Extreme CD-verbetering: Nespa #1

Gestart door garmtz, oktober 4, 2006, 15:40:48

Vorige topic - Volgende topic

Kuipje

Ik vind het altijd opvallend dat verbeteringen in het digitale domein altijd tot hoorbare verbeteringen leiden in de analoge weergave in de zin van betere definietie, andere klank meer of minder van dit-of-dat. Dat verbaast mij zeer, omdat tot nu toe de enige klankmatige gevolgen die ik heb ondervonden uitsluitend in de sfeer van tikken, veeg geluiden, gerasp e.d. hebben gelegen. En voor zover ik begrepen heb zou dit apparaat beter het oppervlak van een CD of DVD uitlezen. Ik begrijp er niets van.

In een eerdere posting had iemand het over de juiste volgorde:
CiteerDe juiste volgorde is hier dan ook: waarneming van een fenomeen,hypothese,toetsing,verklaring.

Op zich heeft hij gelijk, maar met de audiofiele wereld heeft dat niets te maken. In de eerste fase gaat het al fout, omdat 'waarneming van een fenomeen' vervangen wordt door 'zeggen dat je een fenomeen waarneemt' En daar zit een veel groter verschil in dan de omvang van de verbeteringen die met welke tweaks dan ook ooit bereikt kunnen worden.

kindval

Zelf de Nespa wel eens uitgeprobeerd?
Robert

Kuipje

Laat jij jezelf eerst platrijden door een Leopard tank alvorens te concluderen dat een dergelijke actie niet goed is voor je gezondheid?

Deleted member

Het uitproberen van de Nespa is veel minder schadelijk voor de gezondheid!  ;)

v-kevin

hallo

mijn pa heeft de pro versie en ik steek daar mijn dvd's in
2maal voorkant en 2 maal achterkant

ik kan je met 100 % zeggen dat de film (beeld en geluid) er allen maar op vooruit gaat

mvg kevin

kindval

Citaat van: Kuipje op maart 17, 2007, 11:44:02
Laat jij jezelf eerst platrijden door een Leopard tank alvorens te concluderen dat een dergelijke actie niet goed is voor je gezondheid?

Dus zelf Nespa nog nooit uitgeprobeerd, maar wel klaar staan met een (voor)oordeel? Tsja.....

Kuipje

Over vooroordeel gesproken... Misschien moet je toch voortaan maar eerst goed lezen voordat je reageert. 

kindval

Citaat van: Kuipje op maart 17, 2007, 12:02:01
Over vooroordeel gesproken... Misschien moet je toch voortaan maar eerst goed lezen voordat je reageert. 
Misschien heb ik je wel verkeerd begrepen? Heb je de Nespa nou uitgeprobeerd of niet?

Joep

Citaat van: Kuipje op maart 17, 2007, 11:09:09
Ik vind het altijd opvallend dat verbeteringen in het digitale domein altijd tot hoorbare verbeteringen leiden in de analoge weergave in de zin van betere definietie, andere klank meer of minder van dit-of-dat. Dat verbaast mij zeer, omdat tot nu toe

de enige klankmatige gevolgen die ik heb ondervonden uitsluitend in de sfeer van tikken, veeg geluiden, gerasp e.d. hebben gelegen.

En voor zover ik begrepen heb zou dit apparaat beter het oppervlak van een CD of DVD uitlezen. Ik begrijp er niets van.

Kindval kan jou tekst best wel eens verkeerd begrepen hebben, want als ik je tekst lees kan ik uit het cursief gemaakte deel opmaken dat je ervaring hebt met de Nespa. Echter, de vetgedrukte tekst kan suggereren dat je er geen ervaring mee hebt.

Ik snap de verwarring van Kindval wel. Een simpel antwoord op een simpele vraag zou dit makkelijk voorkomen kunnen hebben. :)

highend-leap

het voortschrijdend gemiddelde

Prijzen:
Nespa #1  (1 miljoen lux)  €439
Nespa Pro  (3 miljoen lux)  €639

fons

garmtz

De prijzen zijn onlangs verhoogd naar 499 en 699 Euro.

FrankB

Garmt, heb jij het verschil gehoord tussen de #1 en de pro?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Staaled

Weliswaar niet aan mij gericht je vraag ,maar heb er wel ervaring mee.

Ik kan nagenoeg geen verschil ontdekken tussen gebruik van de Pro en de standaard.(Pro @ 60 flitsen per zijde)
Dat is .........,als je  ook een Furutech RD2 gebruikt.
De standaard heeft nl een magnetische puck.
Dat hoor je.

Redenen om voor de pro te kiezen zijn: de variabele flitstijd,de kortere duur van de behandeling en de lagere prijs per behandelde CD.
Ook is het apparaat robuuster uitgevoerd.

saluts,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

eric_audio

Citaat van: Hipster op maart 20, 2007, 08:22:21
Dat is .........,als je  ook een Furutech RD2 gebruikt.
De standaard heeft nl een magnetische puck.

Ik heb de #1, dus ik moet ook de RD2 kopen......
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Staaled

Citaat van: eric_audio op maart 20, 2007, 10:32:38
Ik heb de #1, dus ik moet ook de RD2 kopen......
Tsja,..... moet.::)

Het is weer een stapje. :)

Salutz, Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kuipje

Citaat van: Proprius op maart 19, 2007, 11:07:38
Kindval kan jou tekst best wel eens verkeerd begrepen hebben, want als ik je tekst lees kan ik uit het cursief gemaakte deel opmaken dat je ervaring hebt met de Nespa. Echter, de vetgedrukte tekst kan suggereren dat je er geen ervaring mee hebt.

Ik snap de verwarring van Kindval wel. Een simpel antwoord op een simpele vraag zou dit makkelijk voorkomen kunnen hebben. :)

Is het nu werkelijk zo moeilijk te begrijpen wat er staat? Ik zeg iets over digitale techniek in het algemeen en de ervaringen die ik er mee heb (ik hoor alleen maar vegen,tikjes ed. bij leesfouten). Geen woord over de Nespa. Vervolgens stel ik dat voor zover ik het begrepen heb de behandeling van een CD met een Nespa van invloed is op het uitlezen van het CD oppervlak. En ik geef aan dat ik de werking van de Nespa in het licht van het voorstaande niet begrijp. Ik zeg niet dat het niet werkt, ik zeg niets over het apparaat zelf ik doe geen uitspraken over de zin of onzin. Om vervolgens geconfronteerd te worden met vragen of ik wel eens een Nespa uitgeprobeerd heb en beschuldigd te worden van het hebben vooroordelen. Heb je dan echt niet door dat het wel of niet ervaring hebben met een Nespa volledig los staat van mijn posting? Ook als ik hem wel gebruikt zou hebben, zou ik de werking niet begrijpen. En omdat ik ook de beroerdste niet ben voor de minder goede lezers onder ons: Nee, ik heb geen ervaring met een Nespa. Sinds kort wel met vooroordelen.

kindval

Je antwoord op mijn vraag of je de Nespa al dan niet hebt uitgeprobeerd (Laat jij jezelf eerst platrijden door een Leopard tank alvorens te concluderen dat een dergelijke actie niet goed is voor je gezondheid? ) blijft merkwaardig.

kindval

Citaat van: Hipster op februari 14, 2007, 09:27:12
Wel DVD's.

Het beeld vertoont meer contrast,detail,kleurnuances en (scherpte)diepte.
In mijn ogen dan. ;) ;D

Salut,Hipster.
Gisteren voor het eerst wat dvd's behandeld en bekeken (42 inch gecalibreerd plasma scherm) en mijn ervaringen komen overeen met die van Hipster. Verbetering is alles behalve subtiel.

Ramius

Citaat van: kindval op maart 20, 2007, 20:04:22
Gisteren voor het eerst wat dvd's behandeld en bekeken (42 inch gecalibreerd plasma scherm) en mijn ervaringen komen overeen met die van Hipster. Verbetering is alles behalve subtiel.

Wat is er dan verbeterd? Het geluid, het beeld, scherpte? Ik heb eventueel ook interesse om er eentje aan te schaffen.

Grtz
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

kindval

Citaat van: Ramius op maart 20, 2007, 20:34:14
Wat is er dan verbeterd? Het geluid, het beeld, scherpte? Ik heb eventueel ook interesse om er eentje aan te schaffen.

Grtz
Geluid heb ik niet goed naar geluisterd, maar qua beeld komen mijn ervaringen overeen met die van Hipster: meer detail, meer nuances in de kleuren, meer diepte in het beeld, scherper. Het beeld oogt door deze verbeteringen een stuk "echter".
Robert

v-kevin

Citaat van: kindval op maart 20, 2007, 20:44:33
Geluid heb ik niet goed naar geluisterd, maar qua beeld komen mijn ervaringen overeen met die van Hipster: meer detail, meer nuances in de kleuren, meer diepte in het beeld, scherper. Het beeld oogt door deze verbeteringen een stuk "echter".
Robert

bijna hd-dvd  8)

;D

mvg kevin

Staaled

Citaat van: kindval op maart 20, 2007, 20:04:22
Leuk,he. O0

't Is een verrekt mooi dingetje.

Salutz,Hipster.

FrankB

Ik moet er toch maar eens mee experimenteren dan, als iedereen zo enthousiast is.

bmateijsen

Citaat van: FrankB op maart 20, 2007, 22:41:06
Ik moet er toch maar eens mee experimenteren dan, als iedereen zo enthousiast is.

Dat kan ..... gewoon even met garmt pm'en ;). (en een CD-tje meenemen)

Groet,

Bjorn

FrankB

Citaat van: bmateijsen op maart 20, 2007, 22:41:52
Dat kan ..... gewoon even met garmt pm'en ;). (en een CD-tje meenemen)

Ik weet het. Eric heeft totzelfs z'n Nespa meegenomen naar me maar toen hebben we 'm niet geprobeerd  :-\