Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: fred19633 op juni  4, 2012, 14:37:14
EAC, BITPERFECT etc. omzettings programmas waren en niet bedoelt om bestanden mee at te spelen.

Niet 'etc.'... :)  EAC is een rip-programma en BitPerfect is een programma voor het afspelen.

Dr.Bedlo

Ok. Zo komen we steeds een stukje verder.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juni  4, 2012, 14:54:09
Ok. Zo komen we steeds een stukje verder.

Even op een rijtje... Programma's voor het rippen (de beste eerst):

Mac: XLD, Max
PC: dBPoweramp, EAC

Spelers:

Mac: Pure Music, Audirvana, BitPerfect, Amarra, Decibel
PC: niet mijn specialiteit, maar het zijn er erg veel... JRiver, foobar, maar belangrijkste hier is een geschikte WASAPI driver

Dr.Bedlo

Wat voor een driver. Dacht ik dat gaat makkelijker als ik dacht krijgen we weer een hoop gesteggel met een driver!
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juni  4, 2012, 15:01:21
Wat voor een driver. Dacht ik dat gaat makkelijker als ik dacht krijgen we weer een hoop gesteggel met een driver!

Als je nu met iTunes op een PC speelt zonder extra 'maatregelen', kan ik me helemaal goed indenken dat het niet best klinkt. Dacht dat je vanaf een Mac speelde...

Dr.Bedlo

Nee...Een windows laptop van Packard bell
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juni  4, 2012, 15:04:54
Nee...Een windows laptop van Packard bell

Dan is er nog wel wat configureerwerk voordat e.e.a. echt goed gaat klinken. Misschien kun je om te beginnen eens met foobar aan de gang gaan...

Dr.Bedlo

Ok maar is het niet verstandig om 1st de laptop in de format c te gooien en dan de juiste driver te instaleren?
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juni  4, 2012, 15:33:19
Ok maar is het niet verstandig om 1st de laptop in de format c te gooien en dan de juiste driver te instaleren?

Nee, is niet nodig... Duik eerst maar eens in foobar...

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

garmtz

Kijk, daar heb je wat aan!

garmtz

Even echt gelezen, maar is een verre van complete wiki...

paaj

ik zocht geloof ik eigenlijk een andere gids maar die kan ik even zo snel niet vinden.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

garmtz

Citaat van: paaj op juni  4, 2012, 19:18:44
ik zocht geloof ik eigenlijk een andere gids maar die kan ik even zo snel niet vinden.

Ja, ik had er ook eentje die beter was... Zal eens zoeken...

Streamz

Of je download even een testversie van J.River, kijkt even op de wiki, download se ASIO driver (voor XP) of de WASAPI driver voor WIN7.
J.River pakt ze zelf op, even de wiki volgen en je bent klaar. Elke idioot kan het, het is mij ook gelukt.

Als het bevalt, kun je altijd verder gaan met kernel streaming.

Dr.Bedlo

Ik ga er vanuit dat ik met computer audio een complete novice ben en dus volslagen idioot!
Quad vintage.

Streamz

Dan zou ik zeggen: begin simpel. Iets dat out of the box al makkelijk werkt. En dan pas de volgende stappen maken in verbetering.

Open deur van het jaar trouwens...

Dus: foobar en J.River downloaden. Dan kijken wat jij het prettigst vindt werken. De andere deleten en daarna de wiki's uitpluizen.
En in de fora kijken. Daar is veel info te vinden.

Dr.Bedlo

heren,

We zijn weer een stuk verder. Heb nu met de verschillende ter zake doende wikis mijn laptop optimaal geconfigureerd voor audio bestanden. Foobar gedownload en daar ga ik morgen eens mee aan de gang. Word vervolgd dus.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juni  7, 2012, 12:36:09
heren,

We zijn weer een stuk verder. Heb nu met de verschillende ter zake doende wikis mijn laptop optimaal geconfigureerd voor audio bestanden. Foobar gedownload en daar ga ik morgen eens mee aan de gang. Word vervolgd dus.

Power to you! :)

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Martin!!!

Ik heb zojuist de Sennheiser RS220 hoofdtelefoon besteld.

Echter hoe nu aan te sluiten op mijn SuperNait. De RS220 biedt een een digitale IN maar de SN heeft geen digitale OUT, dus moet e.e.a. analoog, ik wil het liefst niet iets met een adapter vanaf de voorkant!

Kan ik de RS220 dan middels een RCA kabel aansluiten op Tape Out? Dan de Sourcebank op mute en de desbetreffende bron via de Recordbank ontmuten?

Wie o wie...............
mainly British stuff

Martin!!!

Citaat van: Klout10 op juni  7, 2012, 17:33:46
Hij is inmiddels onderweg!

Ben benieuwd naar je bevindingen, ben zelf ook op de markt voor een nieuw blokkie, heb je voor het blok met de standaard stekker gekozen?
mainly British stuff

garmtz

Citaat van: Martin!!! op juni  7, 2012, 18:50:58
Ik heb zojuist de Sennheiser RS220 hoofdtelefoon besteld.

Echter hoe nu aan te sluiten op mijn SuperNait. De RS220 biedt een een digitale IN maar de SN heeft geen digitale OUT, dus moet e.e.a. analoog, ik wil het liefst niet iets met een adapter vanaf de voorkant!

Kan ik de RS220 dan middels een RCA kabel aansluiten op Tape Out? Dan de Sourcebank op mute en de desbetreffende bron via de Recordbank ontmuten?

Dat lijkt mij het meest praktisch ja... Of gewoon de bron die je digitaal wilt luisteren op de RS220 via optisch en naar de SN via coax (mits voorhanden).

Martin!!!

Citaat van: garmtz op juni  7, 2012, 20:03:22
Dat lijkt mij het meest praktisch ja... Of gewoon de bron die je digitaal wilt luisteren op de RS220 via optisch en naar de SN via coax (mits voorhanden).
Dank je Garmtz  :pompom:

Dan heb ik dat in ieder geval (gelukkig) goed begrepen! Daar ik van plan ben meerdere bronnen in te zetten (ondermeer voor radio/lp/cd genot op mijn nogal luidruchtig balkon en voor tv/lp/cd-dvd in mijn woonkamer) wordt jouw optie naar mijn mening een een hoop in en uitplug werk!

Komt de bron van de gekozen source overeen met de record, met andere woorden op de SN heb ik op aux1 op source mijn platenspeler ingesteld, hoor ik die dan ook via de hoofdtelefoon op record bij aux1?

Het bijgeleverde rca-kabeltje is waarschijnlijk een simpel dropvetertje, evtuele suggesties om deze te vervangen door een iets serieuzere rca kabel (welke?) of wellicht door een vijf pin din - rca (welke?)
mainly British stuff

garmtz

Citaat van: Martin!!! op juni  7, 2012, 20:21:03
Dasnk je Garmtz  :pompom:

Graag gedaan!

CiteerDan heb ik dat in ieder geval (gelukkig) goed begrepen! Daar ik van plan ben meerdere bronnen in te zetten (ondermeer voor radio/lp/cd genot op mijn nogal luidruchtig balkon en voor tv/lp/cd-dvd in mijn woonkamer) wordt jouw optie naar mijn mening een een hoop in en uitplug werk!

Yep, niet echt praktisch wellicht... Misschien de belangrijkste digitale bronnen toch zo aansluiten misschien?

CiteerKomt de bron van de gekozen source overeen met de record, met andere woorden op de SN heb ik op aux1 op source mijn platenspeler ingesteld, hoor ik die dan ook via de hoofdtelefoon op record bij aux1?

Ja. :)

CiteerHet bijgeleverde rca-kabeltje is waarschijnlijk een simpel dropvetertje, evtuele suggesties om deze te vervangen door een iets serieuzere rca kabel (welke?) of wellicht door een vijf pin din - rca (welke?)

Mwah, kan... Misschien iets van Chord Company?