Pathé thuis

Gestart door Gerjan1994, mei 18, 2020, 19:52:33

Vorige topic - Volgende topic

Gerjan1994

Vanavond even gekeken met mijn Epson en het verbaaste mij dat hij op 3m nog zo groot plaatje neer kon zetten.
Het idee is de stoellen bij de schuine kant.
En het beamerscherm uitrolbaar bij de deur.
Het enigste wat ik dan moet doen is beamer scherm uittrekken en center speaker op zijn plek zetten.
Moet te doen zijn lijkt mij haha.
Heb net even een scherm besteld, budget is heel laag maar ben al blij als ik straks weer lekker film kan kijken  :pompom:

Skyfox

Kan je de beamer niet in die nis van het raam hangen? Lijkt me een prima plek daarvoor. En wellicht kan je zonder center spelen, elke keer je center weghalen en neerzetten gaat wellicht tegenstaan. Je receiver kan dit prima hermixen, zeg maar. Wellicht waard om eens te proberen. Bevalt het niet, kan je altijd nog met die center gaan slepen.

Leuk plekje voor een HT! Mijn ruimte is niet groter met 3.05 lang en 2.74 breed. Kan je een heel tof HT in bouwen hoor ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Gerjan1994

Citaat van: skyfox op maart 26, 2021, 23:17:32
Kan je de beamer niet in die nis van het raam hangen? Lijkt me een prima plek daarvoor. En wellicht kan je zonder center spelen, elke keer je center weghalen en neerzetten gaat wellicht tegenstaan. Je receiver kan dit prima hermixen, zeg maar. Wellicht waard om eens te proberen. Bevalt het niet, kan je altijd nog met die center gaan slepen.

Leuk plekje voor een HT! Mijn ruimte is niet groter met 3.05 lang en 2.74 breed. Kan je een heel tof HT in bouwen hoor ;)

Ja zat ook al zo iets te denken voor de beamer.
Opzich prima ruimte maar die deur grrrrr

Ik wil de ruimte ook nog wat donkerder maar geen zin om alles te verven in dit huur huis.
Morgen maar eens bij de kringloop kijken voor zwarte doeken of iets

Gerjan1994

De kamer leeggemaakt en alvast wat neergezet.
Zit alleen een beetje met de surrounds.
Miss surrounds voor de stoelen ?
Stoellen meer naar voren ?
Audio rack een kwartslag draaien en meer naar voren ?
Allemaal probeersels voor de komende tijd.

Hier alvast wat fotos van de ruimte

denoontje

Apparatuurrek  aan de muur van de vloer af om ruimte te creëren?

Skyfox

Rack in het midden achter de stoelen, stoelen in het midden, surrounds achter de stoelen? Of bipolen scoren als die er zijn voor jouw speakers, kan je ze naast je stoelen hangen.
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12

Gerjan1994

Thx voor het mee denken iedereen  :colgate:
Heb het nu zo staan kijken of dit handig is

photo sur le net

Skyfox

Wil je werken met 2 of 3 stoelen?

Gerjan1994

Citaat van: skyfox op maart 27, 2021, 17:54:56
Wil je werken met 2 of 3 stoelen?

Het liefst wel heb er zelfs 4

Denk dat 3 minimaal is anders kan ik niet een kameraad uitnodigen

Skyfox

Dan zou ik toch het rack achter de zetels plaatsen, dan kan je de zitrij netjes in het midden van het scherm plaatsen. En de surrounds erachter.

Gerjan1994

Citaat van: skyfox op maart 27, 2021, 18:51:55
Dan zou ik toch het rack achter de zetels plaatsen, dan kan je de zitrij netjes in het midden van het scherm plaatsen. En de surrounds erachter.

Word aan gewerkt haha

Gerjan1994

Volgende keer maar weer verder.
De beamer staat niet lekker, het plan is om er een grotere plaat overheen te maken.  :pompom:
Het rack staat achter de stoellen nu.
Even kijken of dat lukt met d disc lade.
Misschien zet ik de sub ook wel achter de stoellen want heb namelijk een korte subwoofer kabel  :tounge2:
Ik blijf die marantz een sexy aparaat vinden op mijn rack  :inlove:
Ik vind het al een mooi plekje worden  ;D

buckler

Leuk projectje.

Ik weet niet of je meer een audio of een video man bent maar mocht je nou een video man zijn is het dan geen idee om alles een halve slag te draaien?
Scherm aan de lange kant bedoel ik dan...
Groot scherm en lekker laag hangen.
Kijkt heerlijk
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Kaleidescape , Keces CineMike , Isotek , Crowson actuators (2X)

Skyfox

Kan je de beamer niet op z'n kop tegen de plafondplaat bij dat raam hangen? Akoestisch transparant beamerscherm aan de voorkant die voor je speakers rolt... Koning te rijk!

Gerjan1994

Citaat van: skyfox op maart 27, 2021, 19:30:38
Kan je de beamer niet op z'n kop tegen de plafondplaat bij dat raam hangen? Akoestisch transparant beamerscherm aan de voorkant die voor je speakers rolt... Koning te rijk!

Heb een 92inch scherm al besteld die tussen de speakers past  ;D

Skyfox

PascalP

lekker bezig hoor, maarre, moet jij geen luiers verschonen ipv een HT inrichten :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Gerjan1994

Citaat van: PascalP op maart 27, 2021, 19:45:07
lekker bezig hoor, maarre, moet jij geen luiers verschonen ipv een HT inrichten :P

Elena moet nog een paar weken blijven en wij gaan sochtends en savonds heen, vriendin is erg moe en moet rusten.
Ik kan lekker mijn ei kwijt in mijn hobby  :pompom:

Gerjan1994

Skyfox ik heb nog even gekeken volgens mij moet dat lukken in het raamkozijn.

PascalP

Citaat van: Gerjan1994 op maart 27, 2021, 19:50:14
Elena moet nog een paar weken blijven en wij gaan sochtends en savonds heen, vriendin is erg moe en moet rusten.
Ik kan lekker mijn ei kwijt in mijn hobby  :pompom:

Prima dan toch, zij in goede handen, jij in goede handen in de HT ;)
Nogmaals, geniet ervan, van zowel de kleine meid als je uitlaatklep :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Gerjan1994

Citaat van: buckler op maart 27, 2021, 19:28:58
Leuk projectje.

Ik weet niet of je meer een audio of een video man bent maar mocht je nou een video man zijn is het dan geen idee om alles een halve slag te draaien?
Scherm aan de lange kant bedoel ik dan...
Groot scherm en lekker laag hangen.
Kijkt heerlijk

De projector heeft +- 3 meter nodig om te projecteren helaas

Gerjan1994

Waarschijnlijk deze verf voor de HT  ;D

buckler

Citaat van: Gerjan1994 op maart 27, 2021, 20:56:29
De projector heeft +- 3 meter nodig om te projecteren helaas

Ahhh ik snap het, ja dan houd die optie op natuurlijk.
En gelijk verf gekocht... kijk dat is nog eens doorpakken. Dat zwart zal enorm veel gaan schillen in je beeld.
En excuus want ik had je vorige pagina niet gelezen  :) maar alsnog gefeliciteerd, is geweldig voor jullie. Erg leuk
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Kaleidescape , Keces CineMike , Isotek , Crowson actuators (2X)

Gerjan1994

Vandaag even de beamer opgehangen  :colgate: