Upgrade kohns stereo/surround set...

Gestart door kohns, december 6, 2004, 20:17:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dracoplasm

Ziet er erg mooi uit hoor, mooie kleur ook op de muur!
Echt schitterend spul.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

kohns

Citaat van: JCL op januari  8, 2006, 15:29:02
Ziet er heel erg gelikt uit! Ben al ookal aan het kijken voor een TV upgrade, dit kan natuurlijk niet. Z'n mooi meubel met z'n TV erop, daar hoort een propere plasma / LCD te staan >:D
Ik kan voor een TV niet meer uitgeven dan 2k euro en voor dat geld kan ik maar geen LCD of Plasma vinden die mij aanstaat... al de Plasmas en LCDs die ik heb gezien (zelfs in de duurdere prijsklassen) hebben allemaal last van lipsinc, geblokte beelden, problemen bij snelle bewegingen, ...
Zoals het er nu naar uitziet ga ik toch maar wachten op SED of OLED.  Mijn huidige TV doet het nog steeds perfect.
Al moet ik toegeven dat een mooie Plasma/LCD wel doet kriebelen ;D
Citaat van: Dracoplasm op januari  8, 2006, 15:35:13
Ziet er erg mooi uit hoor, mooie kleur ook op de muur!
Echt schitterend spul.
Is schaduwgrijs van Levis.  Ik heb enkel de kant waar de TV staat geschildert.  Deze donkere kleur geeft iets meer sfeer/warmte in de living en zorgt voor groter contrast als ik TV kijk waardoor mijn TV beeld in het donker terug wat groter lijkt ;D
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

Omdat ik al te lang zonder DVD speler zit heb ik gisteren het volgende laten bestellen:
- Marantz DV7600 DVD speler in het zwart
- Digitale interlink: VDH Optocoupler, 1.5 meter, Toslink-to-Toslink
- Analoge interlink: VDH The NAME, 6 lead AV-set, 1.5 meter, fit with gold plated RCA connectors
- En voord de TV: VDH The Name 75Ohm antenna cable, 1 meter, fit with coaxial connectors
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Moony

Waarom geen Primare dvd speler?

Verder wel een erg mooie set!  O0
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: TCL 75" MiniLED | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

kohns

#154
Citaat van: Moony op januari 22, 2006, 13:34:20
Waarom geen Primare dvd speler?

Verder wel een erg mooie set!  O0
Voor:
1. de prijs... ::)
2. Zolang ik geen betere TV heb zie ik het nut niet in om nog een betere DVD speler te kopen.
3. Het geluid in surround doet er bij mij iets minder om.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

B.J.

Citaat van: kohns op januari  8, 2006, 14:20:22
En dan hier een overzichtje van hoe het er deze nacht rond 02:30 uitzag...

ZIet er mooi uit. Waarom heb je niet wat in het midden staat links geplaatst en andersom? Nu moet het deurtje open voordat de AB werkt.

kohns

#156
Citaat van: Bas Janssen op januari 27, 2006, 08:29:47
ZIet er mooi uit. Waarom heb je niet wat in het midden staat links geplaatst en andersom? Nu moet het deurtje open voordat de AB werkt.

Voor een aantal redenen:

  • De eindtrap A32 past daar niet in.  God mag weten hoe lang ik gezocht heb achter een meubel waar die mastodont inpast.  Ik heb zelf overwogen om door een meubelmaker een kast op maat te laten maken. Gelukkig vonden mijn vrouw en ik op Cocoon een meubeltje waar alles in pas aan een derde van de prijs ;-)  Wel hebben we de kast nog een beetje moeten aanpassen zoals je in mijn vorige posts kan lezen
  • De kleine prutst graag aan alles dus heb ik liever de toestellen achter slot ;)
    De versterkers hebben geen knopjes en flikkerende lichtjes dus die dagen hem niet uit.
    Inderdaad moet ik dan wel het kastje iedere keer opendoen maar dat stoort momenteel nog niet.  Als het echt gaat storen dan ga ik zo een IR repeatertje kopen.

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

DA BoSS

Citaat van: kohns op januari 27, 2006, 09:23:34
De versterkers hebben geen knopjes en flikkerende lichtjes dus die dagen hem niet uit.
;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Johnny_Bravo

Citaat van: kohns op januari 27, 2006, 09:23:34
Ik heb zelf overwogen om door een meubelmaker een kast op maat te laten maken.

Ik had hetzelfde probleem, maar heb gekozen voor een meubelmaker.

€€€€€€€€€ >:D

Het meubel is gemaakt van massief kersenhout en gehard glas.

kohns

#159
Vorige woensdag van Dienadel.de 8 shuko en 8 eurostekkers ontvangen.
Nu kan ik stroomkabeltjes op maat maken...

Deze zaterdag gaan ophalen:
- Marantz DV7600 DVD speler in het zwart
- Digitale interlink: VDH Optocoupler, 1.5 meter, Toslink-to-Toslink
- En voor de TV: VDH The Name 75Ohm antenna cable, 1 meter, fit with coaxial connectors

Eindelijk na 3 maand terug DVD plezier :D
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

#160
Deze week een Pioneer PDP-436RXE laten bestellen met muurbeugel ...

Heb nog lang zitten twijfelen tussen de nieuwe Panasonic Plasma's en de Sony 3LCD Rearprojection TVs... maar mijn vrouw heeft de knoop doorgehakt.

Levertermijn is wel 2 weken :'(
Dus tot dan zal ik het nog moeten stellen met mijn oude kleine 4:3 TV...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

JCL

Gefeliciteerd met je aankoop!

Toch geen HD scherm gekocht? (ok, is wel HD-ready maar geen natieve HD resolutie) Dat is een 3LCD TV dan weer wel. Heb je ze ook naast elkaar vergeleken? Ik ben nog altijd benieuwd of die Sony nou echt het geweldige beeld geeft als wat iedereen schrijft. De oude RPTV's waren stuk voor stuk niet om aan te zien (veel te veel blokken en slecht contrast).

kohns

#162
Citaat van: JCL op maart  1, 2006, 13:54:02Toch geen HD scherm gekocht? (ok, is wel HD-ready maar geen natieve HD resolutie) Dat is een 3LCD TV dan weer wel.
Digitale TV in Belgie zal de eerste jaren niet echt in true HD uitzenden over de kabel.
Hoe hoger de resolutie van de TV hoe slechter het beeld bij gewoon TV (lees kabel) kijken.
Wij kijken voor 80% naar gewone kabel TV en slechts 20% naar DVD.  Games spelen we niet en de PC gaan we niet aansluiten op de TV.
Voor al deze redenen was true HD niet echt een must voor ons (integendeel).

Citaat van: JCL op maart  1, 2006, 13:54:02Heb je ze ook naast elkaar vergeleken?
Ik heb ze niet naast elkaar gezien neen.  Wel appart. 
Van zodra mijn vrouw de Sony 3LCD zag was het njet: "iedereen koopt nu een mooie platte TV, wij gaan toch niet zo een lomp toestel kopen, en dan toch zeker niet in het grijs???"
Zelf toen ik haar zei dat ze slechts de helft kosten bleef het njet.
Gek toch... voor elke euro dat ik uitgeef moet ik mij verantwoorden waarom het weer zo duur moet zijn, maar als het aan de WAF ligt dan mag het gerust 2 maal zo duur kosten :-X ;D
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

JCL

Tja... De logica van de vrouw blijft moeilijk te doorgronden. Ik kan me voorstellen dat als je echt helemaal niks in HD doet (en de grijze markt niet op wilt) een HD scherm geen must is. Wat voor mij persoonlijk een bezwaar zou zijn is dat je dan al sneller een wel HD geschikte TV moet kopen als het wel uitkomt over b.v. 5 jaar (terwijl je anders misschien 10 jaar zou doen met een TV).

kohns

Gisteren binnengekomen:
- Pioneer 436RXE
- Oehlbach HDMI kabel

Fotos volgen later...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

R

Wow, nice. Feli. Dat maakt je set echt af.

Jean Pierre

Citaat van: kohns op maart 29, 2006, 16:46:46
Gisteren binnengekomen:
- Pioneer 436RXE
- Oehlbach HDMI kabel

Fotos volgen later...

Eerst zien, dan geloven ;)

Gefeliciteerd man mooie aankopen!!

kohns

#167
Was even naar America ;D

En dan nu snel wat fotokes...

16 maand geleden en nu...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

R


kohns

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

R

Ja, idd. zo snel dat ik de oude foto's niet eens gezien had. Wat een verschil zeg. Die gekleurde muur doet het ook erg goed.


kohns

#172
Citaat van: Ruben op april 12, 2006, 23:41:19
Ja, idd. zo snel dat ik de oude foto's niet eens gezien had. Wat een verschil zeg. Die gekleurde muur doet het ook erg goed.

Ja heh ;D...
De donkere kleur heeft 3 voordelen:
- toont warmer aan
- zo is er meer contrast en minder weerkaatsing als ik in het donker naar een filmpje kijk
- de donkere kabels, die van de TV naar de kast gaan, vallen minder op.

Met die grote kast en donkere muur lijken de plasma en mijn speakers heel klein (goed voor WAF) ... maar dat zijn ze helemaal niet  ;D
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

Hieronder nog een paar fotokes van mijn DIY stroomkabels...
Ik zag net dat ik die nog niet gepost had...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Wimpie007

Welke stekkers heb je eraan gemonteerd?  Ik moet binnenkort ook nog enkele stuks fabriceren, heb er nu enkel nog maar 1 voor de projector.
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...