Eversolo T8

Gestart door marco73, september 17, 2025, 18:24:42

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Westervoort was het toch; zojuist las ik op NU.nl dat je die politie daar idd maar vast kan gaan inlichten! Gisteren aaf was er schijnbaar een "gezellig feestje" gaande, welke ietwat uit de hand liep 😅

Hoe ervaar je trouwens de bediening, de app van Eversolo?
Gisteren tijdens een M&G was er mijn eerste kennismaking mee en die was niet heel overtuigend. Overigens de sq zeker wel.

Citaat van: marco73 op oktober 18, 2025, 08:18:20Hier een paar data voor de test.

31okt
01nov
07nov
08nov
14nov
15nov

Inloop vanaf 19.00 tot....... de buren de politie bellen ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Richi

Lijkt me leuk om mee te maken!

Op ... kan ik ...
31okt wel
01nov wel
07nov niet
08nov niet
14nov wel
15nov wel
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • JPLAY • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

marco73

Citaat van: Xander32 op oktober 18, 2025, 09:54:21Westervoort was het toch; zojuist las ik op NU.nl dat je die politie daar idd maar vast kan gaan inlichten! Gisteren aaf was er schijnbaar een "gezellig feestje" gaande, welke ietwat uit de hand liep 😅

Hoe ervaar je trouwens de bediening, de app van Eversolo?
Gisteren tijdens een M&G was er mijn eerste kennismaking mee en die was niet heel overtuigend. Overigens de sq zeker wel.

Tja ze kwamen vroeger ook wel eens bij mij aan de deur.
Ik heb nu denk ik dove buren, ze hebben nog nooit geklaagd en ik test ze al 24 jaar.... ;D
Overigens vind ik de Eversolo app wel erg fijn, maar zoiets is vaak persoonlijk.
TV:LG c1 55" oled , Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer Eversolo T8 en Hifi Rose RS130 / Stereo voorversterker: Rotel Michi P5 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: AudioSolutions Figaro XL| Center: AudioSolutions Figaro C | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

marco73

Ik zit te denken aan 1nov. of 15nov.
Volgens mij waren er nog een paar gegadigden, laat maar weten voor de liefhebbers of jullie dan ook kunnen.
TV:LG c1 55" oled , Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer Eversolo T8 en Hifi Rose RS130 / Stereo voorversterker: Rotel Michi P5 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: AudioSolutions Figaro XL| Center: AudioSolutions Figaro C | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

Jackol

Helaas moet ik nog even wachten op de eversolo, gisteren verzonden en zou eigenlijk vandaag komen, maar door drukte is de levertijd nu onbekend. :baaa:
Maarja komt vast wel goed na het weekend.

Heb ondertussen wel even 2 sfp-modules met glaskabeltje en een korte hdmi-kabel voor i2s besteld, komen ook maandag. Kan ik alles mooi tegelijk aansluiten. ;)

mmuetst

Citaat van: Jackol op oktober 18, 2025, 17:59:14Helaas moet ik nog even wachten op de eversolo, gisteren verzonden en zou eigenlijk vandaag komen, maar door drukte is de levertijd nu onbekend. :baaa:
Maarja komt vast wel goed na het weekend.

Heb ondertussen wel even 2 sfp-modules met glaskabeltje en een korte hdmi-kabel voor i2s besteld, komen ook maandag. Kan ik alles mooi tegelijk aansluiten. ;)
Benieuwd of de netwerkverbinding gaat werken.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Jackol

Denk dat het wel werkt, kom er snel genoeg achter, is gelukkig gewoon plug and play.
Heb een 2-pack 10Gtek ASF13-24-10-D modules besteld en een 10Gtek fiber patch kabel OM4 besteld, deze werkt iig op de eversolo.

Voor de I2S verbinding een audioquest carbon 48 van 0,6m.
Dit is even wat lastiger om goed te krijgen denk ik.
Op de eversolo 8 instellingen om te kiezen voor de i2s output en ook op de denafrips verschillende standen die je dan met de knopjes op de denafrips kan instellen, maar daar kom ik vast wel uit en als het eenmaal werkt is het ok.

Xander32

Het schijnt zich echt te lonen om de set middels glas te ontkoppelen van alle vervuiling.
Een kennis geeft aan ook verschil te horen tussen de diverse modules, wellicht ook nogiets om mee te nemen.

Citaat van: Jackol op oktober 19, 2025, 10:07:04Denk dat het wel werkt, kom er snel genoeg achter, is gelukkig gewoon plug and play.
Heb een 2-pack 10Gtek ASF13-24-10-D modules besteld en een 10Gtek fiber patch kabel OM4 besteld, deze werkt iig op de eversolo.

Voor de I2S verbinding een audioquest carbon 48 van 0,6m.
Dit is even wat lastiger om goed te krijgen denk ik.
Op de eversolo 8 instellingen om te kiezen voor de i2s output en ook op de denafrips verschillende standen die je dan met de knopjes op de denafrips kan instellen, maar daar kom ik vast wel uit en als het eenmaal werkt is het ok.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Jackol

Citaat van: Xander32 op oktober 19, 2025, 10:38:45Het schijnt zich echt te lonen om de set middels glas te ontkoppelen van alle vervuiling.
Een kennis geeft aan ook verschil te horen tussen de diverse modules, wellicht ook nogiets om mee te nemen.

Ja ik ben benieuwd of ik verschil hoor tussen de glasverbinding en de isolated utp verbinding.
De netwerkkabel die ik nu gebruik is audioquest carbon en leek toch wel verbetering te geven tov een standaard kabeltje.
Ben benieuwd en idd lijken er ook verschillen te zitten tussen de sfp-modules, maar er is daar zoveel keus in, zag door de bomen het bos niet meer.  ;D
Dus toen maar voor deze gegaan, moest toch een keuze maken.

brt

Citaat van: Xander32 op oktober 19, 2025, 10:38:45Het schijnt zich echt te lonen om de set middels glas te ontkoppelen van alle vervuiling.

Ik heb dat thuis ook gedaan. Vond zelf de stap naar een Meraki switch groter dan het effect van ontkoppelen
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

addesmo

En waarom dan geen wifi?
Bij werkt dat 100% goed. Niks geen kabels etc.

mmuetst

Citaat van: addesmo op oktober 19, 2025, 15:22:39En waarom dan geen wifi?
Bij werkt dat 100% goed. Niks geen kabels etc.
Omdat er al heel veel pagina's aan discussie is geweest op het forum  :D. Als je het weer aan mij vraagt, het maakt geen biet uit. Maar mensen horen verschil....dus. Dan valt het weer in het kopje: leven en laten leven. Ach het is een hobby. Als het beter klinkt, gewoon doen. Als WiFi voor jou goed werkt zonder gedoe met kabels dan denk ik: groot gelijk. Ik ben zelfs van mening dat er geen verschil is tussen streamers maar durf dat niet meer hardop te roepen (shit toch gedaan) in een topic als deze. Maar ook hier haal ik heel vriendelijk mijn schouders op, doe je lekker je ding.

marco73

Daarom organiseer ik een test.
Ik nodig je van harte uit om aan de test mee te doen.
Daarna ben je zeker overtuigd dat er verschillen zijn.
Want als deze oude half dove man het hoort dan..... ;D

RCD

Citaat van: mmuetst op oktober 19, 2025, 16:48:59Ik ben zelfs van mening dat er geen verschil is tussen streamers maar durf dat niet meer hardop te roepen (shit toch gedaan) in een topic als deze.
Geen verschil in streamers?
Onder welke steen kom jij vandaan.
Alleen in de gebruikte software kunnen al verschillen zitten die goed hoorbaar zijn, dan heb je het niet eens over de hardware.

Rob

Kurt

Citaat van: Rob_Dingen op oktober 19, 2025, 20:08:47Geen verschil in streamers?
Alleen in de gebruikte software kunnen al verschillen zitten die goed hoorbaar zijn, dan heb je het niet eens over de hardware.

Rob
Ervan uitgaande dat de streamer via USB aan een externe DAC hangt; kun je die 2 zaken eens afzonderlijk toelichten?
1) Alleen in de gebruikte software kunnen al verschillen zitten die goed hoorbaar zijn.
2) Dan heb je het niet eens over de hardware.

mmuetst

Citaat van: Rob_Dingen op oktober 19, 2025, 20:08:47Geen verschil in streamers?

Rob
Ik laat je in je waarde, doe dat ook bij mij zou ik zeggen.
Als jij daar in geloofd is dat prima, maar ga niet roepen dat ik onder een steen leef.

Kurt

@mmuetst Ik heb de vraag gesteld. Als de antwoorden ooit komen gaan we veel bijleren. :)

morca

Hij hoort het verschil.
Dat kun je niet leren.

chansig

😂😂😂

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

chansig

Nou grappig dat jij dat dan weer grappig vindt.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

morca

Een goede voeding is 1 ding wat nog niet genoeg is iig.
Zo.n adapter geeft vaak ongewenste storingen door.
Een goede streamer gebruikt dus liefst geen adaptor voeding.
Schakelende voeding.

addesmo

Was echt niet de bedoeling oude koeien uit de sloot te halen en een welles nietes discussie te ontketenen.
Maar misschien is het leuk en een kleine moeite om de streamer bij de test even bedraad en via wifi te testen. Ben benieuwd naar de ervaringen......

chansig

Nog even een toelichting op mijn gelach:

Er wordt gezegd dat het niet te leren is. Terwijl het anders altijd om geoefende oren gaat.

Voor de rest: lekker ervaren wat je ervaart.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

RCD

Citaat van: Kurt op oktober 19, 2025, 21:01:44Ervan uitgaande dat de streamer via USB aan een externe DAC hangt; kun je die 2 zaken eens afzonderlijk toelichten?
1) Alleen in de gebruikte software kunnen al verschillen zitten die goed hoorbaar zijn.
2) Dan heb je het niet eens over de hardware.
Weet niet of het de moeite is om jou te gaan overtuigen.
Heb je uitgenodigd om langs te komen met je eigen geschreven software en dan is het ineens stil.
Maar dat staat nog steeds.
Dan kunnen we dat even vergelijken met andere software, lijkt me interessant.

Rob