Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Zo, net terug van Alpha High End. Een leuke namiddag doorgebracht met veel mooie muziekjes en een immer charmante Sammy. En een ronduit indrukwekkende SuperUniti! Ik had vooraf wat twijfels over het vermogen op papier, maar man, de versterker hield mijn speakers in een ijzeren greep en legde er ferm de zweep op. Na een live-nummer van Masekela moest ik de neiging om mee te applaudisseren echt onderdrukken...

Het laag was strak, percussie klonk droog wanneer het moest, het hoog was mooi aanwezig en schetterde wanneer dat moest (als Miles Davis op hoog volume uithaalt, doet het live nl. ook pijn aan de oren). Plaatsing was goed, zonder spectaculair te worden. Stemmen klonken levensecht... Kortom: ik ben enthousiast!
En de SU ziet er ook heel erg goed uit in real life, heel ingetogen en bescheiden, tot je de volumeknop een draai geeft en hij tot leven komt!

Vanavond nog naar de Majik DSM gaan luisteren, maar die zal flink uit zijn pijp moeten komen na wat ik vanmiddag heb gehoord.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Veel plezier Jack!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Gianno

Citaat van: Jumping Jack op mei 24, 2012, 18:05:28
Zo, net terug van Alpha High End. Een leuke namiddag doorgebracht met veel mooie muziekjes en een immer charmante Sammy. En een ronduit indrukwekkende SuperUniti! Ik had vooraf wat twijfels over het vermogen op papier, maar man, de versterker hield mijn speakers in een ijzeren greep en legde er ferm de zweep op. Na een live-nummer van Masekela moest ik de neiging om mee te applaudisseren echt onderdrukken...

Het laag was strak, percussie klonk droog wanneer het moest, het hoog was mooi aanwezig en schetterde wanneer dat moest (als Miles Davis op hoog volume uithaalt, doet het live nl. ook pijn aan de oren). Plaatsing was goed, zonder spectaculair te worden. Stemmen klonken levensecht... Kortom: ik ben enthousiast!
En de SU ziet er ook heel erg goed uit in real life, heel ingetogen en bescheiden, tot je de volumeknop een draai geeft en hij tot leven komt!

Vanavond nog naar de Majik DSM gaan luisteren, maar die zal flink uit zijn pijp moeten komen na wat ik vanmiddag heb gehoord.

Cool man! Ik was tijdens de sessie bij BB&G ook zwaar onder de indruk van SU. Echt een topper van Naim. Houd ons op de hoogte....

Rock on!  :headbanging:

Klout10

Citaat van: Jumping Jack op mei 24, 2012, 18:05:28

Ben benieuwd!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Jumping Jack

Ik heb net mijn indrukken in mijn topic geplaatst. Conclusie: Linn is voor mij net iets te terughoudend en te beschaafd. De SuperUniti geeft meer betrokkenheid bij de muziek en in combinatie met mijn speakers (die heel neutraal en transparant zijn) ook voldoende detaillering en openheid...
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

Wie kan mij - afgezien van de Powerigel - een fatsoenlijk stekkerblok adviseren?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Het Musicline blokje of bijna ieder simpel kunststof blokje met aangegoten stekker.

Klout10

Citaat van: garmtz op mei 26, 2012, 17:06:52
Het Musicline blokje of bijna ieder simpel kunststof blokje met aangegoten stekker.

Dank voor je snelle reactie. Welk Musicline blokje bedoel je precies?

Ik heb overigens ook al eens naar de Supra MD06 gekeken, maar zie dat er hier een vorm van filtering in zit...

Robiwan

Citaat van: Klout10 op mei 26, 2012, 17:10:33
Dank voor je snelle reactie. Welk Musicline blokje bedoel je precies?

Ik heb overigens ook al eens naar de Supra MD06 gekeken, maar zie dat er hier een vorm van filtering in zit...

Musicline netzleiste. Kost iets van 65 euro.

http://www.music-line.biz/cms/Netzleiste.197.0.html
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Dank je, ga ik zeker overwegen. Zou een duurder type voorzien van een Powerline de moeite zijn?

Fred Mulder

Citaat van: Klout10 op mei 26, 2012, 16:54:39
Wie kan mij - afgezien van de Powerigel - een fatsoenlijk stekkerblok adviseren?

Als je de lengte van het snoer niet nodig hebt, zou ik kijken naar een 3-voudige opbouw wandcontactdoos, in feite sluit je dan 3 apparaten direct op de wcd aan (het metaal van een 3 voudige wcd bestaat meestal uit 1 stuk). Ben helaas nog geen uitvoering tegen gekomen met koper binnenwerk, dat zou helemaal mooi zijn  :thumbs-up:

Mvg, Fred

Fred Mulder

Citaat van: LPlover op mei 23, 2012, 20:41:11
wil je goed AV geluid en gebruiksgemak dan moet je zeer zeker geen Naim of Linn kiezen maar gewoon een Pioneer, Denon of Yahama receiver. Je hebt een AV surr. recv. nodig met tenminste een pre-out uitgang voor de front speakers

Dat is inderdaad een optie, ik kijk nog naar mogelijkheden.

Ben aan het kijken naar een combinatie met prio voor 2.0 waarbij het aantal apparaten beperkt blijft. SN, TPX2, SB, receiver = 4 stuks. DSM, eind, receiver = 3 stuks, waarbin speaker evt nog actief kunnen. Om box count beperkt te houden is afscheid van de TPX2 een snelle uitweg, maar betoverd de SN, zou denk ik niet terug kunnen.

Dus ik zoek naar een simpelere oplossing, zonder in te boeten op luisterplezier.

Mvg, Fred

Ps. Kan me goed voorstellen dat Naim met een upgrade van de voedingen is gekomen.., fijn dat gebruikers van Naim voedingen het verschil ook gaan merken, het vorige ontwerp liep al een tijdje mee

Dr.Bedlo

In stede van een CD van Naim
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 27, 2012, 18:17:23
In stede van een CD van Naim

gaaf ding. schijnt erg goed te klinken, maar de plaat moet wel brandschoon zijn :D

Dr.Bedlo

En ik maar denken dat het een grap was(is) Ding bestaat dus echt?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 27, 2012, 19:35:08
En ik maar denken dat het een grap was(is) Ding bestaat dus echt?

laser draaitafels werden al in de jaren 80 gemaakt. Nooit een succes geworden.

Jumping Jack

Sinds gisterenavond heb ik de SuperUniti in huis: in één woord: super!  :pompom:

Foto's en meer vind je in mijn topic...
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

Citaat van: Jumping Jack op juni  2, 2012, 19:13:05
Sinds gisterenavond heb ik de SuperUniti in huis: in één woord: super!  :pompom:

Leuk om te horen dat de SuperUniti zo bevalt, maar wat bedoel je met "mijn topic" ?

Alco

CiteerSinds gisterenavond heb ik de SuperUniti in huis: in één woord: super!   

Hem 'm gezien, Jumping Jack.  Ziet er goed uit! :bigsmile:
Mooi om te zien, een complete set in 1 apparaat en verder alleen een draaitafel ernaast.  :worship:

Ik heb vandaag m'n Nait 5i-2 verkocht.

Citeerwat bedoel je met "mijn topic" ?
Ik denk dat Jack zijn topic in de Showcase afdeling bedoeld
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Ah, juist ja. Gevonden! Ziet er erg fraai uit moet ik zeggen.

Jumping Jack

Citaat van: Alco op juni  2, 2012, 19:26:35
Hem 'm gezien, Jumping Jack.  Ziet er goed uit! :bigsmile:
Mooi om te zien, een complete set in 1 apparaat en verder alleen een draaitafel ernaast.  :worship:

Ik heb vandaag m'n Nait 5i-2 verkocht.
Ik denk dat Jack zijn topic in de Showcase afdeling bedoeld

thanks. Toch aan de rega gebleven dus?

Citaat van: Klout10 op juni  2, 2012, 20:01:11
Ah, juist ja. Gevonden! Ziet er erg fraai uit moet ik zeggen.

Bedankt, het klinkt ook erg fraai!
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

Alco

CiteerToch aan de rega gebleven dus ?
Yep,...eerst sloeg m'n voorkeur om naar de Naim, maar uiteindelijk is 't toch de Rega geworden.
(en heb er zelfs nog € 25,- aan over gehouden, nu ik de Nait 5i-2 verkocht heb) :D

De SuperUniti leek/lijkt me ook super, en heb ik eerst ook nog even overwogen, maar is voor mijn situatie wat teveel van het goede/over de top.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Ben ook erg tereden over de Rega. Klinkt natuurlijk minder dan de Naim SX maar dat kan ook haast niet anders gezien dat prijsverschil. Audio via de Computer van DAC naar versterker. Klinkt horrible. Zal wel iets niet goed doen.
Quad vintage.

paaj

T moet ook via de DAC van computer naar versterker.   :P
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV