Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

Unkhman

FiiO SR11 Roon Ready netwerkspeler voor de hoofdtelefoon setup

fietser

Hana Umani Red

Tabcam

De Hisenior Mega 5EST In Ear Monitors

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

CZ79

Citaat van: dennisgaal op september 13, 2024, 15:17:13Een Mark Levinson 585, gekocht van de eerste eigenaar, die bij Harmann Kardon werkzaam is geweest. Met alle accessoires, doos etc. Streamer aangesloten met een optische kabel maar daarvoor in de plaats ga ik een coaxiale digitale kabel aansluiten. Ik had het niet echt verwacht maar ik hoor toch zeker op alle fronten een verbetering, in vermoed vanwege de veel betere DAC in de 585 tov die in de Cambridge Audio 851n.

Je had geen verschil verwacht tussen een CA en deze ML? Is toch ongeveer Skoda Fabia VS. BMW 7 (waarbij ik niets zeg over smaak, maar wel over een bepaalde klasse).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

D25

Citaat van: CZ79 op september 25, 2024, 15:49:13Je had geen verschil verwacht tussen een CA en deze ML? Is toch ongeveer Skoda Fabia VS. BMW 7 (waarbij ik niets zeg over smaak, maar wel over een bepaalde klasse).

Zeker zeker, waar ik me totaal niet van bewust was is het belang van de DAC in een systeem. Ik had verwacht dat de DAC in een dedicated streamer ongeveer even goed zou klinken. Ik vermoed dat een Cambridge Audio Edge NQ streamer (met veel betere DAC) in combinatie met de Marantz sm11 redelijk mee kan komen met de ml585.

Kurt

Citaat van: dennisgaal op september 25, 2024, 18:25:13Ik had verwacht dat de DAC in een dedicated streamer ongeveer even goed zou klinken. Ik vermoed dat een Cambridge Audio Edge NQ streamer (met veel betere DAC) in combinatie met de Marantz sm11 redelijk mee kan komen met de ml585.
Er mag, gelukkig al, eens gelachen worden. Een streamer stelt niet veel voor, een goede DAC des te meer. Vandaar ook dat heelwat merken een afzonderlijke DAC aanbieden, die vaak een veelvoud kost van een streamer + DAC. Kost zegt natuurlijk niet alles, maar er is een reden waarom DACs als separates verkocht worden.

D25

Citaat van: Kurt op september 25, 2024, 18:47:26Er mag, gelukkig al, eens gelachen worden. Een streamer stelt niet veel voor, een goede DAC des te meer. Vandaar ook dat heelwat merken een afzonderlijke DAC aanbieden, die vaak een veelvoud kost van een streamer + DAC. Kost zegt natuurlijk niet alles, maar er is een reden waarom DACs als separates verkocht worden.

Aha duidelijk, zo steek je toch steeds weer wat nieuws op, denkende dat je al heel veel weet 😃

Leeuwarden

Holo Spring 3 Level 2.
  IMG_0427.webp

Peerless Monster

Citaat van: Leeuwarden op september 25, 2024, 20:45:11Holo Spring 3 Level 2.
Geen geldig bijlage ID.

Mooi. Maar je plaatje werkt niet bij mij helaas. 😇
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Leeuwarden

Plaatje komt van internet, ik heb het kennelijk niet goed bijgevoegd...

simsalabim

toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Leeuwarden

simsalabim

Ja, zie m  8)

Is dit een DAC met streaming?
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Leeuwarden

Nee gewoon een r2r dac. Geen poespas

brt

Citaat van: Leeuwarden op september 25, 2024, 21:36:48Nee gewoon een r2r dac. Geen poespas

Zoveel poespas is streaming bij een dac nou ook weer niet. Dus het zou zeker een interessante move voor ze kunnen zijn dit te integreren.

Mooi ding verder, ben wel benieuwd hoeveel stappen ze nog maken tov eerdere r2r dacs, toch al wel een oude techniek.
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

WilcoD

Dit mooie apparaatje (WIIM Ultra) gisteren thuis gestuurd gekregen, ben benieuwd, vanavond maar even aansluiten  :pompom:

D25

Citaat van: WilcoD op september 27, 2024, 08:27:30

Dit mooie apparaatje (WIIM Ultra) gisteren thuis gestuurd gekregen, ben benieuwd, vanavond maar even aansluiten  :pompom:

Bevalt ie? Ik overweeg onze 851n in te ruilen voor een wiim ultra. Het lijkt me een erg gebruiksvriendelijk apparaatje. Plus dat ik dan weer wat ruimte in het meubel krijg😃

vanzomereng

Citaat van: dennisgaal op september 30, 2024, 21:02:08Bevalt ie? Ik overweeg onze 851n in te ruilen voor een wiim ultra. Het lijkt me een erg gebruiksvriendelijk apparaatje. Plus dat ik dan weer wat ruimte in het meubel krijg😃

Zeker veel bucks for the money en ja, inderdaad compact.
M.b.t. geluidskwaliteit ga jer er niks mee op vooruit.

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

WilcoD

Citaat van: vanzomereng op oktober  1, 2024, 09:20:53Zeker veel bucks for the money en ja, inderdaad compact.

Ik denk dat je daar gelijk in hebt maar gebruiksvriendelijk is hij zeker.

Misschien heb je iets aan roomcorrection, dat kan de WIIM echter ik gebruik het niet.

D25

Citaat van: vanzomereng op oktober  1, 2024, 09:20:53Zeker veel bucks for the money en ja, inderdaad compact.

Klopt ja, maar ook niet op achteruit hoop ik. De Wiim is een stuk goedkoper dan de 851n, vandaar ook eigenlijk mijn vraag

WilcoD

Citaat van: dennisgaal op oktober  1, 2024, 11:53:26Klopt ja, maar ook niet op achteruit hoop ik. De Wiim is een stuk goedkoper dan de 851n, vandaar ook eigenlijk mijn vraag

Nee ook niet op achteruit verwacht ik.
Ik ben er zeer content mee in ieder geval.

Heb mijn project debut pro verkocht en deze ervoor in de plaats gezet....

Unkhman

Matrix Audio Element M Streamer/dac/headphone amp

Struis

Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring. Ik vond het een cool ding, goede app, veel mogelijkheden. Best aardig geluid ook. Zeker als streamer!

Al ben ik het helemaal oneens met Kurt over de streamer. Ik vond de Sonos Connect Gen 1 al beter qua streamer, de Naim ND5XS weer beter (ook beter dan de Cambridge) en de NDX weer een goede stap beter. Onze ervaring is dat je met een mindere streamer je DAC (flink) tegen houdt. Zonde. Al hebben we dat met 4 mensen getest, en wij ervoeren het allemaal zo. Hier op het forum echter zijn er plenty mensen die het NIET zo ervaren. Een van de eindeloze mysteries van audio :)

Dan nog vond ik de Wiim Ultra een geweldige value for money en ik heb hem nog steeds liggen (ook al gebruik ik hem niet meer) :)

Citaat van: WilcoD op september 27, 2024, 08:27:30

Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

DofN

In overweging :)

Een echte 18e eeuwse audiostoel, zijn tijd iets vooruit! Wie weleens in een soort van overkapte stoel vlak voor twee luidsprekers heeft gezeten weet hoe goed muziek dan kan klinken.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

chansig

Zit dit lekker ?

En is keer niet wat "hard" ?

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.