Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

gizmo2

tweedehands spider rack.....om precies te zijn een Finite Elemente Spider rack.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Nahpets

Lol, je dacht dat het met drie racks nog niet genoeg was?

:worship:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

gizmo2

Citaat van: Nahpets op november 21, 2024, 22:17:55Lol, je dacht dat het met drie racks nog niet genoeg was?

:worship:

ben aan het uitdunnen :colgate:  die bovenste streamer (met scherm) gaat nog vervangen worden......ben er nog mee bezig en moet nog op onderdeeltjes wachten.

word de nieuwe streamer

Nahpets

Dat gaat een stuk rustiger ogen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

advr

Een 1600VA scheidingstrafo laten wikkelen.  ;D

20241125_134402.jpg
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

gizmo2

Citaat van: advr op november 27, 2024, 17:27:49Een 1600VA scheidingstrafo laten wikkelen.  ;D

20241125_134402.jpg
Wow! Dat is niet mis, merk je er wel iets van kwa geluid?

Xander32

Wat doet het, welk effect heeft het in jouw set?
En waarom zit er karton in verwerkt?

Ik heb onderstaande vluchtig (diagonaal) doorgenomen, maar ben nog niet heel veel wijzer  :nowink:  🫣

Citaat van: advr op november 27, 2024, 17:27:49Een 1600VA scheidingstrafo laten wikkelen.  ;D

20241125_134402.jpg
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Citaat van: Xander32 op november 28, 2024, 06:15:45Wat doet het, welk effect heeft het in jouw set?

Ik heb onderstaande vluchtig (diagonaal) doorgenomen, maar ben nog niet heel veel wijzer  :nowink:  🫣

Karton is effe makkelijk voor lampje
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO

gizmo2

@advr waar heb je dat display voor de scheidingstrafo gekocht?

advr

Citaat van: gizmo2 op november 27, 2024, 21:42:01Wow! Dat is niet mis, merk je er wel iets van kwa geluid?

Ja, meer dan ik dacht!
Het is muzikaler, vloeiender, iets meer in de kamer, wat ik fijn vind, je hoort meer en verfijnderer details. Het geluidsbeeld is nog losser van de die speakers.
Ik had al eigenijk niets te klagen echter is dit de kers op de taart !
Als je van kersen houdt tenminste.

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

Citaat van: gizmo2 op november 28, 2024, 10:32:55@advr waar heb je dat display voor de scheidingstrafo gekocht?
[/quote

@advr waar heb je dat display voor de scheidingstrafo gekocht?
Aliexpress.  ;D

Zal even zoeken naar de link

advr

Citaat van: Xander32 op november 28, 2024, 06:15:45Wat doet het, welk effect heeft het in jouw set?

Zoals net al gezegd, het doet meer dan ik dacht!
Het is muzikaler, vloeiender, iets meer in de kamer, wat ik fijn vind, je hoort meer en een verfijndere detaillering . Het geluidsbeeld is nog losser van de de speakers.
Ik had al eigenijk niets te klagen.

Het houdt ook EMI tegen. Ik heb zo'n metertje, eigenlijk voor de fun, voor de trafo fluctueert het van 160 tot boven 500 naar achter de trafo constant 16.
Natuurijk het zijn getallen en niet meer dan dat, leuk om dat te zien.

Kortom mooie toevoeging.

Nu een nieuwe 300B versterker verder afbouwen.

hatfylld

Voor weinig een KAB TD-1000 fluid damper voor mijn toonarm op de kop getikt.

Tannoy Arden mk.I - Luxman C-02 / M-02 - Technics SL-1500C / CineMag 3440A (SUT) / Denon DL-103 (FG2) - Mac Mini (Roon)

Maximus_Aurelius

Kleine upgrade in mijn puur hifi stereo set(je).

Mijn Accuphase P4500 is niet meer eenzaam in zijn kleur.
Hij heeft gezelschap erbij gekregen van een Accuphase C-2150 voorversterker.

De P4500 doet nu weer shinen  ;D omdat hij niet meer eenzaam is  :D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

WDitters

Ok ... als je twee review units als aanwinst mag beschouwen 😜...

De FiiO R9 streaming headphone amp/dac
De Shanling SM1.3 streaming headphone amp/dac

Waarbij aangemerkt moet worden dat de R9 eerder concurreert met Naim Headphone Edition, Shanling EM7 etc, (de echte desktop headphone all-in-ones), terwijl de Shanling SM1.3 eerder gepositioneerd wordt als alternatief voor Eversolo DMP-A6 en A8 (de ehcte netwerkspeler/voorversterkers) .. Desondanks heeft de Shanling een headphone amp aan boord die tenminste zo goed is als een top DAP.
Headphones: Focal Utopia 2022 / Quad ERA-1 / ZMF Caldera Closed LTD Shedua / Focal Stellia(/Radia)nce / T+A Solitaire T (wireless) / Beoplay H100 (wireless)
Source/DAC/Headamp: Eversolo DMP-A8 4tb (LHY LPS-A8 + Pink Fuse) -> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO / Cayin N6iii C201 E203 / FiiO R9
Cables: Lavricables Grand Silver (3.5, miniXLR & Lemo) / Meze Premium PCUHD Furukawa (OFC & SPC, 3.5 & mini-xlr) / Forza Claire Hybrid for T+A Solitaire T / Lavricables Ultimate v4 for Solitaire T (review) / Ricable Dedalus XLR / Tubulus Concentus I2s v2 / AVPlay H300 I2s / Ricable Supreme I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Silent Angel Bonn N8 + F1 + Bastei Snowy White / Supra Cat8 ethernet

brt

Citaat van: WDitters op december 12, 2024, 13:33:25Ok ... als je twee review units als aanwinst mag beschouwen 😜...

Je mag review items gewoon houden?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

WDitters

Citaat van: brt op december 13, 2024, 13:03:25Je mag review items gewoon houden?

Soms wel soms niet, hangt vaak van de fabrikant af maar ook van het product of het soort review. En sommige fabrikanten werken met reviewers-korting.
Headphones: Focal Utopia 2022 / Quad ERA-1 / ZMF Caldera Closed LTD Shedua / Focal Stellia(/Radia)nce / T+A Solitaire T (wireless) / Beoplay H100 (wireless)
Source/DAC/Headamp: Eversolo DMP-A8 4tb (LHY LPS-A8 + Pink Fuse) -> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO / Cayin N6iii C201 E203 / FiiO R9
Cables: Lavricables Grand Silver (3.5, miniXLR & Lemo) / Meze Premium PCUHD Furukawa (OFC & SPC, 3.5 & mini-xlr) / Forza Claire Hybrid for T+A Solitaire T / Lavricables Ultimate v4 for Solitaire T (review) / Ricable Dedalus XLR / Tubulus Concentus I2s v2 / AVPlay H300 I2s / Ricable Supreme I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Silent Angel Bonn N8 + F1 + Bastei Snowy White / Supra Cat8 ethernet

brt

Citaat van: WDitters op december 13, 2024, 13:15:24Soms wel soms niet, hangt vaak van de fabrikant af maar ook van het product of het soort review. En sommige fabrikanten werken met reviewers-korting.

Interessant zeg! Waar schrijf jij voor?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

August

Eindelijk de dCS Vivaldi upsampler voor een goede prijs kunnen vinden. Of dit nu helemaal het juiste moment is weet ik niet, maar soms moet je ook sprongen in het diepe maken (en hopen dat je vrouw niet ontploft).

vanzomereng

Vandaag binnen gekomen

Seinnheiser Momentum 4 Wireless

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Faxe

Citaat van: August op december 16, 2024, 16:49:28Eindelijk de dCS Vivaldi upsampler voor een goede prijs kunnen vinden. Of dit nu helemaal het juiste moment is weet ik niet, maar soms moet je ook sprongen in het diepe maken (en hopen dat je vrouw niet ontploft).

Behalve upsamplen is het ook een dac en streamer?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

August

Citaat van: Faxe op december 16, 2024, 20:02:58Behalve upsamplen is het ook een dac en streamer?
Upsampler/streamer. DAC is los en die heb ik al.

JoWa

De Hifiman HE-R10D met bluetooth dongle besteld via een mooie aanbieding van hun.
Eens kijken hoe deze klink i.v.m. de
Ananda BT.

Voordeel is dat de BT-unit afgekoppeld kan worden en de HT ook bekabeld kan worden gebruikt. Eens kijken hoe goed de Akurate DSM/3 is.

Review: Hifiman HE-R10D

IMG_4485.jpeg
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 + 2200/1 - Spendor D7 - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX