Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

ThijsG

Citaat van: LPlover op juni 28, 2011, 16:04:43
Hierbij mijn bijna gehele Naim set in nog het bestaande audiorack wat vervangen gaat worden door een zelfbouw meubel.
Van boven naar beneden:

Stageline
Cd5x
NAT05
Nait 5 italic
Flatcap2x

Het klinkt bijzonder goed, tenminste de cd5x. Voor de Stageline moet nog een 4-5 din kabel komen.

Gaaf man zon naim Tower!!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

XS was nog niet binnen. Moet nog ff een dag geduld hebben " En dat valt nait mit". Vrij vertaalt dat valt niet mee!
Quad vintage.

ThijsG

"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Is een Linn LP12 Edition (Sondek) een mooie tafel voor bij een Naim 200 serie set?
Gaat om een LP12 met Jelco Arm. En zou mijn Ortofon Rondo Red op deze arm kunnen?

Ik zit zelf erg te twijfelen of ik de Michell Gyro SE will of misschien toch een klassieker ontwerp zoals de Sondek.

Dr.Bedlo

Misschien is het handiger om eerst de NAP 200 te scoren of is dit inmiddels gelukt.
Quad vintage.

bwolke

*

Dr.Bedlo

Overigens mis ik dat anologe geklungel best wel een beetje. Naalddruk, stroboscoop, naaldje schoonmaken ander elementje. Zijdelings moest je ook nog wat inregelen meen ik...Denk dat ik maar eens naar een Rega of mijn grote liefde van toen Thorens moet gaan kijken.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op juni 28, 2011, 19:07:52
Is een Linn LP12 Edition (Sondek) een mooie tafel voor bij een Naim 200 serie set?
Gaat om een LP12 met Jelco Arm. En zou mijn Ortofon Rondo Red op deze arm kunnen?

Ik zit zelf erg te twijfelen of ik de Michell Gyro SE will of misschien toch een klassieker ontwerp zoals de Sondek.

Misschien heb je hier iets aan

http://www.hifi.nl/recensies/3443/Linn_Majik_LP12.html
Quad vintage.

Bas Akkerman

Citaat van: bwolke op juni 28, 2011, 19:21:12
Nee dat is niet goed, het kan zo overigens wel maar de juiste manier is: Stageline naar Flatcap2x via Snaic5 en dan van Flatcap2x naar Nait5i via 4-5 interconnect.
Leuk dat aankoppelgedoe, ff volgen  :popcorn:. Overigens no offence, want ik heb er al moeite mee mijn schoenveters te strikken... Nou ja, bij wijze van spreken dan;)

Citaat van: fred19633 op juni 28, 2011, 19:28:03

:inlove: Zuucht, wie weet ooit eens in de toekomst.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Naim set in nieuw meubel. Zo op het 1e gehoor weet ik niet wat nou beter klinkt, oude rack of dit rack :o

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

De set in z'n geheel ziet er in ieder geval mooi uit, LPlover! :smile:

Een Fraimlite zou helemaal mooi  :wub: , maarja...  ketjing...$$$$  :-\

(misschien ooit... ? als finishing touch)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Jumping Jack

Ik vond uw eerste rack eerlijk gezegd mooier...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fireman

Mijn oude setje in de hoogtij dagen.

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

fireman

Citaat van: dre73 op juni 28, 2011, 20:37:31
en straks?

Dat geloof je nooit... :)  klinkt iig prima.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

dre73

bij jou sta ik niet meer versteld! :D

buizen?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Klout10

Citaat van: Fireman op juni 28, 2011, 20:31:28

NAC202/NAP200 in de hoogtij dagen, nu 282/250, straks 252/300?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Bensz

Citaat van: Fireman op juni 28, 2011, 20:44:15
Dat geloof je nooit... :)  klinkt iig prima.

Upgrade? Naim? Iets anders engels?  :popcorn:

Alco

CiteerDat geloof je nooit...
Ikke weet 't lekker al... nanaaananaaaana! :tongue2: :P
(althans...denk ik wel, en kan me er wel iets bij voorstellen)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

dre73

ThijsG

Citaat van: Fireman op juni 28, 2011, 20:31:28

Sweeeet-O!!  :wub: :wub: :wub:

ThijsG

Citaat van: Bensz op juni 28, 2011, 21:24:06
Upgrade? Naim? Iets anders engels?  :popcorn:

Ik geloof downgraden, tja dat kan ook he

Klout10

Kom op, laat ons niet langer in spanning...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juni 28, 2011, 19:28:03

Bedankt voor de link. Ik ben erg benieuwd naar ervaring met de Linn LP12 met Naim van gebruikers op het forum/ en of dealers.
En of met de Michell Gyro SE.