Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: JANJWJMC op september 23, 2013, 14:05:45
Frank mooi dat je showtopic weer open is ;D miste het al.
Ik heb net een aparte audiogroep aangelegd daarbij is de bas veel strakker geworden, maar het hoog is erg scherp kan dit nog gaan veranderen met het inspelen?

Inspelen kan veel doen, in eerste instantie inderdaad vaak te helder, te weinig bas, na 50 uur meer bas en na een aantal meer uren ook meer midden, na 150 uur komt nog iets verfijning, maar dan moet het geluid goed zijn. Eigenlijk na 70 uur en nog teveel scherp hoog, dan zal je iets moeten veranderen.

Nu geeft furutech altijd teveel hoog/te helder, dus als je het precies hebt nagemaakt kan dat gebeuren. Echter door andere kabel te gebruiken, andere stekker, koper of zo, geen rodium is het wel vaak op te lossen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: Kingpin op september 23, 2013, 14:13:41
Ik heb de donker paarse versie, deze heeft een veel breder freq. Spectrum en minder jitter.
Ben zeer benieuwd wat deze doet tov de WW.
Ik woon vlakbei Frank dus dat kan geregeld worden.

Omdat ik toch bij Ronald was voor de zekeringen heb ik ook even gevraagd over de wide eye, hij kende die kabel en heeft daar een goedkoop alternatief voor wat enkelen na testen toch beter vonden dan de wide eye. ook kan ik de monocristal kabel lenen die tegen de WW opgewassen is. Die heb ik hier thuis gehad, en die deed het zeker niet slecht, was een goede kabel voor ongeveer 130 euro. (uit mijn hoofd, pin me er niet op vast)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op september 23, 2013, 21:10:26
Omdat ik toch bij Ronald was voor de zekeringen heb ik ook even gevraagd over de wide eye, hij kende die kabel en heeft daar een goedkoop alternatief voor wat enkelen na testen toch beter vonden dan de wide eye. ook kan ik de monocristal kabel lenen die tegen de WW opgewassen is. Die heb ik hier thuis gehad, en die deed het zeker niet slecht, was een goede kabel voor ongeveer 130 euro. (uit mijn hoofd, pin me er niet op vast)

Als je gaat testen zou ik voorkeur hebben om de originele wyde eye er zeker bij te hebben. Daarnaast kunnen de alternatieven hun mogelijkheden laten horen.

Gr
Henk

Kingpin

Citaat van: Onder013 op september 23, 2013, 21:22:21
Als je gaat testen zou ik voorkeur hebben om de originele wyde eye er zeker bij te hebben. Daarnaast kunnen de alternatieven hun mogelijkheden laten horen.

Gr
Henk
Kan geregeld worden, heb er 9 stuks liggen ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

VlisChris

Die kabel is nog een echte hype geweest hier op het forum.
Heb er zelf ook twee gekocht in de pwerbuy van indertijd. Leuke kabel. Heb ze geen van beiden meer overigens ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Deleted Member 2

Ik ken de oude uitvoering heel goed. Deze moet het flink af leggen tegen sommige andere kabels die overigens wel uit een (veel) hoger prijssegment. Het lijkt me daarom wel interessant om de nieuwe(re) uitvoering te testen.

AbZ

Nieuwe Apogee kabel is ook al weer uit productie, dacht ik.

BuSpu

Citaat van: frank2 op september 23, 2013, 11:33:24
Ook heb ik eindelijk mijn probleem mbt. het teveel aan hoog gevonden. Dat bleek een IEC stekker te zijn in mijn Vibex blok,

Het blijft je achtervolgen he dat hoog?  :-\

AbZ

Citaat van: BuSpu op september 24, 2013, 12:45:49
Denk dat het hoog hetzelfde blijft en frank2 in rondjes rent...

BuSpu

Citaat van: AbZ op september 24, 2013, 12:49:47
Denk dat het hoog hetzelfde blijft en frank2 in rondjes rent...
Maar als je rondjes rent varieert het hoor juist erg  ;)

Deleted member

Stereo-fan for life!

AbZ

Nou dan hebben we dat mysterie ook weer opgelost  :pompom:
Lekker zitten luisteren & klaar is kees2  :xmas:

Jumping Jack

Na verloop van tijd los dat probleem toch zichzelf op en hoor je dat hoog niet meer...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Citaat van: BuSpu op september 24, 2013, 12:45:49

Dat heb je al eerder geschreven. Nee, het hoog achtervolgt mij niet, maar in eerste instantie had ik daar last van, dat is al eerder verholpen, neemt niet weg dat ik het wel prettig vond dat ik wist waardoor het veroorzaakt werd. Kan ik daar weer rekening mee houden.

De enige factor nu in mijn set is de IEC stekker van Iego koper tov de Iego gold. Om de sound (nog) warmer te krijgen zou dat misschien een verbetering kunnen zijn. Daarom ben ik ook benieuwd wat die stekker doet tov de Gold versie. Bij Furutech koper wordt het geluid minder mooi ism. een Iego gold. Ik vind de Furutech koper een beetje rommelig met veel mid.

En dan zitten we op het einde van de tocht, heb ik veel kleine tweaks toegepast en zou het geheel naar mijn wens moeten klinken...

Kingpin

Citaat van: Onder013 op september 24, 2013, 11:00:36
Ik ken de oude uitvoering heel goed. Deze moet het flink af leggen tegen sommige andere kabels die overigens wel uit een (veel) hoger prijssegment. Het lijkt me daarom wel interessant om de nieuwe(re) uitvoering te testen.
Geef maar aan wanneer je ze nodig hebt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted Member 2

Citaat van: Kingpin op september 24, 2013, 13:47:04
Geef maar aan wanneer je ze nodig hebt.

In de loop van volgende week en in overleg met Frank

Gr
Henk

frank2

Vanaf volgende week zijn de zekeringen redelijk ingespeeld van de Anthem. Daarna kan er weer geluisterd worden.

Waarschijnlijk een van de volgende dagen; ma, di, vrij. zat of zo.

Kingpin

frank2

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op september 24, 2013, 11:00:36

@Henk  Vraag aan Martin!!! of hij evt. bereid is om zijn Chord Indigo mee wil nemen naar je  ;)  De Chord Signature Digital is m.i. al erg goed, maar de Indigo is nog een stapje beter hoor.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op september 24, 2013, 20:10:49
@Henk  Vraag aan Martin!!! of hij evt. bereid is om zijn Chord Indigo mee wil nemen naar je  ;)  De Chord Signature Digital is m.i. al erg goed, maar de Indigo is nog een stapje beter hoor.

Dat was ik al van plan  :D
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op september 24, 2013, 20:12:26
Dat was ik al van plan  :D

Goed plan  :clapping:  Als hij dan toch ''op reis'' is die Chord Idigo....  :P ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Martin!!!

mainly British stuff

frank2

Als alles goed gaat zal komende week Onder13 en Kingpin hier komen luisteren. De ultieme test, Henk Onder is hier geweest toen ik de set nog net niet helemaal op orde had. Nu is deze naar mijn mening dusdanig dat ik zonder beven hem kan uitnodigen.

Verder gaan we de wireworld gold5 testen tov. de wide eye digitale interlink. Daarnaast heb ik voor beide kabels tegen die tijd een alternatief wat net zo goed of beter zou moeten klinken tegen een prijs die niet hoger is maar waarschijnlijk lager is. Deze komen van Ronald van concept&Design. Hij zou deze alternatieven voor mij maken en klaarleggen en inspelen. Ben benieuwd of er verschillen zijn te horen maar ik denk van wel. De bron zal de pioneer dvd speler zijn die nu bijna of helemaal ( hij klinkt wat anders dan de HDD, maar niet slechter) de HDD kwaliteit aankan. De dvd speler klinkt iets afstandelijker maar wel echter dan de HDD.

En verder kan ik dan even de Iego Koper aanhoren tov. de Iego gold die ikzelf heb. Kabel is beide de apha 3.