Mariusz' Hifi & HT

Gestart door Mariusz, januari 20, 2005, 19:09:23

Vorige topic - Volgende topic

Mariusz

Citaat van: marcelvandekamp op september 27, 2005, 01:26:49
Ik wil NOOOIT meer horen dat studenten het slecht hebben ;D ;D ;D ;D ;D

mooi setje hoor

Tja, veel werken he :)
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

blackball147

Citaat van: Starred op september 27, 2005, 12:57:11
wordt het niet eens tijd voor een grotere tv?

das zeker een optie, staan de fronts wat verder uit elkaar........ ;D

VlisChris

IK zou hier echt voor een 5.1 opstelling zijn gegaan.
Dit staat wel onstellend hutje mutje op elkaar.
Wel erg mooie spullen in ieder geval :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mariusz

Citaat van: christiaan sauer op september 27, 2005, 21:13:05
IK zou hier echt voor een 5.1 opstelling zijn gegaan.
Dit staat wel onstellend hutje mutje op elkaar.

Er bestaat toch ook zoiets als een overgangsfase? Het laatste paar heb ik gekocht om voor de toekomst ook zeker te zitten (wanneer 7.1 de standaard wordt en de vintage 620 allang niet meer leverbaar is), en omdat het gewoon nu al beter klinkt. Wanneer ik nu 5.1 draai en de rearspeakers wat bijdraai naar achteren, is het lang niet zo mooi ruimtelijk en diffuus als de 7.1 opstelling. Je hoort de speakers minder afzonderlijk. Deze ruimte is alles wat ik nu ik nog thuiswoon kan gebruiken, kan moeilijk dit stel in de huiskamer zetten... Wanneer ik op mezelf ga komt er een veel grotere dedicated HT met beamer en ruimere opstelling. Regeren is vooruitzien dus 8)

Citaat van: christiaan sauer op september 27, 2005, 21:13:05
Wel erg mooie spullen in ieder geval :D
Thnx! :)
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite

Mariusz

Onverwacht toch een beeldupgrade: Acer LCD 26"

Leuk cadeau niet 8)

Sjors

Citaat van: Mariusz op oktober 15, 2005, 16:58:13
Onverwacht toch een beeldupgrade: Acer LCD 26"

Leuk cadeau niet 8)

Cadeau?  :o

Mariusz

Van mn ouders voor mn bachelor-bul :).

Sjors

Citaat van: Mariusz op oktober 15, 2005, 19:48:10
Van mn ouders voor mn bachelor-bul :).

Gaaf zeg! Felli!  8)

Groet, Sjors

Mariusz

Eindelijk is het er dan van gekomen om de CD4000 te verkopen en een CD 17 MkIII te kopen. Alleen om te zien al een enorme verbetering, maar het geluid is ook onherkenbaar verbeterd. Ik ben altijd zeer sceptisch geweest over het verschil van cd-spelers, maar het verschil is aanzienlijk. Vooral heel veel diepte, meer warmte, meer van alles eigenlijk. Het klinkt niet meer zo iel als de CD4000 maar groots, warm, vol en doortekend met fijne details. Ik herken mijn set niet meer terug!

edit: nog een plaatje:

Richi

Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

Sjors

Felli! mooie upgrade voor het nieuwe jaar  8) 8) 8)

Groet, Sjors

R

Feli, mooi speler. Heb hem wel eens gedemoëd.

Mariusz

Dank voor de reacties en een gelukkig nieuw jaar! ;) :)
Ruben beviel hij bij het demoën?

R

Citaat van: Mariusz op januari  1, 2006, 10:31:01
Dank voor de reacties en een gelukkig nieuw jaar! ;) :)
Ruben beviel hij bij het demoën?

Jawel hoor. maar ben toch maar naar arcam geswitched. Meer mijn ding.

Mariusz

Wat nieuwe plaatjes:

Mariusz

Gisteren nog twee nieuwe aankopen gedaan: een Marantz DV-4500 (optische upgrade) en een NAD C-352 CT om de stereoweergave van de HT set wat op te krikken, en de filmbeleving te versterken. Na een luistersessie van de C352 op een Magnat Quantum 905 werd ik zo enthousiast dat ik de gok heb genomen: hoewel de Vintage 620 iets helderder en strakker is dan de 905, is de weergave van de NAD zeker niet koel of klinisch, het is zelfs iets warmer en ronder dan de Source Direct van de SR7400 en (uiteraard) een heel stuk beter in diepte, basgewicht, transparantie en muzikaliteit. Dan merk je pas hoe slecht de stereoweergave van een middenklasse AV amp eigenlijk is, echt niet te vergelijken. Het enige jammere is dat de uitgangsspanning van de Marantz DV-4500 2 Volt is, terwijl de ingangsgevoeligheid van de NAD 0,77 Volt is. Met als gevolg een continu overstuurd signaal ook bij lage volumes. Is hier nog wat aan te doen? Gelukkig had ik nog een werkloze Yamaha DVD 530 staan die een lagere uitgansspanning heeft, maar nu moet ik de componenten uit mn rek plaatsen :P.

donkey

Hey Maurisz',

Een afstandsbediening
bij je HT set hoef je iig  O0
niet te hebben 
;D

De beste upgrade
die jij kunt doen aan
je HT set is verkassen
naar een eigen stekkie,
waar je (absoluut mooie)
spullen echt tot hun
recht gaan komen!

Cheers.
. horen . zien . zwijgen .

Mariusz

Tja dat is gewoon waar natuurlijk, zeker als je mn nieuwe opstelling ziet. Het is nl. de enige mogelijkheid om zowel de stereoset als de HT-set resonantievrij (-arm) te laten spelen...

Durk

dat is werl erg krapjes allemaal..  :-X
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

mikeske

zoveel mooie apparatuur op zo een klein kamertje  :-\

Voor surround zit je wss wel volledig in de film  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Sk

Citaat van: mikeske op juni 10, 2006, 10:22:59
zoveel mooie apparatuur op zo een klein kamertje  :-\

Voor surround zit je wss wel volledig in de film  ;D

Ja hij heeft geen andere keus  ;D Verder een leuke set op een heel iets te klein kamertje.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Del member

Set heeft geen ademruimte. Sweet spot met zulke setup is millimeterwerk.

Verhuizen of zonde van al die mooie apparatuur.

Mariusz

Jongens jullie hebben natuurlijk gelijk, er komt over hopelijk afzienbare tijd een verhuizing aan. Dan gaan we pas echt genieten. Nu is het meer een sportwagen die niet harder dan 50 kan ;D

christian19

Maar wel mooi om naar te kijken ;D
Ik zit zelf wel eens een uur alleen maar naar mijn speakers te kijken :-[

R

Citaat van: christian19 op augustus  5, 2006, 21:54:56
Maar wel mooi om naar te kijken ;D
Ik zit zelf wel eens een uur alleen maar naar mijn speakers te kijken :-[

ha ha , je spoort niet :D