Upgrade kohns stereo/surround set...

Gestart door kohns, december 6, 2004, 20:17:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JCL

is die HTM2 nou zo klein of lijkt dat nou zo? Wat een verschikkelijk mooie set heb je!

kohns

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

blackball147

Citaat van: wimpie007 op april 13, 2006, 15:15:53
Welke stekkers heb je eraan gemonteerd?  Ik moet binnenkort ook nog enkele stuks fabriceren, heb er nu enkel nog maar 1 voor de projector.

ja, hier ben ik eigenlijk ook wel voor geinteresseerd, de kabel heb i, maar nog geen stekkers of toebehoren.

en wimpie007, hoe staat het verder met je htplannen?

Wimpie007

Bedankt voor de info Kohns!  ;)
Kan ik gelijk instappen voor de dienadel powerbuy...

@Blackball147 -> zie PM, zo vervuilen we Kohns z'n topic niet :)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

kohns

#179
Een goeie 2 maand geleden Soundcare spikes onder m'n speakertjes geplaatst.
Hoofdreden is dat de kinderen beginnen rond te lopen en zo staan ze precies toch wat steviger.
Echt geluidsverschil tov de originele spikes hoor ik eigenlijk niet.

Daarnaast ook Kimber 8TC speakerkabel gekocht voor mijn center speaker aan te sluiten.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

Gisteren op mijn Primare SP31 een kleine firmware upgrade gedaan.
De vorige versie was van november 2003 :o.
Nu is het 2006 ;D

Ik heb wel nog niet echt de kans gehad om goed te luisteren of er enig hoorbaar verschil is.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

botsen

Dag Kohns,
Wat zijn je ervaringen met de Dynalab antenne? Ik ben zeer ontevreden over mijn FM-ontvangst via de kabel. Kun je er trouwens ook DAB-radio mee ontvangen, deze ontvang ik nl. helemaal niet? Ik luister via een Primare CDI-10.

kohns

#182
Ik heb eindelijk een nieuw huis gekocht.  De plannen lagen een anderhalf jaar geleden reeds op tafel.
De huidige eigenaars wouden niet tot verkoop overgaan zolang hun eigen nieuwbouw niet klaar was.
Als alles goed is verhuizen zij eind september en krijgen wij de sleutel tot onze nieuwe woonst.
Dan kunen wij beginnen met onze verbouwingen.

De nieuwe leefruimte zal 5 op 5 zijn ipv 4 op 4.
Als oplossing voor de rear speakers heb ik inbouw dipool speakers besteld.
De B&W CWM-DS8 zijn verwacht rond september.
Er komt een volledig apparte stroomgroep met zekeringen van Siemens: Cylindric Fuse Cartridge.
Er worden voldoende brede kabelgoten voorzien voor alle mogelijke aansluitingen.
Ook zal er deze keer voorziening zijn voor een projector en scherm.

De werken (steunmuren uitkappen, nieuwe steunbalken steken, nieuwe vloer, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, ... ) zouden tegen januari 2009 gedaan moeten zijn daar wij dan verhuizen.

Alvast een paar schetsen...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

Voor mijn stroomgroep zijn binnengekomen...

- Simens Cylindric Fuse
- Dubbel HMS wandcontactdoos goud
- Silclear
- deoxit
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

botsen

Citaat van: botsen op januari  4, 2008, 11:44:24
Dag Kohns,
Wat zijn je ervaringen met de Dynalab antenne? Ik ben zeer ontevreden over mijn FM-ontvangst via de kabel. Kun je er trouwens ook DAB-radio mee ontvangen, deze ontvang ik nl. helemaal niet? Ik luister via een Primare CDI-10.

:)

DA BoSS

gaaf kohns, heel veel plezier vast met je nieuwe stulpje
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

kohns

#186
De werken zijn gestart op 2 November.  Ik doe alles zelf met mijn schoonvader dus zal het nog wel even duren voor alles klaar is.

We zijn begonnen met de steunmuur tussen de oude keuken en berging weg te breken. De nieuwe ruimte 5 x 5.3 meter zal onze living worden.
Om zeker te zijn moet er dus eerst een poutrelle in.


B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

Zo die poutrelle stak snel  ::)

En dan natuurlijk de tijdelijke hifiset  :P
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

#188
Zo een aantal dagen later dan...
De eerste foto moet de voorkant worden waar de TV, projectiescherm, front speaker, ... komt.
Ik heb gelijk ook overal nieuwe stroom voorzien.
Elk stopcontact heeft een eigen nieuwe stroomkabel naar de nieuwe zekeringkast.
In de muur komt een kabelgoot van de kast naar de plasma TV om zo de kabels weg te werken.
In het midden van de muur zie je ook een smalle kabelgoot naar het plafond om stroom te voorzien voor het in het plafond ingebouwd projectiescherm.
Ik heb ook een grote kabelgoot voorzien van front naar rear voor de kabels van de rearspeaker en de kabels naar de projector toe.


De onderste foto toont de achterwand waar de zetel komt te staan.
Links en rechts hebben wij een grote opening geslagen van 1meter breed en 2m30 hoog waar geen deur in komt.
Vroeger stond er in het midden van die muur een deur die wij terug hebben dichtgemetst.
In het midden van die dichtgemetste deur komt een kabelgoot naar de projector toe.
Momenteel zie je boven de dichtgemetste deur nog een gat. Daar gaat de projector deels worden ingewerkt.  Zo staat de projecter, de dikte van muur, nog verder van het scherm en zal mijn vrouwtje blij zijn dat hij toch iets minder opvalt.
Links en rechts van de dichtgemetste deur is er een groot rechthoekig gat gemaakt, voor de rearspeakers die worden ingebouwd.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

Nog een fototje van de kabelgoot voor de projector.

En onderaan dan een fototje van de black box waar de rearspeakers inkomen. Om extra trillingen enzo tegen te gaan plak ik er nog Gyproc isolatietape rond en achter voor ik deze in de muur vastzet.  Anders komen zij vastgevezen met het metaal van de kast rechtstreeks tegen de wanden.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

#192
Ik heb nieuwe stroomkabels getrokken naar mijn living.
1 apparte voor mijn audiobronnen
1 apparte voor mijn eindversterkers
1 appart voor de rest xbox, digitale tv, ...

De priesen zijn van HMS (de gouden versies).

Hieronder de nieuwe zekeringkast... met links onder:
- siemens zekering 16A voor mijn bronnen (voorversterker, cd speler, ...)
- smeltzekering 20A voor mijn eindversterkers.

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

R

Zo, flinke verbouwing!! Ben benieuwd naar de verdere stappen. Succes!

Sol

Deze had ik nog niet gezien.
Wat een verandering met hoe het was in het begin! ;)
Veel succes met de verbouwingen aan je nieuwe huis, zal wel spannend zijn!
Benieuwd hoe je set er uit zal gaan zien in de nieuwe woning. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

kohns

Nog maar eens een fototje van de huidige situatie.
In de living is de poutrelle bekleed, zijn de sierlijstjes aan het plafond, rolluikkasten zijn volledig af, de inbouwcasette voor de projector is gemaakt (net boven trapladdertje), het plafond is geverfd, de muur waar de tv komt is al 2 maal in de grondlaag, ... .  Oh ja en de vloer is bedenkt voor het vuil/verven.

Het lijkt niet veel verschil sinds de laatste post maar ik ben dan ook een volledig huis aan het renoveren en jullie zien enkel de living heh... ;)

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

MLCinema

Begint al mooie vormen aan te nemen. Gaaf project dit ook hoor!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Fabian92

Word wel een mooie kamer geloof ik  :colgate:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

kohns

Citaat van: Kamidioblitz op april 16, 2009, 18:00:03
Begint al mooie vormen aan te nemen. Gaaf project dit ook hoor!

Een echt volledig audiofiel project zal het nooit worden daar het nog steeds een living moet blijven en ik aan de WAF moest denken.
Dus:

  • De akoestiek zal niet echt 100% zijn. Wel zal ik achteraf spelen met meubels, tapijt, ... en komt er tussen de achterste speaker boven de zitbank een absorptiefotodoek.
  • De kamer voor projectie niet 100 donker zal zijn.  Het plafond blijft wit alsook de muren. Enkel de wand waar de TV/PJ-scherm komt zal in een donkere aardbruine tint komen.
    He leuke is wel dat ik rolluiken heb dus de ruimte kan vrij goed donker worden gemaakt... zelf overdag.
Maar de apparte stroomgroepen voor audio en video, inbouwspeakers en projector die komen/zijn er.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

Vandaag is de nieuwe huurder van ons huidig huis langsgeweest.
Hij stond meer te kijken naar mijn muziekinstallatie dan naar het huis.
Heb hem er wel snel bijverteld dat de muziekinstallatie NIET blijft staan  ;D :P
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M