Auralic in de problemen?

Gestart door Xander32, september 18, 2025, 09:19:10

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Gisteren kon ik het Auralic forum (Auralic community) niet bereiken. Zojuist na even Googlen lees ik verontrustende berichten:

https://audiophilestyle.com/forums/topic/71366-official-auralic-forum-thread/#comment-1320229

https://community.roonlabs.com/t/auralic-support-community-forum-vanished/306585/2

De community was steevast levendig met ook veel input van Auralic ontwerpers en technici. Het afgelopen halve jaar werd het er echter al steeds stiller.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Richi

Oei, dat ziet er niet goed uit. Zulke mooie en prijzige apparatuur ineens EOL. :blink:
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • 3 x JBL Stage 200P • A*BNB 2x12" • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Mac Mini M2 Roon server • Cisco Meraki ms220-8P Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Xander32

Precies. Het schijnt dat Trumps invoerrechten er (mede) debet aan zijn. Auralic heeft al maanden terug de export naar de USA stilgelegd, daarmee waarschijnlijk ook een voornaam deel van hun afzetmarkt. En daarin zijn ze niet uniek, Aurender net zo.

Begin dit jaar heb ik nog overwogen om te upgraden naar de Aries G2.2 en heb eveneens een Vega G2.1 i.p.v. de Morpheus overwogen. Nu ben ik blij toe dat ik nooit over één nacht ijs ga en het bij die overwegingen gebleven is.

En dit is nou eenmaal het risico bij alle software gedreven apparatuur. Destijds ook al eens met de door mij zo geliefde Logitech Squeezebox Touch, maar dat was een apparaatje van €150,-

Citaat van: Richi op september 18, 2025, 11:56:16Oei, dat ziet er niet goed uit. Zulke mooie en prijzige apparatuur ineens EOL. :blink:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Spijkie

Jeetje dat zou dan wel echt heel hard gaan zeg! Zou heel zonde zijn dat door die reden zo'n mooi merk het niet gaat redden.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros streaming en LS grun, Axxess switch.

Vhond

Ja ik vroeg het me ook al af. Het forum (https://community.auralic.com) is al een aantal dagen niet meer bereikbaar.

Op https://us.auralic.com/pages/contact-auralic wordt het overigens nog wel vermeld...

addesmo

Je kan het forum nog bereiken via de notificatie mails die je af en toe krijgt.

Vhond

Bij mij niet:
Hmm. We're having trouble finding that site.

addesmo

pameijer

Merken komen, merken gaan. Maar onze liefde voor muziek blijft altijd bestaan. Zoiets ter verzachting van al het leed?
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Xander32

😄

Dank, ik zat er écht helemaal doorheen, maar dankzij jouw bijdrage zie ik weer ietwat licht aan het eind van de tunnel.

Citaat van: pameijer op september 18, 2025, 16:47:40Merken komen, merken gaan. Maar onze liefde voor muziek blijft altijd bestaan. Zoiets ter verzachting van al het leed?

Leeuwarden

Mocht het zo zijn dat ze de geest hebben gegeven is het uiteraard niet zo dat je apparaat plots niets meer doet...

Xander32

... ik las zojuist op het (Auralic) forum dat ze waarschijnlijk het forum gemigreerd hebben, maar daarbij zijn vergeten om dat vooraf te communiceren ... 👌🏻

purple300

alle paniek voor niks? Heb net een half jaar geleden een Altair g2.2 gekocht.

Xander32

Nou, nee, er is grote onduidelijkheid over de status van Auralic; zijn ze nog in bedrijf of niet.

De voortekenen zijn ongunstig.

Laten we hopen dat het meevalt 🤞🏻

Citaat van: purple300 op september 19, 2025, 11:54:21alle paniek voor niks? Heb net een half jaar geleden een Altair g2.2 gekocht.

Leeuwarden

Altair G2.2 is nou net het model dat stopt met functioneren als de fabrikant de geest geeft. Alle andere modellen blijven werken.  :pompom:

Soundsgood

Weg geconcurreerd door Eversolo?
Dutch & Dutch 8c | Grimm MU1

Richi

Citaat van: Soundsgood op september 19, 2025, 15:42:17Weg geconcurreerd door Eversolo?
Weg geconcurreerd door de tarieven van Trump, wat ik er van begrijp is hierdoor hun omzet met 80% gedaald.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • 3 x JBL Stage 200P • A*BNB 2x12" • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Mac Mini M2 Roon server • Cisco Meraki ms220-8P Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Leeuwarden

Dat heb ik ook gelezen. Verbaas me er dan wel over dat men zich niet staande weet te houden in de rest van de wereld. Overigens heb ik ook iets gehoord dat ze inmiddels in de VS zelf produceerden, geen idee hoe dat dan zit.

Overigens ben ik best benieuwd hoe zo'n Eversolo T8 zou presteren ten opzichte van mijn Auralic Aries G1 met HW voeding...

purple300

Citaat van: Leeuwarden op september 19, 2025, 14:27:54Altair G2.2 is nou net het model dat stopt met functioneren als de fabrikant de geest geeft. Alle andere modellen blijven werken.  :pompom:

Hoezo?

mijkie

......
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

Rob46

Vooralsnog alleen export naar US stop. Verder op hun site -nog geen- aankondiging....
[ John Eekels CAP EL84 Push Pull ][ Auralic ][ Focal ][ Tellurium ][ roon ]

Soundsgood

Citaat van: Richi op september 19, 2025, 15:49:11Weg geconcurreerd door de tarieven van Trump, wat ik er van begrijp is hierdoor hun omzet met 80% gedaald.

Daar hebben partijen als Lumin, Matrix en Eversolo ook last van zou je denken. Daar nog geen signalen van omvallen.
Dutch & Dutch 8c | Grimm MU1

Pathos

Als het al zo zou zijn dat ze het niet overleven, lijkt het me sterk dat zo'n mooi merk niet overgenomen zou worden door een investeerder.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G2.2 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 3000 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuses.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Xander32

Matrix ken(de) ik niet, maar ik mag hopen dat hun apparatuur een meer soepele ervaring zal bieden dan hun site 🫣 Ze hebben wel een mooi breed aanbod, van goed betaalbaar naar ook meer exotische prijzen.

Eversolo bediend in het licht van hún prijsstelling een grotendeels andere markt dan Lumin en Auralic.

Citaat van: Soundsgood op september 19, 2025, 20:42:47Daar hebben partijen als Lumin, Matrix en Eversolo ook last van zou je denken. Daar nog geen signalen van omvallen.

Xander32

Mocht het onverhoopt zover komen, dan zou een overname welkom zijn.
Op dit moment is het nog steeds gissen.

Geen bericht = goed bericht 🙄

Citaat van: Pathos op september 19, 2025, 21:54:31Als het al zo zou zijn dat ze het niet overleven, lijkt het me sterk dat zo'n mooi merk niet overgenomen zou worden door een investeerder.