Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

DofN

Wat betekenen de pijltjes? Ze doen een ronddraaiende beweging van iets vermoeden.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

twani

Citaat van: frank2 op december 27, 2024, 11:24:51Ja de vlakdraad zekering  van 52,50

Laat ik dat er nou net allemaal al 15 jaar in hebben zitten........

chansig

Citaat van: DofN op december 27, 2024, 11:33:38Wat betekenen de pijltjes? Ze doen een ronddraaiende beweging van iets vermoeden.

Interpreteren van de tabel is richtingsgevoelig ?

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Tjeb

Jazeker en de zekeringen zelf ook!!

Bij wisselspanning bewegen de electronen zich één kant op door de spoelwerking van de thermoflux.

Als je de zekering dus verkeerd om zet dan belemmer je dit wat een degradatie van het geluid oplevert.

Hannibal_

Citaat van: Tjeb op december 28, 2024, 18:40:42Jazeker en de zekeringen zelf ook!!

Bij wisselspanning bewegen de electronen zich één kant op door de spoelwerking van de thermoflux.

Als je de zekering dus verkeerd om zet dan belemmer je dit wat een degradatie van het geluid oplevert.

Thermoflux?
Is dat dat ding van back to the future?
In die DeLorean?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

Spijkie

Citaat van: Tjeb op december 28, 2024, 18:40:42Jazeker en de zekeringen zelf ook!!

Maar niet als je de snollebollekes opzet, en naar links.......  :colgate:  Geintje he
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

D25

Citaat van: Jumping Jack op december 17, 2024, 09:35:07Als er een merknaam opstaat die er helemaal niet op hoort, dan is het gewoon nep. Je kan dat niet zomaar rechtlullen hoor.

Dat ie werkt en doet wat van een kabel kan worden verwacht, maakt hem niet minder nep. Die merknaam wordt er uiteraard ook heel bewust op gezet door de namakers, want ze zouden die kabel evengoed merkloos of onder een eigen merknaam kunnen verkopen (hetgeen wss ook gebeurt). Maar door de naam er op te zetten, mikken ze op een publiek dat daar gevoelig aan is.

En in dit kader: https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/audiokabels-en-televisiekabels/m2217862728-let-op-immitatie-vervalsingen-kimber-kable-8tc-all-clear

Kingpin

;D  :-X
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Kurt

Citaat van: DofN op december 27, 2024, 11:33:38Wat betekenen de pijltjes? Ze doen een ronddraaiende beweging van iets vermoeden.
Het enige nut hiervan is als er sprake is van afscherming. Rest is voodoo.

Afscherming kan je aan 1 kant of aan beide kanten van een kabel bevestigen. Als je het slechts aan 1 kant doet (1 of 2 kanten; ook hier zijn fora en boeken vol over geschreven), moet het altijd aan de kant zijn, vertrekkend vanuit de bron. In dit geval geven die pijltjes aan waar in feite de afscherming vastgemaakt is.

Kjelt

Afscherming aan 1 kant biedt weerstand tegen inductieve inkoppeling.
Afscherming aan twee kanten biedt weerstand tegen zowel inductieve als capacitieve inkoppeling.
Wil je kleine signalen beschermen dan dubbele afscherming zoals bij triax gebruiken.
Niets mysterieus aan wordt al decennia in de industrie gebruikt.

DofN

Citaat van: Kurt op januari  2, 2025, 19:52:48Het enige nut hiervan is als er sprake is van afscherming. Rest is voodoo.

Afscherming kan je aan 1 kant of aan beide kanten van een kabel bevestigen. Als je het slechts aan 1 kant doet (1 of 2 kanten; ook hier zijn fora en boeken vol over geschreven), moet het altijd aan de kant zijn, vertrekkend vanuit de bron. In dit geval geven die pijltjes aan waar in feite de afscherming vastgemaakt is.

Ik bedoelde de pijltjes in de cirkel in de PDF.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Kurt

frank2

Straks ga ik bij wenw audio testen hoe goed de pre amp is van mijn auralic altair g 2.1.  Dit doe ik met een audio analogue maestro dit is een geïntegreerde versterker  die ook ht pasby heeft. Zodoende kan ik het verschil horen als dat er is. Zij hebben beide staan.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

brt

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

frank2

Citaat van: brt op januari 22, 2025, 11:52:18Zou die dan ipv de Plinius komen?
Daar zat ik even aan te denken, maar na de luistersessie, ben net terug, zal dat niet gebeuren. Oh de audio analogue is echt goed maar de plinius is zeker niet slechter, eerder nog iets beter. Wel is een echte vv beter dan de pre in de auralic.  Het geluid is grootser..
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Pjotr27

Citaat van: frank2 op januari 22, 2025, 15:26:02Daar zat ik even aan te denken, maar na de luistersessie, ben net terug, zal dat niet gebeuren. Oh de audio analogue is echt goed maar de plinius is zeker niet slechter, eerder nog iets beter. Wel is een echte vv beter dan de pre in de auralic.  Het geluid is grootser..

Het wordt tijd voor een mooie Plinius voorversterker. Ik weet zeker dat je daar blij van wordt!
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

addesmo

Citaat van: frank2 op januari 22, 2025, 15:26:02Daar zat ik even aan te denken, maar na de luistersessie, ben net terug, zal dat niet gebeuren. Oh de audio analogue is echt goed maar de plinius is zeker niet slechter, eerder nog iets beter. Wel is een echte vv beter dan de pre in de auralic.  Het geluid is grootser..
Hoe kun jij dat beoordelen?
Bij de dealer is de akoestiek toch heel anders dan bij jou thuis!
Ik probeer alles thuis en anders blijft het een gok(je)😉

frank2

Ik zal nooit iets kopen zonder het eerst thuistest hebben beluisterd.  Gisteren was niet om een nieuwe versterker te kopen maar om te horen of een goede voorversterker beter geluid geeft dan de pre in de altair. Het antwoord  daarop is ja.
Ik was daar met iemand die een andere versterker wilde,we hebben diverse versterkers beluisterd,  yamaha 3200, een oude tdchnics, de audio analogue  en zijn eigen accuphase 280. De laatste bleek uiteindelijk het beste te klinken op de focal kanta.

frank2

Citaat van: frank2 op januari 23, 2025, 09:34:57Ik zal nooit iets kopen zonder het eerst thuis te hebben beluisterd.  Gisteren was niet om een nieuwe versterker te kopen maar om te horen of een goede voorversterker beter geluid geeft dan de pre in de altair. Het antwoord  daarop is ja.
Ik was daar met iemand die een andere versterker wilde,we hebben diverse versterkers beluisterd,  yamaha 3200, een oude tdchnics, de audio analogue  en zijn eigen accuphase 280. De laatste bleek uiteindelijk het beste te klinken op de focal kanta.

brt

Citaat van: frank2 op januari 23, 2025, 09:34:57Ik zal nooit iets kopen zonder het eerst thuistest hebben beluisterd.  Gisteren was niet om een nieuwe versterker te kopen maar om te horen of een goede voorversterker beter geluid geeft dan de pre in de altair. Het antwoord  daarop is ja.

Hoe vond je de AS-3200 op de Kanta, Frank?

PS: had je vroeger ook niet al een aparte (Plinius?) vv en heb je die niet weggedaan omdat de Altair zo goed klonk?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

frank2

De 3200 van yamaha klonk heel lichtvoetig geen kracht op de kanta, de andere man vond dat ook.

Spijkie

Citaat van: frank2 op januari 23, 2025, 10:17:56De 3200 van yamaha klonk heel lichtvoetig geen kracht op de kanta, de andere man vond dat ook.

Wel bijzonder , in de zin dat ik dat niet zou verwachten.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Xander32

Juist daarom pakt Frank het ook goed aan door altijd eerst zelf te gaan luisteren 🎶

Citaat van: Spijkie op januari 23, 2025, 12:46:38Wel bijzonder , in de zin dat ik dat niet zou verwachten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

brt

Citaat van: Spijkie op januari 23, 2025, 12:46:38Wel bijzonder , in de zin dat ik dat niet zou verwachten.

Ik ook niet. Heb een A-S3000 gehad, maar zou die niet lichtvoetig of gebrekkig aan kracht noemen op mijn Focal Sopra. Maar ik ken de Kanta niet, dus misschien reageerde het daar wel anders op.

Spijkie

Citaat van: Xander32 op januari 24, 2025, 09:59:12Juist daarom pakt Frank het ook goed aan door altijd eerst zelf te gaan luisteren 🎶

Oh absoluut en ik verwacht niet anders. Daarom ook weer een voorbeeld van altijd eerst luisteren.