Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

mijkie

Picoreplayer, Moode, Volumio en nu weer terug bij Moode, klinkt hier t lekkerst icm de Mytek

Wil gentooplayer ook nog testen maar, daar moet ik me eerst ff in verdiepen ;)

en via USB->dac  aangesloten idd
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1 * Auralic Altair G1.1 * ik moet nog een keuze maken *

Kurt

Zelfde oefening gedaan, met dezelfde streamers, en hier ook al sinds 2j met moOde ad slag, ter vervanging van een Naim NDX...

mijkie

Citaat van: Kurt op oktober 28, 2024, 18:41:14Zelfde oefening gedaan, met dezelfde streamers, en hier ook al sinds 2j met moOde ad slag, ter vervanging van een Naim NDX...

Klinkt hier erg goed maar, een goede iOS app moet ik nog naar zoeken
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1 * Auralic Altair G1.1 * ik moet nog een keuze maken *

Kurt

Voor moOde is die er niet; enkel browser based. Ik was early adopter vd Naim app, en die frustraties hebben me zeker enkel jaren van mijn leven gekost. :)
De interface van moOde werkt op alles wat een browser heeft, en past zich daarnaast ook vrij goed aan aan het type apparaat.
Als je met iOS werkt, dan weet je wellicht dat je vanuit Safari een shortcut kan aanmaken, waarbij je een icon krijgt, en het lijkt alsof je een app opstart. Niet 100% 't zelfde als een app, maar de moOde UI speelt daar toch wel goed op in.

mijkie

ben nu Soundirok aan het testen en Rigelian ziet er ook prima uit!

Kurt

Aha, dat zijn beiden direct MPD client apps. Ga die eens bekijken! Bedankt voor de tip!

richarde1

Spijkie

Cardas clear usb high speed

Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

chansig

Gescheiden data en stroom toch ? Hoe doen ze dat in de aansluiting op het USB gedeelte ? Enig idee ?

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Xander32

Ik ben benieuwd of en zo ja welk verschil je gaat ervaren.

Citaat van: Spijkie op november  3, 2024, 08:23:25Cardas clear usb high speed

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Citaat van: chansig op november  3, 2024, 08:40:27Gescheiden data en stroom toch ? Hoe doen ze dat in de aansluiting op het USB gedeelte ? Enig idee ?

Gr. Hans

Klopt idd, ja dat is een goede vraag. Van wat ik heb begrepen zijn t meerdere strengen normaal gesproken omdat een usb kabel veel moet kunnen. Deze heeft volgens mij 4 voor stroom en 4 voor data maar hoe dit gescheiden blijft in de usb connector weet ik niet.

Hij klinkt lekkerder dan de audioquest coffee.

Spijkie

Citaat van: Xander32 op november  3, 2024, 09:56:22Ik ben benieuwd of en zo ja welk verschil je gaat ervaren.

Waar de AQ coffee het hoog maar zeker t laag liet versmeren ( overdreven gesteld) blijft de cardas meer overeind , dat wil zeggen dat alle instrumenten etc nog beter op hun plek blijven met luisteren, iets meer diepte / 3D.

Wat ik ervaar is in de lijn van m'n cardas parsec. Rust en wil niet overdrijven / ergens heel goed in zijn zeg maar , niks accentueren. Maar klinkt gewoon heerlijk.

Lastige materie hoor

Xander32

Je bent prima te volgen 👍🏻

Citaat van: Spijkie op november 10, 2024, 15:44:53Waar de AQ coffee het hoog maar zeker t laag liet versmeren ( overdreven gesteld) blijft de cardas meer overeind , dat wil zeggen dat alle instrumenten etc nog beter op hun plek blijven met luisteren, iets meer diepte / 3D.

Wat ik ervaar is in de lijn van m'n cardas parsec. Rust en wil niet overdrijven / ergens heel goed in zijn zeg maar , niks accentueren. Maar klinkt gewoon heerlijk.

Lastige materie hoor
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Struis

Een Beosound Overture uit 1999 (jeweetwel, staat rechtop, glazen deurtjes die open gaan als je zwaait met CD speler en cassettedeck.

De laser moet vervangen worden en de snaren voor het cassettedeck ook. Dus heb ik een DIN -> 2x RCA -> Sonos Connect en voila.

Samen met een Beolab 2000 actieve speaker.

Gekocht voor 100 euro.. Een ouder stel wat overal te horen kreeg dat aansluiten op een Sonos 400-500 euro zou kosten. Auw! Ik had een weirde speciale kabel nodig tussen de apparaten (35 euro), die verloop was 7 euro en de Sonos Connect 35.

Best leuk eigenlijk. Ziet er ook prachtig uit, en dat doet ook wel wat.. Al klinkt hij niet zo mooi als mijn Naim Mu-So gen 1..
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

Soundsgood

Na een proefperiode en wat schuiven met de luidsprekers toch overstag: de D&D plug-in van BACCH.
Dutch & Dutch 8c

bert 65

Toch na lang nadenken ongeveer 10 minuten de Aurender AP20 gekocht wat een vreselijk mooi apparaat.🥳🥳🥳

pameijer

Citaat van: bert de melker op november 19, 2024, 19:42:38Toch na lang nadenken ongeveer 10 minuten de Aurender AP20 gekocht wat een vreselijk mooi apparaat.🥳🥳🥳
€23.900  :omg:, hopelijk istie elk eurootje waard!
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Xander32

Mooi Bert, veel luisterplezier gewenst 🎶

Citaat van: bert de melker op november 19, 2024, 19:42:38Toch na lang nadenken ongeveer 10 minuten de Aurender AP20 gekocht wat een vreselijk mooi apparaat.🥳🥳🥳

Kwabbernoot

Citaat van: Soundsgood op november 19, 2024, 19:19:08Na een proefperiode en wat schuiven met de luidsprekers toch overstag: de D&D plug-in van BACCH.
Ik vind het een geweldige plug-in. In het begin was ik veel aan het heen en weer switchen. En bij sommige muziek is het zonder toch mooier. Maar bij veruit de meeste muziek vind ik het met mooier. Tegenwoordig staat het dus standaard aan en is de rust weer helemaal terug.

Veel plezier ermee.

Groeten...

bert 65

Dank je Robert snel wat afspreken 👍🎶🎶

bokkes

Heb jezelf een melkkoe of de dealer uitgemolken 😉😂

DofN

Citaat van: Kwabbernoot op november 19, 2024, 20:58:48Ik vind het een geweldige plug-in. In het begin was ik veel aan het heen en weer switchen. En bij sommige muziek is het zonder toch mooier. Maar bij veruit de meeste muziek vind ik het met mooier. Tegenwoordig staat het dus standaard aan en is de rust weer helemaal terug.

Veel plezier ermee.

Groeten...

Ah, toch wel!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

FS249

Setje Elac Vela BS 403 in mat noten. Zie je niet veel, meesten zijn hoogglans.

IMG_1494.jpg
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Cassettedeck: Nakamichi 480, Draaitafel: Sony PS- X4.

Maximus_Aurelius

Citaat van: FS249 op november 20, 2024, 19:17:40Setje Elac Vela BS 403 in mat noten. Zie je niet veel, meesten zijn hoogglans.

IMG_1494.jpg

Erg fraai  :inlove:
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.