Ik ben naar een concert/voorstelling geweest van...

Gestart door Martin_M, september 26, 2005, 11:05:51

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

newday

Ben je ook geweest in de Arena?

Ik kon inderdaad alleen zijn lippen zien via de projectie, ik denk dat dat voor zeker 95% van de toeschouwers geldt in een stadion.
Ik had ook geen flauw idee dat de projectie pre-recorded was maar dat is misschien omdat dit technisch te lastig is om dit real time met het andere geprojecteerde beeld te integreren.

Het ging mij ook niet zozeer om de synchroniteit maar meer om hoe iemand staat te zingen, ik heb altijd het idee dat je het kan zien als iemand playbackt, maar ja als de projectie al eerder is opgenomen dan kan het zijn dat hij op het geprojecteerde beeld playbackt maar in werkelijkheid wel echt zingt ;)

Mijn idee dat het geplaybackt was het ook te maken met het geluid op zich. Bij een strakke show als de wall snap ik ook wel dat er weinig ruimte is voor improvisatie maar meestal hoor je bij live gezongen nummers altijd wel iets waaraan je kan horen dat het live is (een zucht of net even een noot missen of een noot iets langer of korter aanhouden). Dit gevoel had ik maar bij enkele nummers.

Dat in combinatie dat het geluid niet helemaal lekker klonk op de plek waar ik stond was jammer.


Citaat van: maximus79 op september 10, 2013, 08:45:54
Ik begrijp dat jij dus zo ver weg stond dat je alleen zijn lippen kon zien als Roger op de wall geprojecteerd was? Dan is dat niet zo moeilijk, die beelden zijn niet live maar pre-recorded. Alleen bij het nummer "nobody home" waren het wel live beelden, maar daar zat weer vertraging in.

peterrr

Ik geloof best, dat er hier en daar een bandje meedraait bij zo'n show.
Ik ben gewoon 2 uur te overdonderd geweest om me daar mee bezig te houden.. ;D

Ik vond het weergaloos en onovertroffen en ik heb al veel spektakel shows gezien ( Pink Floyd,Muse,Rammstein e.d)
En jammer genoeg nog steeds actueel.
Ben er geweest..........voordat het te laat was. ;)

Gr Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

MarkD

The Wall ruim een week geleden in het Olympiastadion in Berlijn gezien. Geweldige ambiance en een zeer indrukwekkend concert. Ogen en oren kom je haast tekort. Ein Totalerlebnis! In de open lucht, dus geen galmbak gelukkig.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

denoontje

van de week in de effenaar beste singer songwriter concert gezien.
Met name naar einde toe top (ouboter en prins)

Denon Focal

Chic featuring Nile Rodgers.

Wat een fenomeen! Een high speed concert waar de ene hit gevolgd werd door de andere superhit. Je krijgt een enorm respect voor Nile Rodgers (en postuum voor Bernard Edwards) en wat die mannen gepresteerd hebben (zowel met Chic als met Sister Sledge, Diana Ross, Norma Jean, Sheila and Black Devotion, Duran Duran, Madonna en recnet met Daft Punk).

Voor de liefhebbers check hun gig at Glastonbury 2013.

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

contour3.0

Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Xander32

#456
Gisteren naar Ed Kowalczyk in een intieme setting (+/- 700 p.) geweest. Een prachtig concert, met enig eigen werk maar vooral alle bekende Live tracks. Wat een energie, wat een stem, wat een genieten :headbanging:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FDLARRY

Al weer tijdje geleden naar het Bimhuis geweest, Chris Potter. Erg goed. Gisteren, Marcus Miller in Tivoli Utreg. Meesterlijk!

13 nov naar medeski, martin en wood, zie ik erg naar uit.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Mordante

Gisteren naar Nick Cave and the Bad Seeds geweest in de HMH. Wat een geweldig concert was dat. Ik heb echt genoten.

Jammer dat de CDs eigenlijk nooit de dynamiek hebben van een concert.

Jumping Jack

Citaat van: Mordante op november 18, 2013, 14:09:36
Gisteren naar Nick Cave and the Bad Seeds geweest in de HMH. Wat een geweldig concert was dat. Ik heb echt genoten.

Jammer dat de CDs eigenlijk nooit de dynamiek hebben van een concert.

Ik ga er straks naar toe! De verwachtingen zijn hoog gespannen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Rudi64

Citaat van: Jumping Jack op november 18, 2013, 14:40:07
Ik ga er straks naar toe! De verwachtingen zijn hoog gespannen.

Lucky you...
Was te laat voor tickets...stond op de wachtlijst...maar het mocht niet zijn :(...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Jumping Jack

#461
Troost u Rudi, je hebt niets gemist...








behalve hét optreden van het jaar! Damn, wat was het geweldig! Cave was in grootse doen: God, de Duivel en James Brown in één persoon. En de Bad Seeds hebben hun status van één van de beste backing-bands weeral bevestigd.

Een mooie mix van oud en nieuw werk toont aan hoe tijdloos de muziek van Cave is en ook hoe goed het laatste album wel niet is! Uitschieters voor mij: Jubilee Street (met een ongelooflijk hard einde), Mercy Seat, Higgs Bosson Blues, Tupelo, Mermaids en als laatste bisnummer: Into my arms. Echt een fantastische avond. (sorry Rudi).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Setlist van gisterenavond:

        We No Who U R
        Jubilee Street
        Tupelo
        Red Right Hand
        Mermaids
        The Weeping Song
        From Her to Eternity
        West Country Girl
        People Ain't No Good
        Love Letter
        Wide Lovely Eyes
        Higgs Boson Blues
        The Mercy Seat
        Stagger Lee
        Push the Sky Away
Encore:
        God Is in the House
        Papa Won't Leave You, Henry
        Into My Arms

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

johan d

#463
Ik heb zonet kaartjes kunnen bemachtigen voor een concert van Rodriguez, the Sugar Man. Hopelijk is zijn stem niet teveel afgetakeld na 40 jaren  :headbanging: 't was op een uurtje uitverkocht. Toch een ongelooflijk verhaal achter deze man !


Thesqualer

Ik ben gisteren naar het concert van Charles Aznavour geweest.

Ondanks z'n leeftijd (wat je goed kon horen) en de fouten die gemaakt waren was het een erg goed concert van hem.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Xander32

 :pompom:
Citaat van: johan d op december  6, 2013, 13:21:13
Ik heb zonet kaartjes kunnen bemachtigen voor een concert van Rodriguez, the Sugar Man. Hopelijk is zijn stem niet teveel afgetakeld na 40 jaren  :headbanging: 't was op een uurtje uitverkocht. Toch een ongelooflijk verhaal achter deze man !


.... idd. een bijzonder verhaal, een bijzondere man.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

johan d

Gisteren Melanie De Biasio in de AB in Brussel... mooi

Criterionlover

Zaterdag: King of the world.  Heerlijke blues met Erwin Java on guitar.
T+A ; Sonos

mjveenma

#468
Gisteravond: Mogwai @ Paradiso. Mooi!


FDLARRY

Gisteren naar Agnes Obel in het concertgebouw Amsterdam geweest. Uitsluitend zitplaatsen, logisch, maar moest er wel aan wennen. Ook de muziek moest ik even aan wennen, Agnes Obel staat thuis regelmatig op, maar een concert is toch even anders, toch (wel) genoten.

De concertzaal is trouwens prachtig, echt heel fraai.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

maximus79

Net terug van Ilse de lange in carre, geweldig!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

modde239

Net thuis gekomen van Tilburg concert van Bullet for my Valentine.....gaaf concert goed geluid..... :headbanging:

Thesqualer

Citaat van: modde239 op februari  8, 2014, 01:49:13
Net thuis gekomen van Tilburg concert van Bullet for my Valentine.....gaaf concert goed geluid..... :headbanging:

Werd zeker gegeven in de 013?
Daar hebben ze in ieder geval erg goed geluid  :smile:
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

modde239

Citaat van: Thesqualer op februari  9, 2014, 22:31:20
Werd zeker gegeven in de 013?
Daar hebben ze in ieder geval erg goed geluid  :smile:

Yep in 013.....

WilcoL

Citaat van: FDLARRY op februari  5, 2014, 14:54:36
Gisteren naar Agnes Obel in het concertgebouw Amsterdam geweest. Uitsluitend zitplaatsen, logisch, maar moest er wel aan wennen. Ook de muziek moest ik even aan wennen, Agnes Obel staat thuis regelmatig op, maar een concert is toch even anders, toch (wel) genoten.

De concertzaal is trouwens prachtig, echt heel fraai.

Ik 2 dagen ervoor in De Doelen in Rotterdam. Agnes was adembenemend goed (alsmede haar begeleidende muzikanten), dat voorprogramma vond ik echt tenenkrommend...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear