jack op juni 27, 2012, 18:53:33
De albuminfo in de update van n-stream vind ik echt fantastisch!

Nou bij mij werkt rovi echt voor geen meter... Hij blijft hangen op searching for metadata... Niet dat ik de functie veel wil gebruiken... Maar ja... Dan heb ik ieder geval iets te doen totdat naim een fast forward en reverse button weet te fabriceren. Iemand suggesties waarom rovi bij mij niet werkt?

Ndx, synology media server en iPad.... Hmm

Dey

Naim heeft een nieuwe XS lijn voorversterker aangekondigd met ingebouwde streamer:

http://www.naimaudio.com/news/article/naim-launches-nac-n-172-xs

http://www.naimaudio.com/hifi-products/nac-n-172-xs

The best of both worlds
The NAC-N 172 XS defines a point at which worlds collide – the traditional world of separate pre and power amplifiers, and the new world of network streaming. It's a conventional preamplifier, perfectly at home in a Naim separates environment where, partnered by a Naim NAP 155 XS power amplifier perhaps, it can reproduce music from CD or vinyl in a way that stirs the soul and quickens the pulse. But the NAC-N 172 XS also opens the door onto the new sphere of high resolution audio, internet radio and streamed music. It's a sphere that has just the same soul stirring potential as conventional audio sources, but that's effectively limitless in scope and content.

Ze zijn de line-up flink aan het aanpakken. Ik krijg steeds meer het idee dat Naim met een businessplan in de hand een verzoek heeft gedaan bij Focal om te investeren in een solide positionering van hun producten in de markt of dat de investeerders geen geduld meer hadden en Naim wel in zee moest met een grote jongen in de audiowereld.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Klout10

Mijn eerste reactie was: wauw, met het wisselen van een enkele doos kan een bezitter van een XS serie het streaming gebeuren in zijn set opnemen. Op deze manier blijft het aantal Naim doosjes binnen de perken.

Ik vraag me wel af hoe nu door de bomen het bos nog te zien; we hebben de Uniti reeks, HDX, de streamers, DAC, de SuperUniti en dan ben ik er vast nog wel een aantal vergeten. Bovendien hebben we het nog niet gehad over de upgrade mogelijkheden met separate voedingen....

Ben benieuwd wat een Naim dealer hier van denkt...

Dr.Bedlo

En wat te denken van de klant? Het is een onoverzichtelijk woud van verschillende apparaten. Zelf enige tijd geleden een dealer angehoord die er ook geen jota meer van begreep.Zoals ik al eerder zei" The beginning of the end".
Quad vintage.

Alco

'The beginning of the end' betwijfel ik, maar vind 't zelf ook wel erg druk worden de laatste tijd met nieuwe Naim produkten.

Ik krijg soms 't idee dat Naim snel weet met iets nieuws op de markt wil/moet komen om de aandacht van de klant vast te houden.

Niet om Naim nu af te kraken, want ben nog steeds een liefhebber van het merk, maar toch... kan me voorstellen dat zowel een dealer als een klant inderdaad door de bomen het bos niet meer zien.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)