HTMIMIC - het kriebelt

Gestart door mimic, november 6, 2006, 21:23:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HTip

#1250
Citaat van: Xander32 op augustus  5, 2012, 09:02:45
N.a.v. jouw overzicht kan ik e.e.a.aangaande de akoestiek bij mij thuis verklaren (rondom in het gips ;D).
Ik hoop voor je dat je de muren bedoelt :D Gips wordt daarom ook veel gebruikt. Het is alleen nogal bewerkelijk en omdat ik andere akoestische maatregelen heb getroffen (plafond, e.d.) heb ik gekozen voor gemak en dus ClickBoard ;) Is gebaseerd op HDF, dus niet een goede absorber...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: HTip op augustus  5, 2012, 12:50:48
Ik hoop voor je dat je de muren bedoelt :D Gips wordt daarom ook veel gebruikt. Het is alleen nogal bewerkelijk en omdat ik andere akoestische maatregelen heb getroffen (plafond, e.d.) heb ik gekozen voor gemak en dus ClickBoard ;) Is gebaseerd op HDF, dus niet een goede absorber...
Uiteraard de wanden; die zijn rondom "gipsplaat - steenwol - gipsplaat" (en de buren hebben hetzelfde, dus daar waar onze huizen aan elkander grenzen, 2-onder-1-kap,  is het zelfs x 2), los van elkander geplaatst zodat (geluids-)trillingen ook niet worden doorgegeven naar de buurtjes.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mimic

Ik heb in mijn Classe inderdaad een lipsync functie en die stel ik op gevoel af. Daar gaat het mis, ik vind dat moeilijk te zien en horen.

Daar bestaat vast een betere methode voor :)


Citaat van: HTip op augustus  5, 2012, 12:47:43
Zowel mijn speler als receiver hebben mogelijkheden voor lipsync. Ik heb het ingesteld in mijn receiver. Ken jouw apparatuur niet, maar waar kan jij dit regelen?
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Citaat van: mimic op augustus  5, 2012, 13:00:40
Ik heb in mijn Classe inderdaad een lipsync functie en die stel ik op gevoel af. Daar gaat het mis, ik vind dat moeilijk te zien en horen.

Daar bestaat vast een betere methode voor :)


Niet echt. Zo heb ik het ook gedaan met mijn Marantz. Goed luisteren en kijken dus ;) Een concert is overigens makkelijker te gebruiken dan een film.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

Ik tuur me toch echt gek :) en ik zie nauwelijks verschil. Ik zie wel dat het niet ' spot on' is.

Een optreden/muziek is een goeie tip!
KEF LS50W - Velodyne DD12

morca

Citaat van: HTip op augustus  5, 2012, 13:15:17
Niet echt. Zo heb ik het ook gedaan met mijn Marantz. Goed luisteren en kijken dus ;) Een concert is overigens makkelijker te gebruiken dan een film.
Hier nogmaals dank ,ik moet ook nog gaan kijken hoe dat allemaal hoort te staan op mij Marantz.

mimic

Gek ik merk eigenlijk geen verschil tussen 0-150ms vertraging. Over het algemeen ben ik vrij gevoelig ( zoals de meeste hier) gevoelig voor dat soort zaken.
KEF LS50W - Velodyne DD12

morca

Ik mag er ook voor het eerst mee stoeien ,en zie het ook nog niet echt.
Maar heb de Receiver ook nog maar kort ,dus ben er net een beetje uit hoe alles werkt,kan alleen de EQ vd sub nog niet vinden.
Van de front,s rear,s wel.
Maar die lipsync moet ik echt eens voor gaan zitten,denk bd van the Bub man er maar even indoe daarvoor,die klinkt goed  :music:

Martijn M

Tennis werkt heel goed! Even een film over tennis scoren dus. Matchpoint?
Dutch & Dutch

mimic

Ik heb de tennis tip nog niet geprobeerd maar heb het redelijk synchroon. Ik merk dat er veel verschil zit in de verschillende films, zal met de encodes te maken hebben. Anyway, alles klinkt aardig.

Het laag heb ik nog nooit zo strak gehad. De eq staat volgens mij nu lekker. Toch leuk om met een relatief kleine investering ( tijd is helaas ook geld). De woofers bleken na veel verschillende plekjes geprobeerd te hebben al op de juiste plek te staan. Meten is weten, en dan lekker luisteren ter bevestiging. Ik heb nu een mooie vlakke response vanaf een kleine 30hz tot 90 daar moeten de Klipsch ( en zelfs de elans staan er weer naast) het weer oppakken. Keurig!

Nu voorlopig weer met de muziek ansich bezig en daar kan ik hulp bij gebruiken! Ik zoek nog wat leuke cdtips :)

Ik heb ooit op de radio ( 1 meen ik) naar een stuk gitaar zitten luisteren, het klonk klassiek, meer een voordracht dan een liedje. Mooi maar geen idee hoe het heet. Snapt iemand dit? :)



KEF LS50W - Velodyne DD12

Martijn M

Mooi dat je de subs goed afgesteld hebt gekregen!  :worship:
Dutch & Dutch

Peerless Monster

Citaat van: mimic op augustus 21, 2012, 23:14:52
Nu voorlopig weer met de muziek ansich bezig en daar kan ik hulp bij gebruiken! Ik zoek nog wat leuke cdtips :)

Hee Mick,

Leuk om te lezen dat je lekker bezig bent! Ik heb wellicht een leuke tip (ik weet niet of je dat al kent, ze worden nu wat bekender)...
Ga eens luisteren naar Julia Stone (& Angus Stone). Kan je wellicht heel erg bekoren ;D
Of Calexico (andere genre ;D).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mimic

#1262
Tx,

Angus & Julia vind is erg fris opgenomen en klinkt leuk maar is totaal niet wat ik bedoel :) maar het cdtje is vaak gedraaid, red berries uit mijn hoofd?

Ik zou het wel leuk vinden om van de vaste bezoekers ( anderen mogen natuurlijk ook) wat cdtips te krijgen. Ik heb wat inspiratie nodig zeg maar :) welk genre dan ook :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

WickedGame

Citaat van: mimic op augustus 22, 2012, 09:04:50
Tx,

Angus & Julia vind is erg fris opgenomen en klinkt leuk maar is totaal niet wat ik bedoel :) maar het cdtje is vaak gedraaid, red berries uit mijn hoofd?

Ik zou het wel leuk vinden om van de vaste bezoekers ( anderen mogen natuurlijk ook) wat cdtips te krijgen. Ik heb wat inspiratie nodig zeg maar :) welk genre dan ook :)

In het topic welke muziek luister je vandaag zijn best wel pareltjes te vinden. Maar aan welk genre zit je te denken?

mimic

Wederom een goeie tip :)

Ik ben niet zo gebonden aan bepaalde genres. Muziek moet wel 'rustig' blijven. Scheeuwerige passages vind ik niet mooi. Kleine bezetting qua instrumenten, niet te vrolijk en fruitig ( liever zelfs droevig en donker)
KEF LS50W - Velodyne DD12

WickedGame

Citaat van: mimic op augustus 22, 2012, 10:48:45
Wederom een goeie tip :)

Ik ben niet zo gebonden aan bepaalde genres. Muziek moet wel 'rustig' blijven. Scheeuwerige passages vind ik niet mooi. Kleine bezetting qua instrumenten, niet te vrolijk en fruitig ( liever zelfs droevig en donker)

Nieuwe dead can dance bijvoorbeeld?

Jumping Jack

Waar ik heel erg van hou, is de muziek van Mark Lanegan. Heel doorleefd, met een uniek stemgeluid.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

mimic

Citaat van: WickedGame op augustus 22, 2012, 10:50:47
Nieuwe dead can dance bijvoorbeeld?

Ik wist niet dat er een nieuwe was, die ga ik eens beluisteren. Ik heb nog niet veel ervaring maar er staat mij bij dat ik dead can dance wel wat 'moeilijk' vond om naar te luisteren.

Citaat van: Jumping Jack op augustus 22, 2012, 10:51:24
Waar ik heel erg van hou, is de muziek van Mark Lanegan. Heel doorleefd, met een uniek stemgeluid.

Leuk volgens mij heb ik daar een cd van, iets met een roze voorkant (bloemen ofzo), erg gave stem inderdaad.

Ga gerust door heren, ik zou graag wat nieuwe namen ( of zelfs genres) tegen komen. Een stuk instap klassiek gitaar /piano werk hebben we daar nog tips?
KEF LS50W - Velodyne DD12

paavosmits

Benjamin Francis Leftwich heeft een erg gaaf album uitgebracht, beetje in de geest van jack johnson/ben harper
Primare I32 + MM30

Jumping Jack

Antonio Forcione speelt wel een lekker stukje gitaar...

Dat album van Lanegan is dan wss zijn nieuwste, Blues Funeral. Check ook eens zijn werk met Isobel Campbell, zeer de moeite waard!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

RalphH

Citaat van: mimic op augustus 22, 2012, 10:48:45
( liever zelfs droevig en donker)

Beetje ander genre maar:

Opeth - Damnation (Windowpane bijv.)
Apocalyptica (instrumentaal - cello) - far away
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mimic

#1271
Citaat van: paavosmits op augustus 22, 2012, 11:26:06
Benjamin Francis Leftwich heeft een erg gaaf album uitgebracht, beetje in de geest van jack johnson/ben harper

Dat vind ik persoonlijk helemaal niet leuk. Dat word mij te eh zoet en saai ( zonder iemand op zijn tenen te trappen hoop ik.) Ik luister meer richting Nick Drake, David Sylvian maar ook Nils Lofgren. Ik wil het rustig houden maar dan niet te lief en schoon.

Citaat van: Jumping Jack op augustus 22, 2012, 11:26:38
Antonio Forcione speelt wel een lekker stukje gitaar...

Dat album van Lanegan is dan wss zijn nieuwste, Blues Funeral. Check ook eens zijn werk met Isobel Campbell, zeer de moeite waard!

Kijk die Antonio klinkt dan wel weer leuk. Zoiets heb ik nog niet en is een welkome afwisseling.
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Citaat van: RalphH op augustus 22, 2012, 11:39:43
Beetje ander genre maar:

Opeth - Damnation (Windowpane bijv.)
Apocalyptica (instrumentaal - cello) - far away

Een ander genre, graag! De cd van Opeth heb ik al, een aantal nummers vind ik leuk. :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

larzie

Trieste muziek... dat moet wel Radiohead zijn :)
Een oud collega van me noemde dat altijd zelfmoordmuziek :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

mimic

Ook daar heb ik helaas weer wat op aan te merken :) dat vind ik dan weer heel erg saai en traag. Na een halve cd heb ik het gevoel dat ik nog steeds op nummer 1 hang.
KEF LS50W - Velodyne DD12