High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

moreno40

hoi
bij mij loopt hij zeer vloeiend via dvi-d
alleen sommige dvd,s (udf) met een hoge bitrate die gaan niet zo goed
die doe ik dan via de dvd speler in mijn pc
grt

jurjen

Citaat van: Starred op november  6, 2005, 19:50:12
Ik neem aan dat je zelf goed het onderscheid ziet tussen stutterende pans als gevolg van het filmmateriaal vs stutterende pans als gevolg van de afspeler?

Nee eigenlijk niet.

Citaat van: Starred op november  6, 2005, 19:50:12
In welk materiaal zie je de pans duidelijk? Dan kan ik het eens zelf uittesten

De eerste en ergste was toch wel de intro van "the Day After Tomorrow", als de heli over de ijsschotsen vliegt. Het zijn de eerste shots van de film dus je hoeft maar een paar stukjes te downloaden als je het ook wilt zien. Dit is dan een verticale pan, wat over het algemeen moeilijker is dan horizontale pans.
Horizontale pans heb je heel veel in Return of the King, ik zou even de tijd moeten hebben om een exact voorbeeld te vinden maar vanavond wordt het niks meer want ik ga even op pad.

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Starred

Citaat van: jurjen op november  6, 2005, 20:16:34
Nee eigenlijk niet.

De eerste en ergste was toch wel de intro van "the Day After Tomorrow", als de heli over de ijsschotsen vliegt. Het zijn de eerste shots van de film dus je hoeft maar een paar stukjes te downloaden als je het ook wilt zien. Dit is dan een verticale pan, wat over het algemeen moeilijker is dan horizontale pans.
Horizontale pans heb je heel veel in Return of the King, ik zou even de tijd moeten hebben om een exact voorbeeld te vinden maar vanavond wordt het niks meer want ik ga even op pad.

Die scene in Day after tomorrow ken ik en heb ik pas weer gezien. Zit volgens mij in de film. Ik zal hem ook nog eens op dvd bekijken

riwi

Citaat van: Starred op november  6, 2005, 16:47:54
Met DVI is zwart nu helemaal goed  door contrast/brightness settings te optimaliseren 8).

Verkrijgbaar in de volgende firmware

Heb je die al? Welk nummertje is het? Ik heb nu namelijk een beta erin zitten. Is er nog een nieuwere?
Ik heb nu 10-47-051006-01-VNE-258-026.

MrG

Citaat van: Starred op november  6, 2005, 18:57:21
Weet ik eerlijk gezegd niet, gebruik alleen digitaal

576p/50hz inmiddels opgelost, en men is druk bezig voor 720p/50hz en 1080i/50hz

Hoe weet je nu welke instelling het beste is.  Is het zo dat als je bijv. een 720p film op je HD hebt staan dat je die dan ook het beste als 720p uit kunt sturen? En kun je ook ergens bekijken hoeveel  Hz het is?
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Starred

Citaat van: riwi op november  6, 2005, 20:37:46
Heb je die al? Welk nummertje is het?
Het betreft een nieuwere firmware, maar die is nog niet vrijgegeven aan het publiek

Starred

Citaat van: MrG op november  6, 2005, 20:41:27
Hoe weet je nu welke instelling het beste is.  Is het zo dat als je bijv. een 720p film op je HD hebt staan dat je die dan ook het beste als 720p uit kunt sturen? En kun je ook ergens bekijken hoeveel  Hz het is?

Als je projector 720p is, moet je altijd 720p uitsturen (als je HD materiaal gebruikt).
En 99% van het HD materiaal is gewoon 60hz, maar sinds kort is er ook zeer fraai 50Hz HD materiaal verkrijgbaar (Hyperlove)

MrG

Citaat van: Starred op november  6, 2005, 20:43:38
Als je projector 720p is, moet je altijd 720p uitsturen (als je HD materiaal gebruikt).

Dit gaat hoogstwaarschijnlijk gebeuren op de nieuwe pioneer plasma.

Maar het is dus niet zo dat je 1080i materiaal ook het beste 1080i uit kunt sturen en het beeldscherm de omrekening laat doen?
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Starred

Citaat van: MrG op november  6, 2005, 21:15:35
Dit gaat hoogstwaarschijnlijk gebeuren op de nieuwe pioneer plasma.

Maar het is dus niet zo dat je 1080i materiaal ook het beste 1080i uit kunt sturen en het beeldscherm de omrekening laat doen?

Nee, want in de Snazio zit een Sigma chip die dat heel goed kan

MrG

Citaat van: Starred op november  6, 2005, 21:17:15

Nee, want in de Snazio zit een Sigma chip die dat heel goed kan

Dus altijd zo dicht mogelijk bij de native scherm resolutie uit sturen? Wat zou dat zijn voor de Pioneer 436?

jaco

Citaat van: Starred op november  6, 2005, 20:41:49
Het betreft een nieuwere firmware, maar die is nog niet vrijgegeven aan het publiek
Lost die het brightness probleem op ? Gelukkig, ik kijk er niet echt met veel plezier na via DVI nu.

maar mpc club member worden dan..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Starred

Citaat van: jurjen op november  6, 2005, 20:16:34
Nee eigenlijk niet.

Heb het gechecked by Day after tomorrow, maar dat zit puur in de film. Dat haal je er met geen enkele speler uit. Heb de .ts versie voor de zekerheid ook nog even met TT2.21 en Dscaler5 met 3:2 pulldown voor 1080i geprobeerd, maar daar heb je ook hetzelfde effect.

SiR-ROUND

Day after tommorow is ook een keer als "proper" uitgekomen, dus ik weet niet welke je gprobeerd hebt?

Starred

Citaat van: SiR-ROUND op november  8, 2005, 16:01:17
Day after tommorow is ook een keer als "proper" uitgekomen, dus ik weet niet welke je gprobeerd hebt?

Getest met de Merlin versie. Weet niet of dat de proper was

SiR-ROUND

Mkay,

Zojuist Robert uitgezwaaid na zijn Snazio als testobject in mijn lab gehad te hebben....

Hiervoor aangeschaft:

Een DVI to VGA adapter aangezien good old Robert de Snazio via scart bekijkt...

;D

Beginnen met conclusie (altijd leuk):

- De Sigmachip is absoluut en zeker chromabugfree.
- Veel transportstream zijn verminkt in de encoder (macroblocking).
- Die interne drive zuigt idd.
- Beeld is zeer goed en wordt alleen nog maar beter als die BTB en WTW gefixed zijn.

Het eerste punt is voor mij zeer belangrijk. Ik ben van het twijfelen af en heb kunnen reproduceren wat ik al eerder gezien dacht te hebben met een MyHD/Theatertek vergelijk. Robert was al weg, dus hoeveel dit nou weer zegt?  ;)
Achterlichten in films en je weet het zeker! Achterlichten via de Snazio zijn oververzadigd, maar dat is logisch met 4:2:0 maar volledig mooi rond. Hetzelfde beeld via de MyHD en ja hoor dikke vette blokken, net zoals in het vroegere DVD tijdperk!

Dit is goed nieuws, zeer goed nieuws. En ook een dikke reden om die MyHD weer snel te kicken.

Tweede punt is nu ook duidelijker. Zij het niet helemaal lekker getest te zijn met bekende scenes, omdat juist die discs niet gelezen konden worden door de drive (hence point 3). Ik denk dat de macroblocking gewoon veroorzaakt wordt door crappy encoders. Wat betekent dat in je bv in Amerika gewoon genaaid wordt met je HD. Wat voor nut heeft een 1080i resolutie als je bij de minste of geringste actiescene het hele beeld vult met ministeck?

Vreemd genoeg kan het ook anders. Bulletproof Monk is sublieme kwaliteit maar past op 2 schijfjes! I, Robot daarentegen gaat op 3 maar is in mijn ogen niet om aan te zien zo slecht bij de actiescenes. Ik heb de vraag dan ook wel eens neergelegd op het HD forum: wat doet men met die encoders? Ik weet vanuit het DTV tijdperk dat je of een encoder aanschafde voor een bepaald doel of eentje die meerdere doelen kon hebben. Daarbij doel (alweer doel, gegege) ik op motion compensation etc. Wil je F1 racen encoderen, dan moet je dat niet op een crappy talking head instelling doen. En dat ligt niet alleen aan bandbreedte, het zijn instellingen die bij MPEG2 horen. Wil je films encoderen in HD dan zal je worst case moeten gaan en de snelste encoder setting moeten gebruiken of een betere encoder in het algemeen. Wil je een nog meer 'killing' plaatje laten encoderen, doe dan een rockconcert, zoals de Marilyn Manson die ik heb, compleet bagger. Strobes zijn behoorlijk tricky voor een encoder, net als lopend water en... rook! Die laatse verpest dan nog eens extra het concert samen met het licht, de encoder geeft het op en verzint maar wat.

Puntje 3. Die drive kan gewoon echt geen hoge dataoverdracht leveren en vind ik ook serieus naaierij. Waarom stop je zoiets in een HD speler? Ik kan me wel een reden bedenken. Wil je het apparaat in de huiskamers krijgen dan moet ie stil zijn. Ik vraag me af of de rip in te stellen is met een patch, wellicht kan die drive gewoonweg niet sneller. Wat wel + was is het feit dat als ie een disc leest hij het wel heel snel laat zien in het menu. Ik bedacht al dat ik gewend ben aan writers en die doen er nou eenmaal eeuwen over om iets te laden.

Als laatste nog het beeld. BTB probleem was goed te zien bij o.a. Fifth Element. Schaduwpartijen in kleding missen, ook kon je bij die film het WTW probleem ook al zien, als je weet hoe het anders kan zijn. De ronde lampen die de agenten op de borst dragen hebben nl. detail en het hoort geen egaal wit vlak te zijn. Nog duidelijker werd het bij USHER live. Witte pakken en fel licht, compleet vastgelopen.

Als laatste nog even de Bulletproof Monk in de rerun. Via de MyHD (afgezien van de CUE) was het plaatje zichtbaar nog beter. En natuurlijk is ook dat te danken aan de WTW en BTB die dan toevallig wel kloppen bij de MyHD.

Algemeen iets:

De remote suxx, maar ik heb op een zeer handig forum gelezen dat dat waarschijnlijk fixable is:

Al met al een zeer goede middag. Givin' props to my main man Robert for this testcase.

SiR-ROUND

@Starred, weet ik ook niet kan het niet meer vinden op het nieuwe forum.

Starred

Citaat van: SiR-ROUND op november  8, 2005, 16:37:48
Tweede punt is nu ook duidelijker. Zij het niet helemaal lekker getest te zijn met bekende scenes, omdat juist die discs niet gelezen konden worden door de drive (hence point 3). Ik denk dat de macroblocking gewoon veroorzaakt wordt door crappy encoders. Wat betekent dat in je bv in Amerika gewoon genaaid wordt met je HD. Wat voor nut heeft een 1080i resolutie als je bij de minste of geringste actiescene het hele beeld vult met ministeck?

Vreemd genoeg kan het ook anders. Bulletproof Monk is sublieme kwaliteit maar past op 2 schijfjes! I, Robot daarentegen gaat op 3 maar is in mijn ogen niet om aan te zien zo slecht bij de actiescenes. Ik heb de vraag dan ook wel eens neergelegd op het HD forum: wat doet men met die encoders? Ik weet vanuit het DTV tijdperk dat je of een encoder aanschafde voor een bepaald doel of eentje die meerdere doelen kon hebben. Daarbij doel (alweer doel, gegege) ik op motion compensation etc. Wil je F1 racen encoderen, dan moet je dat niet op een crappy talking head instelling doen. En dat ligt niet alleen aan bandbreedte, het zijn instellingen die bij MPEG2 horen. Wil je films encoderen in HD dan zal je worst case moeten gaan en de snelste encoder setting moeten gebruiken of een betere encoder in het algemeen. Wil je een nog meer 'killing' plaatje laten encoderen, doe dan een rockconcert, zoals de Marilyn Manson die ik heb, compleet bagger. Strobes zijn behoorlijk tricky voor een encoder, net als lopend water en... rook! Die laatse verpest dan nog eens extra het concert samen met het licht, de encoder geeft het op en verzint maar wat.

Zie dit  ;)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=36412.msg512373#msg512373

Starred

Citaat van: SiR-ROUND op november  8, 2005, 16:37:48
Als laatste nog het beeld. BTB probleem was goed te zien bij o.a. Fifth Element. Schaduwpartijen in kleding missen, ook kon je bij die film het WTW probleem ook al zien, als je weet hoe het anders kan zijn. De ronde lampen die de agenten op de borst dragen hebben nl. detail en het hoort geen egaal wit vlak te zijn. Nog duidelijker werd het bij USHER live. Witte pakken en fel licht, compleet vastgelopen.

Als laatste nog even de Bulletproof Monk in de rerun. Via de MyHD (afgezien van de CUE) was het plaatje zichtbaar nog beter. En natuurlijk is ook dat te danken aan de WTW en BTB die dan toevallig wel kloppen bij de MyHD.

Beeld (schaduwpartije) ziet er met de nieuwe firmware (die over een tijdje gereleased wordt) stukken beter uit  8)

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

riwi

Zijn er ook kabelgebruikers die een Snazio hebben? Met kabel krijg je je externe IP adres direct op je PC en heb je volgens mij nooit een lokaal netwerk waar de Snazio deel van kan maken.
Hoe sluit je hem dan aan? Als je geen lokaal netwerk hebt wat zou dan het handigste zijn? Een router er tussen plaatsen of gewoon een tweede netwerkkaart in de PC? Andere tips?

bart_nl

normaal gesproken een router maar wanneer je PC altijd aanstaat kun je daar ook een 2e netwerkkaart in steken. Met een router kun je de Snazio ook zonder je PC gebruiken voor webradio e.d.

SiR-ROUND

@Starred, leuk stuk maar ik bedoel wat anders. Dat gaat over de totale bitrate die wordt toegediend.

Bullet Proof Monk bv heeft maar een bitrate van 8.8... Ongeacht hoe het ooit is uitgezonden, is deze compressie/encoder vele malen beter dan van ca. 90% in de collectie.

Starred

Citaat van: SiR-ROUND op november  9, 2005, 11:06:32
@Starred, leuk stuk maar ik bedoel wat anders. Dat gaat over de totale bitrate die wordt toegediend.

Bullet Proof Monk bv heeft maar een bitrate van 8.8... Ongeacht hoe het ooit is uitgezonden, is deze compressie/encoder vele malen beter dan van ca. 90% in de collectie.

Dat klopt ja. Je ziet wel eens films met een bitrate van 15mb/s en dat ziet er niet uit.
Wat wel opvallend is dat de meeste films in .TS format met een relatief lage birate en die ook op wmvhd format verkrijgbaar zijn er erg goed uitzien...

papaleo

Ik heb verschillende HD WMV Clips/trailers op mijn laptop staan en als ik die afspeel via de Snazio(via opt.kabel aangesloten met mijn pre.) dan krijg ik op sommige clips er geen geluid uit en bij andere weer wel, op mijn laptop spelen ze wel allemaal met geluid af,ik heb al in de setup de audio out geprobeerd op "raw"en "PCM" maar zonder succes?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

SiR-ROUND