Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: Dey op april 18, 2012, 12:06:44
Fred, op het Naim forum loopt een discussie over het vastlopen van SuperNait, XS en andere Naim versterkers bij het gebruik van bepaalde afstandsbedieningen. De druk wordt nu eindelijk opgevoerd richting Naim om met een oplossing te komen.
Van de Naim importeur Latham had ik overigens begrepen dat er een fix zou zijn waarbij ik mijn versterker langs moet brengen voor een software update en een filter inbouw bij het infrarood oog. Eerst maar even afwachten wat de reactie van Naim wordt, wellicht kan de aanpassing dan kosteloos uitgevoerd worden.

Zie: http://forums.naimaudio.com/displayForumTopic/content/12970396057326307

Merci. Had gisteren ook al een topic geopend betreffende. Hoop dat er een oplossing komt zonder veel omhaal.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op april 18, 2012, 11:51:06
Ik ken Totem alleen maar i.c.m Rega. Het komt van dezelfde importeur en wordt meestal ook in combinatie met elkaar gebruikt op HiFi-shows.
Dus als er 1 merk is die goed samengaat met Rega is 't wel Totem. :)

Ik gebruik tussen zowel de Naim als de Rega versterker een Chord Cobra interlink. Klinkt uitstekend wat mij betreft.
Als ik me niet vergis is de grijze, standaard meegeleverde Naim 'Lavender' interlink in feite ook een Chord kabel.
(heb me eens laten vertellen dat het een Chord Chrysalis is, die inmiddels niet meer in het programma van Chord zit)

Alco,

De Chord Cobra is als ik goed heb gelooked ook uit het assortiment genomen en vervangen door de plus. Aan de andere kant ik heb hier nog een tulpje van MM van E 3.95 die doet het vast ook wel.Heb je de NAIM spreker kabel ook ingekort? Of heb je de minimaal vereiste Naim lengte van 3.5.meter?

Quad vintage.

corry

.

Alco

CiteerDe Chord Cobra is als ik goed heb gelooked ook uit het assortiment genomen en vervangen door de plus. Aan de andere kant ik heb hier nog een tulpje van MM van E 3.95 die doet het vast ook wel.
Sorry,...inderdaad, je hebt gelijk. Ik heb de Chord Cobra Plus voor de Rega. De DIN-RCA die ik op de Naim heb is een Cobra. (is ietsie soepeler en dunner)
Ik heb geen idee hoe de Rega reageert op andere interlinks. Ik heb alleen de Chord Cobra.

CiteerHeb je de NAIM spreker kabel ook ingekort? Of heb je de minimaal vereiste Naim lengte van 3.5.meter ?
Mijn ervaring is ook dat de Nait's niet zo kieskeurig zijn qua interlinks. Had een keer een dropveter DIN-DIN kabel van zo'n € 5,- die niet veel onder bleek te doen voor een Atlas DIN-DIN van € 75,- )
Ik heb de Naim kabel niet ingekort. Ik heb de minimale lengte van 2 x 3,5 meter.
(inkorten zou me niet eens lukken denk ik, zo stug als ie is. ???  Bovendien zou ik dan de pluggen niet meer kunnen bevestigen. Daar mag je haast wel een las apparaat voor nemen :sarcasm: :D ;)

De Rega klinkt wel iets beter met naca5, maar is nauwelijks te bevestigen, door de stugheid en gewicht van de kabel.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

:headbanging:

De soups gaan zo goed als zeker de verkoop in. Iemand interesse??
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

Wow, mooie Totem's Fireman!  :worship: :smile:
Maar,...zou 't niet prettiger zijn qua bediening om de Rega P3 op het meubel te hebben staan en de SuperUniti onderop ? :unsure:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Citaat van: Alco op april 18, 2012, 14:16:16
Wow, mooie Totem's Fireman!  :worship: :smile:
Maar,...zou 't niet prettiger zijn qua bediening om de Rega P3 op het meubel te hebben staan en de SuperUniti onderop ? :unsure:

Er komt nog een ander kastje waar alles discreter opgeborgen is.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Citaat van: Fireman op april 18, 2012, 14:13:56

Als ik wist wat het was misschien wel? :withstupid:
Quad vintage.

Dey

Het is in meervoud geschreven, dus het kunnen alleen de speakers of de vloerdelen zijn. Is het niet veel soups Fireman?  :nowink:
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Dr.Bedlo

Zou die soep nog wel warm zijn als je dat via de post laat komen?

(sorry)
Quad vintage.

Dey

Even een vraagje tussendoor. Ik heb nog een Gamma verdeeldoos liggen en wil graag een Naim/Music Line stekkerblok gaan aanschaffen. Volgens mij zijn die niet duur en werken ze goed voor Naim apparatuur (d.w.z. geen filtering), maar ik kan ze nergens online vinden. Zijn ze alleen via Naim dealers te verkrijgen?

Dr.Bedlo

Ja...Ik heb ze gekocht bij Edwin van AA in Groningen. Anders kunnen zij ze altijd wel bestellen.Hoor overigens geen verschil met een Gamma en een ML blok. Maar ach het kost niet zo veel dus"Why not".

Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 18, 2012, 15:33:21
Ja...Ik heb ze gekocht bij Edwin van AA in Groningen. Anders kunnen zij ze altijd wel bestellen.Hoor overigens geen verschil met een Gamma en een ML blok. Maar ach het kost niet zo veel dus"Why not".

hmm, ik hoorde wel verschil (gamma stekkerdoos/audio agile) in het voordeel van de Musicline met Naim. De klank werd "muzikaler".
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

fireman

Mijn soup is een uniek ontwerp n.a.v. de Soup van Tony Gee. In overleg met hem aangepast. Alle onderdelen komen eveneens van de "uitvinder" zelf. (zie ook zijn site)

Dit is mijn soup, is het wat voor iemand? Wel pure schoonheid in een modern strak design.

Robiwan

Citaat van: Fireman op april 18, 2012, 14:13:56

wow lekker strak, mooie speakers en apparatuur. Meubel tussen de speakers is niet fijn voor het stereobeeld.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op april 18, 2012, 16:24:18
hmm, ik hoorde wel verschil (gamma stekkerdoos/audio agile) in het voordeel van de Musicline met Naim. De klank werd "muzikaler".

De een hoort van alles de ander niks. Maar voor deze prijs is het niet zo een probleem. Anders word et bij de duurdere furutech producten. Powerigel heeft ook wel wat vind ik.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: corry op april 18, 2012, 00:29:20
Uitgaande van een beetje doorsnee slaapkamer lijkt me een compacte luidspreker het meest geschikt.
Dan denk ik beter een die niet met moeite probeert de allerlaagste frequenties er uit te pompen.

Tijdens een demo van accessoires heb ik de totem dreamcatcher beluisterd op een rega brio 3 met rega apollo.
Dit klonk heel verrassend voor zo'n uiterst compacte luidspreker. De luidsprekers stonden opgesteld op een soort dressoir.
Hierbij werd het effect gedemonstreerd van enkele schijfjes dempingsmateriaal onder de speakertjes.
Vervolgens op elke speaker een enkel "pilletje" van harmonix vlak onder het woofertje.
Deze accessoires gaven de speakertjes meer controle, focus en body.
Samen met de verbeterde en compacte brio-r en rega dac  misschien wel een heel leuk setje voor de slaapkamer.
Of misschien een stapje hoger de totem mite.

Corry,

Bedankt voor de tip. Het zijn zonder omhaal de Totems Dromenvangers geworden. Heerlijk open karakter. Fijn in het detail en toch "Flath Earth".
Quad vintage.

Alco

Heb je de Totems nu al zo snel beluisterd dan, Fred ? :unsure:   (op de Brio-R bij de dealer, of thuis op je Naim set ?)

Dey

Echt bizar, Fred is de natte droom van iedere winkeleigenaar.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op april 19, 2012, 14:13:13
Heb je de Totems nu al zo snel beluisterd dan, Fred ? :unsure:   (op de Brio-R bij de dealer, of thuis op je Naim set ?)

Alco,

Ja ben niet iemand die lang hoeft na te denken Zoals Bas dat doet met alle respect daar heb ik geen geduld voor.
Pakje boter en de totems gingen heel goed. Op de Naim set nog neits gedaan. Zal der ook wel niet van komen dan moet ik de Harbethjes der eerst afhalen dan de Totems dan luisteren de boel weer afkoppelen en wederom aansluiten . k Word al moe als ik er aan denk.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Dey op april 19, 2012, 14:16:51
Echt bizar, Fred is de natte droom van iedere winkeleigenaar.

Och.

Tis nu ook wel klaar. Heb het nu zoals ik het hebben wil. Met de tijd nog eens de groter Harbeths proberen of de M30 maar dan is het wel klaar.Tenzij ze bij NAIM het plotseling geheel verkeerd gaan doen dan begint de ellende helemaal op nieuw.
Quad vintage.

Alco

CiteerTenzij ze bij NAIM het plotseling geheel verkeerd gaan doen dan begint de ellende helemaal op nieuw.
Wat zou Naim dan bijvoorbeeld plotseling geheel verkeerd kunnen doen ? :unsure:  
(of bedoel je misschien weer een fusie met een ander merk oid ?)

CiteerPakje boter en de totems gingen heel goed
Ben ook wel benieuwd hoe je 'pakje boter' het zal doen op de Harbeth.
(degene die mij heeft geïnspireerd tot aanschaf van de Rega had ook Harbeth HL-P3esr)

corry

.

Bas Akkerman

En ik zit weer met grote ogen te kijken naar je dadendrang Fred. Mooie slaapkamerset!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

fireman