Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

Wel erg mooie speakers, Dey! :smile:

Ik hoorde/las nooit zoveel over de Allae's, maar ik vind 't persoonlijk erg fraaie speakers, zowel klankmatig als visueel.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

hoe ziet jouw ruimte er akoestisch uit?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dey

Vierkante echo doos van 6x5m, 3 harde wanden en een glazen pui, spachtelputz op de muren. Dat laatste doet zeker geen goed heb ik het idee, je kan veel beter een behangetje hebben.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Alco

Heb je wel een (groot) vloerkleed tussen de bank en je set, Dey ?
Dat maakte bij mij een groot verschil. (afgezien dat ik 't visueel eigenlijk al een 'must' vind op een harde vloer)

Ook een groot, canvas schilderij aan de muur, tussen de speakers bleek te helpen.
(terwijl ik 't daarom nog niet eens deed)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Citaat van: Dey op april 22, 2012, 22:32:35
Vierkante echo doos van 6x5m, 3 harde wanden en een glazen pui, spachtelputz op de muren. Dat laatste doet zeker geen goed heb ik het idee, je kan veel beter een behangetje hebben.

Komt mij bekend voor :)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Tube-freak

Weet iemand toevallig wat voor voeding er op zo een naim stageline moet, ik snap er geen drol van hoe dat werkt met die voedingen bij naim.  Niet dat ik er een heb maar wil weten wat een voeding kost.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Dey

Alco, Fred,

Op Hifi punt NL staat nu een interessante test van een TupperWare broodtrommel:
http://www.hifi.nl/artikel/7198/Rega-Brio-R-briljante-versterker.html
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Dr.Bedlo

Mosterd na de maaltijd heet zoiets geloof ik.
Quad vintage.

Alco

CiteerAlco, Fred,

Op Hifi punt NL staat nu een interessante test van een TupperWare broodtrommel
Haha,...daar heeft ie qua formaat inderdaad meer van weg. ;D  (alleen heel wat zwaarder!)
Ik had de test ook zojuist ontdekt in m'n middagpauze. :)

Er viel me trouwens wel op dat men over de AB schreef dat die ook kan worden gebruikt om de Apollo-R CD-speler te bedienen, maar dat is niet het geval.
(de AB is namelijk net zo sober als 't front van de Brio-R, en bevat alleen toetsen voor ingangkeuze, mute en volume)

Robiwan

Jongens ik heb een 2e draaitafel aangeschaft. Een Rega P7 (kersen omkasting :inlove:) met RB700 arm, psu voeding en Nagaoka MP100 element (mm). Dit element zal ik t.z.t. vervangen. Eind deze week naar Assendelft, joepie. Prachtig ontwerp.

:inlove: :inlove:
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Oud lid

Echt een mooie en goede draaitafel! Daar ga je veel plezier van beleven! :thumbs-up:

Erwin B

Alco

Aha,...heb jij 'm gekocht. Mooi man! :worship: Ik had 'm ook al zien staan.  
Valt me op trouwens dat deze persoon regelmatig vrijwel nieuwe, mooie spullen aanbiedt. :)

Naim & Rega is een prima match, dus dat gaat klankmatig vast wel goedkomen! 8)
Weet je al wat voor element er in komt ?  (of wissel je het element van je Clearaudio, met die Nagaoka ?)

Oud lid

Is mij ook al vaker opgevallen. Ik wacht er op tot hij iets voor mij heeft.

Erwin B

Robiwan

Citaat van: Alco op april 23, 2012, 16:17:44
Aha,...heb jij 'm gekocht. Mooi man! :worship: Ik had 'm ook al zien staan.  
Valt me op trouwens dat deze persoon regelmatig vrijwel nieuwe, mooie spullen aanbiedt. :)

Naim & Rega is een prima match, dus dat gaat klankmatig vast wel goedkomen! 8)
Weet je al wat voor element er in komt ?  (of wissel je het element van je Clearaudio, met die Nagaoka ?)

Nee, de grado wood blijft in de arm van de clearaudio. Een Rega element is natuurlijk een goede match. De betrouwbaarheid laat helaas te wensen over, dus ik weet niet of het een Rega wordt. Over de 2100 serie lees ik veels goeds. Eerst maar eens kijken of dat Nagaoka elementje van 69 euro wat is ;)

Dr.Bedlo

Net aangeschaft uiteraard in Naim Green. Vloekt overigens wel !

http://hificorner.nl/meubels/av-meubels/esse.html
Quad vintage.

Alco

CiteerNet aangeschaft uiteraard in Naim Green. Vloekt overigens wel !
Holymoly, dat gaat wel opvallen. :) Lijkt me best een mooie combinatie met je Naim componenten er op.
(dat word effe een plaatje schieten Fred, zodra alles op z'n plek staat! :sigh: )

Klout10

Citaat van: fred19633 op april 23, 2012, 16:59:31

http://hificorner.nl/meubels/av-meubels/esse.html

Fred, wat ziet dat er fraai uit zeg! Ben al een tijdje op zoek naar een fraai meubel en kon nooit iets vinden wat me echt aansprak. Dit zou het zo maar eens kunnen worden!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

paaj

Citaat van: fred19633 op april 23, 2012, 16:59:31

Naim Green zou een standaard kleur moeten worden :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Alco

Één van UK's meest gewaardeerde Naim dealer (Tom Tom) is volgens mij ook geïnspireerd door 'Naim-green', bij het inrichten van zijn winkel. ;D
http://www.tomtomaudio.co.uk/Festival_of_Sound2011/FS_Photos/Shop1.jpg
(en die 'Naim-groene' Rega P3-24 matched er ook mooi bij vind ik) 8)

garmtz

Citaat van: Alco op april 24, 2012, 19:57:52
Één van UK's meest gewaardeerde Naim dealer (Tom Tom) is volgens mij ook geïnspireerd door 'Naim-green', bij het inrichten van zijn winkel. ;D
http://www.tomtomaudio.co.uk/Festival_of_Sound2011/FS_Photos/Shop1.jpg
(en die 'Naim-groene' Rega P3-24 matched er ook mooi bij vind ik) 8)

Wow, prachtig ingericht! Hoe Brits wat betreft merken! :)

twani

Citaat van: paaj op april 24, 2012, 19:04:13
Naim Green zou een standaard kleur moeten worden :)
En de kleurnaam is dan: "Graim" ;D

Alco

CiteerWow, prachtig ingericht! Hoe Brits wat betreft merken!
Ja inderdaad... lijkt me een erg mooie zaak. :)

Volgens mij las ik eens dat ze zelfs 7 dagen per week open zijn, en ze hebben vaak een groot aanbod aan z.n. pre-loved Naim. :happy:  (als ik in dat dorp zou wonen, zou ik er nooit weer weg willen denk ik) :D ;)

Hier nog meer mooie foto's uit diezelfde zaak: http://www.tomtomaudio.co.uk/shop_gallery.html

Robiwan

Helaas helaas Rega P7 gaat niet door. Ik was al een klein beetje huiverig omdat de draaitafel niet bij hem stond maar ergens anders en die was vandaag binnengekomen maar de houtenomkasting was verkleurd? Ja ja dacht ik gelijk. Meteen mail gestuurd dat ik geen interesse meer heb.

corry

.