Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerAlco,

Je vroeg een keer of de Harbeths geen probleem hadden met de NAIT 2. Ben ff naar mijn ex gegaan die dit heeft staan(zonder Speakers) en dat is dus met de PS3 geen enkel probleem.

Jemig de pemig, nee joh ?!  Goh, toch wel een klein krachtpatsertje dan. Had ik niet verwacht. :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Ja verwacht geen krachtsexplosie maar iets van "Ik trek het ff niet meer" kon ik niet bespeuren. Mooie Match ook. Harbeth spreekt kryptisch over "Easy load" impedantie maar met die term kan ik althans weinig aanvangen.
Quad vintage.

Oud lid

Als ik die specs van de Harbeth P3 zie dan zou een Nait 2 ook mijn Leema Xero's moeten kunnen aansturen.
Ik heb wel eens naar zo'n Nait 2 gekeken.

Erwin B

fireman

Citaat van: Alco op juni 27, 2011, 19:21:22
ps, je had 't laatst over misschien een Rega P3 kopen voor bij je Nait 2.
Mocht je van plan zijn om een huidige P3-24 (of evt P5) te kopen is er wel één puntje...

De vergulde pluggen die op de P3-24 en P5 zitten zijn wel mooier/beter dan die standaard dropveter/pluggen aan de oude Rega Planar 3, maar die nieuwe pluggen zijn tevens dikker, waardoor ze niet/amper in de aansluitingen passen van de Nait 2.
(de cinch-aansluitingen ban de Nait 2 zitten rechtstreeks op de printplaat, een paar mm achter de achterzijde van de versterker, en niet zoals bij 99% van de versterkers, gemonteerd op de achterplaat, zodat ze wat uitsteken.

Zoals je misschien vernomen hebt heeft mijn nait2 geen phono. Dus ik zal met een externe moeten werken en dus passende (kleinere) cinch moeten nemen ;)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CiteerZoals je misschien vernomen hebt heeft mijn nait2 geen phono. Dus ik zal met een externe moeten werken en dus passende (kleinere) cinch moeten nemen
Achja...stom van me... helemaal vergeten!  (zal wel door de warmte komen :blush:)

In ontdek trouwens net dat er eenzelfde CD versie Nait 2 te koop staat bij A-A in Grunning'n. :)
(compleet gerecapped)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Verwarring aansluiten stageline op flatcap 2x en nait5i.

Nogmaals de vraag want Latham bracht verwarring.

Van Stageline naar flatcap 2x:
een din5-5, 4-5 of 4-4??????????

Van Stageline naar nait 5i:

Van flatcap naar nait:

Wie geeft het goede antwoord?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

bmateijsen

garmtz

Citaat van: ThijsG op juni 27, 2011, 15:49:51
Bedankt voor de info!

Nu vraag ik mij af, waarom een NAP200 een betere Match is met de NAC202? Dan een NAP250 met een NAC202. BB&G attendeerde
mij hierop, alleen heb er niet bij stilgestaan waarom. Daar ben ik benieuwd naar.

Er is een technische achtergrond... NAIM heeft ervoor gezorgd dat de vervormingsspectra van voor- en eindversterker elkaar perfect aanvullen en echt op elkaar zijn afgestemd. Ga je een NAP 250 op een NAC 202 aansluiten, verlies je veel van de muzikaliteit van de NAC 202/NAP 200 combinatie. Is geen verkooppraatje, dit is gewoon uit veel ervaring geboren. Zie de voor- eindversterkers van het merk als een soort 'fysiek gescheiden geïntegreerde versterkers'. De een kan eigenlijk niet zonder de ander.

Mocht je meer bewijs, lees dit review eens... http://www.music-line.biz/cms/fileadmin/pdf/test_282250_stereoplay.pdf

garmtz

Citaat van: Erwin B op juni 27, 2011, 20:00:23
Als ik die specs van de Harbeth P3 zie dan zou een Nait 2 ook mijn Leema Xero's moeten kunnen aansturen.
Ik heb wel eens naar zo'n Nait 2 gekeken.

Erwin B

Weet je het impedantieverloop over het volledige frequentiebereik van de Leema? Anders kun je weinig zeggen over die geschiktheid.

Oud lid

Hallo garmtz,

http://capitis.net/mhf/products/reviews/Leema%20Xeros%20HiFi%20World%20Review%201007.pdf

Hier een link naar een review van de luidspreker. Zie grijze blok rechts onderin voor impedantieverloop etc.

Erwin B

garmtz

Erg ongevoelig, maar makkelijk aan te sturen, dus ze lijken wel op de P3 in dat opzicht ja. Wat betreft klank denk ik echter niet en ik zou persoonlijk de NAIT 2 diskwalificeren als potentiële partner, maar dat hangt ook van de omstandigheden af.

ThijsG

Citaat van: garmtz op juni 28, 2011, 11:07:58
Er is een technische achtergrond... NAIM heeft ervoor gezorgd dat de vervormingsspectra van voor- en eindversterker elkaar perfect aanvullen en echt op elkaar zijn afgestemd. Ga je een NAP 250 op een NAC 202 aansluiten, verlies je veel van de muzikaliteit van de NAC 202/NAP 200 combinatie. Is geen verkooppraatje, dit is gewoon uit veel ervaring geboren. Zie de voor- eindversterkers van het merk als een soort 'fysiek gescheiden geïntegreerde versterkers'. De een kan eigenlijk niet zonder de ander.

Mocht je meer bewijs, lees dit review eens... http://www.music-line.biz/cms/fileadmin/pdf/test_282250_stereoplay.pdf

Bedankt voor de informatie!! Appreciate it  O0
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op juni 28, 2011, 09:47:51
Verwarring aansluiten stageline op flatcap 2x en nait5i.

Nogmaals de vraag want Latham bracht verwarring.

Van Stageline naar flatcap 2x:

Van Stageline naar nait 5i:

Van flatcap naar nait:

Wie geeft het goede antwoord?

misschien de handleiding wel?

http://www.music-line.biz/cms/fileadmin/pdf/man_naim_accessories_e.pdf
Quad vintage.

garmtz

Zo dus, waarbij de iSupply moet worden vervangen door de Flatcap 2, waarbij diens 'power out' met een 270 graden 5 pins DIN wordt aangesloten op de 5-pins ingang van de Stageline.

Oud lid

Garmtz,

bedankt voor het advies.

Groeten,

Erwin B

garmtz

Robiwan

Citaat van: garmtz op juni 28, 2011, 13:19:38
Zo dus, waarbij de iSupply moet worden vervangen door de Flatcap 2, waarbij diens 'power out' met een 270 graden 5 pins DIN wordt aangesloten op de 5-pins ingang van de Stageline.

dus een 4-5 din kabel voor het signaal naar de versterker!

garmtz

Citaat van: LPlover op juni 28, 2011, 14:17:50
dus een 4-5 din kabel voor het signaal naar de versterker! Jammer moet Snijders weer bestellen voor me.

Ja, van 4 pins 270 graden naar 5-pins 180 graden.

Dr.Bedlo

Citaat van: Erwin B op juni 28, 2011, 13:45:43
Garmtz,

bedankt voor het advies.

Groeten,

Erwin B

Plaatje komt uit de manuel...Ik weet niet of die ook in Nederland gedownload kan worden, De duitse importeur music line is wat dat aangaat een pracht informatie bron
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: bmateijsen op juni 28, 2011, 10:11:31
Zie connection guide....

Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar als je het hebt over aansluitingen en Naim is dit letterlijk de bijbel... ;).

Groet,

Bjorn

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op juni 28, 2011, 15:30:12
Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar als je het hebt over aansluitingen en Naim is dit letterlijk de bijbel... ;).

Groet,

Bjorn

thanx. Ik heb Latham ook nog even gebeld en heb de beste man met talloze vragen bestookt :D

din kabels: de bajonet dus niet vastdraaien i.v.m. ontkoppeling/zwevend
alternatief voor Fraim/lite meubel: IKEA met van die lichte sandwichpanelen, of zelfbouw hout/glas
stageline: met snaic naar power a of b flatcap 2x en vandaar met 4-5 din kabel naar versterker. Mij lijkt met 4-5 din kabel vanaf stageline naar versterker korter!

garmtz

Ik zat helemaal fout, zo moet het inderdaad... Maar misschien werkt het allebei... :)   Denk niet: hoe korter hoe beter! Bij NAIM plaats je een voeding bij bijv. voor-/eindversterker altijd TUSSEN voor- en eindversterker. Het audio-signaal gaat dus ook door de voeding heen. Dit om steraarding te garanderen.

Robiwan

Hierbij mijn bijna gehele Naim set in nog het bestaande audiorack wat vervangen gaat worden door een zelfbouw meubel.
Van boven naar beneden:

Stageline
Cd5x
NAT05
Nait 5 italic
Flatcap2x

Het klinkt bijzonder goed, tenminste de cd5x. Voor de Stageline moet nog een 4-5 din kabel komen.

garmtz

Lijkt mij een uitstekend meubel als ik zo vrij mag zijn.

Robiwan

Citaat van: garmtz op juni 28, 2011, 16:05:27
Lijkt mij een uitstekend meubel als ik zo vrij mag zijn.

metalen frame en glasplaten. Ik vind het een mooi meubel, dat wel! Als het met het houten zelfbouwmeubel klankmatig niet beter is dan hoppa in de allesbrander :D