Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Als je wenst dat de woofers heen en weer gaan kun je dan niet beter op de woofer zelf gaan stampen? ;D
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 17, 2012, 18:30:43
Als je wenst dat de woofers heen en weer gaan kun je dan niet beter op de woofer zelf gaan stampen? ;D

ha ha groningse humor :D feedback freddie!!!
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Robiwan

Naim Fraimlite vandaag opgehaald :) Super degelijk en fraai om te zien. Ik heb klankmatig geen vergelijking kunnen maken met quadraspire q4 maar zo op het 1e gehoor iets meer helderheid, strakheid en crispness.

Mooi toch :inlove:

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

garmtz

Klout10

Citaat van: LPlover op mei 18, 2012, 16:39:34
Naim Fraimlite vandaag opgehaald :) Super degelijk en fraai om te zien. Ik heb klankmatig geen vergelijking kunnen maken met quadraspire q4 maar zo op het 1e gehoor iets meer helderheid, strakheid en crispness.

Waarom niet een extra level toegevoegd en daarop je draaitafel geplaatst? Mooi rack overigens...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op mei 19, 2012, 09:46:27
Waarom niet een extra level toegevoegd en daarop je draaitafel geplaatst? Mooi rack overigens...

tja ik vond de rp6 niet echt goed klinken op het quadraspire rack, dus waarschijnlijk ook niet op het fraimlite. De rp6 staat nu 4 dagen op het ikea lack tafeltje en heb nog geen jeuk gekregen om dat te veranderen, en dat zegt genoeg voor mij.

Klout10

Alco, is dat jouw Nait 5i-2 die te koop staat?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

sherlock

Citaat van: LPlover op mei 18, 2012, 16:39:34

Prachtig!

Valt me op dat het volume aardig open staat, luister je vaak zo? Ik heb dan toch echt het gevoel dat mijn XS me compleet wegblaast....
Naim XS - Neat Motive 2 - Sonos ZP90 - Musical Fidelity V-DAC II

Robiwan

Citaat van: sherlock op mei 21, 2012, 19:18:31
Prachtig!

Valt me op dat het volume aardig open staat, luister je vaak zo? Ik heb dan toch echt het gevoel dat mijn XS me compleet wegblaast....

klopt, draaide een plaat en dan moet het volume wat omhoog ;)  Momenteel geen buren onder en naast me dus blazennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn :D

Inderdaad een fraai meubel maar wel prijzig. Ik heb een bijna nieuwe Flatcap Xs kunnen inruilen. Maar dit is zeker een meubel waar ik over 20 jaar nog blij mee ben en dan vallen de kosten reuze mee.

Alco

CiteerAlco, is dat jouw Nait 5i-2 die te koop staat ?
Yep... tja,...het kan soms raar lopen. De Rega mag uiteindelijk blijven i.p.v de Naim.

Ik dacht laat ik de Rega Brio-R toch nog iets meer tijd gunnen.
Mocht dit niks uithalen dan kon ik 'm alsnog verkopen.

Nu ben ik wel blij dat ik 'm niet zo snel alweer verkocht heb.
Vind 't nu erg goed klinken en kan me prima vinden in de lovende recensies. :smile:
(en dat dan alleen nog maar met een Squeezebox)

Wellicht mede door het inspelen, maar ik denk ook/voornamelijk door de eigen ls-kabel van De Groef Audio in Groningen. Dat is een heel dunne, soepele kabel van slechts € 10,- per meter, die echt verassend goed klinkt!

Heb die kabel nu met erg mooie banaanpluggen van Nakamichi, totaal voor zo'n € 80,- voor 2x 3,5 meter.  (wel een verademing qua soepelheid en onopvallendheid, t.o.v. Naca5)

De Brio-R deed me vanaf het begin al een beetje denken aan de Nait 2, maar kon er qua openheid, detaillering en sprankeling/attack nog niet aan tippen. Dat stond me teveel tegen.
Nu, i.c.m De Groef kabel trapt ie de Nait 2 inmiddels op de hielen! ;D

Ook de diepte/ruimtelijkheid van de Rega, t.o.v. Naim blijkt voor mij wel verslavend te werken.
De Nait 5i-2 vind ik klankmatig nog steeds een erg fijne versterker, maar ik mis (in mijn set) daarmee net die betrokkenheid, dat meeslepende wat de Rega wel heeft.

Nu kan ik me gaan richten op de bron, want dat was en is uiteraard de zwakste plek.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Alco op mei 21, 2012, 21:13:44
Yep... tja,...het kan soms raar lopen. De Rega mag uiteindelijk blijven i.p.v de Naim.

Ook de diepte/ruimtelijkheid van de Rega, t.o.v. Naim blijkt voor mij wel verslavend te werken.
De Nait 5i-2 vind ik klankmatig nog steeds een erg fijne versterker, maar ik mis (in mijn set) daarmee net die betrokkenheid, dat meeslepende wat de Rega wel heeft.

Nu kan ik me gaan richten op de bron, want dat was en is uiteraard de zwakste plek.

weet je het heeeeeeel zeker? :D waarom hou je de 5i-2 gewoon niet?

Alco

Citeerweet je het heeeeeeel zeker? :D waarom hou je de 5i-2 gewoon niet ?

Nèh,...zonde. Dan staat ie er maar werkloos te staan, net als de Nait 2. (1 is genoeg :D)
Als ik de Rega wel had verkocht, dan had ik de Nait 5i-2 misschien toch ingeruild op een UnitiQute.
(de SuperUniti vond ik uiteindelijk teveel geld)

Het zou evt kunnen dat de UnitiQute nog beter klinkt dan de Rega Brio-R + SB Touch + .... DAC, maar heb toch een voorkeur voor een aparte versterker en bron(nen).

Opvallend trouwens hoe zwaar de Brio-R is. :blink: (terwijl ie de helft kleiner is als de Nait 5i-2)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Hi All,

Kan onze Drentse audiofool wel volgen. Kom ook tot de conclusie dat de Rega mij meer betrekt in het geheel. Op andere puntjes scoort hij wat minder maar daar is het mij niet zo om te doen. Heb ze nu op de Harbeth aangesloten(gemier) en misschien is het wel omdat het toch weer anders klinkt dat je weer geemotioneerd raakt maar tot op heden....
Quad vintage.

Jumping Jack

Morgen ga ik de SuperUniti beluisteren, ik ben benieuwd!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ZeRoo

Kan iemand mij vertellen welke afstandsbediening bij de NAC/NAP 200/202 hoort?
Ik heb deze ooit tweedehands gekocht maar er zit volgens mij een verkeerde afstandsbediening bij, want kan niet van bron wisselen hierop.
En wat kost een afstandsbediening ongeveer nieuw?

bmateijsen

Citaat van: ZeRoo op mei 23, 2012, 09:51:29
Kan iemand mij vertellen welke afstandsbediening bij de NAC/NAP 200/202 hoort?
Ik heb deze ooit tweedehands gekocht maar er zit volgens mij een verkeerde afstandsbediening bij, want kan niet van bron wisselen hierop.
En wat kost een afstandsbediening ongeveer nieuw?

Alle Naim apparatuur behalve de Uniti serie kan je met dezelfde AB besturen. Druk altijd eerst op PRE voor de voorversterker...

Groet,

Bjorn

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op mei 23, 2012, 08:19:48
Morgen ga ik de SuperUniti beluisteren, ik ben benieuwd!
Spannend!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Absoluut. Ik kan echt nog niet voorspellen wat het best bij mijn wensen gaat aansluiten: de SU of de Linn...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

Citaat van: Jumping Jack op mei 23, 2012, 10:34:05
Absoluut. Ik kan echt nog niet voorspellen wat het best bij mijn wensen gaat aansluiten: de SU of de Linn...

Ben benieuwd naar je bevindingen, ben jaaaren geleden overgestapt van Linn naar Naim en moet zeggen dat Naim en Linn nogal verschillen qua geluid...

Overigens niet beter/slechter, maar gewoon een andere wijze van presenteren.

Fred Mulder

Haha, flirt zelf ook met de gedachte om van een SN/TPX2 naar Linn DSM over te stappen. Ben happy met Naim geluid, maar wil graag goed 2.0 combineren met HT/AV. Zal tzt ook zeker eens naar de Linn gaan luisteren, ben benieuwd.

Mvg, Fred

Citaat van: Klout10 op mei 23, 2012, 13:14:04
Ben benieuwd naar je bevindingen, ben jaaaren geleden overgestapt van Linn naar Naim en moet zeggen dat Naim en Linn nogal verschillen qua geluid...

Overigens niet beter/slechter, maar gewoon een andere wijze van presenteren.

Robiwan

Citaat van: Fred Mulder op mei 23, 2012, 20:26:41
Haha, flirt zelf ook met de gedachte om van een SN/TPX2 naar Linn DSM over te stappen. Ben happy met Naim geluid, maar wil graag goed 2.0 combineren met HT/AV. Zal tzt ook zeker eens naar de Linn gaan luisteren, ben benieuwd.

Mvg, Fred

wil je goed AV geluid en gebruiksgemak dan moet je zeer zeker geen Naim of Linn kiezen maar gewoon een Pioneer, Denon of Yahama receiver. Je hebt een AV surr. recv. nodig met tenminste een pre-out uitgang voor de front speakers

Dr.Bedlo

Goed de aan of uit discussie in verband met NAIM.

Tsja de algemene conclusie die ook in het Harbeth forum word gebezigd is omdat NAim adviseert om je apparatuur aan te laten slaan dat naim kwa design en constructie aan alle kanten rammelt. Zal dan wel niet?

Gentleman,

So if Naim recommends to leave the amplifier on 24/7 (for what ever reason) the conclusion is that Naim makes amplifiers with a faulty or a poor design. Find that hard to believe to be honest.

Grtz

Fred

{Moderator's comment: OK, you choose what you want to believe.}
Quad vintage.

garmtz

Wat is dat voor vreemde conclusie?!? Naim werkt gewoon het beste op zijn bedrijfstemperatuur. Niets 'rammeligs' aan! Het gaat hier om optimale geluidskwaliteit, niet om het feit of er zaken kapot gaan of niet. Als je je spullen uit wilt zetten, dan kun je dat gewoon doen!

bmateijsen

Zeg Fred, ga je straks je Speedster ook uitzetten?? Net als Naim, altijd aan laten staan.. bedrijfstemperatuur duurt gewoon lang ;)