Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Martin!!!

Citaat van: LPlover op april 14, 2012, 10:32:42
ik vind een lp12 best mooi om te zien. klassiek ontwerp :inlove:. Echter heeft deze tafel, vanwege het subchassis, vrij geregeld onderhoud nodig en dat staat me tegen. Is er een zaak in Nederland met een groot aanbod aan speelklare draaitafels?

art's Excellence in Zevenaar (ietsies dichterbij voor je)............
mainly British stuff

garmtz

Citaat van: Martin!!! op april 14, 2012, 17:26:30

En niet onbelangrijk, heeft in tegenstelling tot Audiodesign ook Linn LP12 staan in alle soorten en maten... http://linnlp12.blogspot.com/

Dr.Bedlo

Rega in naim green. Is ook niet verkeerd mar de LP 12 toegeven is wel de beste keus.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: Martin!!! op april 14, 2012, 17:26:30

Zevenbergen... ;D

Martin!!!

mainly British stuff

Dr.Bedlo

Misschien voor enige zo niet velen zo niet allen interessant. Een amateur review van de Rega Dac op Naim versterking en N sats e.d.

http://www.ecoustics.com/electronics/forum/home-audio/669927.html
Quad vintage.

Alco

Hey bedankt Fred, da's interessant leesvoer. :)

Ik moet toegeven dat dit artikel me ook wel weer wat nieuwsgieriger heeft gemaakt naar de Rega dac.
(heb namelijk ook een paar minder positieve gebruikers ervaringen gelezen waar de dac klankmatig anders werd omschreven)

Maar goed, dit soort uitspraken maken wel nieuwsgierig:
"The DAC sounds natural, organic, and really gets to the heart of the music. Tone Audio's Jeff Dorgay briefly said it sounded a lot like his Rega P9 turntable."

Lijkt me wel 'n beetje onwaarschijnlijk, maar toch...
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Ach ja.

Ik ga binnenkort maar eens naar Zuidlaren naar het HIFI Huis ben toch wel neusgierig geworden naar de Rega Dac. Misschien iets voor de slaapkamer?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

tdja. ik vind het toch het overwegen waard. je moet het toch zelf beluisteren. het kon wel eens verassend uitpakken. dus op naar het  hifi huis. hebben ze ook totem en daar ben ik ook wel neusgierig naar.

fred die het ff zonder shift en control moet doen
Quad vintage.

Alco

CiteerFred die het ff zonder shift en control moet doen
En vraagteken ? ;)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Ergerlijk:

Het valt mij op dat de SX soms helemaal vastloopt in de zin dat ik met de AB geen input kan selecteren en de volume knop vastzit. Zo dood als een pier althans de bediening van de AB. De cd is niks mis mee en springt gewoon van het ene naar het andere nummer, dus volledig te bedienen via de AB

De enigste remedie is om de knop aan de achterkant van de sx uit te zetten en dan weer aan te doen. Meer mensen die hier last van hebben?
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op april 17, 2012, 10:37:11
Ergerlijk:

Het valt mij op dat de SX soms helemaal vastloopt in de zin dat ik met de AB geen input kan selecteren en de volume knop vastzit. Zo dood als een pier althans de bediening van de AB. De cd is niks mis mee en springt gewoon van het ene naar het andere nummer, dus volledig te bedienen via de AB

De enigste remedie is om de knop aan de achterkant van de sx uit te zetten en dan weer aan te doen. Meer mensen die hier last van hebben?

Nieuwe batterijen in de AB?

mainly British stuff

Alco

Ik heb 't ook een paar keer meegemaakt met de Nait 5i-2, Fred.

En las ook een keer op het UK Naim forum, dat er meer mensen (heel) af en toe last van hebben.
(er bestond volgens mij wel een foefje voor. Dan moet je 2 of 3 knopjes op de AB tegelijk indrukken, maar welke...) :unsure:
Op het UK Naim forum is de oplossing wel een keer genoemd.  Het ligt dus (hoogstwaarschijnlijk) niet aan de batterijen van je AB.

Dr.Bedlo

Alco (nog steeds zonder hol naar ik aanneem?)

Batterijen net nieuw dus daar ligt het niet aan. Heb de vraag net op het NAIM forum gesteld. En al antwoord. Heb er een LCD scherm bijgezet en dat schijnt het probleem te zijn. Zou kunnen want toen ik dat geval een maand geleden plaatste is het probleem wel zo een beetje begonnen. Vrumd.
Quad vintage.

Alco

CiteerAlco (nog steeds zonder hol naar ik aanneem?)
Hik,...wazeggu ?

Aha,...ja, dan zou dat lcd-scherm de ooraak kunnen zijn. Wel vrumd inderdaad.

ik merkte 't afgelopen weekend dat de AB van m'n Naim ook op de Rega werkte en andersom.

garmtz

Klopt... Naim versterkers gaan soms raar doen als ze 'vreemde' IR codes ontvangen.

Dr.Bedlo

Ja, leen zeer logische verklaring. Weinig aan te doen lijkt mij.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Ja Ja....

Ben een beetje meegenomen en meegezogen door Dhr A.K te A en zijn enthousiasme betreffende de Rega. Zat er aan te denken voor de slaapkamer waar de Oude Naim spullen vam mijn genaimde EX staan.

Kortom denken is bij mij doen. Rega pakje boter en de DAC van Rega aangeschaft en dat moet nog binnenkomen dus ik ben weer neusgierig. Speakers (suggestie max 400 p/s per stuk wil er niet te veel aan spendoren(Hmm). Kan mijn laptop er dan bij zetten en mij een beetje voor de computer audio gaan intereseren.

En ja...Kom via een Medelid een mooi Rega Sign bemachtigen en dat vind ik dan ook weer geheel in stijl.
Quad vintage.

Alco

CiteerBen een beetje meegenomen en meegezogen door Dhr A.K te A en zijn enthousiasme betreffende de Rega.
Ik wist niet dat ik zo'n invloed had. :blush: 8) ;)

CiteerKortom denken is bij mij doen. Rega pakje boter en de DAC van Rega aangeschaft en dat moet nog binnenkomen dus ik ben weer neusgierig.
Zo,...je weet wel snel knopen door te hakken Fred! :blink: Alsof je inderdaad 'een pakje boter' koopt.
Ben benieuwd hoe 't je zal bevallen, en zeker in vergelijking met je Naim spullen.

Ik heb inmiddels trouwens gemerkt dat ook de Rega Brio-R (helaas) beter klinkt met Naim naca5 kabel.
(en tot m'n grote verbazing vreselijk i.c.m Van den Hul Clearwater. Erg jammer, want daar had ik nog 2x 5 meter van liggen, waardoor ik mooi had kunnen experimenteren met een evt andere opstelling)

corry

.

Dr.Bedlo

Corry,

Bedankt voor de tip. Deze  kan wel eens bepalend zijn. Had er zelf ook wel een beetje aan totem gedacht. Daar volgens Alco de Huissound van Rega en Naim niet huizenhoog van elkaar af staan zouden de speakers die met Naim goed klinken het ook wel eens op Rega goed kunnen doen?

Het moet dan wel zonder kabel en interlink poespas, schijfjes, pilletjes en wat dies nog meer zij, ik heb daar helemaal niks mee. Dat is ook het mooie van Naim. Koper draadje van een paar pleurops ertussen en je bent klaar.
Quad vintage.

Alco

CiteerDaar volgens Alco de Huissound van Rega en Naim niet huizenhoog van elkaar af staan zouden de speakers die met Naim goed klinken het ook wel eens op Rega goed kunnen doen ?
Ik ken Totem alleen maar i.c.m Rega. Het komt van dezelfde importeur en wordt meestal ook in combinatie met elkaar gebruikt op HiFi-shows.
Dus als er 1 merk is die goed samengaat met Rega is 't wel Totem. :)

Ik gebruik tussen zowel de Naim als de Rega versterker een Chord Cobra interlink. Klinkt uitstekend wat mij betreft.
Als ik me niet vergis is de grijze, standaard meegeleverde Naim 'Lavender' interlink in feite ook een Chord kabel.
(heb me eens laten vertellen dat het een Chord Chrysalis is, die inmiddels niet meer in het programma van Chord zit)

Dey

Citaat van: corry op april 18, 2012, 00:29:20
Vervolgens op elke speaker een enkel "pilletje" van harmonix vlak onder het woofertje.

Op de speaker en onder de woofer? Kan aan mijn inbeeldingsvermogen liggen, maar ik kan het niet denkbeeldig plaatsen. Zou je een voorbeeld willen plaatsen d.m.v. een plaatje?

Merci bien
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Dey

Fred, op het Naim forum loopt een discussie over het vastlopen van SuperNait, XS en andere Naim versterkers bij het gebruik van bepaalde afstandsbedieningen. De druk wordt nu eindelijk opgevoerd richting Naim om met een oplossing te komen.
Van de Naim importeur Latham had ik overigens begrepen dat er een fix zou zijn waarbij ik mijn versterker langs moet brengen voor een software update en een filter inbouw bij het infrarood oog. Eerst maar even afwachten wat de reactie van Naim wordt, wellicht kan de aanpassing dan kosteloos uitgevoerd worden.

Zie: http://forums.naimaudio.com/displayForumTopic/content/12970396057326307
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

paaj

Ik heb een paar keer het idee gehad dat hij niet reageerde, en dat klopte ook want de AB stond niet in 'pre' mode maar in een andere stand.

Jammer dat deze niet programmeerbaar is zoals de (optisch gelijke) Arcam remote, want voor de versterker gebruik je maar een paar knoppen en de rest zou van pas komen voor de TV.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV