Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Voedingen van TeddyPardo (Teddycaps), gelijk aan Naim, beter of slechter?

Wat zijn jullie ervaringen?

Nog een vraag. Kun je nu beter 1 flatcap gebruiken voor 2 apparaten of 1 flatcap per apparaat, of maakt het weinig uit?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Citaat van: twani op oktober 31, 2011, 16:09:53
Ook Naim maakt niet lang CD spelers meer, het kan eigenlijk ook echt niet meer ;D

Ben erg benieuwd hoe je aan deze "wijsheid" komt?!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerOok Naim maakt niet lang CD spelers meer

Ik denk dat 't wel mee zal vallen. De CD5xs is nog maar net op de markt.
Al vermoed ik inderdaad wel dat er over een paar jaar waarschijnlijk geen nieuwe modellen meer uitkomen.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Citaat van: LPlover op oktober 31, 2011, 18:38:16
Voedingen van TeddyPardo (Teddycaps), gelijk aan Naim, beter of slechter?

Wat zijn jullie ervaringen?

Nog een vraag. Kun je nu beter 1 flatcap gebruiken voor 2 apparaten of 1 flatcap per apparaat, of maakt het weinig uit?

Zie ik het nu goed, doe jij je Motive 2's weg?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op oktober 31, 2011, 20:10:00
Zie ik het nu goed, doe jij je Motive 2's weg?

weet nog niet, even kijken of er reacties zijn.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

Zo,...zojuist is m'n CD5i-2 de deur uit gegaan, samen met een happy nieuwe eigenaar.
Gelukkig naar een liefhebber, wat al gauw bleek. We hebben nog zo'n 1,5 uur enthousiast over Naim en Sonneteer gesproken. De koper bleek zo'n beetje dezelfde smaak als ik te hebben als 't om HiFi gaat.

Hij heeft net sinds kort ook een Nait 5i-2 (vergeleken met de Uniti, maar die haalde 't niet bij de Nait 5i/CD5i combi)
Ook heeft hij de Harbeth HLP3esr. Dus,...eigenlijk exact dezelfde set als onze Fred uut Grunn'n tot voor kort had.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Alco

CiteerWeet nog niet, even kijken of er reacties zijn.
Die persoon die een eerste bod heeft uitgebracht op je speakers, begint me langzamerhand op te vallen op MP.
Hij brengt wel vaker als eerste zo'n belachelijk laag bod uit. :sarcasm:

Zulke gasten zijn voor mij de reden dat ik altijd de mogelijkheid tot bieden uitschakel.

Bensz

Een vraagje over de Unitiserve. Als je in hetzelfde netwerk meerdere clients als een Unitiqute gebruikt, kunnen deze dan tegelijk verschillende muziek weergeven van de Unitiserve?

paaj

Denk het wel, in de specs staat dat hij tot 6 streams aankan.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Alco

Er staat een splinternieuwe NDX te koop op MP voor maar € 2900,- !!  http://link.marktplaats.nl/498468074
(klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn)

edit: kwam er zojuist bij toeval achter dat dezelfde persoon 'm ook op een andere site aanbiedt... woonplaats: Geneve, Zwitserland.  :sarcasm:

paaj

en 1 dag actief op MP... inderdaad te mooi om waar te zijn. Al lijkt hij niet echt 100% nieuw omdat er een aankoopbon bij zit.
LG 42C3 || Apple TV

twani

Citaat van: Klout10 op oktober 31, 2011, 19:22:16
Ben erg benieuwd hoe je aan deze "wijsheid" komt?!
Zelfs zonder verdere kennis van zaken kun je dit met zekerheid concluderen, ook bij Naim moet men geld verdienen en dientengevolge treed hier het marktmechanisme in werking: Streamers nemen de overhand waardoor er minder cd spelers verkocht worden waardoor fabrikanten  geen geld meer in ontwikkeling van de cd speler stoppen.
Er is bijna geen audioblad meer waar nog cd spelers worden getest en als je al een tijdje streamt snap je dit ook, antiek....
En de charme van het in je rekje uitzoeken van een nieuw cdeetje heb ik al nimmer iets meegekregen, bij mij breekt zo`n cd doosje, bij het openen of het losmaken van de cd uit het doosje,  altijd stuk, waardeloos.....
Cd spelers levert Naim slechts nog om de toch ietwat traditionele Naim klant zacht te laten landen in de nieuwe wereld, slim van ze!

Klout10

Citaat van: twani op november  1, 2011, 11:51:08
Er is bijna geen audioblad meer waar nog cd spelers worden getest en als je al een tijdje streamt snap je dit ook, antiek....

Ik begrijp wat je bedoelt: ik speel nu zo'n 2 1/2 jaar met de HDX tot volle tevredenheid  ;D

S@m

Citaat van: twani op november  1, 2011, 11:51:08
Zelfs zonder verdere kennis van zaken kun je dit met zekerheid concluderen...

Kortom, niets meer of minder dan alleen een gedachte...

twani

Citaat van: S@m op november  1, 2011, 12:37:12
Kortom, niets meer of minder dan alleen een gedachte...
Maar je moet jezelf niet voor de gek houden ;)

twani

Citaat van: Klout10 op november  1, 2011, 12:18:32
Ik begrijp wat je bedoelt: ik speel nu zo'n 2 1/2 jaar met de HDX tot volle tevredenheid  ;D
Dan weet je inderdaad wat ik bedoel........CD is een prachtig medium hoor, maar er is handiger inmiddels............(beter moet een ieder voor zichzelf invullen)

Mordante

Citaat van: twani op november  1, 2011, 12:40:42
Dan weet je inderdaad wat ik bedoel........CD is een prachtig medium hoor, maar er is handiger inmiddels............(beter moet een ieder voor zichzelf invullen)

Of het handiger is moet denk ik ook iedereen voorzichzelf invullen. Netwerk spelers lijken mij nog best ingewikkeld.

garmtz

Citaat van: Mordante op november  1, 2011, 14:42:53
Of het handiger is moet denk ik ook iedereen voorzichzelf invullen. Netwerk spelers lijken mij nog best ingewikkeld.

Zijn absoluut niet ingewikkeld. Als de dealer tenminste zijn huiswerk heeft gedaan, want die komt het ook installeren. Het bedienen kan iedereen.

S@m

Ik heb er aan gesnuffeld en mijn voorkeur óók qua handigheid gaat uit naar het uitzoeken van een cd in de overzichtelijke cd-kast...

Oud lid

Citaat van: S@m op november  1, 2011, 15:19:43
Ik heb er aan gesnuffeld en mijn voorkeur óók qua handigheid gaat uit naar het uitzoeken van een cd in de overzichtelijke cd-kast...

Idem.

Erwin B

bmateijsen

Dat ligt eraan hoeveel CD's je hebt ;). Ik heb er 1400 en dan gaat mijn voorkeur absoluut uit naar streaming. Geeft mij meer genot van muziek.

S@m

Citaat van: bmateijsen op november  1, 2011, 16:29:51
Dat ligt eraan hoeveel CD's je hebt ;). Ik heb er 1400 en dan gaat mijn voorkeur absoluut uit naar streaming. Geeft mij meer genot van muziek.

Gelukkig is er voor ieder wat wils, wat leven we in een luxe hè... ;)

ZeRoo

.

twani

Ieder z`n ding, zo is het.....

paaj

Maar goed, dat gaat over gemak/gewoonte. Kwalitatief is er weinig tot geen reden om aan CD vast te blijven houden, als je maar weet wat je doet. Er komen bij een streamingsysteem meer technische handelingen bij kijken om het in te stellen, zeker als je het betaalbaar wil houden.
LG 42C3 || Apple TV