Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Met een beetje pech koopt iedereen een imitatie. 😂😂😂😂

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

vanzomereng

Citaat van: chansig op december 15, 2024, 17:31:21Met een beetje pech koopt iedereen een imitatie. 😂😂😂😂

Gr. Hans

Ik denk dat vele hiero al jaren, onbewust en met veel plezier met een imitatie spelen  :ohmy:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Laan

Ja ik ook. Maar wel bewust. Je kan van alles gaan bedenken en stellen dat het allemaal verwerpelijk is, maar steek gewoon eens zo'n nepper in je set. Dan weet je wat die doet.

blue-eyes

Je kan het zien als imitatie, het is maar de vraag of het echt geïmiteerd kan worden, afgezien van looks, dan wel je dit als een goedkope degelijke XLR kabel ziet (maar je weet wel dat het vanuit de maker als kopie wordt gezien, verkocht).

Ik ben niet heilig, ik had hier voor dit topic ook al nagekeken.

Hoeveel mensen downloaden niet? Imo het zelfde.

Wie zonder zonde is mag de eerste steen gooien!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

frank2

Wees gerust de interlink lijkt iets op het origineel  maar is gemakkelijk herkenbaar als imitatie. Maar het is gewoon een goede interlink en daar gaat t om.

En het prijsverschil is zo groot dat je het eigenlijk  ook geen imitatie  kunt noemen.

Ik vraag mij werkelijk af wie er een interlink koopt die meer dan 20.000 euro kost. Dat zijn compleet idiote prijzen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Citaat van: blue-eyes op december 15, 2024, 20:25:50Je kan het zien als imitatie, het is maar de vraag of het echt geïmiteerd kan worden, afgezien van looks, dan wel je dit als een goedkope degelijke XLR kabel ziet (maar je weet wel dat het vanuit de maker als kopie wordt gezien, verkocht).

Ik ben niet heilig, ik had hier voor dit topic ook al nagekeken.

Hoeveel mensen downloaden niet? Imo het zelfde.

Wie zonder zonde is mag de eerste steen gooien!

En met die laatste zin is alles geoorloofd .

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

blue-eyes

Nee - je weet dat ik dat niet zo bedoelt. Lekker makkelijk oordelen hier; we vergeten wel eens dat wij allemaal (de meesten dan) min of meer het ook doen.

Oordeel dan wat anders of niet....
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

chansig

Klopt...laten we het dan de dooddoeners der dooddoeners noemen.

Gr. Hans

blue-eyes

Laten we uit dit topic gaan ;)

Happy om verder te praten, maar dit is Frank zijn topic.

Kwabbernoot

Het verbaast mij niet dat dergelijke producten door iedereen zo goed worden bevonden. Uiteindelijk heeft het allemaal niets met kwaliteit te maken maar waar jij je prettig bij voelt.
Of dat nu het origineel is van 20.000, een kopie van 35 of een zelfgemaakte kabel voor 250.

Ik ben benieuwd hoe de kabel zou bevallen als het niet zo duidelijk een kopie van een dure kabel zou zijn geweest. Ik denk dat ik het wel weet.

Groeten...

chansig

:D

Prima, zo belangrijk vind ik het nu ook weer niet.

Gr. Hans
Citaat van: blue-eyes op december 15, 2024, 21:48:23Laten we uit dit topic gaan ;)

Happy om verder te praten, maar dit is Frank zijn topic.

vanzomereng

Citaat van: Kwabbernoot op december 15, 2024, 21:49:03Ik ben benieuwd hoe de kabel zou bevallen als het niet zo duidelijk een kopie van een dure kabel zou zijn geweest. Ik denk dat ik het wel weet.

Het oog luistert mee...en dit effect is groter als je denkt en dat weten fabrikanten donders goed.
Als je dan ook nog bedenkt dat uiteindelijk de kabels achter in je set,
verborgen uit het zicht worden aangesloten, een extra knappe prestatie :clapping:

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

frank2

Sorry, dit vind ik tenminste complete kolder. Kan mij niets schelen hoe een kabel eruitziet gaat mij om het geluid
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

brt

Citaat van: vanzomereng op december 15, 2024, 22:37:10Het oog luistert mee...en dit effect is groter als je denkt en dat weten fabrikanten donders goed.
Als je dan ook nog bedenkt dat uiteindelijk de kabels achter in je set,
verborgen uit het zicht worden aangesloten, een extra knappe prestatie :clapping:

Denk dat het oog zéker meeluistert. Weet niet of dit met kabels ook zo is (waarschijnlijk minder), maar je ontkomt er niet aan dat looks onderdeel zijn van de beleving van je geluid. Stel dat je een paar afzichtelijke speakers hebt staan waar je tegenaan moet kijken tijdens het luisteren, dan zou dat de boel voor mij wel verpesten.
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Spijkie

Citaat van: brt op december 16, 2024, 11:13:51Denk dat het oog zéker meeluistert. Weet niet of dit met kabels ook zo is (waarschijnlijk minder), maar je ontkomt er niet aan dat looks onderdeel zijn van de beleving van je geluid. Stel dat je een paar afzichtelijke speakers hebt staan waar je tegenaan moet kijken tijdens het luisteren, dan zou dat de boel voor mij wel verpesten.

De psyche van de mens werkt helaas nou eenmaal zo, je dicht goede dingen toe aan mooie dingen terwijl er geen enkele relevantie tussen hoeft te zitten.
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

morca

Mijn visite hoort verschil.
Ook als ik niks zeg, en ze niks weten, en niks gezien hebben.
Dat visuele komt bij de non believer vandaan imo .

vanzomereng

Citaat van: brt op december 16, 2024, 11:13:51Denk dat het oog zéker meeluistert. Weet niet of dit met kabels ook zo is (waarschijnlijk minder), maar je ontkomt er niet aan dat looks onderdeel zijn van de beleving van je geluid. Stel dat je een paar afzichtelijke speakers hebt staan waar je tegenaan moet kijken tijdens het luisteren, dan zou dat de boel voor mij wel verpesten.

Yep, koop daarom Sonus Faber, heb je altijd goed geluid.  :colgate:

vanzomereng

Citaat van: morca op december 16, 2024, 13:10:21Mijn visite hoort verschil.
Ook als ik niks zeg, en ze niks weten, en niks gezien hebben.
Dat visuele komt bij de non believer vandaan imo .

Yep, dat ontken ik ook niet maar looks, proud of ownership, gemoedstoestand e.d.
zijn extra beïnvloedingen die hier nog extra bovenop komen.

By the way, de familieleden die hier bij mij over de vloer komen, zijn hooguit
gewend aan een soundbar van nog geen 200€ of een tafel-radio van de Aldi,
dus dan klinkt het voor hen hier bij mij ook al heel snel zeer goed,
zonder dat ze iets weten of iets zien. 
Ze zijn overigens ook totaal niet geïnteresseerd waar dat mooie geluid dan vandaan komt.

chansig

Tjeb

Citaat van: frank2 op december 15, 2024, 15:14:57dan koop jij toch het origineel van 27000 euro

Euhm nee, zoals je inmiddels wel weet ben ik niet meer van dit soort voodoo...

Zoek eens verder op Alie, misschien scoor je een paar imitatie zekeringen..

Pjotr27

Eigenlijk vind ik dat de discussie en tips over deze spullen niet op een forum mag.. het is gewoon niet toegestaan om dit soort imitatie te verkopen in Europa of, zelfs als je het kan zien dat het namaak is, zo met merknamen na te maken. De discussie over de prijzen doet er niet toe.
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

mmuetst

Citaat van: Pjotr27 op december 16, 2024, 23:16:59Eigenlijk vind ik dat de discussie en tips over deze spullen niet op een forum mag.. het is gewoon niet toegestaan om dit soort imitatie te verkopen in Europa of, zelfs als je het kan zien dat het namaak is, zo met merknamen na te maken. De discussie over de prijzen doet er niet toe.
Vind je dat zelfde ook van audiokwakzalverij?
Maar discussies en tips zijn nooit verboden. Sterker nog, ik zie uit de reactie van Frank dat hij heel blij is met zijn nep dure kabel voor weinig geld. Misschien is die orginele fabrikant fout bezig om er zo veel geld voor te vragen. Maar ook dat is niet verboden.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Pjotr27

Citaat van: mmuetst op december 16, 2024, 23:25:17Vind je dat zelfde ook van audiokwakzalverij?
Maar discussies en tips zijn nooit verboden. Sterker nog, ik zie uit de reactie van Frank dat hij heel blij is met zijn nep dure kabel voor weinig geld. Misschien is die orginele fabrikant fout bezig om er zo veel geld voor te vragen. Maar ook dat is niet verboden.

Tja, ik wil het topic niet verder vervuilen..
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.