Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

BuSpu en 7 gasten bekijken dit topic.

chansig

Iedere kabel benadrukt een bepaald frequentie gebied. Anders zouden de mogelijke verschillen niet hoorbaar zijn. Daar zijn dan de materialen (volgens degene die de verschillen horen)aansprakelijk voor.

Er is wat mij betreft wel wat algemeens over kabels te stellen en te vertellen alleen heeft dat geen pas in dit topic. Dit gaat dan om de vermeende invloed van dikte, materiaal etc.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

addesmo

Citaat van: Xander32 op december 19, 2024, 06:13:10Dag Frank, ik ken zeker niet al hun series en uitvoeringen, maar hetgeen ik er zelf van gehoord heb, vond ik zeker niet neutraal klinkende. Je kon er prima je set een bepaalde richting mee op finetunen. Zowel met hun ic's als met hun ls kabels.

En dat is niet per definitie negatief, maar neutraal is niet het predikaat welke ik op VdH zou plakken.

Er is niet EEN vd hul kabel!
Ik heb er vele gehad en ze beslaan een wijd spectrum.

Hannibal_

Waarom maken we niet ergens een dossier met kabel eigenschappen?
Er wordt veel mee geëxperimenteerd, misschien leuk om vast te leggen?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

brt

Citaat van: chansig op december 19, 2024, 07:08:34Iedere kabel benadrukt een bepaald frequentie gebied. Anders zouden de mogelijke verschillen niet hoorbaar zijn. Daar zijn dan de materialen (volgens degene die de verschillen horen)aansprakelijk voor.

Er is wat mij betreft wel wat algemeens over kabels te stellen en te vertellen alleen heeft dat geen pas in dit topic.

Gr. Hans

Dat denk ik ook. En het type connectors en mate van afscherming zal ook nog van invloed zijn. Maar als je die variabelen combineert ontstaat er een maximaal aantal soorten smaakjes. Elke kabel zou dus wel in een bepaald hoekje te plaatsen moeten zijn. Tenzij... er flinke doorbraken in de technologie zijn.

Oftewel: een kabel van 100% zilver met dezelfde Neutrik connectoren en met een prijsverschil tussen de verschillende merken die deze aanbieden van honderden tot zelfs duizenden euro's zouden dan toch gewoon hetzelfde moeten klinken? Of mis ik nog invloeden? Of maak ik het te eenvoudig?

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

frank2

Ja, ook de dikte van de kabel, solid coreof strengen en het aantal strengen, gevlochten enz heeft allemaal invloed
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

brt

Citaat van: frank2 op december 19, 2024, 10:24:51Ja, ook de dikte van de kabel, solid coreof strengen en het aantal strengen, gevlochten enz heeft allemaal invloed

Ja dat is ook zo. Dan komen er al weer een hoop variabelen bij, met nog meer mogelijke 'smaakjes'

Maar dan nog: als beide fabrikanten dezelfde technieken en materialen toepassen, zou het toch dezelfde sound moeten opleveren lijkt me.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Xander32

Volgens mij zeggen we hetzelfde 🤓

Citaat van: addesmo op december 19, 2024, 09:12:50Er is niet EEN vd hul kabel!
Ik heb er vele gehad en ze beslaan een wijd spectrum.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

vanzomereng

Citaat van: brt op december 19, 2024, 10:27:19Ja dat is ook zo. Dan komen er al weer een hoop variabelen bij, met nog meer mogelijke 'smaakjes'

Maar dan nog: als beide fabrikanten dezelfde technieken en materialen toepassen, zou het toch dezelfde sound moeten opleveren lijkt me.

De lengte speelt ook een rol, want deze bepaalt de impedantie, inductie en de capaciteit

Dan heb je het puur fysiek alleen over de kabel zelf, echter....................!!!!!
Hoe de kabel zich gedraagt, hangt af van aangesloten componenten (in... & out...)
en dan laat de impedantie, inductie en de capaciteit zich pas gelden  :notify:

So far de theorie en hoe vele audiofielen hier over denken.
Je heb dus wel meer als 3 miljoen variabelen  :hehe:

In de praktijk wordt M.I.Z. de soep niet zo heet gegeten en zeer zeker niet
bij beperkte lengtes van de interlinks en LS-kabels.

Gelukkig is mijn gehoor zodanig, dat ik me helemaal niet druk hoeft te maken, om al die variabelen  ;)

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

RCD

Verschillen zitten niet alleen in kabels maar ook de apparatuur kan daar schuldig aan zijn.
Er is namelijk geen standaard voor ingangen en uitgangen en daardoor kan een kabel bij de ene meer invloed hebben als bij de ander.
In alle andere connecties met kabels waar signaal doorgaat zijn standaarden zoals 50 Ohm en 75 Ohm bijvoorbeeld.
Dan is de kabel op die eigenschappen gemaakt en word ook netjes afgesloten.
Weet niet of je verschil kan horen tussen koper en zilver omdat het nooit dezelfde kabels zijn.
Maar de opbouw en gebruikte materialen kunnen zeker verschil laten horen op bepaalde apparatuur.

Rob

chansig

Volgens mij is er geen discussie of er wel of geen verschillen zijn.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

RCD

Maar als je goed leest was er wel een vraag waarom er verschil is.

Rob

chansig

Even goed teruggelezen:

Volgens mij wist brt al dat er verschil in materialen zit. En is je toevoeging: ook apparatuur is van invloed. Daarmee dan, wat mij betreft, geen antwoord op de vraag. Maar brt geeft een duim
dus is tevree.

Daarnaast raakte ik wat in de war door de opbouw van je post. Deze leest wat mij betreft wat onlogisch als antwoord op de vragen. Je maar op het einde van de post leest als een soort van eindconclusie die in ieder geval al bekend was.

Maar er is al door je aangegeven dat ik goed moet lezen. Dus daar zal het probleem zitten.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

frank2

update aliexpress interlink

Na 144 uur laat voor zover ik het nu kan beoordelen,de kabel zijn ware geluid horen. Geluid is erg krachtig en evenwichtig, dynamisch diepe bass en sprankelend hoog. Mid is rustig stemmen kunnen fragiel  klinken, ( chris rea). Ik verwacht daar nog iets na meer inspelen, al hoeft dat niet, het klinktnu duidelijk mooier dan de Johan kabel,  vd hull gold en AQ wind die ik ook heb gehad.  Wordt vervolgd
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

twani

Citaat van: frank2 op december 20, 2024, 10:06:54update aliexpress interlink

Na 144 uur

U is compleet niet goed  :D

Vermakelijk...  Dat zondermeer......

brt

Citaat van: twani op december 20, 2024, 11:27:53U is compleet niet goed  :D

Iedereen beleeft de hobby op zijn eigen manier @twani .

Jij knapt graag ouwe meuk op en stalt het vervolgens onaangesloten in een kamer, de andere houdt graag exact bij hoelang zijn nieuwe kabeltje inspeelt en wat het doet met het geluid. Beide prima toch! Laat elkaar gewoon lekker in z'n waarde.

Spijkie

Citaat van: brt op december 20, 2024, 11:40:13Iedereen beleeft de hobby op zijn eigen manier @twani .

Jij knapt graag ouwe meuk op en stalt het vervolgens onaangesloten in een kamer, de andere houdt graag exact bij hoelang zijn nieuwe kabeltje inspeelt en wat het doet met het geluid. Beide prima toch! Laat elkaar gewoon lekker in z'n waarde.

Mee eens
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

frank2

Citaat van: twani op december 20, 2024, 11:27:53U is compleet niet goed  :D

gelukkig  ik zou mij zorgen gaan maken als jij mij normaal zou vinden.

twani

Citaat van: frank2 op december 20, 2024, 11:43:22gelukkig  ik zou mij zorgen gaan maken als jij mij normaal zou vinden.

Leg mij die 144 uur ff uit. 

Wat gebeurt er allemaal zoal.........

tompj

Citaat van: twani op december 20, 2024, 12:01:34Leg mij die 144 uur ff uit. 

Wat gebeurt er allemaal zoal.........
😄
Theo, je weet toch....?

Die discussie heeft weinig zin.

Wat voor jou en mij volstrekte onzin is, is voor een ander een belangrijk verschil. Wij horen gewoon niet zo goed, da's alles. 🫣
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
DAC: Weiss 204
CD-speler: Accuphase DP-55V
Streamer: Naim ND5 XS2
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

twani

Citaat van: tompj op december 20, 2024, 13:43:04😄
Theo, je weet toch....?

Die discussie heeft weinig zin.

Wat voor jou en mij volstrekte onzin is, is voor een ander een belangrijk verschil. Wij horen gewoon niet zo goed, da's alles. 🫣

Weet ik, maar ik ben en blijf toch nieuwsgierig naar het feit dat mensen zich zo in de zeik kunnen laten nemen door hun eigen veronderstelde goede waarnemingsvermogen.

Hele boeken zijn erover volgeschreven.

Fascinerend fenomeen...

En ik ben t met de rest eens hoor. Als de koper/luisteraar er blij van wordt is het doel bereikt.  Zo is het ook nog eens.

Die 144 uur. Dát trickert me.....  Hoezo precies dat......  Dat daar verder geen uitleg op komt begrijp ik dan weer wel heel goed....

Spijkie

Citaat van: twani op december 20, 2024, 15:34:29Weet ik, maar ik ben en blijf toch nieuwsgierig naar het feit dat mensen zich zo in de zeik kunnen laten nemen door hun eigen veronderstelde goede waarnemingsvermogen.

Fascinerend fenomeen...

En ik ben t met de rest eens hoor. Als de koper/luisteraar er blij van wordt is het doel bereikt.  Zo is het ook nog eens.

Die 144 uur. Dát trickert me.....  Hoezo precies dat......  Dat daar verder geen uitleg op komt begrijp ik dan weer wel heel goed....

Je bedoelt dat het exact te pin pointen is van de overgang uur 143 naar 144 en dat dan iemand denkt: ja daar is het  :colgate: nou gaat t de goede kant op.

Inspelen fenomeen heb ik ook wel wat mee maar niet zo exact. Maar ieder z'n ding, nog leuker zou zijn als iemand kon meten dat op 144 uur de moleculen perfect in balans zijn en niet op 143 uur, DAT zou pas gaaf zijn  :devil:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

twani

Citaat van: Spijkie op december 20, 2024, 16:29:22Je bedoelt dat het exact te pin pointen is van de overgang uur 143 naar 144 en dat dan iemand denkt: ja daar is het  :colgate: nou gaat t de goede kant op.

Inspelen fenomeen heb ik ook wel wat mee maar niet zo exact. Maar ieder z'n ding, nog leuker zou zijn als iemand kon meten dat op 144 uur de moleculen perfect in balans zijn en niet op 143 uur, DAT zou pas gaaf zijn  :devil:

Nou je bent wel de 1e in dit topic die gericht antwoord geeft op, inderdaad, hetgeen ik me afvraag...

Faxe

Denk dat het kabeltje gewoon 6 dagen geleden bezorgd en in gebruik genomen is. 6x24uur=144 uur. Voor hetzelfde geld was het bericht na 7 dagen geplaatst en dan was het 168 uur geweest. Maar kan het helemaal mis hebben natuurlijk.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

CinéHome

Ik neem aan dat die 144 gewoon toevallig op dat moment de doorlopen inspeeltijd was.
En als je als regel 'minsten 100 uur' hanteert, dan is de aanduiding '144' zoveel als... "nauw, nu kunnen we wel wat zinnigs vertellen over de klank".
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

morca

Citaat van: twani op december 20, 2024, 15:34:29Weet ik, maar ik ben en blijf toch nieuwsgierig naar het feit dat mensen zich zo in de zeik kunnen laten nemen door hun eigen veronderstelde goede waarnemingsvermogen.

Fascinerend fenomeen...

Misschien word jouw beoordelend vermogen wel in de zeik gezet.
En wij zijn gezegend het wel te horen. :tounge2: