Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

roeleken en 6 gasten bekijken dit topic.

minplus

Citaat van: DofN op oktober 14, 2024, 20:19:35In overweging :)

Een echte 18e eeuwse audiostoel, zijn tijd iets vooruit! Wie weleens in een soort van overkapte stoel vlak voor twee luidsprekers heeft gezeten weet hoe goed muziek dan kan klinken.

:D
Zelfs voor een koptelefoon een lullige stoel.
Maar wie weet, je hebt zelfs mensen die in keiharde kerkbanken met een extra balk in de rug zodat je hoe dan ook niet lekker zit naar muziek gaan luisteren.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

WilcoD

Citaat van: Struis op oktober 14, 2024, 13:09:54Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring. Ik vond het een cool ding, goede app, veel mogelijkheden. Best aardig geluid ook. Zeker als streamer!

Al ben ik het helemaal oneens met Kurt over de streamer. Ik vond de Sonos Connect Gen 1 al beter qua streamer, de Naim ND5XS weer beter (ook beter dan de Cambridge) en de NDX weer een goede stap beter. Onze ervaring is dat je met een mindere streamer je DAC (flink) tegen houdt. Zonde. Al hebben we dat met 4 mensen getest, en wij ervoeren het allemaal zo. Hier op het forum echter zijn er plenty mensen die het NIET zo ervaren. Een van de eindeloze mysteries van audio :)

Dan nog vond ik de Wiim Ultra een geweldige value for money en ik heb hem nog steeds liggen (ook al gebruik ik hem niet meer) :)

Ben er zeer tevreden mee.

Echter zie ik dat je een beetje appels met peren vergelijkt, de Naim kost een veelvoud van de WIIM dus wat verwacht je dan?

Struis

Ah, het was meer dat als je een hele goede DAC hebt dat het dan mogelijk zonde is om een goedkope streamer er voor te hangen zoals Kurt zegt dat prima kan (bv een Wiim). Onze ervaring was juist dat een goede DAC ook een goede streamer wenst :)

Maar als je een DAC hebt in de klasse van de Wiim of wat duurder is dat een hele goede (en fijn werkende) combo... Wederom, in onze ervaring.

En, as usual, ieder is anders.

Overigens heb ik net mijn Naim ND5XS verkocht voor 700 euro, dus zo duur zijn die dingen niet meer... :)

Citaat van: WilcoD op oktober 15, 2024, 09:07:34Ben er zeer tevreden mee.

Echter zie ik dat je een beetje appels met peren vergelijkt, de Naim kost een veelvoud van de WIIM dus wat verwacht je dan?
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

eddy135

Citaat van: WilcoD op oktober 15, 2024, 09:07:34Echter zie ik dat je een beetje appels met peren vergelijkt, de Naim kost een veelvoud van de WIIM dus wat verwacht je dan?
Dat je voor Naïm teveel betaald?
Of dat kostprijs niet altijd alles zegt?

Veel verwachtingen mogelijk...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

WilcoD

Citaat van: eddy135 op oktober 15, 2024, 13:13:15Dat je voor Naïm teveel betaald?
Of dat kostprijs niet altijd alles zegt?

Veel verwachtingen mogelijk...

Ik weet niet of je voor Naim teveel betaald, ik vind het veel geld voor een apparaat maar dat is een andere discussie denk ik  ;D

Dat kostprijs niet alles zegt is inmiddels duidelijk lijkt mij.

WilcoD

Citaat van: Struis op oktober 15, 2024, 11:08:30Ah, het was meer dat als je een hele goede DAC hebt dat het dan mogelijk zonde is om een goedkope streamer er voor te hangen zoals Kurt zegt dat prima kan (bv een Wiim). Onze ervaring was juist dat een goede DAC ook een goede streamer wenst :)

Maar als je een DAC hebt in de klasse van de Wiim of wat duurder is dat een hele goede (en fijn werkende) combo... Wederom, in onze ervaring.

En, as usual, ieder is anders.

Overigens heb ik net mijn Naim ND5XS verkocht voor 700 euro, dus zo duur zijn die dingen niet meer... :)

Ikzelf heb geen externe DAC dus kan geen vergelijk maken, ik ben erg tevreden voor nu.

Als wij beide catalogus prijzen bekijken dan is er nogal een prijsverschil....
Was mijns inziens toch duidelijk, zit meer dan een factor 10 in prijsverschil maar niet in resultaat denk ik.

Struis

Mja, dat is het voordeel van tweedehands :) En tsja, ik denk dat verreweg de meeste verbetering helemaal onderin zit qua prijs :) Daarna is het steeds minder extra voor meer geld (maar je bent je er steeds bewuster van, dus dat scheelt). Maar qua waar voor je geld vind ik de Wiim Ultra echt geweldig. Zeker met dat scherm!

Citaat van: WilcoD op oktober 15, 2024, 13:34:13Ikzelf heb geen externe DAC dus kan geen vergelijk maken, ik ben erg tevreden voor nu.

Als wij beide catalogus prijzen bekijken dan is er nogal een prijsverschil....
Was mijns inziens toch duidelijk, zit meer dan een factor 10 in prijsverschil maar niet in resultaat denk ik.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

WilcoD

Citaat van: Struis op oktober 15, 2024, 13:53:18Mja, dat is het voordeel van tweedehands :) En tsja, ik denk dat verreweg de meeste verbetering helemaal onderin zit qua prijs :) Daarna is het steeds minder extra voor meer geld (maar je bent je er steeds bewuster van, dus dat scheelt). Maar qua waar voor je geld vind ik de Wiim Ultra echt geweldig. Zeker met dat scherm!

Hahaa het scherm heeft wat mij betreft weinig toegevoegde waarde.
Ik kan het niet lezen vanaf de bank wat er in beeld verschijnt  :clapping:

Struis

Oh, dat is dan net jammer! Ik heb het voordeel van ongewoon scherpe ogen. Al moet ik zeggen dat ik toch bijna altijd gewoon op mijn telefoon kijk wat er draait :)

Citaat van: WilcoD op oktober 15, 2024, 14:37:10Hahaa het scherm heeft wat mij betreft weinig toegevoegde waarde.
Ik kan het niet lezen vanaf de bank wat er in beeld verschijnt  :clapping:

vanzomereng

[quote author=DofN link=msg=3758729 date=1728929975
Een echte 18e eeuwse audiostoel, zijn tijd iets vooruit! Wie weleens in een soort van overkapte stoel vlak voor twee luidsprekers heeft gezeten weet hoe goed muziek dan kan klinken.

[/quote]

Toen ik die stoel zag was eerste wat in me opkwam "Beam me up Scotty"  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Rudi64

Na meer dan 8 jaar Linn Exakt besloten dat het tijd was voor iets anders..
En niet beklaagd..Lejonklou Boazu 2.0 en Merason Frerot dac met de pow1 voeding.
Super muzikale combinatie.. :music:

Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Frerot Dac-Pow1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable.
.

Hannibal_

Gewoon een phono pre
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

roeleken

Citaat van: vanzomereng op oktober 16, 2024, 08:40:42Toen ik die stoel zag was eerste wat in me opkwam "Beam me up Scotty"  :colgate:
Ik dacht eerder aan een middeleeuws martelwerktuig  ;D
Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

gizmo2

een tweedehandsje, ASR emitter 1.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

RZeemering

Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

mmuetst

Citaat van: Hannibal_ op oktober 17, 2024, 19:06:24Gewoon een phono pre
altijd goed, gewoon een phone pre, maar wel met een hele mooie draaitafel mag ik aannemen  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

gizmo2

Citaat van: RZeemering op oktober 27, 2024, 21:56:05mooi spul!
Staat nu een dag te spelen en klinkt erg mooi....ben er blij mee.

Xander32

De versie met een separate voeding & batterij?

Citaat van: gizmo2 op oktober 27, 2024, 19:36:42een tweedehandsje, ASR emitter 1.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

D25

Gekocht:

- Audioquest Forest 75cm digitale coax voor tussen ML585 en 851N.
- Chris cables ncore netsnoer met 90 graden c15 aansluiting. Daarmee kan de ML585 zo'n 10cm naar achteren.
- Purecable spades, om de banaanstekkers te vervangen, ook daardoor stond de versterker ver van de muur af 😉

Verkocht de afgelopen weken:

- Oyaide tunami terzo XLR
- JIB hf009e netsnoer
- Marantz sm11-s1

Nu is het voorlopig klaar, luisteren maar 😃

D25

Dubbel gepost

gizmo2

Citaat van: Xander32 op oktober 28, 2024, 05:56:34De versie met een separate voeding & batterij?

Nee alleen de voeding geen accu.

ruud2

Citaat van: vanzomereng op oktober 16, 2024, 08:40:42Toen ik die stoel zag was eerste wat in me opkwam "Beam me up Scotty"  :colgate:

Ooit in het oude Evoluon van Philips geweest? daar stonden eivormige stoelen met quadro weergave, je ging erin zitten en waande je in een andere wereld qua muziek.
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

minplus

Het oude Evoluon was waanzinnig mooi. Uit de tijd dat Philips fenomenaal was.
Het afschaffen van het Evoluon was het begin van de foute beslissingen en aftakeling naar een 3e rangs bedrijf.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

mijkie

Afgelopen weekeinde een Mytek Brooklyn dac+ binnen gekregen en ik moet zeggen, is wel een erg lekker klinkend apparaatje

Nu aan het stoeien met een streamer ervoor in de vorm van een Pi4 met diverse software erop, verschillen zijn goed te horen !!
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1 * Auralic Altair G1.1 * ik moet nog een keuze maken *

Kurt

Welke software op de PI heb je geprobeerd? Via USB > DAC?