TW200 vs PJ-TX100

Gestart door J.A.F._Doorhof, juli 15, 2004, 12:35:45

Vorige topic - Volgende topic

Sullivan

Citaat van: Erik op juli 28, 2004, 18:37:46
je kunt nog steeds lcd nemen hoor, alleen niet gebaseerd op PJ's met panels van resolutie 1280x720 epson panelen. Alhoewel Frank zegt deze op een epson wel grotendeels weg te kunnen regelen

Niet grotendeels, maar toch gewoon weg?

mvg,
Frank

Erik

Dat had ik idd eerst staan, maar ik durfde dat niet namens hem te beloven, alhoewel ik het uiteindelijk toch heb gedaan, ontdek ik net  :-[

Ik dacht dat hij ook ergens had gezegd voor 99% wegregelen cq  amper zichtbaar.

Bovendien stond er hier ergens een verwijzing naar een topic op AVS waarin werd beweerd dat het onmogelijk was VB 100% weg te regelen op een tw200 omdat de vb regeling alleen gold voor elke 12e lijn en geen invloed had op de overige 11 lijnen (ofzoiets).
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sullivan

Gevonden  :D:

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli  3, 2004, 10:33:57
Het ligt niet aan de Epson panelen alleen, het is een electronische afregeling, bij de TW500 en TW200 bv kun je het gewoon weg werken.
Bij de Z2 kun je het ook wegwerken dus ze moeten gewoon een software oplossing vinden.

mvg,
Frank

DrAce

Erik bedoelt Cine4Home's postnr 850 op het avsforum:

"The Vertical Banding menu of the TW200 was a good idea by Epson, but unfortunately you can only adjust the brightness of every 12th line. So the menu can help to reduce VB a bit but not eleminate it as you have no influence on the other 11 lines."

chronix

Mannen,
Ik schaam mij diep, het fenomeen van de verticale strepen wordt veroorzaakt door mijn DVD speler, een 210E van Toshiba.  ;D
Wat een amateur ben ik zeg  :P
Bij deze haal ik de plaatjes ook maar weer weg ...

Erik

Goed, kan iemand mij even het adres van chronix geven, ik ga even iemand kielhalen     

;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

RCD

Hoi

Mijn ervaring tot nu toe is dat je het bij de Epson en Sanyo kan reduceren helemaal weg lukt denk ik niet maar met normaal film kijken zie je het niet meer of nauwelijks.

Rob

J.A.F._Doorhof

Correct.
Het is inherent aan de LCD techniek, maar zoals Rob ook aangeeft heb ik er totaal geen last van op zitlokatie bij een TW200/500 en Z2.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

DrAce

chronix, je hebt er een andere dvd speler aan gehangen, zo ben je er achter gekomen?

chronix

'ns kijken of ik nog mag posten .. :)

Ik zat gister in het donker (had net m'n projector uitgezet) vlak voor de TV die ik ook weer even had aangesloten op de DVD speler.
Toevallig kwam er ook een grijs beeld voorbij (de speler liep nog), ik dacht verrek .. ja hoor .. ook die streepjes, heeel moeilijk zichtbaar, maar dat waren ze wel. Van kijkafstand is er op de TV niets van te zien, alleen dus van heel dicht bij.
Ik ga vanavond nog even het een en ander proberen met m'n laptop, had ik al veel eerder moeten doen .. zucht ..

Erik, kom je gezellig langs?  ;D

simonsscj

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 29, 2004, 09:20:47
Correct.
Het is inherent aan de LCD techniek, maar zoals Rob ook aangeeft heb ik er totaal geen last van op zitlokatie bij een TW200/500 en Z2.

MvrGr.
Frank

Hoi Frank,

Ik had je de vraag nog niet zo lang geleden ook al gesteld, maar wellicht door al het gedoe is het niet opgevallen.
Heeft de TW500 evenveel last van VB als de TW200 of is dat significant minder?

Gr,

J.A.F._Doorhof

Gelijk, met de bijstelling geen last van.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gijs82

hmz de vb van de tw200 is toch niet heel erg storend?
Eerder hoorde ik niemand daar over  ???

tw200 leek mij juist wel iets voor mij.. ben er in ieder geval wel voor aan het sparen, dat ik straks in de winter mooi filmpjes kan kijken  :D
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

simonsscj

Uhm ik vond het weldegelijk storend.
Zelfs na het menu gebruikt te hebben om vb weg te halen zag ik het nog.
Het afregelen gaat toch via het menu of gaat dat via het service menu?

J.A.F._Doorhof

Hi,
In het menu is het zover weg te halen dat het voor 99,9% van de mensen niet meer als storend wordt gezien.
Zie je het nog wel dan zul je dat met elke LCD hebben, of je doet het niet goed met het weghalen.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Dergert

kleine vraag.
Geniet je eigenlijk wel van een film, of zit je de constant te zoeken naar streepjes en pixels en weet ik niet wat voor stofdeeltjes ??

Komt misschien bot over, maar is zo niet bedoeld. Maar het feit dat Frank zegt dat 99,9% er geen last meer van heeft na het aanpassen, komt het wel zo over...

J.A.F._Doorhof

Hi,
Yentown is een zeer kritische kijker.
En die zijn er zeer veel, ik ben zelf ook heel kritisch en vandaar dat ik ook geen LCD/DLP heb hangen maar een CRT.
Het is echter zo dat bepaalde dingen inherent zijn aan technieken die gebruikt worden, en bij LCD zie je wat vertical banding, IK ben van mening dat na het correct afstellen dit niet meer tot problemen bij het kijken zal geven, maar het hoort bij de techniek, net als bij DLP dithering wat ook met een correcte instelling niet meer te zien is bij bv een S3 of 8700+ maar waar ik ook af en toe nog steeds mensen over hoor klagen.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Kerstmanno

Citaat van: yentown op juli 31, 2004, 08:35:11
Stel je die vraag aan mij?

Ik vind dat wel degelijk bot namelijk.

Wat weet jij van mij?  Ik geef 10x meer uit aan films dan aan hardware dus je mag er vanuit gaan dat het bij mij om de films gaat.

En al was dat niet zo.  Lig jij daar wakker van dan?

Ik vind jouw reactie botter dan zijn vraag eigenlijk.  :-\

J.A.F._Doorhof

De strepen die jij hebt gezien zijn volgens mij paneel inherent aan LCD, ik zie ze om eerlijk te zijn ook maar niet op een manier dat ik me eraan stoor, het hoort bij de techniek net als het verlies aan blacklevel detail.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Starred

Inderdaad, de vraagsteller bedoelt het vriendelijk en de reactie is tamelijk bot. Waarschijnlijk erger jij je terecht aan de VB, maar in het algemeen vind ik de gestelde vraag niet onterecht.
Dit omdat er best mensen zijn die niet meer naar de inhoud van films kijken, maar alleen maar met haviksogen kijken of alles perfect is. Het streven wordt dan 100% perfectie en genieten van films (waar het uiteindelijk om gaat) is er niet meer bij. Ik denk dat de vraagsteller dat bedoelde en als dat bij jou niet zo is, is dat toch prima? Niet te persoonlijk opvatten dus.

Dergert

Zeg toch ook DUIDELIJK dat het bot overkomt maar zo niet bedoeld is. !!!
Lezen is een vak schijnbaar...

J.A.F._Doorhof

Jongens, relax het is warm :D.
Het was niet bot bedoeld, dus klaar.
Elke post die er nu nog over wordt gedaan wordt geedit.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Dergert

hmmm ik kan de post van Yentown niet meer zien, heeft ie mij in de black-list staan ofzo :)

J.A.F._Doorhof

hij heeft hem denk ik weggehaald ?
Custom installer

Starred

Menno = Garmtz?
Zelfde avatar etc??