Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

corry

.

twani

Een cd bevat natuurlijk niets anders dan dezelfde data welke je bij het streamen ook gebruikt, echter voor iedere album een ander schijfje (onhandig!!!!!!!!!!1) daar waar je igv. streaming dezelfde data van AL! die albums op een schijf hebt (handig!!!!).
Titel, bitrate, speellijsten, favo`s, coverart, speelduur enz. allemaal in je handpalm, handig!!!!!!!!!!!
En voor de duidelijkheid nog dit: in mijn specifieke geval ben ik ZELF! in staat geweest mijn netwerk op te bouwen alsmede mijn NAS en Linn streamer aan de gang te krijgen hetgeen betekent dat iedereen dit kan, want... en dit is voor sommigen onder de forumleden al wel bekend: met computers ben ik een megakluns, een totale digibeet.
Maar hoe leuk is het niet om je hierin te verdiepen en te gaan voor de overwinning, het zelf voor elkaar krijgen.
En om ontopic te blijven Naim bekleed een voortrekkers ro vwb het streamen, een cool merk ook O0

S@m

Citaat van: twani op november  2, 2011, 12:19:15
ben ik een megakluns

Kom je dan niet in de verleiding om (te) snel door te zappen naar het volgende nummer en zodoende eigenlijk minder van een hele cd te genieten?

Alco

CiteerGek genoeg denk ik ook dat er voor het geld van een cd5i klankmatig betere combi's met de nait zijn die eerder een cd5xs benaderen.
Dat geloof ik ook wel. Al heb je met de CD5i wel 't voordeel dat je met dezelfde AB zowel de versterker als CD-speler kan bedienen. Dat vind ik wel een bonus.
(en dat 't visueel een mooie match is 8) )

Ik heb een half jaartje geleden een keer een tweedehands Marantz CD5003 van €125,- thuis gehad, en die klonk i.c.m m'n Metrum DACje verassend goed! :smile:
(heeft qua looks en degelijkheid/bouwkwaliteit echter niet het niveau van Naim)

Wat me in sommige nieuwe streamers aanspreekt (waaronder ook de Naim CD5xs) is de mogelijkheid om simpelweg een USB-stickkie er in te prikken, en voila...musica!  :smile:
(meer plug-and-play kan streaming niet worden lijkt me)

CiteerKom je dan niet in de verleiding om (te) snel door te zappen naar het volgende nummer en zodoende eigenlijk minder van een hele cd te genieten?
Dat vind ik persoonlijk een voordeel van streaming, t.o.v CD. Ik beluister zelden een hele CD. Simpelweg omdat ik niet vaak alle nummers van een cd de moeite waard vind.
(Ik heb in totaal zo'n 650 CD's en ik schat dat ik hooguit zo'n 50 albums in z'n geheel mooi vind)

Wat ik dus regelmatig doe  is van 1 artiest waarvan ik meerdere albums heb, een selectie van nummers maken die mij 't meest aanspreken.
Is in seconden gebeurd, wat dan weer handig is bij streaming.  :happy:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

garmtz

Citaat van: S@m op november  2, 2011, 12:28:09

Kom je dan niet in de verleiding om (te) snel door te zappen naar het volgende nummer en zodoende eigenlijk minder van een hele cd te genieten?

Dat heb ik zelf echt noooit...

twani

Citaat van: garmtz op november  2, 2011, 12:51:51
Dat heb ik zelf echt noooit...
Ik ook niet, maar wel mooi dat het kan ;D

bezoeker

Citaat van: Alco op november  2, 2011, 12:36:02
(Ik heb in totaal zo'n 650 CD's en ik schat dat ik hooguit zo'n 50 albums in z'n geheel mooi vind)

Wat ik dus regelmatig doe  is van 1 artiest waarvan ik meerdere albums heb, een selectie van nummers maken die mij 't meest aanspreken.

Dit is een mooi praktijk voorbeeld waarom de muziekwereld volledig op zijn kop ligt en echte nieuwe bands geen bestaansrecht behouden. Het gaat alleen om de single en daarna moet je wegwezen. Ieder zijn voorkeur natuurlijk maar als muzikant baal ik hier weleens van... Ook het principe van een album krijgt hierdoor minder bestaansrecht. Dat terwijl het juist een hele kunst is om een goed album te creeren. Zelf blijf ik het een groot gedeelte van de hobby vinden om voor mijn platenkast te staan en een cd of lp uit te zoeken en het in of op de spelert te leggen. Of het kopen daarvan in goede platenzaken of beurzen. Maar das natuurlijk volstrekt persoonlijk. Het klinische van streamen spreekt mij niet zo aan. Wel om op die wijze nieuwe muziek te leren kennen!

S@m

Citaat van: Alco op november  2, 2011, 12:36:02
Dat vind ik persoonlijk een voordeel van streaming, t.o.v CD. Ik beluister zelden een hele CD. Simpelweg omdat ik niet vaak alle nummers van een cd de moeite waard vind.

Zo geef je jezelf dus niet de gelegenheid om een gehele cd te beluisteren en laat je waarschijnlijk ook de juweeltjes liggen. Exact wat de muzikant hierboven spiegelt, een groot nadeel van streaming omdat velen imo muziek op deze manier beluisteren...

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

CiteerDit is een mooi praktijk voorbeeld waarom de muziekwereld volledig op zijn kop ligt en echte nieuwe bands geen bestaansrecht behouden. Het gaat alleen om de single en daarna moet je wegwezen. Ieder zijn voorkeur natuurlijk maar als muzikant baal ik hier weleens van... Ook het principe van een album krijgt hierdoor minder bestaansrecht.

Ik kan me je gevoel best voorstellen Dennuz, maar dit is meer de manier waarop denk ik voornamelijk de jeugd naar muziek luisterd.
Het gaat mij persoonlijk beslist niet om de singles. (vaak allesbehalve en vaak gaat 't ook om artiesten die geen singles/hits hebben) Ik hou dan ook niet van 'Greatest Hits' of 'Best of' albums!

CiteerZo geef je jezelf dus niet de gelegenheid om een gehele cd te beluisteren en laat je waarschijnlijk ook de juweeltjes liggen
Wat de juweeltjes zijn op een album bepaal ik uiteraard zelf. Als ik een nieuwe CD koop dan beluister ik die de eerste keren wel helemaal of zo goed als volledig.
Maar na verloop van tijd zijn er altijd nummers die minder of zelfs totaal niet aanspreken. Waarom zou ik die dan draaien....

CiteerZelf blijf ik het een groot gedeelte van de hobby vinden om voor mijn platenkast te staan en een cd of lp uit te zoeken en het in of op de spelert te leggen
Dat kan ik me goed voorstellen Dennuz. Dat zou ik ook hebben. (als ik al m'n CD's nog in hun originele doosjes zou hebben in ieder geval)
Meestal als ik snuffel door m'n collectie via m'n SB Touch, dan 'kijk' ik ook gewoon van A tot Z van boven naar beneden en stop bij iets wat me dan aanspreekt.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

S@m

Citaat van: Alco op november  2, 2011, 15:18:11
Als ik een nieuwe CD koop dan beluister ik die de eerste keren wel helemaal of zo goed als volledig.

Niets aan toe te voegen... ::)

Alco

CiteerNiets aan toe te voegen... ::)
Haha...ik snap 't.... ik drukte me wat onhandig uit...
Ik bedoelde dat er vrijwel altijd wel 1 of 2 nummers zijn die me totaal niet bevallen.
Dat merk je snel genoeg (tijdens of na de 1e keer), en die draai ik dan daarna meestal niet weer.
In de meeste gevallen 'ken' ik een CD ook al voordat ik 'm koop. (via download, internet of voorheen bieb)

Maar goed... we dwalen weer af guys... :police: zou bijna vergeten dat we hier in 't Naim topic zitten.  ::)

garmtz

Niet alleen de eerste keren luisteren ik hem volledig, ik luister ook als ik stream een album ALTIJD volledig. Ligt niet aan de methode van afspelen, maar aan de persoon denk ik...

Alco

CiteerNiet alleen de eerste keren luisteren ik hem volledig, ik luister ook als ik stream een album ALTIJD volledig.

Ja ?  Jemig :blink: Voor mij zou muziek luisteren dan niet meer volledig genieten/ontspannen zijn. Maar goed... zoveel mensen, zoveel wensen. :smile:

garmtz

Citaat van: Alco op november  2, 2011, 16:18:51
Ja ?  Jemig :blink: Voor mij zou muziek luisteren dan niet meer volledig genieten/ontspannen zijn. Maar goed... zoveel mensen, zoveel wensen. :smile:

Het is natuurlijk niet dat ik mezelf DWING om een compleet album uit te luisteren natuurlijk. Soms is een album net niet wat bij mijn sfeer past en kies ik een ander album. In ieder geval doe ik niet aan 'even een nummertje van dat album en dan nog dat ene nummertje van dat andere album...' etc... :)

Alco

Ik begrijp 't Garmtz. Ik ging er ook wel vanuit dat je uit vrije wil een album in z'n geheel beluisterd.  ;)
Ik draai ook zelden maar één nummertje van een album hoor. (minimaal 4 of 5), maar niet vaak een CD van A tot Z.

goed... :police: Ik heb een vraagje nog mbt de Naim ND5xs.
Als je een USB stick aansluit op 't frontpaneel van de ND5xs, is dan de volledige inhoud ook te zien ?
(op display en/of bijv. I-Pod/Pad ?) Volgens mij kon de UnitiQute dat niet en met de NDX wel, maar de ND5xs ? :unsure:

Bensz

Ik speelde de Beatles USB af op de Qute. Flac, en met alle info op het display, ook de remote app kon je door de info scrollen.
USB en de Naim Dac werkte zelden, en was lastig te bedienen.

Ik vind streamen fijner dan losse CD's. Vaak maak ik playlists van een artiests of band van losse albums, en heeft de voorkeur boven een verzamelalbum. Als voorbeeld heb ik een playlist opgeslagen op de Sooloos van Supertramp met mijn favoriete nummers. Wellicht staan alle nummers op de bekende "TV"-verzamelaar, maar de kwaliteit is minder dan van de losse albums en zijn sommige nummers zwaar ingekort.

Alco

CiteerIk speelde de Beatles USB af op de Qute. Flac, en met alle info op het display, ook de remote app kon je door de info scrollen.
Ok, dank je Bensz.  Dan heb ik me blijkbaar vergist in de Qute. Dan zal 't met de ND5xs ook vast wel kunnen. :)

Bensz

Krijgt de ND5XS ook een FM module? Dat kon ik zo waarderen aan de Qute, en dat je internet en kabel radio zenders in een(1) voorkeurslijst doorelkaar kan opslaan. Al een prijs bekend van de ND5XS?

Antwoord al min of meer gevonden:

http://www.naimaudio.com/userfiles/modules/product/reviews/pdf/nd5xs_hifi-%20choice_oct_2011.pdf

fireman

Is er niet eigenlijk een voorversterker met al die streaming stuff?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Citaat van: Fireman op november  5, 2011, 08:04:44
Is er niet eigenlijk een voorversterker met al die streaming stuff?

Ja, je bedoelt de Linn DSM spelers!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Bensz

Citaat van: Klout10 op november  6, 2011, 11:42:00
Ja, je bedoelt de Linn DSM spelers!

Ook analoge ingangen?

ZeRoo

Citaat van: Alco op november  1, 2011, 11:01:47
Er staat een splinternieuwe NDX te koop op MP voor maar € 2900,- !!  http://link.marktplaats.nl/498468074
(klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn)

edit: kwam er zojuist bij toeval achter dat dezelfde persoon 'm ook op een andere site aanbiedt... woonplaats: Geneve, Zwitserland.  :sarcasm:

Op Kapaza.be staat ook deze advertentie, maar dan met woonplaats Henegouwen Charleroi.. lijkt mij iemand die even snel wat wil bijverdienen ;-)
Staat er nog 1 te koop of hifi.nl door iemand uit Overijssel, maar na wat mailwisselingen wekt dit ook wat twijfels op. Het is waarschijnlijk nog net iets te vroeg voor een mooie 2dehands NDX.

Alco

De NAC552 spammer is ook weer aktief op MP en hifi.nl: :yawnee: http://link.marktplaats.nl/500145127

Alsof iemand Naim's duurste voorversterker van € 16.600,- na 1,5 jaar alweer wil verkopen voor maar € 4800,-  :hmmm:

Klout10

*
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2