Eversolo T8

Gestart door marco73, september 17, 2025, 18:24:42

Vorige topic - Volgende topic

RCD

Citaat van: mmuetst op oktober 19, 2025, 21:51:24Ik laat je in je waarde, doe dat ook bij mij zou ik zeggen.
Als jij daar in geloofd is dat prima, maar ga niet roepen dat ik onder een steen leef.
Jij laat helemaal niemand in zijn waarde en dat verwacht je van een ander wel!!!
In iedere topic wat mogelijk is moet jij er je plasje over doen, oplichters, kan niet, is niet te meten, ASR zegt, enz.

Rob

mmuetst

Citaat van: Rob_Dingen op oktober 20, 2025, 12:31:28Jij laat helemaal niemand in zijn waarde en dat verwacht je van een ander wel!!!
In iedere topic wat mogelijk is moet jij er je plasje over doen, oplichters, kan niet, is niet te meten, ASR zegt, enz.

Rob
Ik heb op dit forum nog nooit een forumlid een oplichter genoemd. Ik geef wel mijn mening net als jij. Maar roep niet dat iemand onder een steen ligt, dan speel je namelijk op de man en dat is volgens mij niet toegestaan op dit forum. Maar laten we vooral weer on-topic verder gaan voordat er beheerders moeten ingrijpen.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

morca

Citaat van: mmuetst op oktober 20, 2025, 12:50:43Ik heb op dit forum nog nooit een forumlid een oplichter genoemd. Ik geef wel mijn mening net als jij. Maar roep niet dat iemand onder een steen ligt, dan speel je namelijk op de man en dat is volgens mij niet toegestaan op dit forum. Maar laten we vooral weer on-topic verder gaan voordat er beheerders moeten ingrijpen.
De vraag is voor wie ze in gaan grijpen.
Ik lees niks verkeerds.
Hij zegt alleen wat jij zelf ook zegt.
Voor niemand dus.

mmuetst

Citaat van: morca op oktober 19, 2025, 23:15:33Een goede voeding is 1 ding wat nog niet genoeg is iig.
Zo.n adapter geeft vaak ongewenste storingen door.
Een goede streamer gebruikt dus liefst geen adaptor voeding.
Schakelende voeding.
Er is verschil tussen voedingen, maar je hebt in beide kampen slecht en goed. Dus er zijn ook hele goede geschakelde voedingen. Verder is het altijd maar de vraag of er rommel mee komt via de voeding van een netwerk apparaat. Ik heb het tot op heden nog niet gezien. Het enige echte bewijs wat ik ooit gezien heb is de meting van de SBooster op een Topping DAC. Daar werd objectief aangetoond dat er minder ruis was met de SBooster.
Dus blijft het voor mij vooral in de subjectieve hoek hangen.
Verder vind ik het wel leuk om te lezen wat forumleden getest hebben. Dus laten we die maar afwachten.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

morca

Dat is nou net het woordje
Bewijs.

mmuetst

Citaat van: morca op oktober 20, 2025, 13:00:30Dat is nou net het woordje
Bewijs.

Het verhaal klopt toch? Men meet een Topping met zijn eigen voeding en meet de signaal ruisverhouding en dan verwissel je de voeding met de SBooster en meet weer de sinaal ruisverhouding en ziet dat de SBooster beter resultaat geeft. Ik kan daar geen spelt tussen krijgen. Voor mij geld dat als bewijs. En ik geef aan dat ik een vergelijkbare meting nog niet gezien heb bij het gebruik van netwerk apparatuur. Voor mij is dit heel helder.

mmuetst

Citaat van: morca op oktober 20, 2025, 12:57:44De vraag is voor wie ze in gaan grijpen.
Ik lees niks verkeerds.
Hij zegt alleen wat jij zelf ook zegt.
Voor niemand dus.
Geen idee wanneer een beheerder vind dat iemand op de man aan het spelen is. Dat bepalen zij.
Als iemand wat subjectief waarneemt kan ik daar mijn mening over geven hoe ik er naar kijk.
Als iemand tegen mij zegt dat ik onder een steen leef vind ik dat niet prettig. Voel me dan persoonlijk aangesproken.
Als het met een knipoog is dan kan ik er wel om lachen  :D

mmuetst

Kunnen we weer on-topic gaan? Heb geen zin meer om me elke keer te verdedigen. Dus graag weer over de Eversolo T8 ervaringen uitwisselen.

mmuetst

Citaat van: marco73 op oktober 19, 2025, 20:05:22Daarom organiseer ik een test.
Ik nodig je van harte uit om aan de test mee te doen.
Daarna ben je zeker overtuigd dat er verschillen zijn.
Want als deze oude half dove man het hoort dan..... ;D
In de buurt van Arnhem is voor mij wel te doen. Ik ben momenteel mijn oude streamer: BlueSound aan het verkopen, maar als deze nog niet weg is kan ik die meenemen. Ook kan ik een digitale meter mee nemen om het testsignaal te kalibreren zodat we allemaal naar de zelfde volume aan het luisteren zijn (mocht dat gewenst zijn). Hangt wel een beetje van de datum af. 8 november ga ik naar @AudioLaan, dus die datum is al bezet voor mij  ;) 

Jackol

Nou hij is binnen hoor  :pompom:

Zometeen even aansluiten als ook m'n kabeltjes binnen zijn en dan luisteren, benieuwd naar het verschil met de node icon. ;)

marco73

Citaat van: mmuetst op oktober 20, 2025, 12:58:03Er is verschil tussen voedingen, maar je hebt in beide kampen slecht en goed. Dus er zijn ook hele goede geschakelde voedingen. Verder is het altijd maar de vraag of er rommel mee komt via de voeding van een netwerk apparaat. Ik heb het tot op heden nog niet gezien. Het enige echte bewijs wat ik ooit gezien heb is de meting van de SBooster op een Topping DAC. Daar werd objectief aangetoond dat er minder ruis was met de SBooster.
Dus blijft het voor mij vooral in de subjectieve hoek hangen.
Verder vind ik het wel leuk om te lezen wat forumleden getest hebben. Dus laten we die maar afwachten.
Ik wel echt niet lullig doen en betweterig zijn.
Ik heb de Naim Nac272 gehad en toen ik daarvan XPS DR voeding van een bekende aan hing..
Dan ga je echt nooit en dan bedoel nooit deze uitspraken doen tenzij je mijn Neef bent (doofstom geboren) en dat bedoel ik niet respectloos... dat verschil was niet normaal meer minimaal een verdubbeling van kwaliteit.
De Naim kenners en die zijn hier genoeg zullen dat Beamen.
TV:LG c1 55" oled , Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer Eversolo T8 en Hifi Rose RS130 / Stereo voorversterker: Rotel Michi P5 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: AudioSolutions Figaro XL| Center: AudioSolutions Figaro C | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

marco73

Datzelfde geld voor de T8 ten opzichte van de A6ME Ik hoor dingen in de muziek die eerder echt niet opvielen.
Dan heb je uiteraard wel een set nodig (en daar bedoel ik niet perse een dure set mee), waarbij je dat kunt horen.
Ik was zelf een aantal jaren geleden ook altijd iemand die dacht van kabels voeding etc allemaal overdreven.
Maar mijn oren liegen niet en helaas mijn bankrekening ook niet......
TV:LG c1 55" oled , Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer Eversolo T8 en Hifi Rose RS130 / Stereo voorversterker: Rotel Michi P5 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: AudioSolutions Figaro XL| Center: AudioSolutions Figaro C | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

mmuetst

Citaat van: marco73 op oktober 20, 2025, 20:02:32Ik wel echt niet lullig doen en betweterig zijn.
Ik heb de Naim Nac272 gehad en toen ik daarvan XPS DR voeding van een bekende aan hing..
Dan ga je echt nooit en dan bedoel nooit deze uitspraken doen tenzij je mijn Neef bent (doofstom geboren) en dat bedoel ik niet respectloos... dat verschil was niet normaal meer minimaal een verdubbeling van kwaliteit.
Persoonlijk is Naim niet zo mijn merk. Ik vind het vreemd dat je extra geld uit moet geven voor een betere voeding. Waarom dan niet gelijk een goede voeding er in bouwen ipv de klant opzadelen met een extra kastje. Maar dat is puur mijn mening. Ik heb nog nooit geluisterd naar een Naim set en daarom ook geen oordeel over hoe het klinkt.
Ik hou zelf van een goed elektronisch ontwerp dat ook nog eens goed klinkt, maar op de meettafel ook laat zien dat er goede engineering is toegepast. Daarom vallen dan sommige merken bij mij af. 

marcush

Citaat van: marco73 op oktober 20, 2025, 20:02:32Ik wel echt niet lullig doen en betweterig zijn.

Dus als ik het niet hoor?

Even wat herinnering opgehaald over hoe verschillend men iets kan ervaren:

Citaat van: marcush op januari 30, 2023, 22:08:20Ik heb zaterdag een introductie sessie van de Naim NSC 222, NAP 250 en NPX 300 bij Wilbert Hifi in Utrecht bijgewoond.

...

Er werd ook even een - zeer korte (2 fragmenten van enkele minuten) - vergelijking gedemonstreerd tussen de streamer/voorversterker met en zonder extra voeding.
Omdat het zeer korte fragmenten waren en er ook niet nog een keer teruggeschakeld werd naar de situatie zonder voeding, was het niet meer dan een eerste indruk. Met voeding vond ik het iets voller klinken. Enkele aanwezigen vonden het verschil enorm, ik vond het zelf wel meevallen.

...

marco73

Tja als je niets van mij of iemand wil aannemen houd het op.
Wij verschillen totaal in perceptie jij bent van het meten en ik ga van mijn eigen gehoor en smaak uit.
En met allebei is niks mis.

mmuetst

Citaat van: marco73 op oktober 20, 2025, 21:06:20Tja als je niets van mij of iemand wil aannemen houd het op.
Wij verschillen totaal in perceptie jij bent van het meten en ik ga van mijn eigen gehoor en smaak uit.
En met allebei is niks mis.
Dat is een beetje kort door de bocht. Ik luister natuurlijk ook subjectief naar mijn set. En ik neem vaak advies aan op audio gebied. Op akoestisch gebied leer ik nog elke keer bij. Verder staat mijn hele mancave vol met buizenspul wat nu niet het beste meet als je het gaat vergelijken met solid state apparatuur. Zo maar een paar voorbeelden. Zelf ben ik ook kritisch naar mijn eigen apparatuur. De versterker die ik net tweedehands heb gekocht (Ayon buizenversterker) heeft een volume knop die met de afstandsbediening te snel draait en daardoor niet lekker regelbaar is. Ik kan er mee leven  :D, maar vind eigenlijk dat ze voor de nieuwwaarde van deze versterker daar wel een betere oplossing voor mogen leveren. Misschien ga ik dit zelf ooit aanpassen.

Jackol

Heb in het verleden ook naim gehad en vond het verschil ook best groot toen ik een aparte voeding voor de supernait erbij deed.
Maar snap wel dat dit soort verschillen voor iedereen anders is, voor de een wel belangrijk en voor een ander de meerprijs niet waard is. Soms vind ik het verschil overduidelijk en soms merk je het pas na langer luisteren bij bepaalde nummers en als je dan weer terug gaat naar de oude situatie mis je opeens iets. Blijft lastig allemaal.

Maar wat niet lastig was, was alles aansluiten.
Alles werkt en was eigenlijk heel simpel, ziet er goed uit allemaal.
Netwerk via optische verbinding en digitaal uit via I2S, coax of usb, werkt allemaal vlekkeloos.  :pompom:

mmuetst

Citaat van: Jackol op oktober 20, 2025, 21:40:11Heb in het verleden ook naim gehad en vond het verschil ook best groot toen ik een aparte voeding voor de supernait erbij deed.
Maar snap wel dat dit soort verschillen voor iedereen anders is, voor de een wel belangrijk en voor een ander de meerprijs niet waard is. Soms vind ik het verschil overduidelijk en soms merk je het pas na langer luisteren bij bepaalde nummers en als je dan weer terug gaat naar de oude situatie mis je opeens iets. Blijft lastig allemaal.

Netwerk via optische verbinding en digitaal uit via I2S, coax of usb, werkt allemaal vlekkeloos.  :pompom:
Dat is goed om te lezen. Ik had dit weekend even mijn  oude BlueSound (die nog prima werkt) op marktplaats gezet, maar merk wel dat mijn Eversolo veel sneller en prettiger werkt. Had de BlueSound even voorzien van de laatste firmware. Ben wel benieuwd hoe lang Eversolo hun apparatuur gaat ondersteunen. Mijn BlueSound is van de eerste generatie (toen ze nog een mooi design hadden), en kan nog steeds voorzien worden van de laatste BlueOS.
Ben benieuwd naar je ervaringen (ook naar je subjectieve  ;)).

marco73

Citaat van: Jackol op oktober 20, 2025, 21:40:11Heb in het verleden ook naim gehad en vond het verschil ook best groot toen ik een aparte voeding voor de supernait erbij deed.

Wow wat een mooie set en wat is je eerste indruk?
Ik zit Fleetwod Mac Tango in the Night te luisteren, maar ik hoor details die ik nog nooit gehoord heb.

Jackol

Eerste indruk is prima, paar minuten geluisterd, maar nog niet echt serieus kunnen luisteren, alleen gecheckt of alles werkt.
Zometeen kan ik rustig even luisteren op laag volume als de tv uit is en iedereen op bed ligt  ;D

Maar morgen heb ik vast wel even de tijd om wat beter te luisteren.

Jackol

Al een redelijke indruk gekregen nu, ookal is het op redelijk zacht volume.
Klinkt heerlijk hoor, maar met de node icon ook prima, verschillen zijn subtiel.
Maar de plaatsing en ruimtelijkheid is toch weer een stukje beter geworden, geluiden in de ruimte zijn nu beter te volgen valt me op.

I2S even vergeleken met usb, maar daar hoor ik nog geen verschil tussen, allebei prima.
Dacht dat i2s de femto-clock van de t8 gebruikt en via usb de oxco-clock in de denafrips dac, maar weet het niet helemaal zeker, maargoed overschakelen is makkelijk te doen, eerst maar een tijdje i2s en daarna een tijdje usb proberen en coax ook maar meenemen nog.
Wat zal theoretisch de beste verbinding zijn? Ga natuurlijk wel gewoon luisteren en dan merk ik het wel.

Grootste nadeel alleen vind ik dat ik geen klokje meer heb als ik de speler uit zet  :nopompom:
Hopelijk komt dat ooit nog met een software-update, anders maar mooi los tafelklokje kopen.

Fotootje van de sfp modules en hoe ik hem aangesloten heb.

Kurt

Dat zegt meer over het design van de Naim dan over 't concept van een losse voeding... De manier waarop Naim ooit tot het concept van een losse voeding gekomen is, zegt genoeg.

Xander32

Wat een gezeur over 't concept wat Naim toepast 🫤
De producten worden afgenomen, er is dus een markt voor.

En zo gek is 't concept m.i. nog niet; daar waar je bij andere merken dient over te stappen naar een model welke hoger in het assortiment en op de prijslijst staat, kan je bij Naim je set upgraden door er een externe voeding aan toe te voegen. En wil je geen extra kastje kan je bij hen ook gewoon voor het bovenliggende model gaan. Meer opties, meer keuze mogelijkheden voor de klant, wat is daar mis mee 🙄

En die klanten zijn vast en zeker ook allemaal volwassen en weldenkende mensen, die prima eigen keuzes kunnen maken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Xander32

@Jackol en @marco73 goed om te lezen dat jullie aanschaf van een T8 je een positief, hoorbaar verschil heeft gebracht  👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

WDitters

Citaat van: Xander32 op oktober 21, 2025, 06:21:13@Jackol en @marco73 goed om te lezen dat jullie aanschaf van een T8 je een positief, hoorbaar verschil heeft gebracht  👍🏻

Voeg mij maar rustig toe aan het rijtje van tevreden gebruikers ... Geweldig klinkende (en uitziende) speler die T8!
Headphones: Abyss Joal / ZMF Atrium Open LTD Cocobolo / ZMF Caldera Closed LTD Shedua
Desktop: Eversolo T8 2x4tb (Pink Fuse) ->USB-> LAiV µDDC ->I2S-> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO
Cables: Lavricables Grand Silver, Forza Noir Hybrid / Forza Noir HPC mk2 / Cardas Clear / Ricable Dedalus XLR / Ricable Dedalus USB / Tubulus Concentus I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Phonosophie Copper power cables / LHY AS6 + afterDark Project ClayX Constellation Reference IX2000 + Supra Cat8 ethernet + LHY OCK-2S / iFi LAN iPurifier Pro