Evolutie van het Goldmund Theatre

Gestart door jan-rotterdam, september 18, 2006, 22:55:12

Vorige topic - Volgende topic

dre73

dus een heel kleine aanpassing,net als bij jou? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Wijx wondere wereld

maar dan met het verschil dat ze weten wat ze moeten doen  ;D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

chansig

Zie nu pas het bestaan van dit topic...Mooie spulletjes allemaal.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

jan-rotterdam

Citaat van: Tinus_ op juni 28, 2011, 21:32:06
Staat de bestelauto al klaar om alles te kunnen vervoeren?  ;)

De center wordt netjes opgehaald en weer thuis gebracht.
Wat de andere twee luidsprekers betreft (de CRM-3.2FE-S): die komen niet meer terug  :-X

Citaat van: Tinus_ op juni 28, 2011, 21:32:06
Maar even serieus, had Kharma jouw speakers niet bij jou thuis kunnen modificeren?

In principe wel maar ze willen ook alles even nameten / beluisteren en dat doen ze liever in Breda

Groeten Jan

Tinus_

Citaat van: dre73 op juni 28, 2011, 21:34:13
er zal ook gemeten moeten worden om de filteraanpassingen te bepalen......
Hoezo, zal de fabrikant dat al niet weten?

edit: ondertussen een reactie van Jan  ;D
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

Tinus_

Citaat van: jan-rotterdam op juni 28, 2011, 22:41:43
Wat de andere twee luidsprekers betreft (de CRM-3.2FE-S): die komen niet meer terug  :-X
Toch nog een hele grote update?  ;D

jan-rotterdam

Citaat van: Tinus_ op juni 28, 2011, 22:46:16
Toch nog een hele grote update?  ;D

Yep, kon het weer niet laten  :P

Groeten Jan

Tinus_

Ik ook niet maar mijn bankrekening wel.  :D

Maar gefeliciteerd, zijn het de Kharma Exquisite Midi's luidsprekers geworden?

jan-rotterdam

Citaat van: Tinus_ op juni 28, 2011, 22:49:52
Ik ook niet maar mijn bankrekening wel.  :D

Maar gefeliciteerd, zijn het de Kharma Exquisite Midi's luidsprekers geworden?

Jawel !

Groeten Jan

R

jan-rotterdam

Citaat van: R op juni 28, 2011, 22:51:35
Oeh mooi!!

Nog niet maar daar wordt aan gewerkt.  ;D  Luidsprekers moeten opnieuw gespoten worden (het is een inruil set met voor mij de verkeerde kleur)

Groeten Jan

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

jan-rotterdam

Even wat foto's van de center speaker voor de modificatie.

Volgens huidige planning gaat de center begin volgende week naar Kharma voor de upgrade naar de diamant tweeter en komt deze eind van die week weer retour. Als het een beetje meezit zijn dan ook de nieuwe luidsprekers gereed zodat alles in een keer afgeleverd kan worden.

Afmetingen center: (B) 45.0 * (H) 25.0 * (D) 39.0

Groeten Jan

jan-rotterdam

De Kharma Exquite Midi's zijn gearriveerd  ;D

Exquisite Midi links:

Exquisite Midi rechts:

De center is ook gemodificeerd maar helaas heeft de nieuwe flens een kleur afwijking (gaat op termijn opgelost worden), het blijkt toch altijd maar weer moeilijk om bij nieuw spuitwerk dezelfde kleur te krijgen.

Klankmatig is de diamant tweeter in de center een behoorlijke upgrade, de felheid van de Focal tweeter die er eerst inzat heeft plaatsgemaakt voor een extreem helder en gedetailleerd hoog.

Center met diamant tweeter:

Voorlopig de set even lekker laten spelen en komend weekend de set maar eens opnieuw gaan afstellen.

Groeten Jan

S@m

Kharma is toch ook ontzettend mooi..!

ProXius

Poeh, wat een gave set zeg, echt onwijs mooi!  :worship:
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

R

Daar is weinig 'midi' aan zeg! Te gek!

papaleo

Dus zelfs een 'perfecte' Kharma speaker kan geperfectioneerd worden....  :clapping:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Tinus_

Erg mooi Jan, geniet er maar van.  :clapping:

Martijnst1990

Fantastisch! Echt heel mooi. Heb je toevallig ook een overzichtsfoto met de hele front stage?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FDLARRY

Ik ben zo jaloers, ben ik anders nooit maar nu wel, Goldmund en Kharma. :inlove:

Fantastische zet, als ik ooit de loterij win kom ik bij je langs voor advies. ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Maximus_Aurelius

Erg gaaf, vooral die monoblocken langs de luidsprekers.

Mag ik vragen waar die monoblocken op staan? Heb je er pucks onder of staan ze gewoon met de standaard voetjes op de vloer.
Ik zie wel iets dat op pucks lijkt maar dit kunnen ook de standaard voetjes zijn.;) vandaar eventjes de vraag.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Ik blijf die Goldmunds errug, maar dan ook errug impressive vinden!!
Maar goed dat je de speakers weer terug hebt met een nog beter hoog!
Fantastisch om hier weer die foto's te mogen zien.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

high-q

Holy moly wat een indrukwekkende set, alleen de losse componenten al  :o
Kan haast niet anders dan dat dit weergaloos klinkt  :worship:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge