Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Ruud-

Citaat van: frank2 op maart 13, 2012, 19:10:52
Arjan, elke woning heeft zo'n aardpen. Is dus eigenlijk niets bijzonders. En wat Ruud uitlegt dat wist ik nog niet, dus weer wat geleerd.

Hier in Almelo hebben we in tegenstelling tot Hengelo zandgrond. Dus een eventuele aardpen moet hier dieper, al is het grondwater hier niet al te diep.
Dat waag ik te betwijfelen, de kosten zijn namelijk niet zo laag als jij vermeldde, vaak zijn er enkele woningen gekoppeld om de kosten te drukken.

En je laatste zin is wat onduidelijk. Het grondwater zit, zoals je zegt, niet diep maar toch moet de aardpen dieper?
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

frank2

Citaat van: Ruud- op maart 16, 2012, 19:59:06
Dat waag ik te betwijfelen, de kosten zijn namelijk niet zo laag als jij vermeldde, vaak zijn er enkele woningen gekoppeld om de kosten te drukken.

En je laatste zin is wat onduidelijk. Het grondwater zit, zoals je zegt, niet diep maar toch moet de aardpen dieper?

Ik woon vrijstaand dus ik heb en aparte aardpen, hoe dat bij andere huizen is weet ik niet.

mbt aardpen: ergens las ik dat zandgrond betekend dat de aardpen diep de grond in moet tot aan het grondwater, wij hebben hier zandgrond maar toch een hoog waterpeil omdat waar ik woon het gebied nog al laag ligt tov NAP.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Wijx wondere wereld

gelukkig heb je meer verstand van audio. Grondwater en grondsoorten hebben vrij weinig met elkaar te maken althans bij freatisch grondwater.

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Lucky.L

En de stroomkabel  die de muur "uitkomt" ,is dat ook een highend kabel?

Mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

frank2

Alle stroomkabels hier in mijn set zijn geen high end kabels, maar gewoon goede kabels. (en normaal betaalbaar)
De stroomaanvoer is hifi tuning:  http://www.jouwhifi.com/a-21299475/van-de-rol/hifi-tuning-installatiekabel
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Raphie

JBL PRX Power!

Former member 78

Citaat van: Raphie op maart 17, 2012, 08:48:21
de stroomaanvoer is van LIANDER....

Hoi Raphie,

Ik heb even gekeken op de site van Liander, maar het is een ''normale'' naam cq merk.
Alleen de L hoeft maar met een hoofdletter :)

Raphie

JBL PRX Power!

Former member 78

Snowmaster

Citaat van: twani op maart 16, 2012, 19:13:57
`T was ook maar een voorbeeld, ik had het niet verwacht bij dit soort blokken, that`s all............

Bij de Furutech 609 zijn de verschillen te groot. Zeker voor prijzen van > € 500,- (en bij deze Furutech > € 1.000,-) is het te zot voor woorden, dat de outlets zulke verschillen opleveren. Oorzaak ?  Geen fatsoenlijke sterbedrading.
De aansluitingen in zo'n stekkerblok zijn erg lastig te realiseren omdat ze de frequenties (die stroom met zich meevoert) beïnvloeden. Zoiets ga je dus horen. Furutech denkt blijkbaar alleen aan geld verdienen in plaats van een goed product leveren.
Helaas is laten mensen zich nog steeds leiden door "naam en verpakking"

Naast de goede constructie van een stekkerblok is ook de onderlinge invloed van de componenten erg belangrijk.
Het is ook iets te gemakkelijk om te roepen dat de outlets verschillende kwaliteit leveren.
De volgorde van aansluiten heeft ook invloed op de weergave. Het kan dus zijn dat een component minder presteert omdat een andere component voor vervuiling op het stekkerblok zorgt.  Zolang je deze invloed niet hebt onderzocht mag je niet over een stekkerblok roepen dat er verschil zit in de outlets.

Citaat van: Ruud- op maart 16, 2012, 19:59:06

Precies.  Over aardpennen moet je ook helemaal niets roepen. Dit verschilt per locatie.  Je kunt alleen de bestaande aardpen doormeten en gewoon een nieuwe slaan.   Meten en luisteren/kijken is hier het devies.  Zo'n pennetje kost niet de hele wereld, hij is supersimpel met een hamer of boorhamer met speciale kop aan te brengen. Met een koppelstuk verleng je hem desnoods en ga je dieper.  Een aparte aardpen levert alleen geen schokkende verbeteringen op, maar slechts marginale.  Als je (gratis) beschikt over de technische apparatuur dan is altijd het proberen waard voor €15,- tot € 50,-materiaalkosten
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

sorry,  iets te vaak op het knopje gedrukt..  :hehe:

Misschien toch nog iets om te melden.
Mijn stekkerblok "Snowmaster One" is letterlijk gemaakt van afval. Gisteravond heeft hij weer een wijziging ondergaan en is versie 1.4 geboren.  Het beeld van de Pio was absolute top en beter lijkt haast niet te kunnen. Elke camerafout en vieze lens werd weer zichtbaar en de scherptediepte in het beeld was opmerkelijk. Het is mooi om te zien hoe de HD camera's vertraagd scherp stellen op alle onderwerpen die zichtbaar zijn in beeld. Ook de vette vingers en druppels op de glazen bij Pauw en Witteman kon ik nu weer zien. Het geluid had een grotere bubble en een dikkere surroundcoulisse dan ooit tevoren.
Als ik ging staan of iets naar links of rechts liep bleef de bubble nagenoeg intact. Het voelde als één grote hoofdtelefoon.  
Als hij stabiel blijft in zijn huidige prestaties (m.b.t. inspelen) dan heeft hij gisteravond het CP blok en de Vibex One achter zich gelaten. Stilletjes had ik hier natuurlijk op gehoopt, alleen moet het dan nog wel gebeuren.
Maar.....ik mag nog niet te snel juichen, eerst dient hij zijn topprestatie komende dagen stabiel te houden.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Vik

Citaat van: Snowmaster op maart 17, 2012, 12:47:19

Mijn stekkerblok "Snowmaster One" is letterlijk gemaakt van afval. Gisteravond heeft hij weer een wijziging ondergaan en is versie 1.4 geboren.  Het beeld van de Pio was absolute top en beter lijkt haast niet te kunnen. Elke camerafout en vieze lens werd weer zichtbaar en de scherptediepte in het beeld was opmerkelijk. Het is mooi om te zien hoe de HD camera's vertraagd scherp stellen op alle onderwerpen die zichtbaar zijn in beeld. Ook de vette vingers en druppels op de glazen bij Pauw en Witteman kon ik nu weer zien. Het geluid had een grotere bubble en een dikkere surroundcoulisse dan ooit tevoren.
Als ik ging staan of iets naar links of rechts liep bleef de bubble nagenoeg intact. Het voelde als één grote hoofdtelefoon.  
Als hij stabiel blijft in zijn huidige prestaties (m.b.t. inspelen) dan heeft hij gisteravond het CP blok en de Vibex One achter zich gelaten. Stilletjes had ik hier natuurlijk op gehoopt, alleen moet het dan nog wel gebeuren.
Maar.....ik mag nog niet te snel juichen, eerst dient hij zijn topprestatie komende dagen stabiel te houden.

Elke camerafout en vieze lens werd weer zichtbaar en de scherptediepte in het beeld was opmerkelijk. Het is mooi om te zien hoe de HD camera's vertraagd scherp stellen op alle onderwerpen die zichtbaar zijn in beeld. Ook de vette vingers en druppels op de glazen bij Pauw en Witteman kon ik nu weer zien.

Dan heb je het toch ergens (ondanks al je tweaks) voorheen het toch nooit goed voor elkaar gehad in je set. Eigenlijk erg slecht als je alles wat je hier boven beschrijft nooit eerder hebt kunnen zien.

Als je nu pas een paar vette vingers en druppels op glazen kunt zien in een uitzending van Pauw en Witteman....  Jouw Pioneer was toch al top of the bill qua PQ en beter als de gemiddelde Kuro bezitter?

Sorry kerel maar ik vind deze post een beetje zweverig IMHO en niet echt credible. Maar goed.. wie ben ik.  ;)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Raphie

en dat allemaal op SD, beter als andersmans HD  :D
JBL PRX Power!

twani

Citaat van: Snowmaster op maart 17, 2012, 12:47:19

Hoop inderdaad dat de patiënt stabiel blijft ;D

chansig

Ik denk dat Snow teveel met Frank omgaat en zijn enthousiasme qua schrijven heeft overgenomen.. :D :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Raphie

zou mooi zijn, want om Snow's eigen woorden te gebruiken: dan is een hopje afval op SD, beter dan het duurste blok op HD  :D

Echt, doe mij ook zo'n blok  :baaa:
JBL PRX Power!

frank2

Ik hoop volgende week de snowmaster 1 hier thuis met mijn eigen oren te beluisteren en er een indruk van te krijgen.
Ik laat resultaten over dit blok aan Snowmaster over, hij is meer met deze materie bezig, ik luister en bekijk/hoor de verschillen.
Ga ze interpreteren dan zien we wel verder.

frank2

Nu na alle kabels te hebben ingespeeld en veel te hebben geluisterd viel mij op dat ik het geluid goed gedefinieerd vond maar iets aan de donkere kant. Na ruggespraak met Snow stelde deze voor om de sat. tuner en tv uit het vibex blok te halen omdat deze vaak "rommel" geven aan de stroom. Dus gisteren beide stekkers eruit gehaald, geluisterd er weer in gestoken en weer geluisterd.
Resultaat: zonder de tv en de sat tuner werd het geluid een stuk schoner en zuiverder, de hi hats werden mooier, helderder. Het gehele tonale beeld werd iets helderder, precies wat ik graag wilde. De tv vervuilde minder dan de sat tuner, maar ik heb beide uit het Vibex blok gelaten en op een standaard WCD gezet, resulteert in een minder mooi geluid uit de sat. tuner maar dat neem ik voorlopig voor lief. Het tv beeld is ook iets minder mooi, maar ivt de aansluiting via de Vibex valt dat nogal mee.

Ik ga dus hier een 2e groep aan laten leggen, Belden kabel heb ik nog van de 1e groep, dus heb alleen een zekeringhouder en wat randaccessoires nodig.

Het verschil in geluid vond ik groot genoeg om dit zo te gaan doen.

Kjelt

Gewoon indirect tv kijken. Probleem opgelost.

Xander32

Zo blijft men bezig en van de straat he 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Snowmaster

Hoeveel posts is het geleden dat iemand zei: .....ik ga helemaal niets meer veranderen aan mijn set !    ;D

B.

Citaat van: frank2 op maart 21, 2012, 10:45:37
Nu na alle kabels te hebben ingespeeld en veel te hebben geluisterd viel mij op dat ik het geluid goed gedefinieerd vond maar iets aan de donkere kant. Na ruggespraak met Snow stelde deze voor om de sat. tuner en tv uit het vibex blok te halen omdat deze vaak "rommel" geven aan de stroom. Dus gisteren beide stekkers eruit gehaald, geluisterd er weer in gestoken en weer geluisterd.
Resultaat: zonder de tv en de sat tuner werd het geluid een stuk schoner en zuiverder, de hi hats werden mooier, helderder. Het gehele tonale beeld werd iets helderder, precies wat ik graag wilde. De tv vervuilde minder dan de sat tuner, maar ik heb beide uit het Vibex blok gelaten en op een standaard WCD gezet, resulteert in een minder mooi geluid uit de sat. tuner maar dat neem ik voorlopig voor lief. Het tv beeld is ook iets minder mooi, maar ivt de aansluiting via de Vibex valt dat nogal mee.

Ik ga dus hier een 2e groep aan laten leggen, Belden kabel heb ik nog van de 1e groep, dus heb alleen een zekeringhouder en wat randaccessoires nodig.

Het verschil in geluid vond ik groot genoeg om dit zo te gaan doen.

Gaat dat niet een beetje ver (rare vraag in dit topic), een aparte groep voor een afname van +/- 300VA?

vanzomereng

Citaat van: Snowmaster op maart 21, 2012, 21:07:06
Hoeveel posts is het geleden dat iemand zei: .....ik ga helemaal niets meer veranderen aan mijn set !    ;D

Op 21 dec.2012 vergaat de wereld, dus dan moet FRANK2 nu wel vlot aan de slag, anders heeft die er niks meer aan  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

B.