Auralic in de problemen?

Gestart door Xander32, september 18, 2025, 09:19:10

Vorige topic - Volgende topic

Spijkie

Citaat van: minplus op september 25, 2025, 16:00:29Gewoon een McIntosh, niet kapot te maken.  8) :D  :D

Citaat van: brt op september 25, 2025, 17:11:26Dat is zeker een mooi ding 👌

De Teac ud 701n is ook een streaming dac én analoge vv in één apparaat. Klinkt voortreffelijk. De streaming module is van Lumin.

Ook een hele mooie ! Of luxman , ook met Lumin  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

blue-eyes

Citaat van: Spijkie op september 25, 2025, 15:35:59Er wordt gevraagd naar een alternatief, kan ik me heel goed voorstellen. Op t moment dat je overweegt een Auralic te kopen en je leest dit dan zou ik ook een alternatief kopen.

Als het nu goed draait....? Spul gaat niet ineens kapot. En kapot betekent niet altijd niet te repareren.
Prijzen gaan wel zakken - blijft tof spul....

Updates, software, tja. Als het nu goed is.... Security Wise kan het een dingetje zijn.

Mensen kopen zoveel 2ehands spul wat niet meer geserviced kan worden.
Ik denk dat er massa's mensen zijn die dit juist als een kans zien!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Leeuwarden

RZeemering

Citaat van: blue-eyes op september 25, 2025, 18:29:49Als het nu goed draait....? Spul gaat niet ineens kapot. En kapot betekent niet altijd niet te repareren.
Prijzen gaan wel zakken - blijft tof spul....

Updates, software, tja. Als het nu goed is.... Security Wise kan het een dingetje zijn.
Mensen kopen zoveel 2ehands spul wat niet meer geserviced worden.
Ik denk dat er massa's mensen zijn die dit juist als een kans zien!
Eens, om een goede prijs te kunnen krijgen is dit niet verkeerd.
Wat wel erg jammer is dat dit bedrijf dus niet meer met nieuwe apparatuur komt.
Ze maken mooi spul voor een stuk minder geld dan wat vergelijkbare apparatuur toen was. Nu geven ze andere bedrijven gedeeltelijk de schuld dat ze nog goedkoper kunnen. tja... ;)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Kurt

Citaat van: blue-eyes op september 25, 2025, 18:29:49Updates, software, tja. Als het nu goed is.... Security Wise kan het een dingetje zijn.
Niet alleen security. Ook integratie met andere diensten zoals Tidal, Spotify, ... kan mogelijks een issue vormen op termijn, omdat die hun APIs veranderen of wat dan ook.

blue-eyes

Idd, had ik ook nog moeten benoemen.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Xander32

Mijn Aries heb ik vier jaar geleden tweedehands gekocht en daar al die tijd heel veel plezier van gehad, en nóg!
En naar alle waarschijnlijkheid blijft die het nog wel een tijd doen 🎶

Maar hoe dan ook; bij software gedreven apparatuur, komt er bijna altijd een moment dat deze eol zal zijn. Dat dien je in je overwegingen mee te nemen bij aankoop. Wanneer dat echter bij een spiksplinternieuw apparaat vroegtijdig door onvoorziene omstandigheden is, is dat enorm zuur. Er zijn heel wat mensen die aan het eind van vorig jaar/ in dit jaar zijn overgestapt op de recente G2.2 versies ...

Citaat van: RZeemering op september 25, 2025, 18:56:18Eens, om een goede prijs te kunnen krijgen is dit niet verkeerd.
Wat wel erg jammer is dat dit bedrijf dus niet meer met nieuwe apparatuur komt.
Ze maken mooi spul voor een stuk minder geld dan wat vergelijkbare apparatuur toen was. Nu geven ze andere bedrijven gedeeltelijk de schuld dat ze nog goedkoper kunnen. tja... ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Broem

Hier ook al jaren erg content met een Aries G2.1. Vorig jaar op 'n haar na een upgrade naar een 2.2 gedaan. Erg jammer en nu maar hopen dat het uitblijven van software updates niet al te snel tot gedoe gaat lei(ij)den. Erg jammer voor zo'n fraai merk.
Hegel H590 amp, V10 phono and D50 DAC | Focal Sopra 2 - IsoAcoustics Gaia 1 | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon  | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond AES/EBU, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable, Blizzard and Monsoon powercables, Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

turtlespeed

Citaat van: Broem op september 26, 2025, 11:25:41Hier ook al jaren erg content met een Aries G2.1. Vorig jaar op 'n haar na een upgrade naar een 2.2 gedaan. Erg jammer en nu maar hopen dat het uitblijven van software updates niet al te snel tot gedoe gaat lei(ij)den. Erg jammer voor zo'n fraai merk.

Ben benieuwd op spotify Lossless werkt op de Auralic?
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

Broem

Citaat van: turtlespeed op september 26, 2025, 12:14:08Ben benieuwd op spotify Lossless werkt op de Auralic?

Geen idee. Hier Roon met Tidal. In Roon iig nog geen integratie met Spotify. Benieuwd of dat ervan gaat komen nu ze lossless aanbieden.
Hegel H590 amp, V10 phono and D50 DAC | Focal Sopra 2 - IsoAcoustics Gaia 1 | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon  | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond AES/EBU, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable, Blizzard and Monsoon powercables, Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

sschot

Als je reeds bezitter bent, zou ik mij niet al te druk maken, tot je tegen issues aanloopt door veranderingen in het "landschap".

Tot die tijd, who cares
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

Xander32

:nowink:

Daarvoor is er een update nodig en die gaat nooit meer komen 🫤

Citaat van: turtlespeed op september 26, 2025, 12:14:08Ben benieuwd op spotify Lossless werkt op de Auralic?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Kurt

Citaat van: Xander32 op september 26, 2025, 18:27:14:nowink:

Daarvoor is er een update nodig en die gaat nooit meer komen 🫤

Dat is idd het risico... Electronica zal wellicht blijven werken, maar wordt useless als de software niet meer wordt geupdate.

Xander32

Zolang die vriendjes blijft met m'n nas is er helemaal niets aan de hand.

Ik heb Spotify Premium maar gebruik dat enkel on the road en sinds begin van dit jaar Tidal voor een mooi prijsje, maar daar ga ik geen vriendjes mee worden.

Het is hier of internetradio (5%) of flac vanaf de nas (95%).

Citaat van: Kurt op september 26, 2025, 18:38:26Dat is idd het risico... Electronica zal wellicht blijven werken, maar wordt useless als de software niet meer wordt geupdate.

Broem

Citaat van: Kurt op september 26, 2025, 18:38:26Dat is idd het risico... Electronica zal wellicht blijven werken, maar wordt useless als de software niet meer wordt geupdate.

Nieuwe variant is in de maak...useless ipv losless  :sadlike:

Kurt

Citaat van: Xander32 op september 26, 2025, 18:51:12Zolang die vriendjes blijft met m'n nas is er helemaal niets aan de hand.

Ik heb Spotify Premium maar gebruik dat enkel on the road en sinds begin van dit jaar Tidal voor een mooi prijsje, maar daar ga ik geen vriendjes mee worden.

Het is hier of internetradio (5%) of flac vanaf de nas (95%).

Hier ook zoiets, + een flac internet radio station is niet altijd beter als een niet flac internet radiostation. De sound kwaliteit van Radio Swiss Jazz en Jazz24 in AAC, is bv beter dan die van Radio Paradise Beyond in flac.

turtlespeed

Okay; Shortlist:

Aurender A15 (occasion)
Lumin P1 (occasion)
Lumin p1 mini
Lumin T3X
Hifi rose RS151

chansig

Ik ben een grote van fan Wiim.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

turtlespeed

morca

Ik heb de st 60
Die heeft diverse ingangen en volume control.

Ik ging ervan uit de de opvolger dat ook had.

Rob46

Citaat van: Xander32 op september 26, 2025, 08:39:15Mijn Aries heb ik vier jaar geleden tweedehands gekocht en daar al die tijd heel veel plezier van gehad, en nóg!
En naar alle waarschijnlijkheid blijft die het nog wel een tijd doen 🎶

Maar hoe dan ook; bij software gedreven apparatuur, komt er bijna altijd een moment dat deze eol zal zijn. Dat dien je in je overwegingen mee te nemen bij aankoop. Wanneer dat echter bij een spiksplinternieuw apparaat vroegtijdig door onvoorziene omstandigheden is, is dat enorm zuur. Er zijn heel wat mensen die aan het eind van vorig jaar/ in dit jaar zijn overgestapt op de recente G2.2 versies ...

Met Roon geen issue. Mocht dit anders worden, dan maar omkijken naar een andere mooie Roon Ready streamert..

Onlangs een HfiRose 151 (nieuwste versie) gezien en gehoord.....ook erg mooi..👍
[ John Eekels CAP EL84 Push Pull ][ Auralic ][ Focal ][ Tellurium ][ roon ]

Xander32

Ja, wat ik erover lees zijn dat fraaie spelers. Wellicht spreek Matrix Audio jou dan ook aan?

Citaat van: Rob46 op september 28, 2025, 16:10:35Met Roon geen issue. Mocht dit anders worden, dan maar omkijken naar een andere mooie Roon Ready streamert..

Onlangs een HfiRose 151 (nieuwste versie) gezien en gehoord.....ook erg mooi..👍

Xander32

addesmo