Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

brt

Citaat van: frank2 op mei 19, 2026, 22:34:10zeer veel goede resenties, analoog geluid. Heb veel testen gelezen,  sommige detailrijk,of analytisch ik zocht meer een analoog klinkende dac

Weet niet wat je budget is Frank, maar een r2r dac zou dan ook het proberen waard zijn. Iets van Musician of Gustard, Denafrips, of een Sonnet Morpheus bijv.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Spijkie

Citaat van: mmuetst op mei 19, 2026, 22:41:18even om te plagen  :D Tikken, spetters, bandruis, dat is het analoge geluid. En een mooie draaitafel of tape recorder die echt beweegt, dat kan nooit uit een digitaal kastje komen. Het blijft een kastje (met als je mazzel hebt een display) waar geluid uit komt. Maar lees weer vol genot je belevingen, want daar gaan deze topics over  ;).

De ultieme dac is er dus 1 met een buisje erin en af en toe een tikje in de signaalweg  :tounge2:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Kingpin

Als ik je een tip mag doen:

Gustard X30, deze heeft ook nog eens een volledige passieve voortrap mocht je deze gebruiken.
Of een Gustard R30 R2R.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Pjotr27

Citaat van: brt op mei 19, 2026, 23:35:03Weet niet wat je budget is Frank, maar een r2r dac zou dan ook het proberen waard zijn. Iets van Musician of Gustard, Denafrips, of een Sonnet Morpheus bijv.

Als ik zie wat die Audio Analogue kost zijn de hierboven genoemde opties allemaal binnen budget...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

vergeerr72

Of een plinis tiki moet je alleen ook nog een voorversterker zoeken of digitaal het volume regelen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling, Labahua groundboxes, Audirvana, Synergistic Research zekeringen

Pinda13

" no loss of fine detail "

frank2

Ja er is veel keuze, heb ondertussen al 6 andere dacs die vlgs degene hierboven ook goed zijn. Ik twijfel er niet aan. Maar laat ik eerst eens verder gaan met de aadac.  Deze moet nog veel uren maken, teller staat nu op 28 uur. Staat dag en nacht te spelen. Gelukkig staat de versterker uit.
Oh en ja er zijn duidelijk verschillen,  ruby van Donald fagen klonk op de altair nooit mooi en nu op de aadac echt zeer fraai om een voorbeeld te geven..

Wat ook opvalt is dat een cd op de pioneer bluray speler precies hetzelfde klinkt als via de wiim

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Kingpin

In mijn geval deden "de verschillen" meer bij de DAC dan de gekozen streamer.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Citaat van: Kingpin op mei 20, 2026, 16:27:10In mijn geval deden "de verschillen" meer bij de DAC dan de gekozen streamer.
Dat geloof ik meteen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

De aadac heeft er nu 6 dagen opzitten, 24 uur per dag. Laat ik maar vast zeggen dat de dac echt beter is dan de dac van de altair.
De aadac betrekt je echt in de muziek en dat is verslavend, je kunt niet ophouden met luisteren. Tevens klinkt het geluid zeer levensecht. Krachtige bass, fraai hoog, bijzonder mooi midgebied.
Heb vandaag al een paar nummers gehoord die ik goed ken maar nog niet via de aadac had gehoord. Mijn reactie is dan van: he hu dat klinkt fraai en zo anders, he dat had ik nog niet eerder gehoord. En de sound is meeslepend .
Ik zocht niet een dac die het meeste detail weergeeft, maar juist een dac die je in de muziek trekt, meeslepend is.

Binnenkort maar eens naar karel...

Set: wiim ultra bron, via atlas mavros ultra coax naar aadac.

mmuetst

Citaat van: frank2 op mei 20, 2026, 15:54:58ruby van Donald fagen klonk op de altair nooit mooi en nu op de aadac echt zeer fraai om een voorbeeld te geven..
Steely Dan of Donald Fagen klinkt bij mij altijd prachtig  :D. Maar ik draai het liever op LP dan digitaal, betere mastering? Als je van deze muziek houdt, ga dan eens naar een concert van Royal Dutch Scam en laat je live verrassen  ;).
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

frank2

Karel is weer wat speakers en elektronica rijker geworden (usher 708 en altair) en ik ben nu de gelukkige bezitter van een top dac. (Aadac)

Xander32

Nu nog een transport op het niveau van de dac 😉

Citaat van: frank2 op juni  5, 2026, 14:22:20Karel is weer wat speakers en elektronica rijker geworden (usher 708 en altair) en ik ben nu de gelukkige bezitter van een top dac. (Aadac)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

frank2

Grappig, ik sprak een man bij wenw, zo'n  audiofiel en die gaf aan dat hij meerdere mensen kende die echt topklasse apparatuur hadden en die als streamer een ultra hadden... hij gaf aan dat de ultra qua streaming zich kon evenaren aan auralic.

Wel zou ik zelf wel eens willen testen of een " echte" streamer meer doet dan de ultra.
Maar ik zou niet weten welk merk en typnr dat zou moeten zijn.

Xander32

Heeft Audio Analogue er geen in hún assortiment?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mitch--

Nice Frank!  :thumbs-up:

Ik denk dat een serieuze VV toch ook alhier het verschil toch gaat maken (net als bij Huubf inmiddels) en je Plinius doet shinen.

De Aadac is top, maar is een dac met toevallig een VV functie, hij is uiteindelijk ontworpen als dac.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

frank2

Citaat van: Mitch-- op juni  5, 2026, 15:01:24Nice Frank!  :thumbs-up:

Ik denk dat een serieuze VV toch ook alhier het verschil toch gaat maken (net als bij Huubf inmiddels) en je Plinius doet shinen.

De Aadac is top, maar is een dac met toevallig een VV functie, hij is uiteindelijk ontworpen als dac.
vlgs diverse testen is dit wel een goede vv.

frank2

Citaat van: Xander32 op juni  5, 2026, 14:50:55Heeft Audio Analogue er geen in hún assortiment?
Nee dat hebben ze niet

Mitch--

Citaat van: frank2 op juni  5, 2026, 15:16:21vlgs diverse testen is dit wel een goede vv.

dat geloof ik graag, maar of je 100% potentieel benut op deze manier, who knows..  :turn:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

frank2

Hifi rose erg duur, eversolo analytisch, auralic gelijkwaardig.  De enige die misschien beter zou kunnen zijn is shanling mst 1.3. Die heeft een lineaire voeding.. maar de app is nog niet zo geweldig heb ik gelezen.

frank2

Citaat van: Mitch-- op juni  5, 2026, 15:22:16dat geloof ik graag, maar of je 100% potentieel benut op deze manier, who knows..  :turn:
Denk dat de ultra eerder een bottleneck is

morca

Werkt de volume regeling analoog of snoept hij er digitaal bitjes af?

Mitch--

Citaat van: morca op juni  5, 2026, 15:26:51Werkt de volume regeling analoog of snoept hij er digitaal bitjes af?

digitaal helaas, en daar lever je echt bergen dynamiek mee in.

frank2

Citaat van: morca op juni  5, 2026, 15:26:51Werkt de volume regeling analoog of snoept hij er digitaal bitjes af?
puur analoog met een aparte linieare voeding

SpaceJS

Citaat van: Mitch-- op juni  5, 2026, 15:28:38digitaal helaas, en daar lever je echt bergen dynamiek mee in.

is maar net hoe deze is toegepast, indien men dit goed doet worden er geen bitjes afgesnoept.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub