Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

Citaat van: Alco op oktober 23, 2011, 13:09:57
Iemand bekend met wat de prijs gaat worden ?
(ik gok ergens achterin de € 4000,- ?)

De SuperUniti kost € 4250,-
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerDe SuperUniti kost € 4250,-
Bedankt Klout10.  :)

Hmm,...ok...'t is een bedrag dat ik niet even uit m'n mouw schud, maar al met al valt 't me nog mee.
De prijs is dan zo'n € 700,- hoger dan de SuperNait, maar de SuperUniti heeft dan wel een streamer een tuner en (als 't goed is) een betere dac aan boord. :sigh:

Het lijkt trouwens dat de SU niet zo'n klein, groen volume-stand LEDje in de volumeknop heeft... :unsure:

(Dat vind ik wel vreemd, want hoe kun je dan zien hoe hoog/laag 't volume staat ?
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Bas Akkerman

Ik ben er ook erg nieuwsgierig naar. Heb nog geen reviews gezien op het Internet. Voor wat het waard is overigens, want ik zal toch ook zelf gaan luisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 30, 2011, 13:00:36
ik zal toch ook zelf gaan luisteren.

Doe je dat nog wel eens dan..?

Klout10

Citaat van: Alco op oktober 30, 2011, 12:52:19
Bedankt Klout10.  :)
Het lijkt trouwens dat de SU niet zo'n klein, groen volume-stand LEDje in de volumeknop heeft... :unsure:
(Dat vind ik wel vreemd, want hoe kun je dan zien hoe hoog/laag 't volume staat ?

Hoi Alco,
Je hebt helemaal gelijk, ik denk dat Naim er van uit gaat dat je de SuperUniti bedient via de N-Stream app en daarmee het volume ziet?

Is dat trouwens jou CD5i op MP?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Bensz

Ik heb wel iets gelezen over de volumeknop. Volgens mij is het geen gemotoriseerde potmeter meer.

Alco

CiteerJe hebt helemaal gelijk, ik denk dat Naim er van uit gaat dat je de SuperUniti bedient via de N-Stream app en daarmee het volume ziet?
Dat zou goed kunnen...  (helaas)

CiteerIs dat trouwens jouw CD5i op MP?
Yep,...nog wel.  :lookaround: ;)  Tja, die heb ik onlangs in een opwelling gekocht.
Gelukkig als occasion bij een Naim dealer voor een nette prijs, zodat ik er nauwelijks op verlies.

De laatste maanden had ik regelmatig problemen met m'n Squeezebox (server-software problemen).
Op een gegeven moment was ik 't zat en verlangde weer terug naar de oude vertrouwde CD-speler.
Toevallig zag ik even later een advertentie waar deze CD5i-2 werd aangeboden en heb die toen gekocht.

Visueel en qua bediening is 't zondermeer een upgrade, t.o.v. m'n Squeezebox + Metrum dacje.
Klankmatig zitten ze ongeveer op één lijn. Ik heb echter, vlak voordat ik vorig jaar ging verhuizen, alle jewel-case doosjes van m'n CD's vervangen voor zacht-plastic hoesjes. Dat scheelde een boel ruimte.

In de praktijk vind ik 't nu echter een stuk lastiger om een bepaalde CD te zoeken/vinden.
Je kunt nu dus niet meer aan de zijkant van 't doosje de titel aflezen. Dus je moet letterlijk bladeren en af en toe eentje er uit halen om te kijken welke 't is.

Ik heb daarom besloten om 'm toch maar weer weg te doen en 't bij streamen te houden.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

S@m

Citaat van: Alco op oktober 30, 2011, 14:18:05
In de praktijk vind ik 't nu echter een stuk lastiger om een bepaalde CD te zoeken/vinden.
Je kunt nu dus niet meer aan de zijkant van 't doosje de titel aflezen. Dus je moet letterlijk bladeren en af en toe eentje er uit halen om te kijken welke 't is.

;D Misschien schikken op alfabet met een stickertje van A t/m Z... ;)

Jeriko

Citaat van: Alco op oktober 30, 2011, 14:18:05
Dat zou goed kunnen...  (helaas)
Yep,...nog wel.  :lookaround: ;)  Tja, die heb ik onlangs in een opwelling gekocht.
Gelukkig als occasion bij een Naim dealer voor een nette prijs, zodat ik er nauwelijks op verlies.

De laatste maanden had ik regelmatig problemen met m'n Squeezebox (server-software problemen).
Op een gegeven moment was ik 't zat en verlangde weer terug naar de oude vertrouwde CD-speler.
Toevallig zag ik even later een advertentie waar deze CD5i-2 werd aangeboden en heb die toen gekocht.

Visueel en qua bediening is 't zondermeer een upgrade, t.o.v. m'n Squeezebox + Metrum dacje.
Klankmatig zitten ze ongeveer op één lijn. Ik heb echter, vlak voordat ik vorig jaar ging verhuizen, alle jewel-case doosjes van m'n CD's vervangen voor zacht-plastic hoesjes. Dat scheelde een boel ruimte.

Ik heb daarom besloten om 'm toch maar weer weg te doen en 't bij streamen te houden.

Hoi Alco, geen overhaaste beslissingen nemen en geniet eens van jou cd speler, en ik denk dat als je deze weer weg doet dat je over een jaar weer verlangt naar een goede cd speler. Ik snap het wel dat je met de squeezebox meer luistert (doe ik ook alleen al het gerbuiksgemak) maar een cd speler is ook heel handig als je deze bij de hand hebt en ook nog eens van gelijke kwaliteit of beter.

Gr. Jeroen
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

fireman

Alco, verkopen die hap. Evenals de squeezbox + DAC, kabels en andere zooi om te verbinden. Neem de uniti. Niet de SU.
Heb je alles in een doos. CD + DAC + streaming.

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jumping Jack

Citaat van: S@m op oktober 30, 2011, 14:47:40
;D Misschien schikken op alfabet met een stickertje van A t/m Z... ;)

Daar ben ik toevallig mee bezig: alle cd's in een fleecepack, met een dymo een labeltje er op en dan in de schuif met alfabetische tabbladen. Het is behoorlijk wat werk, maar het scheelt gigantisch veel plaats en volgens mij zal het sneller gaan om een bepaalde cd te zoeken dan alle zijkantjes af te lopen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

paaj

Citaat van: Alco op oktober 30, 2011, 12:52:19

Da's jammer, ik vind die groene dingetjes eigenlijk wel leuk :)

Als je toch geen CD's speelt, zou ik de CD speler lekker laten voor wat het is. Doe het al jaren zonder, en merk dat de kwaliteit toch meer afhankelijk is van opname/codec dan van medium nu alles digitaal loopt tegenwoordig.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Alco

CiteerHoi Alco, geen overhaaste beslissingen nemen en geniet eens van jou cd speler, en ik denk dat als je deze weer weg doet dat je over een jaar weer verlangt naar een goede cd speler. Ik snap het wel dat je met de squeezebox meer luistert (doe ik ook alleen al het gerbuiksgemak) maar een cd speler is ook heel handig als je deze bij de hand hebt en ook nog eens van gelijke kwaliteit of beter.
Dat ik de Naim CD5i-2 kocht was achteraf denk ik meer een overhaaste beslissing.
Als al m'n CD's nog gewoon in hun originele doosjes zouden zitten en ik m'n CD-rekken nog had, dan had ik 'm voorlopig wel gehouden denk ik, maar om nu weer een paar honderd euro uit te geven, voor iets dat ik vorig jaar voor een habbekrats heb weggedaan....hmm :-\

Waarom denk je dat ik over een paar jaar weer terug verlang naar de CD-speler dan ?

Hij is trouwens al gereserveerd en wordt morgen opgehaald...zou toch 'n beetje lullig zijn om nu op 't laatste nippertje nog terug te krabbelen ?

CiteerAlco, verkopen die hap. Evenals de squeezebox + DAC, kabels en andere zooi om te verbinden. Neem de uniti. Niet de SU.
Ik begrijp je punt Fireman, maar mijn voorkeur gaat uit naar een losse versterker en bron.
Mocht ik tzt toch voor een alles-in-1 component kiezen, dan eentje zonder CD-speler aan boord.

Klout10

Citaat van: Fireman op oktober 30, 2011, 22:01:01
Alco, verkopen die hap. Evenals de squeezbox + DAC, kabels en andere zooi om te verbinden. Neem de uniti. Niet de SU.

Helemaal mee eens, heb ik Alco al een half jaar geleden aangeraden. Hij wil maar niet luisteren  ;)

Hopelijk verlies je niet te veel op de verkoop van de CD5i...

Alco

CiteerHopelijk verlies je niet te veel op de verkoop van de CD5i...
Nee hoor, dat valt mee... een paar tientjes. ::)

Klout10

Citaat van: Alco op oktober 31, 2011, 07:13:16
Nee hoor, dat valt mee... een paar tientjes. ::)

Heb je hem al verkocht?? Dat is snel!

Alco

CiteerHeb je hem al verkocht?? Dat is snel!
Ja, dat vond ik ook. Binnen 2 dagen! :)

S@m

Citaat van: Alco op oktober 30, 2011, 22:50:38
Dat ik de Naim CD5i-2 kocht was achteraf denk ik meer een overhaaste beslissing.

Zoals nu met de verkoop..?

Alco

CiteerZoals nu met de verkoop..?

Ik denk 't niet.  Klankmatig heb ik een lichte voorkeur voor de SB Touch + Metrum dac, en het zoeken naar CD's zonder de originele doosjes is toch vervelender dan gedacht.
(visueel is 't wel een mooie match met m'n Nait 5i-2, wat ook wat waard is, maar om nou alleen daarvoor een relatief dure CD-speler te houden...)  :mellow:

Oud lid

Ik had de cd speler gewoon laten staan.

Erwin B

paaj

niet gekocht, of niet gebruikt?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Klout10

Citaat van: Alco op oktober 31, 2011, 09:04:00
Ik denk 't niet.  Klankmatig heb ik een lichte voorkeur voor de SB Touch + Metrum dac, en het zoeken naar CD's zonder de originele doosjes is toch vervelender dan gedacht.

Zo, da's dan in ieder geval duidelijk geworden. Tot een paar maanden geleden was je nog behoorlijk aan het twijfelen...

Nu het advies van Fireman nog opvolgen  ;D

Alco

Citeerda's dan in ieder geval duidelijk geworden. Tot een paar maanden geleden was je nog behoorlijk aan het twijfelen...
Klopt...wat dat betreft was ik ook eigenlijk wel blij dat ik de CD5i-2 kon 'proberen' voor die prijs.

CiteerNu het advies van Fireman nog opvolgen ;D
Wat de nabije toekomst moge brengen,...zeker geen Uniti. :P Dan eerder nog de Uniticute.
De Cute heb ik bij een Naim dealer beluisterd en was best aangenaam verrast.  

Ik verwacht dat het hart van m'n set voorlopig de Nait 5i-2 of Nait 2 blijft, de speakers blijven ook nog wel een poosje denk ik. Alleen m.b.t de bron zou wellicht iets kunnen veranderen.

twani

Ook Naim maakt niet lang CD spelers meer, het kan eigenlijk ook echt niet meer ;D

S@m

Citaat van: twani op oktober 31, 2011, 16:09:53
Ook Naim maakt niet lang CD spelers meer, het kan eigenlijk ook echt niet meer ;D

Uit betrouwbare bron vernomen of slechts een gedachte..?