TW200 vs PJ-TX100

Gestart door J.A.F._Doorhof, juli 15, 2004, 12:35:45

Vorige topic - Volgende topic

Erik

DrAce dat zou dan mooi zijn, ik gun iedereen een pj zonder vb (he dat rijmt ;D )
Maar ik ben het type "eerst zien dan geloven ;) "
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

theGIZMO

@all,

Ik ben ik het gelukkige bezit van een PJ-TX100, tijdens films moet ik goed m'n best doen om het waar te nemen maar het is wel sporadisch wel degelijk aanwezig. Omdat ik er niet zeker van was ff een laptop eraan geknoopt, een heel lichtblauw jpg projecteren et voila: wel degelijk VB.

Weet niet of ik een 1ste lichting heb (waarschijnlijk wel want ik heb hem al een paar weken).

Groeten,
theGIZMO
Martin Logan Prodigy, Vifa Carat Shielded & Impuls - SVS PCi 20-39
Emotiva 2x XPA-1, XPA-3 & UMC-1
W&M Tornado, AC01, DC01 & LS01
Epson TW2000

RCD

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 27, 2004, 11:15:17
Wat ze hier missen in de prijs is het calibratie servicepakket dat we meeleveren vandaar de prijs van € 1875,00.
MvrGr.
Frank

Ik dacht dat de calibratie service gratis was en ook bij 200 uur en 1000 uur herhaald werd?
Want hieruit blijkt dat het 76 Euro kost.
Het lijkt me ondenkbaar dat ze ergens anders een projector kopen en dan later bij jou of mij een calibratie laten uitvoeren voor 75 Euro dat ze dan hetzelfde kwijt zijn.

Rob

edit want ik had de prijs verkeerd gelezen.

Kerstmanno

Citaat van: Rob_Dingen op juli 27, 2004, 19:13:50

Ik dacht dat de calibratie service gratis was en ook bij 200 uur en 1000 uur herhaald werd?
Want hieruit blijkt dat het 100 Euro kost.
Het lijkt me ondenkbaar dat ze ergens anders een projector kopen en dan later bij jou of mij een calibratie laten uitvoeren voor 75 Euro dat ze dan minder kwijt zijn.

Rob

Hmmmz ja, dat dacht ik ook.  :-\
Het is trouwens geen 100 euro, maar 76 dan..

J.A.F._Doorhof

Calibratie service is ook gratis.
Je krijgt elke 1000 uur een calibratie na 200 uur en bij nieuw.
BIj de Hitachi prijs kan ik echter heel weinig doen, vandaar dat we daar 1875 moeten rekenen met calibraties.
Met andere projectoren kunnen we veel betere prijzen maken dan met Hitachi op dit moment.
Dus reken ik de prijs van de calibratie er los bij als je hem ergens anders had gekocht.

Calibraties zijn en blijven gratis bij nieuwe projectoren alleen bij sommige merken kunnen we gewoon geen internet prijzen maken jammer genoeg. En dan betaal je dus iets meer voor de service als het ware, net hoe je het wil zien.

Je kunt ook zeggen dat we dan met DIE projector iets duurder zijn, net hoe je het zelf invult.

Als je naar de prijzen van de andere units kijkt zie je dat de calibraties wel degelijk gratis zijn, maar er zit natuurlijk altijd wat in de prijs, ik kan geen genoegen nemen met 4% margen zoals een internet shop, wij zijn een heel ander bedrijf.

Het voorbeeld was dus praktijk, koop hem ergens anders voor 1799 en laat hem bij ons één keer calibreren en je betaald hetzelfde als dat je hem nieuw bij ons koopt maar dan met alle calibraties en service.

Zo een beetje duidelijker :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

chronix

Hallo mannen, ik ben toch even op onderzoek uitgegaan en heb een strak wit doek gespannen.
Dit zijn de VB plaatjes die ik ermee krijg. Zoals jullie misschien herkennen komen deze plaatjes van de DVE calibratie dvd.
De VB is toch wel duidelijk aanwezig en vooral zichtbaar bij horizontale bewegingen van het beeld, waar deze met "grijs" gevuld is. Ook was de VB duidelijk te zien op de dvd van de Lion King SE, bij de optrekkende rook van de horde buffels die voorbij raast.

De plaatjes zijn nogal groot, vandaar dat ik ze maar op m'n eigen webspace heb geplaatst.
Ik wil ze wel even aan de meneer van Hitachi laten zien die Randal gesproken heeft en kijken wat hij ervan vind.

*Plaatjes verwijderd, daar de strepen door m'n DVD speler veroorzaakt worden*

DrAce

Chronix, ik zie persoonlijk meer het effect van het kippengaas (SDE).
Kun je misschien foto's maken van je kijkafstand, of eventueel van 1,5 x beelddiagonaal afstand?
Dat is nl de afstand van waar het niet mag storen.

Erik

Het kan aan mij liggen maar ik zie niks geks op die foto's ???

Lijkt in ieder geval niet op die andere foto die ergens op het forum staat.

VB zijn "mooie" verticale balken als het ware
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

VB is in sommige foto's wel te zien maar de voorbeelden zijn niet optimaal.
Je ziet het hier meer als een soort rode strepen, maar het is van veel te dicht bij genomen om echt duidelijk te zijn.

Pak eens een echt blauwe lucht en fotografeer dat van een meter of 2 afstand.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

chronix

DrAce,
SDE, klopt, maar ik heb ze dan wel heel dichtbij genomen.
Dit omdat ik vrees dat anders de VB wegvalt omdat m'n camera maar 3mpix heeft.
Ik zal even proberen of het dan nog zichtbaar is (op de camera dan).

Mijn zitafstand is nu meer dan 2x beelddiagonaal en daar zie je het met het ook nog wel.

Erik,
Het zou ook wat anders als VB kunnen zijn .. ik zal ook eens een andere input source proberen.
Het is in ieder geval wel storend bij horizontale bewegingen.

chronix

Jeetje wat reageren jullie allemaal snel achter elkaar :)
Ik ga even nog wat testen ..

chronix

Ik heb het even geprobeerd, maar zoals ik al verwacht had zie je er niets aan op de foto.
Misschien ben ik wel TE kieskeurig? Wat denken jullie?
Zoals ik VB begrijp zitten die lijnen/banden op gelijk afstand van elkaar toch?
Dat lijkt bij mij niet het geval. Iemand een idee wat dan het wel kan zijn?

Erik

Voorzover ik het begrepen heb, zit het idd wel op dezelfde afstand van elkaar, vooral zichtbaar op een mooie blauwe egale lucht.
- Winston Churchill

DrAce

Citaat van: Erik op juli 27, 2004, 23:17:00Lijkt in ieder geval niet op die andere foto die ergens op het forum staat.
chronix, Erik bedoelt deze (postnr 33).
Lijkt het daar op vanaf kijkafstand?

chronix

Nee, het zijn meer hele dunne streepjes op een onregelatige afstand van elkaar. En het is zeker niet zo duidelijk.

RCD

Hoi

Ik denk aan de foto's te zien dat het bij jou projector reuze mee valt iedere LCD heeft het namelijk.
Het gaat er alleen om dat het niet storend moet zijn.

Rob

hillie

LCD alswel DLP laten op korte afstand een raster ofwel screen door effect (SDE) zien. Op afstand wordt dit minder of verdwijnt zelfs. Van die afstand moet je het beeld beoordelen. Bij LCD blijf ik het effect van SDE zien op grotere afstand. Alsof er een waas in het beeld zit en daar stoor ik mij aan. Dit is waar ik mij op de VAD beurs bij de TW-100, TW-200 en de HS20 aan heb gestoord. Bij DLP, zoals bij de Sharp Z200, heb ik er geen last van.

Op de foto's lijkt het beeld groot en daar hoort en grotere kijkafstand bij. Hoe groter het beeld des te duidelijker SDE. Ik heb ervaren dat je het beeld ook niet te groot moet maken want dan wordt het beeld wazig en de kleuren worden dan minder sterk. SDE zal dan overheerzen. Bijvoorbeeld bij de Sharp moet ik het beeld niet groter maken dan 2,40 meter breed want dan krijg ik hem niet meer goed scherp. Zoals anderen al zeggen, met het raster op die foto's is niets mis. Experimenteer maar eens met diverse foto's op allerlei afstanden, dan kun je goed de verschillen zien van hoe het beeld oogt op verschillende afstanden.

chronix

Hillie,
Bedankt voor je opmerking, maar we hadden het hier niet over het raster en SDE. Daar heb ik namelijk absoluut geen last van.
We hadden het meer over de lichte en donkere verticale strepen in het beeld.

Bijvoorbeeld deze, dit moet een egaal grijs vlak voorstellen. Er zijn toch duidelijk verticale lijnen te zien, zowel lichtere als donkere.
*Plaatje verwijderd, daar de strepen door m'n DVD speler veroorzaakt worden*

Starred

volgens mij heeft iedereen een andere interpretatie van 'duidelijk'. Ik zie het namelijk nauwelijks op jouw foto(s). Stoor je je daar nou echt aan? Indien ja, zal je waarschijnlijk moeten overstappen op een DLP, want veel beter zal je voor dit budget niet krijgen

hillie

aaah, ja kan die lijnen duidelijk zien. Zou dit kunnen betekenen dat de werkelijke kleur een menging van beiden is? Wordt dit door de projector gedaan of door de DVD? Bij VCD kun je dit soort dingen verwachten als je compressie hebt toegepast. Het raster wordt er wel een beetje door benadrukt. Het gebeurd wel om en om (interleaved). Kan het aan de interleaver liggen? Welke aansluiting heb je gebruikt? Als je projector twee A/D converters heeft dan zijn ze niet op elkaar afgestelt, lijkt me.

chronix

Starred, DLP is een nono voor mij. Ik word helemaal gestoord van het regenboog effect. Althans ik heb 2x en 3x kleurenwieltjes gezien en dat vind ik helemaal niets. M'n vriendin zag het ook zonder dat ik er over begon. Zoals ik al eerder schreef het is vrij duidelijk zichtbaar bij grijze vlakken en horizontale bewegingen vanaf kijkafstand > 2x schermdiagonaal. Ik krijg het verder niet zo heel goed op de foto helaas.

Hillie, Ik heb geen idee waar het vandaan komt. Ik moet nog even testen met een andere dvd speler en andere inputs. Deze was via component. Ik heb geen idee of deze projector 2 A/D converters heeft.

Ik heb inmiddels bericht gehad dat deze projector terug mag, wegens de dode pixels. Dus dat is goed nieuws, echter gaat ie pas over ruim 3 weken weg, want dan is de 'dealer' weer terug van vakantie.

Kerstmanno

Interleaved? >>> Interlaced ???

hillie

Citaat van: chronix op juli 28, 2004, 17:22:31
... DLP is een nono voor mij. Ik word helemaal gestoord van het regenboog effect.

Dit had ik ook met een tal van DLP projectoren. De Sharp Z200 was helemaal goed. Geen RBE te zien. Ik ben er uiterst tevreden over. Wel heb ik hem via DVI aangesloten waarop hij optimaal presteert. Er zijn meer DLP projectoren die RBE heel goed reduceren. De Sharp Z200 was uiteindelijk betaalbaar nadat hij in prijs zakte.

Het plastische of cinematische van DLP is wel heel erg mooi.

hillie

ja interleaved = om en om, net als interlaced  = onderbroken ;)

Erik

je kunt nog steeds lcd nemen hoor, alleen niet gebaseerd op PJ's met panels van resolutie 1280x720 epson panelen. Alhoewel Frank zegt deze op een epson wel grotendeels weg te kunnen regelen
- Winston Churchill