Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

sschot

Ik weet niet zo goed waar dit nu het meeste over zegt.....

In ieder geval veel muzikaal genoegen
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

frank2

Streamer gedeelte van de altair g 2.1 is een fractie beter dan het streamer gedeelte van de ultra.  De altair is iets puntiger het hoog gaat iets verder door. Verder zijn er ook wel verschillen maar niet groot. Nb ik speel af via de dac vd altair.  Een andere betere dac wat zou dat doen?
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

brt

Mijn ervaring is dat een dac meer invloed heeft op het geluid dan een streamer. Toch vond ik de Wiim als streamer behoorlijk achterblijven tov de interne TEAC streamer. En de teac klonk weer minstens even goed als de Eversolo T8.

Dus ja, een betere Dac gaat meer doen, maar jij gebruikt de Altair toch ook als vv? Dus dan mag je wel in de buidel tasten voor een goede upgrade op alle vlakken. Ik zou het lekker zo houden als ik jou was ;)
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Spijkie

Een hele lastige dit. Ook afhankelijk van de prijsklasse en wat je ervoor over hebt en welke stap je wil maken. Ik vond het verschil tussen een lumin u 2 mini en een u2 zeker hoorbaar maar de prijs is dan ook een factor 2. Als je een losse dac hebt zal het uit kunnen maken hoe die dac het aangeleverd krijgt. Beetje kip ei verhaal wordt t bijna
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

frank2

Surround is uit de set verdwenen,  vrouw weer zeer tevreden.  Wiim heeft leuke gimmicks.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Richi

Dat ruimt lekker op! Toen mijn SSP weg was ter reparatie miste ik hem toch wel. Hopelijk is dat bij jullie niet het geval. Maar in een woonkamer begrijp ik het wel, het ruimt lekker op zo.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Peerless Monster

Nu nog een mooie zwarte eindtrap.  ;D

Mooi hoor Frank. Lekker minimaal.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

vergeerr72

Citaat van: Peerless Monster op mei  6, 2026, 15:06:09Nu nog een mooie zwarte eindtrap.  ;D

Dan neem ik deze wel over....
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling, Labahua groundboxes, Audirvana, Synergistic Research zekeringen

frank2

Ik heb wel eens aan karel gevraagd paar keer zelfs, om de plinius om te ruilen voor bijvoorbeeld audio analogue maestro.  Ik kreeg steeds hetzelfde antwoord van hem: niet wegdoen

ElpeeTwaalf

Niet voor Audio Analogue in ieder geval. Pas de Plinius wegdoen als hij aan recap toe komt, zijn draken om te servicen.

vergeerr72

Citaat van: ElpeeTwaalf op mei  6, 2026, 15:25:29Niet voor Audio Analogue in ieder geval. Pas de Plinius wegdoen als hij aan recap toe komt, zijn draken om te servicen.
Draken vanwege?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling, Labahua groundboxes, Audirvana, Synergistic Research zekeringen

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op mei  6, 2026, 15:19:38Ik heb wel eens aan karel gevraagd paar keer zelfs, om de plinius om te ruilen voor bijvoorbeeld audio analogue maestro.  Ik kreeg steeds hetzelfde antwoord van hem: niet wegdoen

Er is genoeg leuks Frank.
Die Audio Analogue? Ik zou het ook niet doen. Vreselijke bakken vond ik het.
Maar hey wie weet klinkt dat op jouw speakers helemaal geweldig. Dus kwestie van uitproberen. Maar ik ben bang dat Karel gelijk heeft.

Ik zou hem sowieso gewoon particulier verkopen aan Ronald, stel dat je hem wegdoet. Blijft hij toch een beetje in de familie hier.  :devil:

Citaat van: vergeerr72 op mei  6, 2026, 15:26:22Draken vanwege?

Laat dat maar aan Joost over Ronald. Die vind Draken alleen maar leuk.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

De plinius blijft constante factor in de set. En ja ik heb hem vergeleken  met accuphase 650, yamaha 3200 ik vind de plinius nog steeds veruit de beste.

frank2

Ondertussen heb ik de ultra goed aan de tand gevoeld,  tov de streamer in de auralic. Stroomsnoer aan de ultra heb er verschillende met verschillende connectoren heeft een invloed op de ultra. Ik moet wel toegeven dat de streamer in de auralic wel iets beter is. Deze geeft duidelijk een diepere en strakke bass en klinkt wel iets beter.
Maar de sound is weliswaar neutraal maar geeft voor mij ook een bepaalde saaiheid, je wordt minder in de muziek getrokken.  Bij de ultra is dat meer hoewel deze in principe minder presteert.

Maar de auralic wordt wel ouder wordt niet meer ondersteund omdat het bedrijf failliet is. En ja je kunt nog steeds ds lightning de app downloaden op freeware zag ik.
Moet wel zeggen dat de app van de ultra zeer goed is.

Zodra karel weer open is, hij heeft vakantie, wil ik een dac beluisteren thuis. Dat met als streamer de wiim.
Als eerste de audio analogue aadac. Geen idee hoe die klinkt, reviews zijn positief.

Als dat beter klinkt , mij meer in de muziek trekt , dan de auralic altair 2.1 dan is de keus snel gemaakt...

Vhond

Citaat van: frank2 op mei  6, 2026, 15:50:26Maar de auralic wordt wel ouder wordt niet meer ondersteund omdat het bedrijf failliet is. En ja je kunt nog steeds ds lightning de app downloaden op freeware zag ik.

Waar is dat 'op freeware'??

frank2

Bij deze

Hannibal_

Citaat van: frank2 op april 12, 2026, 15:19:00Streamer gedeelte van de altair g 2.1 is een fractie beter dan het streamer gedeelte van de ultra.  De altair is iets puntiger het hoog gaat iets verder door. Verder zijn er ook wel verschillen maar niet groot. Nb ik speel af via de dac vd altair.  Een andere betere dac wat zou dat doen?

Dat lijkt me inderdaad een veel interessanter vergelijk.

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

Vhond

Citaat van: frank2 op mei  8, 2026, 07:40:28Bij deze
Ik weet niet of je die laatste link hebt gevolgd, maar dat is gewoon een doorverwijzing naar de Appstore van Apple en die geeft aan dat eea NIET meer te downloaden is...

De eerste (via Audiophilestyle heb ik zelf daar neergezet  :clapping:

Xander32

De overige apparatuur omruilen voor een zilveren zal meer eenvoudig zijn 🙃

Citaat van: Peerless Monster op mei  6, 2026, 15:06:09Nu nog een mooie zwarte eindtrap.  ;D

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

frank2

Niet gekocht, maar te leen om te testen. De Aadac van audio analogue.  Helaas had karel geen demo, dus deze is nieuw, inspelen dus.... kijken of deze beter is dan de altair.

(Ja denk nu al kunnen zeggen,wat een resolutie en kracht en dat bij 1 uur speeltijd)

Wordt vervolgd

Bron is de wiim ultra met furutech stroomsnoer en de pioneer voor cd's,  maar dat komt later, moet ik nog aansluiten. Tv gaat nu nog via wiim, maar kan ook rechtstreeks.

Kingpin

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op mei 19, 2026, 13:59:05Niet gekocht, maar te leen om te testen. De Aadac van audio analogue.  Helaas had karel geen demo, dus deze is nieuw, inspelen dus.... kijken of deze beter is dan de altair.

(Ja denk nu al kunnen zeggen,wat een resolutie en kracht en dat bij 1 uur speeltijd)

Wordt vervolgd

Bron is de wiim ultra met furutech stroomsnoer en de pioneer voor cd's,  maar dat komt later, moet ik nog aansluiten. Tv gaat nu nog via wiim, maar kan ook rechtstreeks.

Wat kost zoiets bij Karel, Frank?

frank2

Citaat van: Peerless Monster op mei 19, 2026, 18:38:54Wat kost zoiets bij Karel, Frank?
Ik zou het hem zelf vragen

frank2

Citaat van: Kingpin op mei 19, 2026, 17:23:48Vanwaar specifiek deze DAC ?
zeer veel goede resenties, analoog geluid. Heb veel testen gelezen,  sommige detailrijk,of analytisch ik zocht meer een analoog klinkende dac

mmuetst

Citaat van: frank2 op mei 19, 2026, 22:34:10zeer  ;) veel goede resenties, analoog geluid. Heb veel testen gelezen,  sommige detailrijk,of analytisch ik zocht meer een analoog klinkende dac
even om te plagen  :D Tikken, spetters, bandruis, dat is het analoge geluid. En een mooie draaitafel of tape recorder die echt beweegt, dat kan nooit uit een digitaal kastje komen. Het blijft een kastje (met als je mazzel hebt een display) waar geluid uit komt. Maar lees weer vol genot je belevingen, want daar gaan deze topics over  ;).
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.