Upgrade kohns stereo/surround set...

Gestart door kohns, december 6, 2004, 20:17:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kohns

#200
Nog een laagje verf en de projector eens op zijn plaats gezet om te testen  8)
Als ik dit allemaal zie dan is de moed er direct terug in om verder te werken... moet wel want we moeten uit ons oud huis voor mei ...
Momenteel is de projectie gewoon op de donkere muur (geen doek).
De projectie is 16:9 en +- 220cm breed... ik denk dat ik toch voor een maatje groter ga nml. 240cm breed  :P
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

ProXius

Lijkt me een hele mooie ruimte met veel mogelijkheden!
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Fabian92

Je kan haast nu al een filmpje kijken  :hehe:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

kohns

Citaat van: Fabian92 op april 18, 2009, 19:21:11
Je kan haast nu al een filmpje kijken  :hehe:
Heb ik al gedeeltelijk gedaan als test ;-)
Ik had mijn laptop mee en daar stond nog een DVD ripje op.
Moet zeggen dat het beeld zo al vrij goed was zonder projectiescherm op een donkere muur.
Wel wat donker en flets de kleuren maar dat komt nog goed met een goed scherm.
Alleen dat lawaai van die projector  :(  ... daar zal ik vrees ik aan moeten wennen.
Volgens het boekje is hij slechts 25db... maar het klinkt erger spijtig genoeg.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

MLCinema

Projecteer je nu niet ietwat te hoog? Verder ziet het er erg beloftevol uit 8)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

kohns

#208
Citaat van: Kamidioblitz op april 20, 2009, 16:25:15
Projecteer je nu niet ietwat te hoog? Verder ziet het er erg beloftevol uit 8)

Klopt... hier is waarom...

Het scherm moet 97cm van de grond blijven omdat mijn kast met center erop tot net geen 97cm hoog komt. Dat is net iets onder dat bovenste gat met oranje plakker op.
Dat bovenste gat met oranje plakker komt achter mijn TV en dient voor de TV kabels mooi in de muur weg te werken.
De projector moet onder de balk(poutrelle die de oude steunmuur in het midden van de ruimte opvangt) schijnen.
Ik heb dus om de maten te nemen tijdelijk de projector zo opgesteld dat het beeld net onder de balk doorschijnt op de achtermuur.
Op die manier kon ik:

  • De minimum afstand meten van plafond tot bovenkant projectie.
    De behuizing van een projecta Electrol scherm is namelijk +- 14cm hoog als opgehangen en daar komt nog de zwarte balk van 5 cm bij.
    De projectie gebeurt dus minimum 19cm onder het plafond.
  • Weten hoe groot ik kan projecteren.

Op de foto's heb ik een scherm van 220cm breed geprojecteerd. Je kan hierop duidelijk zien dat de onderkant van het beeld ruim boven dat gat met oranje plakker komt.
Zo kon ik simpel zien dat ik eigenlijk ruimte genoeg heb om nog een maatje groter te projectere nml. 240cm breed.

Maar idd het scherm zal minimum een 97cm boven de grond beginnen en dat is dus vrij hoog.
Nu moet ik zeggen dat ik al 2 jaar mijn TV ook op die hoogte heb staan en daar heb ik geen problemen mee.  Veel mensen vinden mijn TV ook al hoog staan.
Tja veel oplossingen zijn hier niet voor heh.

Euh... hoop dat het wat duidelijk was.  ::)



B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Joris1971

ala ik jou was zou ik een andere kast kopen, of die center in die kast zetten (maar dat zal wel niet gaan)
Je gaat echt spijt krijgen als je zo hoog gaat projecteren.

gr. Joris

Fabian92

Citaat van: kohns op april 20, 2009, 10:49:20
Alleen dat lawaai van die projector  :(  ... daar zal ik vrees ik aan moeten wennen.
Volgens het boekje is hij slechts 25db... maar het klinkt erger spijtig genoeg.

Goede reden om de volume knop nog even een extra draai te geven  ;D ;D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

kohns

Sinds gisteren in bestelling een Oehlbach Real Matrix MK-II 1.3a HDMI kabel van 12 meter.
En sinds vandaag een Projecta Elpro RF Electrol 16:9 139x240cm met Highcontrast M doek.

Vrijdag verhuizen we naar ons nieuwe huisje en dan volgen er wel weer nieuwe fotokes.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

MLCinema

Citaat van: kohns op april 21, 2009, 09:33:42
Klopt... hier is waarom...

Het scherm moet 97cm van de grond blijven omdat mijn kast met center erop tot net geen 97cm hoog komt. Dat is net iets onder dat bovenste gat met oranje plakker op.
Dat bovenste gat met oranje plakker komt achter mijn TV en dient voor de TV kabels mooi in de muur weg te werken.
De projector moet onder de balk(poutrelle die de oude steunmuur in het midden van de ruimte opvangt) schijnen.
Ik heb dus om de maten te nemen tijdelijk de projector zo opgesteld dat het beeld net onder de balk doorschijnt op de achtermuur.
Op die manier kon ik:

  • De minimum afstand meten van plafond tot bovenkant projectie.
    De behuizing van een projecta Electrol scherm is namelijk +- 14cm hoog als opgehangen en daar komt nog de zwarte balk van 5 cm bij.
    De projectie gebeurt dus minimum 19cm onder het plafond.
  • Weten hoe groot ik kan projecteren.

Op de foto's heb ik een scherm van 220cm breed geprojecteerd. Je kan hierop duidelijk zien dat de onderkant van het beeld ruim boven dat gat met oranje plakker komt.
Zo kon ik simpel zien dat ik eigenlijk ruimte genoeg heb om nog een maatje groter te projectere nml. 240cm breed.

Maar idd het scherm zal minimum een 97cm boven de grond beginnen en dat is dus vrij hoog.
Nu moet ik zeggen dat ik al 2 jaar mijn TV ook op die hoogte heb staan en daar heb ik geen problemen mee.  Veel mensen vinden mijn TV ook al hoog staan.
Tja veel oplossingen zijn hier niet voor heh.

Euh... hoop dat het wat duidelijk was.  ::)





Als het echt niet anders kan heh. Wel zonde, misschien valt het in de praktijk wel mee omdat je waarschijnlijk toch nog wel een end weg zit?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

kohns

#214
Er is nog wel wat werk aan (gordijnen hangen, projectiescherm ophangen, ... ) en alles staat nog niet op zijn plaats maar zover staan we al...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

kohns

#216
Vorige week mijn Oehlbach 12m HDMI kabel voor de projector en 'Projecta Electrol 16:9 244cm breed High Contrast M' binnengekregen.

Alleen blijkt dat ik een veeg heb in het doek.  Voor de verduidelijking heb ik er een rode cirkel rond getrokken.
Je kan de veeg enkel zien als je er recht voor staat en bij lichte scenes.
Mijn leverancier gaat vandaag naar Projecta bellen en hopelijk komen ze het snel vervangen.
Voor de rest ben ik heel tevreden...

... Och ja... en vandaag de bevestiging gekregen van ITC dat mijn Octava switchbox straks naar mij toe vertrekt  8)
Op de HD Dune Center zal ik nog tot begin juni moeten wachten ...


B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

MLCinema

Wel jammer van die veeg dan. Hopelijk wordt het fatsoenlijk opgelost. Hoe bevalt de hoogte van het scherm zo in de praktijk?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

kohns

Citaat van: Kamidioblitz op mei 18, 2009, 15:55:18
Wel jammer van die veeg dan. Hopelijk wordt het fatsoenlijk opgelost. Hoe bevalt de hoogte van het scherm zo in de praktijk?

Mij stoort het niet... en bij mijn vrouw ook niet.
Ik zit (lig :P) gewoon wat dieper in mijn zetel.
Tja en we zitten ook wel relatief ver (> 5 meter) van het scherm heh.
Moest ik mijn center niet op mijn kast hebben staan dan had ik waarschijnlijk ook wel een scherm genomen dat lager kwam.
Maar dat ging nu eenmaal niet.
Mijn vrouw wil niet dat de center voor het meubel komt.
En er is geen plaats meer in het meubel... want mijn vrouw wil niet dat de versterkers op een andere plaats buiten het meubel komen.
Een ander kast zou een alternatief geweest zijn... maar na jaren zoeken hebben we toch maar besloten om het zo te laten.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

#219
Na de verbouwingen en heel wat luisterprezier ben ik toch iets gaan missen in mijn setup.
Voorheen was mijn luisterruimte 4x4 en nu 5,5 op 5 met hogere plafonds.  Daardoor had ik het gevoel dat de 804 Nautilus de ruimte niet meer vulden.
Na een lange zoektocht heb ik dan maar besloten om mijn 804 Nautilus speakers te verkopen en direct voor mijn droomspeakers de 802 Diamonds te gaan.

Hieronder dus mijn nieuwe setup:

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Pinohelmond

Mijn lieve hemel wat ongelooflijk gaaf!! Sinterklaas is je duidelijk niet vergeten.

Veel luisterplezier, maar dat zal wel lukken denk ik.  :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Xander32

Ik heb weinig met B&W maar deze zijn wel  :worship:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Nu nog een bijpassende center ;)
De huidige is een te groot verschil kwa sound met je 802.

Dus nog een keer geld spenderen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Former member 78


kohns

#224
Citaat van: Blue-Eyes op december  6, 2011, 19:39:05
Nu nog een bijpassende center ;)
De huidige is een te groot verschil kwa sound met je 802.

Dus nog een keer geld spenderen :D

Daarom is hij ook te koop hier op de site... ;-)
Mijn subwoofer is ook al verkocht om deze mooie speakers te financieren.
Ben van plan om tijdelijk met een ghost-center te spelen en dan later als ik echt nog een center mis van een passende HTM2 Diamond te kopen.
Maar nu ga ik eerst investeren in ofwel:
- nieuwe streamer
- nieuwe standalone DAC voor NAS&Internet-muziek-streamer/CD-speler/TV-decoder/...
- extra stereo voorversterker.

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M