Mariusz' Hifi & HT

Gestart door Mariusz, januari 20, 2005, 19:09:23

Vorige topic - Volgende topic

Mariusz

Ik ben wel benieuwd wat jullie van mijn set vinden. Geef je mening maar! Foto's en verdere details kun je vinden op http://my.hifi.nl/index.php?user=239.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Sjors

Te mooie componenten op een te klijn kamertje ;D

Ben je nog van plan een beamer aan te schaffen?

Groet, Sjors

Marc R

Ziet er mooi uit, jammer van de beperkte ruimte, maar verder een erg nette set, zeker voor een 20-jarige :).

Wat ik me alleen afvraag, gebruik je nu een seperate ht en stereo set, of zijn je JMLab's nog gekoppeld aan je ht?

OscarTango

Wat is een "klIJn" kamertje ?  :-X >:D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Sjors

Citaat van: OscarTango op januari 21, 2005, 14:11:56
Wat is een "klIJn" kamertje ?  :-X >:D

Wat ik bedoelde Tim, de componenten schreeeuwen naar een grotere ruimte  ;)

verder niets hoor  :)

Groet, Sjors

wil

Mooi, erg mooi, maar die kamer...  ::) zonde dat je dit niet in een 5 bij 7 meter kamer kan neerzetten. Maar ja, bekend probleem.
Hoe heb je eigenlijk de SR7400 en de PM17 MkII aan de Focals geknoopt?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Mariusz

Helemaal waar de kamer is veel te klein :-[. Op korte termijn kan ik als thuiswonend student hier helaas niets aan veranderen... Ik gebruik deze set uitsluitend voor stereo en de andere set (niet afgebeeld) voor HT, dus volledig gescheiden setups. De HT-set staat op zolder ;). Ik ben van plan ze in de toekomst samen te voegen, waarbij de PM17 de eindversterking van de frontkanalen trekt (via de pre-out van de SR7400 naar de main in van de PM-17). De Magnats worden dan allemaal verkocht, ik wil de Focal Electra cc900 center en Electra 906 (of 907 Be maar die zijn rot te krijgen) als rears. En dan hoop ik ooit een Barco aan te schaffen, mocht ik een huis krijgen waarin een grote ;D dedicated HT-ruimte komt. Versterking misschien dan met een SM-17 erbij voor de rears, zodat de SR7400 alleen maar center hoeft weer te geven.
De subs ben ik nog niet helemaal uit, maar ik denk dual 25-31 PC+ :-*.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite

OscarTango

Citaat van: Sjors op januari 21, 2005, 14:28:08
Wat ik bedoelde Tim, de componenten schreeeuwen naar een grotere ruimte  ;)

verder niets hoor  :)

Groet, Sjors

Klijn is met "korte ij"...... :-\    -----> KLEIN !
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Sjors

Citaat van: OscarTango op januari 21, 2005, 15:00:18
Klijn is met "korte ij"...... :-\    -----> KLEIN !

:-[ :-[ :-[ toen ik dat net las shame shame shame  :-X

Klein  :)

Groet, Sjors

OscarTango

Hehe....ik dacht effe van mijn antwoord weg te halen, ik wilde niet lullig overkomen ( te laat waarschijnlijk ), maar ik zie dat je erom kunt lachen  :D

Mariusz : sorry voor  topic-hack. Ik ben jaloers op je apparatuur.En die kamer...tja...eens uit het ouderlijk huis kun je er van maken wat je zelf wil, he....
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Walter_PPK

LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

GPK

In duitsland gaat de electra serie er nu heel voordelig uit. De 906's (monitors toch?) zijn daar nu 400 p/s.
Sonus Faber Toy monitor (white) / Audioquest Type4
Wadia 151 PowerDac Mini / Apple TV / RU Connected
Samsung UE40ES6710 / RU Connected
Sony VPL-HS60 met i-Visions 16:9 2.20 scherm / Gefen Copper

Raphie

Leuke set hoor, mag je blij mee zijn
JBL PRX Power!

Mariusz

Dank voor jullie positieve reacties 8).

Mariusz

Update: de huidige situatie heb ik er ook opgezet. Ik heb alleen geen dig camera, dus de kwaliteit van de foto (mobieltje!) is niet al te best, maar de sfeer is goed te proeven! :) Check dus gauw weer http://my.hifi.nl/index.php?user=239

R

Kijk dat ziet er al een stuk beter uit. Klinkt het ook anders. Bekende kabels trouwens ;)

Mariusz

Ja, mooi he ;D. Ik heb trouwens nog de proef op de som genomen: de luidsprekerkabels maken veel verschil uit, de interlink een stuk minder. De interlink geeft een ietsiepietsie meer diepte en meer 'volheid', de 8TC zorgt ervoor dat het hoog een stuk sprankelender en detailvoller is geworden. De bas is hoorbaar harder en strakker, echt een groot verschil tov de VDH eerst. Meer dynamiek en meer live beleving is het resultaat. Nadeeltje is dat slechte opnamen nu nog slechter te verteren zijn. De JMlabs werken echt als een soort vergrootglas op de software en de rest van de set, moet je echt mee uitkijken.

Sjors

Dat is idd stukken beter als je vorige setup :D zeer netjes!

Groet, Sjors

christian19

Citaat van: Sjors op februari  8, 2005, 21:56:41
Dat is idd stukken beter als je vorige setup :D zeer netjes!

Sluit ik mij volledig bij aan.
Mooie speakers ook :o

Heb je ook nog een fototje van je HT set?

MVG,

christian19

Mariusz

Ja ik heb er wel foto's van, maar daar zie je weinig op (alles = zwart nl. :(), je kunt zelfs de sub niet van mijn center onderscheiden, alles is een zwarte vlek. Voor de aardigheid zal ik hem toch ff uploaden, kan je ff kijken als je wilt naar al die zwartigheid ;). Ik zal over een tijdje wel iemand met een dig camera wat laten maken...

Mariusz

Niet dat het mij iets kan schelen hoor, maar toch vind ik het raar: waarom krijg ik voor deze set slechts een 5,1 waardering via hifi.nl en doet bijv. een Nad-basis receiver met B&W 603 eraan een 5,9 waardering?? ??? Mensen die kritisch zijn moeten maar eens komen luisteren denk ik dan :P Of wordt er puur op mooie plaatjes gestemd?

Kerstmanno

Ach.. volgens mij kreeg de setup van Garmt ook maar een 6 ofzo.... let daar vooral maar niet op.

Walter_PPK

nou vooruit ik heb je even geholpen ;D
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Mariusz

christian19

WAT EEN SERVICE!!!,SPECIAAL VOOR MIJ? ;D ;D ;D

Het ziet er toch goed uit.
Doet me denken aan mijn set,
ik zit wegens ruimte gebrek ook zo
tussen mijn speakers.

Bedankt voor de foto's!

MVG,

christian19