Eversolo T8

Gestart door marco73, september 17, 2025, 18:24:42

Vorige topic - Volgende topic

Spijkie

Citaat van: Xander32 op oktober 21, 2025, 06:08:37Wat een gezeur over 't concept wat Naim toepast 🫤
De producten worden afgenomen, er is dus een markt voor.

En zo gek is 't concept m.i. nog niet; daar waar je bij andere merken dient over te stappen naar een model welke hoger in het assortiment en op de prijslijst staat, kan je bij Naim je set upgraden door er een externe voeding aan toe te voegen. En wil je geen extra kastje kan je bij hen ook gewoon voor het bovenliggende model gaan. Meer opties, meer keuze mogelijkheden voor de klant, wat is daar mis mee 🙄

En die klanten zijn vast en zeker ook allemaal volwassen en weldenkende mensen, die prima eigen keuzes kunnen maken.

Er zit zelfs een logische reden achter, net zoals monoblocken. De kast is maar 43 cm groot omdat de industrie dat nou eenmaal heeft besloten en een ontwikkelaar moet daarmee werken. Bij een geïntegreerde of voorversterker bepaald eerst iemand anders wat er in moet komen en de ruimte die overblijft is voor de voeding. Vaak worden er dan concessies gedaan.

Nu krijgt iemand een kast van 43 cm en krijgt de opdracht ; leef je uit maak er een mooie voeding van.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Kurt

Citaat van: Xander32 op oktober 21, 2025, 06:08:37Wat een gezeur over 't concept wat Naim toepast 🫤
De producten worden afgenomen, er is dus een markt voor.

En zo gek is 't concept m.i. nog niet; daar waar je bij andere merken dient over te stappen naar een model welke hoger in het assortiment en op de prijslijst staat, kan je bij Naim je set upgraden door er een externe voeding aan toe te voegen. En wil je geen extra kastje kan je bij hen ook gewoon voor het bovenliggende model gaan. Meer opties, meer keuze mogelijkheden voor de klant, wat is daar mis mee 🙄

En die klanten zijn vast en zeker ook allemaal volwassen en weldenkende mensen, die prima eigen keuzes kunnen maken.
Vooraleer iets als gezeur af te doen, moet je weten hoe Naim ooit daartoe is gekomen. Op basis van je reactie het duidelijk dat je dit niet weet.

Xander32

Irrelevant hoe Naim in het verleden tot hun assortiment is gekomen; gezeur blijft het 🙂

Citaat van: Kurt op oktober 21, 2025, 08:28:40Vooraleer iets als gezeur af te doen, moet je weten hoe Naim ooit daartoe is gekomen. Op basis van je reactie het duidelijk dat je dit niet weet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

WDitters

Je kunt zeggen wat je wil van Eversolo .. maar ze doen het goed ....

Headphones: Abyss Joal / ZMF Atrium Open LTD Cocobolo / ZMF Caldera Closed LTD Shedua
Desktop: Eversolo T8 2x4tb (Pink Fuse) ->USB-> LAiV µDDC ->I2S-> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO
Cables: Lavricables Grand Silver, Forza Noir Hybrid / Forza Noir HPC mk2 / Cardas Clear / Ricable Dedalus XLR / Ricable Dedalus USB / Tubulus Concentus I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Phonosophie Copper power cables / LHY AS6 + afterDark Project ClayX Constellation Reference IX2000 + Supra Cat8 ethernet + LHY OCK-2S / iFi LAN iPurifier Pro

Leeuwarden

Iemand al eens een T8 tegenover een Auralic Aries G1 of 2 gehoord?

RCD

Citaat van: mmuetst op oktober 20, 2025, 12:50:43Ik heb op dit forum nog nooit een forumlid een oplichter genoemd.
Nee je noemt een forum lid geen oplichter, maar fabrikanten wel

morca

Citaat van: Rob_Dingen op oktober 21, 2025, 13:56:31Nee je noemt een forum lid geen oplichter, maar fabrikanten wel
En daarmee zegt hij onbewust ook wat over de leden die daar wat kopen.

En daar wringt nou net de schoen.

chansig

Ik vind een kabel van een honderd euro al dikke vette onzin. Dus daarmee vind ik dus ook iets van degene die ze koopt ?

Ja...sufferds. Maar mijn geld niet. En als je er blij mee bent lekker doen. Ik hou je niet tegen. Voel de behoefte niet eens.

En daar mag een ieder weer wat van vinden.

Maar als je jezelf heel erg serieus neemt dan kan het zeker kwetsend zijn als ik vind dat het kopen van een dure kabel je in mijn ogen een sufferd maakt.

Enige remide is wat mij betreft: schouders ophalen en door.

Gr. Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

morca

Citaat van: chansig op oktober 21, 2025, 15:13:23Ik vind een kabel van een honderd euro al dikke vette onzin. Dus daarmee vind ik dus ook iets van degene die ze koopt ?

Ja...sufferds. Maar mijn geld niet. En als je er blij mee bent lekker doen. Ik hou je niet tegen. Voel de behoefte niet eens.

Maar als je jezelf heel erg serieus neemt dan kan het zeker kwetsend zijn als ik vind dat het kopen van een dure kabel je in mijn ogen een sufferd maakt.

Gr. Hans

Visa versa. ;)

chansig

Wat is de visa versa van schouders ophalen ?

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Spijkie

Citaat van: chansig op oktober 21, 2025, 15:13:23Ik vind een kabel van een honderd euro al dikke vette onzin. Dus daarmee vind ik dus ook iets van degene die ze koopt ?

Gr. Hans

Ik moest dit toch 2 keer lezen hoor, ben ik nou een sufferd ?  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

chansig

:D

Of je het bent weet ik niet.

Maar als je kabels hebt die duurder zijn dan 100 euro, dan vind ik je wel een sufferd.

En met dat gegeven zou ik helemaal niets doen.

Gr. Hans

Coax AQ Carbon

addesmo

Citaat van: chansig op oktober 21, 2025, 16:16:04:D

Of je bent weet ik niet.

Maar als je kabels hebt die duurder zijn dan 100 euro, dan vind ik je wel een sufferd.

En met dat gegeven zou ik helemaal niets doen.

Gr. Hans

Rijst wel de vraag wat iemand, de sufferd dus, met het bedrag moet doen wat hij/zij niet aan bekabeling uitgeeft.
Je wil tenslotte niet de rijkste niet sufferd op het kerkhof zijn.

chansig

Tsja als dat een lastig iets wordt dan heb ik nog een rekeningnummer waar het geld heen kan.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

addesmo

Koop ik toch liever die kabels  ;D
En hoor ook nog eens het verschil, dus win win!

morca

Citaat van: addesmo op oktober 21, 2025, 16:22:25Rijst wel de vraag wat iemand, de sufferd dus, met het bedrag moet doen wat hij/zij niet aan bekabeling uitgeeft.
Je wil tenslotte niet de rijkste niet sufferd op het kerkhof zijn.
Bijna klaar met de kabels.
Dan wordt het sparen voor de volgende upgrade.

Ik zorg wel dat ik Blut ben tzt

addesmo

Citaat van: morca op oktober 21, 2025, 16:35:24Bijna klaar met de kabels.
Dan wordt het sparen voor de volgende upgrade.

Ik zorg wel dat ik Blut ben tzt
Klein probleempje is wel dat je niet weet wanneer tzt is... ;)

Porsche4Life

Maaruh, ff terug naar de T8 heeft hij Spotify connect op 44.1? Dus IOS als remote gebruiken en direct via netwerk streamen?
Kan je ook Spotify playlists downloaden en lokaal afspelen?

mmuetst

Citaat van: Porsche4Life op oktober 21, 2025, 16:37:52Maaruh, ff terug naar de T8 heeft hij Spotify connect op 44.1? Dus IOS als remote gebruiken en direct via netwerk streamen?
Kan je ook Spotify playlists downloaden en lokaal afspelen?

"De T8 heeft hij Spotify connect op 44.1? Dus IOS als remote gebruiken en direct via netwerk streamen?"  Klopt.

"Kan je ook Spotify playlists downloaden en lokaal afspelen?"
Nee, maar waarom zou je? Je kan wel lokaal eigen muziek opslaan op storage die in de T8 zit (maar die moet je zelf  toevoegen, deze zit er niet af fabriek in het apparaat)

Massive 16TB Storage Expansion
Dual SSD slots support up to 2×8TB external SSDs, offering a total of 16TB of storage—ample space for tens of thousands of lossless and master-quality audio files.
*SDDs are not included with this device
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Porsche4Life

Mijn Garmin horloge heeft dat bijv ook, is makkelijk als je een keer geen internet verbonding hebt.

mmuetst

Citaat van: Porsche4Life op oktober 21, 2025, 18:30:19Mijn Garmin horloge heeft dat bijv ook, is makkelijk als je een keer geen internet verbonding hebt.
Maar dat gaat via de app van Spotify. Ik heb op de Eversolo software nog geen off-line streaming functie gezien.
Maar ook bijvoorbeeld niet op mijn BlueSound streamer ontbreekt die functie. Ik ga dan meestal gewoon LP's draaien  :D heb je ook geen internet voor nodig.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

WDitters

Citaat van: mmuetst op oktober 21, 2025, 18:28:35"De T8 heeft hij Spotify connect op 44.1? Dus IOS als remote gebruiken en direct via netwerk streamen?"  Klopt.

"Kan je ook Spotify playlists downloaden en lokaal afspelen?"
Nee, maar waarom zou je? Je kan wel lokaal eigen muziek opslaan op storage die in de T8 zit (maar die moet je zelf  toevoegen, deze zit er niet af fabriek in het apparaat)

Massive 16TB Storage Expansion
Dual SSD slots support up to 2×8TB external SSDs, offering a total of 16TB of storage—ample space for tens of thousands of lossless and master-quality audio files.
*SDDs are not included with this device

Het kan inderdaad wel wanneer je de Spofity app activeert die op de Eversolo staat ... Deze kan zowel lossless aan als offine audio downloads ... Dan gebruik je niet de UI van Eversolo zelf maar de UI van de Android versie. De UI van eversolo wordt vast nog wel geupdated voor lossless, maar niet voor offline downloads. Nadeel is overigens wel dat de UI van Spotify niet per se is gemaakt voor landscape schermen 
Headphones: Abyss Joal / ZMF Atrium Open LTD Cocobolo / ZMF Caldera Closed LTD Shedua
Desktop: Eversolo T8 2x4tb (Pink Fuse) ->USB-> LAiV µDDC ->I2S-> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO
Cables: Lavricables Grand Silver, Forza Noir Hybrid / Forza Noir HPC mk2 / Cardas Clear / Ricable Dedalus XLR / Ricable Dedalus USB / Tubulus Concentus I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Phonosophie Copper power cables / LHY AS6 + afterDark Project ClayX Constellation Reference IX2000 + Supra Cat8 ethernet + LHY OCK-2S / iFi LAN iPurifier Pro

mmuetst

Citaat van: WDitters op oktober 21, 2025, 19:23:03Het kan inderdaad wel wanneer je de Spofity app activeert die op de Eversolo staat ... Deze kan zowel lossless aan als offine audio downloads ... Dan gebruik je niet de UI van Eversolo zelf maar de UI van de Android versie. De UI van eversolo wordt vast nog wel geupdated voor lossless, maar niet voor offline downloads. Nadeel is overigens wel dat de UI van Spotify niet per se is gemaakt voor landscape schermen 
Dank voor de tip! Ik zou op die manier ook de Tidal app kunnen installeren. Nog even voor de duidelijkheid, je moet wel zelf freubelen om die app er op te krijgen. Zo heb ik ook een YouTube app op het apparaat gezet.

Jackol

Gebruik eigenlijk alleen nog maar tidal connect en tune-in en soms radio paradise voor radio.
Denk wel dat ik er over een tijdje een ssd in plaats, heb nog een muziekcollectie op m'n pc staan.
En misschien qobuz binnenkort proberen en daarvan wat high-res muziek aanschaffen, maar eigenlijk heb je aan tidal alleen ook al genoeg, zoveel muziek te ontdekken.  :wub:

Heb m'n node icon maar te koop gezet, de eversolo mag blijven.

marco73

Citaat van: Jackol op oktober 21, 2025, 19:34:50Gebruik eigenlijk alleen nog maar tidal connect en tune-in en soms radio paradise voor radio.
Denk wel dat ik er over een tijdje een ssd in plaats, heb nog een muziekcollectie op m'n pc staan.
En misschien qobuz binnenkort proberen en daarvan wat high-res muziek aanschaffen, maar eigenlijk heb je aan tidal alleen ook al genoeg, zoveel muziek te ontdekken.  :wub:
bij de streamer zit Qobuz bij voor 2mnd.
En bij mij gaat de T8 voorlopig nergens heen.....
Heb m'n node icon maar te koop gezet, de eversolo mag blijven.
TV:LG c1 55" oled , Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer Eversolo T8 en Hifi Rose RS130 / Stereo voorversterker: Rotel Michi P5 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: AudioSolutions Figaro XL| Center: AudioSolutions Figaro C | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X