Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Nu al bijna een week aan het genieten van de SuperUniti, wat een fantastisch apparaat  :worship:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

Citaat van: Martin!!! op juni  7, 2012, 19:22:22
Ben benieuwd naar je bevindingen, ben zelf ook op de markt voor een nieuw blokkie, heb je voor het blok met de standaard stekker gekozen?

Heb gekozen voor de standaard uitvoering, dus niet met Powerline kabel eraan. Deze laatste kost al gauw zo'n EUR 600. En dat wil ik er eerlijk gezegd niet aan uitgeven...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Martin!!!

Citaat van: garmtz op juni  7, 2012, 20:39:15
Yep, niet echt praktisch wellicht... Misschien de belangrijkste digitale bronnen toch zo aansluiten misschien?

Mwah, kan... Misschien iets van Chord Company?

Die mogelijkheid ga ik zeker is vergelijken, de DVD heeft nu nog twee optische uitgangen over!

De Chord Company ga ik me is in verdiepen....
mainly British stuff

Martin!!!

Citaat van: Klout10 op juni  7, 2012, 21:15:46
Heb gekozen voor de standaard uitvoering, dus niet met Powerline kabel eraan. Deze laatste kost al gauw zo'n EUR 600. En dat wil ik er eerlijk gezegd niet aan uitgeven...

Die € 600 kun je beter bij je HiCap leggen   :worship:
mainly British stuff

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Citaat van: Martin!!! op juni  7, 2012, 21:51:59
Die € 600 kun je beter bij je HiCap leggen   :worship:

Is inderdaad een 'moetje' met een SN... ;)

Klout10

Sorry jongens, ik ben eigenlijk meer dan tevreden met hoe mijn set momenteel klinkt. Ik ben eerder geneigd mijn huidige luisprekers (1.1 meter hoog) te vervangen door een wat minder prominent aanwezig model ...

Wellicht dat ik binnenkort de Neat Motive SE2 eens thuis kan beluisteren...

ZeRoo

Citaat van: Klout10 op juni  8, 2012, 07:01:08
Wellicht dat ik binnenkort de Neat Motive SE2 eens thuis kan beluisteren...

Ik ben benieuwd naar jouw mening, heb de NEATs wel eens op de VAD beurs gehoord in combi met de 5i en toen vond ik het een geweldige luidspreker. Wil ze ook nog eens een keer testen..

@Garmtz; bedankt nog voor de tip van de afstandsbediening, het werkt inderdaad :) :)

Dey

Citaat van: Klout10 op juni  7, 2012, 21:15:46

Klout, mag ik vragen waar je de stekkerblok hebt besteld? Direct bij Music line in Duitsland?
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Alco

Ik heb destijds mijn Musicline stekkerblok gewoon via een Naim dealer besteld.
Volgens mij kan elke Naim dealer ze wel leveren (ze staan op de Naim prijslijst als mainsblock)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dey

Citaat van: Alco op juni  8, 2012, 14:56:59
Ik heb destijds mijn Musicline stekkerblok gewoon via een Naim dealer besteld.
Volgens mij kan elke Naim dealer ze wel leveren (ze staan op de Naim prijslijst als mainsblock)

Dank je voor je antwoord Alco. Kan ik die van jou niet overnemen aangezien je niet meer met Naim speelt  ::)
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Alco

CiteerDank je voor je antwoord Alco. Kan ik die van jou niet overnemen aangezien je niet meer met Naim speelt
De Rega is ook wel gevoelig voor netkabels, dus ik hou 'm liever voor mezelluf. :lookaround:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Citaat van: Dey op juni  8, 2012, 14:39:06
Klout, mag ik vragen waar je de stekkerblok hebt besteld? Direct bij Music line in Duitsland?

Aangezien hij mij is geadviseerd door Garmt heb ik hem bij Beter Beeld en Geluid besteld. Leek me wel zo fair. Als ik het net goed heb gezien is hij vandaag afgeleverd :-)

Klout10

Heb deze avond de Neat Motive 2 (dus niet de SE versie) opgehaald bij m'n dealer. Ben benieuwd...

Robiwan

Citaat van: Klout10 op juni  8, 2012, 22:31:10
Heb deze avond de Neat Motive 2 (dus niet de SE versie) opgehaald bij m'n dealer. Ben benieuwd...

en en al een oordeel? :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Citaat van: LPlover op juni  9, 2012, 08:53:44
en en al een oordeel? :D

Is nog wat vroeg, maar ik laat je later deze week zeker wat weten!

Klout10

Citaat van: garmtz op juni  7, 2012, 22:49:06
Is inderdaad een 'moetje' met een SN... ;)

Garmt, wat denk jij: eerst een HiCap op de SuperNait, of een NDAC op de HDX??

Klout10

Zoals beloofd hierbij een korte update met mijn ervaringen met de Neat Motive 2. Ik kan de positieve commentaren op internet over deze luidspreker goed voorstellen. De Motive 2 is een luidspreker die vrij gemakkelijk een behoorlijk ruimtelijk beeld neerzet. Het hoog is nooit scherp, daarbij loopt het laag onverwacht ver door. Uiteraard hangt e.e.a. sterk af van de wijze waarop deze luidsprekers worden aangestuurd. In mijn geval dus de SuperNait met HDX. Als ik de Motive 2 vergelijk met mijn huidige luidsprekers dan komt deze toch merkbaar tekort. Niet zo verwonderlijk als je de prijs in ogeschouw neemt. De Sehring klinkt gewoon lekkerder; strakker in het laag, ruimtelijker, eigenlijk al die zaken die de Neat Motive 2 zo goed doet zijn bij de Sehring S703 gewoon nog een stap mooier.

Al met al voor mij een reden om het lekker bij mijn huidige luidsprekers te houden. Daarbij komt nog de opmerking van m'n vriendin dat ze de Sehring helemaal niet te groot of lelijk vindt... Wat wil je nog meer?

garmtz

Citaat van: Klout10 op juni 10, 2012, 10:07:38
Garmt, wat denk jij: eerst een HiCap op de SuperNait, of een NDAC op de HDX??

Absoluut Hi-Cap op de SuperNait! En dan een XP5 XS op de HDX...

Klout10

Citaat van: garmtz op juni 11, 2012, 15:55:59
Absoluut Hi-Cap op de SuperNait! En dan een XP5 XS op de HDX...

Bedankt voor je reactie. De XP5 XS begrijp ik niet helemaal    :eh:

bmateijsen

Citaat van: Klout10 op juni 11, 2012, 17:37:09
Bedankt voor je reactie. De XP5 XS begrijp ik niet helemaal :puzzled:

Je mag er natuurlijk ook een XPS opzetten ;D

Klout10

Ach ja, de XP5 XS is natuurlijk een voeding. Als ik je goed begrijp maakt die dus meer verschil dan de Naim DAC? Hoe zou je dit omschrijven??

Martin!!!

Vandaag is de Sennheiser RS220 bezorgd, meteen even een paar uur in de oplader en zit er nu mee op 't hoofd  :music:.....

Middels de tape out van de SuperNait de zender TR220 analoog aangesloten, via de tape out is echter volgens de handleiding van de SuperNait slechts 1 digitale bron te beluisteren in dit geval (per ongeluk -zeker als laatste- de geprogrammeerde tv) een tweede digitale bron krijg ik via tape out dan ook niet geslecteerd (klopt dit Garmtz??). Is er een (om)weg om een tweede digtale bron via de SuperNait te beluisteren? Via de coaxiale uitgang van de DVD5 heb ik deze nu rechtstreeks aangesloten aan de zender. Bij beide kabels heb ik gebruik gemaakt van de bijgeleverde dropvetertjes. Ik ben benieuwd of kwalitatief betere kabels nog een positief effect zullen hebben op de geluidskwaliteit.

En ja gelukkig ook op mijn rumoerige balkon een goed ontvangst!

De eerste indruk van de geluidskwaliteit is meer dan goed, verrassend goed zelfs..... wel even wennen aan de schelpen over de oren!

Voor wie het intresseert, als de RS220 langer dan 3 minuten geen geluidssignaal heeft ontvangen schakelt deze automatisch over naar de stand-by stand (de RS180 doet dit volgens mij al na een paar seconden dacht ik ergens gelezen te hebben).

mainly British stuff

garmtz

Citaat van: Klout10 op juni 11, 2012, 17:39:45
Ach ja, de XP5 XS is natuurlijk een voeding. Als ik je goed begrijp maakt die dus meer verschil dan de Naim DAC? Hoe zou je dit omschrijven??

Muzikaal gemak en controle! Met de Naim DAC kaal krijg je technisch misschien een verbetering, maar ik schat die in als minimaal.

garmtz

Citaat van: Martin!!! op juni 11, 2012, 19:50:54
Middels de tape out van de SuperNait de zender TR220 analoog aangesloten, via de tape out is echter volgens de handleiding van de SuperNait slechts 1 digitale bron te beluisteren in dit geval (per ongeluk -zeker als laatste- de geprogrammeerde tv) een tweede digitale bron krijg ik via tape out dan ook niet geslecteerd (klopt dit Garmtz??). Is er een (om)weg om een tweede digtale bron via de SuperNait te beluisteren?

Het probleem is dat er maar een enkele DAC in het apparaat zit. Die kun je niet gebruiken om tegelijkertijd naar te luisteren en dezelfde DAC een signaal te laten uitgeven op de rec out vanaf een andere digitale bron. Dus dat klopt.

CiteerVia de coaxiale uitgang van de DVD5 heb ik deze nu rechtstreeks aangesloten aan de zender. Bij beide kabels heb ik gebruik gemaakt van de bijgeleverde dropvetertjes. Ik ben benieuwd of kwalitatief betere kabels nog een positief effect zullen hebben op de geluidskwaliteit.

Misschien... Maar het is de vraag of dit duidelijk naar voren komt in het geluid dat je hoort over de hoofdtelefoon.

CiteerDe eerste indruk van de geluidskwaliteit is meer dan goed, verrassend goed zelfs..... wel even wennen aan de schelpen over de oren!

Het zit wat mij betreft nagenoeg op het niveau van een HD650, dus inderdaad extreem goed.

CiteerVoor wie het intresseert, als de RS220 langer dan 3 minuten geen geluidssignaal heeft ontvangen schakelt deze automatisch over naar de stand-by stand (de RS180 doet dit volgens mij al na een paar seconden dacht ik ergens gelezen te hebben).

De RS180 gaat automatisch in mute bij heel zachte signalen, wat irritant kan zijn. De RS180 schakelt echter pas echt uit na een tijdje, dus hetzelfde als de RS220.