Review Hitachi PJ-TX100

Gestart door RCD, juni 15, 2004, 18:19:45

Vorige topic - Volgende topic

frank1397

Hallo,

Ja. ik had al iets over de pj-tx200 gelezen.met de nieuwe filter en smooth scan.

Mvrg,

Frank

Mario303

En dat bedoel ik nou dat je steeds achter de feiten aan blijft lopen. Dit hadden ze van te voren moeten bedenken en niet nu pas! Marketing....... tja

Randal

Citaat van: Mario303 op juni 30, 2004, 18:21:32
En dat bedoel ik nou dat je steeds achter de feiten aan blijft lopen. Dit hadden ze van te voren moeten bedenken en niet nu pas! Marketing....... tja

Van te voren bedenken ???
Met de veranderende techniek loop je altijd achter de feiten aan!
Tegen de tijd dat de nieuwe projectoren geproduceerd en leverbaar zijn, zal er wel weer nog betere panelen worden aangekondigd enz. Trouwens Q3 zal wel weer Q4 worden of zelfs Q1...

Ok, als het huidig aanbod aan projectoren niet aan je eisen voldoet dan moet je wachten met kopen=> maar er zullen altijd betere projectoren komen...

Erik

Nou ik moet zeggen dat ik dit jaar weinig aangekondigd heb zien worden. Heb nog geen nieuwe pana's, sanyo', BenQ's gezien. Ook geen nieuwe panels nu ik erover nadenk. En het zou nu toch ongeveer de tijd moeten zijn. 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Mario303

Klopt Randal, maar de verbeteringen in de tx100 hadden ze destijd voor dat hij uit kwam ook kunnen bedenken! Kom gelijk met een bijna perfect product op de markt en niet in de loop van tijd 40 (tikkeltje overdreven  ;D) veranderingen aanbrengen.

Dat is één van de rederen dat ik altijd even wacht totdat een PJ een tijdje op de planken ligt zodat bijna alle kinderziektes er uit verdwenen zijn.

DrAce

Citaat van: Mario303 op juli  2, 2004, 11:55:23
Dat is één van de rederen dat ik altijd even wacht totdat een PJ een tijdje op de planken ligt zodat bijna alle kinderziektes er uit verdwenen zijn.
Altijd? Hoeveel heb je er al versleten dan ;D

Flauw, weet ik,
Zit idd wel wat in Mario, en daarom wacht ik (en naar ik aan mag nemen ook Randal) ook nog ff.
Het gaat mij er dus om die verrekte VB er uit te werken, of een exemplaar te vinden waarin de VB nauwelijks aanwezig is. Maar ja, hoe doe je dat laatste?

Randal

Hi,

Citaat van: Mario303 op juli  2, 2004, 11:55:23
Klopt Randal, maar de verbeteringen in de tx100 hadden ze destijd voor dat hij uit kwam ook kunnen bedenken! Kom gelijk met een bijna perfect product op de markt en niet in de loop van tijd 40 (tikkeltje overdreven  ;D) veranderingen aanbrengen.

Het probleem is inderdaad dat ze zo snel mogelijk een product lanceren om concurrentie voor te zijn. Kinderziektes en foutjes worden daarom op de koop toegenomen. Als ze de beschikbare techniek helemaal uitontwikkelen kost dat te veel tijd en kiest de ongeduldige consument voor een ander merk. Er is dan vaak alweer een nieuwe betere techniek beschikbaar (Ik heb dat wel eens voor mijn studie moeten uitzoeken mbt mobiele telefoons).
Het is nu de gewoonste zaak van de wereld dat je de firmware van een nieuw mobieltje en met name van computeronderdelen een paar keer moet opwaarderen voordat alles stabiel loopt ...

Wat betreft Vertical Banding=>
Ik heb inmiddels antwoord gekregen van Hitachi Europe:

CiteerVertical banding wordt veroorzaakt door de hoge resolutie panels die
gebruikt worden maar is normaal niet zichtbaar bij gewone DVD- /
videoweergave maar kan wel zichtbaar zijn op specifieke testpatronen en
testbeelden .
Het Vertical Banding fenomeen is gekend bij de Japanse ingenieurs en als zij
een remedie kunnen ontwikkelen zullen wij onze dealers hiervan op de hoogte
brengen .
Maar ik zou er nogmaals de nadruk willen op leggen dat dit fenomeen
eigenlijk enkel zichtbaar is op testbeelden en niet bij normaal gebruik .

Niet echt een antwoord waar ik op zit te wachten...  :-\

Inmiddels heb ik de projector live mogen aanschouwen, en heb ik dus inderdaad VB gezien.
(Zoals de meeste al weten, zie je het vooral als een gedeelte van het beeld dezelfde kleur heeft.)

Ook is het mij niet duidelijk of ze nu echt een softwarematige oplossing zoeken (zodat ook reeds verkochte projectoren 'geupdate' kunnen worden), of dat ze het misschien hardwarematig proberen op te lossen (vb. dmv nieuwe Epson panelen) .

Ik heb daarom een reactie teruggestuurd en wacht nog op antwoord...

mvg,
Randal

J.A.F._Doorhof

Hi,
Het ligt niet aan de Epson panelen alleen, het is een electronische afregeling, bij de TW500 en TW200 bv kun je het gewoon weg werken.
Bij de Z2 kun je het ook wegwerken dus ze moeten gewoon een software oplossing vinden.

Gezien het antwoord zie ik het alleen somber in voor de Hitachi.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Randal

Hoi,

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli  3, 2004, 10:33:57
Hi,
Het ligt niet aan de Epson panelen alleen, het is een electronische afregeling, bij de TW500 en TW200 bv kun je het gewoon weg werken.
Bij de Z2 kun je het ook wegwerken dus ze moeten gewoon een software oplossing vinden.

Ik heb inderdaad in mijn reactie aan Hitachi gezegd dat VB bijvoorbeeld bij de Epson TW200 valt weg te regelen. Maar misschien omdat er nieuwe panelen aan zitten te komen, dat ze zich daarop gefixeerd hebben?

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli  3, 2004, 10:33:57

Gezien het antwoord zie ik het alleen somber in voor de Hitachi.

Hun antwoord is ook wel een beetje begrijpelijk; Om een beetje druk op mijn eerste mail te zetten heb ik namelijk gezegd dat er vele potentiële kopers (op het forum) zijn, die enkel door het VB-probleem van de koop weerhouden worden. => Ze willen natuurlijk wel blijven verkopen...

mvg,
Randal

frank1397

Hallo,

Wat Ik zou graag willen weten.

Waarom de de hitachi pj-tx100A  2500 Euro duurders is op dit moment?

waarom de Hitachi pj-tx100A max 1620x1280 pixels en de pj-tx100E max 1200x1024?

Waarom de Hitachi Pj-tx100A als een concurent wordt aangezien van de Epson TW500? ( CNN )

Waarom wij  geen verschil kan vinden in de Tech. Handleiding en de Tech. Layouts van de Pj-tx100A en pj-tx100E?

Waar staat deze tekst voor: Hitach is proud to present the hitachi pj-Tx100A the first lcd projector without Vb and Screendoor effect that are reduced to the min.??

Okay, is er iets mis met mijn apparaat??

Mvrg,

Frank (Hitachi Lib. Front HEHE)

RCD

Hoi

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze de panelen van epson niet meer gebruiken en dezelfde technologie als panasonic.
Ik weet niet of VB echt helemaal weg te krijgen is maar in ieder geval wel dat je het van de kijkplaats niet meer ziet.
Maar het is inherent aan de techniek dus altijd aanwezig.

Rob

frank1397

Hallo Rob,

Ja, ik heb het ook gelezen. de panelen zijn ontwikkeld door Epson en Hitachi.

Probleem met dit paneelje kan ik al vast vertellen. Epson heeft het alleen recht om het in europa uit te brengen.

Ik hoop niet dat dit de rede is voor de afwijking voor de Hitachi pj-tx100E.

Gebruiken projectoren het zelfde bios systeem als bij de pc?

Mvrg,

Frank

DrAce

Rob, heb je gecalibreerd bij aansturing over component?
Ik lees op avsforum verhalen over geflikker van het beeld bij component aansturing.
Zijn er hier TX100 bezitters die dit kunnen beamen?

RCD

Hoi

Ja ik heb gecalibreerd over component maar het is me tot nu toe niet opgevallen.

Rob

J.A.F._Doorhof

Meestal ligt dit aan de lamp.
Er wordt een soort coating tegen roest in de lamp gespoten dit is er meestal na een paar flinke sessies uit.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

frank1397

Hallo,

Ik denk dat het eerder aan de 2 laading die verkocht is in europa.

Alle projectoren die als serie nummer G4E00 zijn goed.

Als de serie begint met G4E01, dan kun je een probleem geval hebben.

Frank mijn hitachi heeft dat probleem niet nee.

Mvrg,

Frank

frank1397

Halllo,

Kan iemand me hier even mee helpen. In de onderstaande link onder user reviews. post van 6 july. Zegt de persoon het volgende best buy in August 2004 for the home theater. bedoelt hij een review of is dit wat hij denkt???

http://www.projectorcentral.com/Hitachi-PJTX100_UltraVision.htm

Mvrg,

Frank

OscarTango

3999 USD ?...djeez, is de tijd van het goedkoop dingen in de US kopen voorbij of zo ?... hoop het niet, want ik ga volgende week  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

wh-vanderpost

Citaat van: OscarTango op juli 10, 2004, 00:37:52
3999 USD ?...djeez, is de tijd van het goedkoop dingen in de US kopen voorbij of zo ?... hoop het niet, want ik ga volgende week  ;D
Ow jij ook al.. ik stap dinsdag op 't vliegtuig -> Washington  :D
Denon AVC-X3800H | Rotel RMB-1555 | NVidia Shield Pro | PS3
KEF R11 Meta | R6 Meta | R3 Meta | SVS PB1-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Belden | DIY UTP | AudioQuest

OscarTango

Volgende week Zondag : Boston  ;D en alleen, vrouwtje blijft thuis...  :'(
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Peter R.

Citaat van: frank1397 op juli 10, 2004, 00:21:07
Halllo,

Kan iemand me hier even mee helpen. In de onderstaande link onder user reviews. post van 6 july. Zegt de persoon het volgende best buy in August 2004 for the home theater. bedoelt hij een review of is dit wat hij denkt???

http://www.projectorcentral.com/Hitachi-PJTX100_UltraVision.htm

Mvrg,

Frank

Ik denk dat kennelijk in augustus de uitverkoop begint of zo. Hij vergelijkt de prijzen met die van europ en ziet het verschil en verwacht dus dat het in augustus op het zelfde niveau komt.

Althans, zo interperteer ik het ;)

Randal

Citaat van: Peter R. op juli 11, 2004, 10:34:29

Ik denk dat kennelijk in augustus de uitverkoop begint of zo. Hij vergelijkt de prijzen met die van europ en ziet het verschil en verwacht dus dat het in augustus op het zelfde niveau komt.

Althans, zo interperteer ik het ;)

Inderdaad 'a best buy in August 2004' => dit denkt hij vanwege gelijk getrokken lagere prijzen in augustus.

Frank, ik denk dat je wat te veel reviews hebt gelezen met 'Best Buy' in de tekst...  ;D
Het zou trouwens wel een vroeg uitgekomen review moeten zijn.

mvg,
Randal

J.A.F._Doorhof

Custom installer

RubenP

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 11, 2004, 17:48:12
Welke Frank ?
Waarschijnlijk Frank1397 : hij heeft een
Citeerbest buy in August 2004
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

frank1397

Ja,zou best kunnen.

De pj heeft op een bepaalde manier een verslaving ........( sorry dont want xxx to read this)

Afgezien van miss diaz in leer ....( sorry a other remark i dont want xxx to read)

Vind ik het best intersant om de tweaks en mod's in mjn ht op te zoeken..

Maarja hobby kost geld.. (the xxx cost more in make up,dresses, hair,etc but we normal guys wont tell them that)

Mvrg,

Frank