Svs pb12 plus/2

Gestart door HJ, oktober 13, 2019, 19:17:26

Vorige topic - Volgende topic

mancaver

Citaat van: Jack_D op november  3, 2019, 00:16:45
Spreken is zilver zwijgen is goud...... shit :blush: .... ben ik nu toch voor zilver gegaan...... :D
Was het soms maar zo makkelijk Jack. De TS vraagt nu eenmaal niet wie er kleurtjes of plaatjes nodig heeft (die discussie hoort in een speeltuin plaats,) maar een vraag aan de kenners, ja kenners over subwoofers ;)

Maar nu weer back on-topic....

Citaat van: hans. op november  2, 2019, 23:14:41
Opzich niet gek om over na te denken. Alleen kost een pb4000 een stuk meer dan ik voor mijn pb zal vragen denk ik. Of de prestaties ook zoveel meer zijn betwijfel ik maar dat is meestal zo is mijn ervaring.
Daarbij, zijn huidige "pijp" gaat ook goed af kan ik uit eigen ervaring melden :-))
Mocht dat "te kort" schieten dan is de pb12 plus/2 een serieuze(betaalbare) stap in de goede richting.
Maar goed, dat is mijn bescheiden mening maar ;-)

Het is geen bescheiden mening als je er zelf achter staat ;)
Je heb een punt maar ik zou gewoon uitkijken met het kopen van obselete materiaal vanwege het feit dat ouderdom en de daarbij horende mankementen -en dus kosten op de loer liggen. Dan zou ik eerder 'sparen' voor een minder obselete / verouderde upgrade.
Is weer mijn bescheiden mening en ik sta daar achter.

Of gewoon een 2ehands RythNIKS kopen  :pompom:

PascalP

Citaat van: hans. op november  2, 2019, 14:38:12
Inmiddels de sb13ultra aan de praat :-)

Eerste indruk, speelt makkelijker met de mains en muziek (strakker) mee, maar de pb12 plus/2 is echt bruter en gaat met gemak nog(een stuk) lager.
Ik heb hem nu op gehoor ingesteld zonder te meten, daar moet ik nog tijd voor vrijmaken.
Mn vriendin is al om en wil de kleinste houden... :-(

Goed om te horen Hans, veel plezier ervan  :pompom:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

morca

Citaat van: hans. op november  2, 2019, 14:38:12
Inmiddels de sb13ultra aan de praat :-)

Eerste indruk, speelt makkelijker met de mains en muziek (strakker) mee, maar de pb12 plus/2 is echt bruter en gaat met gemak nog(een stuk) lager.
Ik heb hem nu op gehoor ingesteld zonder te meten, daar moet ik nog tijd voor vrijmaken.
Mn vriendin is al om en wil de kleinste houden... :-(
Mooi dat de sub bevalt  Hans.  Veel luisterplezier  :thumbs-up:

HJ

Citaat van: mancaver op november  3, 2019, 00:30:43
Was het soms maar zo makkelijk Jack. De TS vraagt nu eenmaal niet wie er kleurtjes of plaatjes nodig heeft (die discussie hoort in een speeltuin plaats,) maar een vraag aan de kenners, ja kenners over subwoofers ;)

Maar nu weer back on-topic....
Het is geen bescheiden mening als je er zelf achter staat ;)
Je heb een punt maar ik zou gewoon uitkijken met het kopen van obselete materiaal vanwege het feit dat ouderdom en de daarbij horende mankementen -en dus kosten op de loer liggen. Dan zou ik eerder 'sparen' voor een minder obselete / verouderde upgrade.
Is weer mijn bescheiden mening en ik sta daar achter.

Of gewoon een 2ehands RythNIKS kopen  :pompom:
Helemaal met je eens hoor. Is natuurlijk wel afhankelijk van iemands portemonnaie ;-)
Maar dat is toch altijd met 2e hands zonder garantie?

De sub is inmiddels wel wat ouder maar heeft daar nog weinig last van ;-) en presteert op hoog niveau.
Als hij weggaat is dat niet omdat hij niet bevalt maar omdat ik een ander concept wil proberen.  Als het goed is is de prijs correct en het proberen waard denk ik.

fluissie

Citaat van: mancaver op november  3, 2019, 00:10:43
Ik ga het gewoon uitspreken Fluissie; Jij bent hier de jankert samen met je vriendin Ralf. Grote woorden dat je vertrekt als een klein huilend meisje als men niet vind wat jij vind om vervolgens met hangende pootjes terug te komen met slijm posts als je merkt dat niemand je backed om vervolgens na een paar dagen weer de grote tokkie-jongen uit te hangen.

Je hebt me adres toch nog ? , Kom me dat hier maar vertellen ...

mancaver

Citaat van: fluissie op november  3, 2019, 00:57:43
Je hebt me adres toch nog ? , Kom me dat hier maar vertellen ...
GA je mij nou OOK bedreigen kerel?

Is wederom weer niet de eerste keer hey?
Citaat van: fluissie op september 19, 2019, 19:01:15
Nu toch je post te hebben gelezen , kom een keer mee trainen jochie in Beusichem , we zijn gek op toetsenbord helden daar, schijnbaar zal dat de enige manier zijn om door die plaat bij je kop te komen
Verkapt dreigen = ook DREIGEN...

Mods, lezen jullie weer me?!?

Jeroen; ''...In verleden behaalde resultaten en complimenten van een uitgerangeerde kick-box trainer bieden geen garantie voor de toekomst...''  ;)

''...Put your money where your mouth is..''
zou ik bijna zeggen maar ik heb fatsoen, jouw wel onbekend blijkbaar ;)

Je vervalt in oude gewoontes Jeroen....

*** Deze post is gepost zonder editing****

mancaver

Citaat van: hans. op november  3, 2019, 00:47:29
Helemaal met je eens hoor. Is natuurlijk wel afhankelijk van iemands portemonnaie ;-)
Maar dat is toch altijd met 2e hands zonder garantie?
Zeker waar.

Citaat van: hans. op november  3, 2019, 00:47:29
De sub is inmiddels wel wat ouder maar heeft daar nog weinig last van ;-) en presteert op hoog niveau.
Als hij weggaat is dat niet omdat hij niet bevalt maar omdat ik een ander concept wil proberen.  Als het goed is is de prijs correct en het proberen waard denk ik.
Wederom waar. Hey, tevreden is het magische woord in deze. Goed dat de sub bevalt, geniet er van  :headbanging:

holco

Hans, mooi dat de SB13 Ultra op het eerste oor al goed bevalt  ;D

Ben je toevallig ook bekent met Dirac Live? Ik vraag dit omdat de aller grootste winst niet in de sub zelf zit
maar voor het grootste gedeelte bepaalt wordt door hoe goed de sub geïntegreerd is in het geheel.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Ralf67

Heb ooit de SVS sb13 op bezoek gehad.

Fijne subwoofer, maar vond deze de impact van een basreflex subwoofer missen.

Getest tegen 2 x PB12nsd toen.

Contour

Hallo Fluissie / Jeroen, welkom terug weer! Hoop dat je ook in je eigen topic doorgaat, leuk om te volgen!

fluissie

Bedreigen.....😂😂😂

En wat origineel ! , Weer een mooi plaatje erbij  :clapping:

Citaat van: Contour op november  3, 2019, 10:50:59
Hallo Fluissie / Jeroen, welkom terug weer! Hoop dat je ook in je eigen topic doorgaat, leuk om te volgen!

Weinig kans op ... , Krijg anders mijn plasser nooit meer omhoog vermoed ik

HJ

Citaat van: holco op november  3, 2019, 07:46:23
Hans, mooi dat de SB13 Ultra op het eerste oor al goed bevalt  ;D

Ben je toevallig ook bekent met Dirac Live? Ik vraag dit omdat de aller grootste winst niet in de sub zelf zit
maar voor het grootste gedeelte bepaalt wordt door hoe goed de sub geïntegreerd is in het geheel.
Ik heb jouw bevindingen een beetje gevolgd maar zelf nog geen ervaring mee. Ik was gestopt met surround maar nu zou ik er toch eens naar kunnen kijken.
Idd is het integreren van de sub waar het om draait.

HJ

Citaat van: Ralf67 op november  3, 2019, 09:45:08
Heb ooit de SVS sb13 op bezoek gehad.

Fijne subwoofer, maar vond deze de impact van een basreflex subwoofer missen.

Getest tegen 2 x PB12nsd toen.
Zo'n pb1 heb ik ook gehad en mijn ervaring is dat de gepoorte subs anders klinken. Maw, ze gaan dieper.
Dit is mijn eerste gesloten sub en het valt me op dat hij gewoon op gehoor lekkerder meespeelt met muziek.
Eea kan mss komen omdat mijn main speakers keramische woofers hebben?
die zijn echt snel en strak.

mancaver

Citaat van: fluissie op november  3, 2019, 11:00:52
Bedreigen.....😂😂😂

En wat origineel ! , Weer een mooi plaatje erbij  :clapping:

mancaver

Citaat van: fluissie op november  3, 2019, 11:00:52
Weinig kans op ... , Krijg anders mijn plasser nooit meer omhoog vermoed ik

fluissie

Alhoewel sommigen plaatjes dan eigenlijk wel weer leuk zijn ...

Ander idee ; als we is elkaar virtueel de hand schudden

Want met dit gebitch over en weer schiet niemand wat op

xlr8

Strak plan en een mooi voorbeeld van de verstandige  :pompom:

In godsnaam bitchslap en shake hands, rook de vredespijp en zet het nummer 'heal the world' op ofzo... alles wat die pokke plaatjes ten einde kunnen brengen, man man wat fokke irri zijn die zielige tiener gifjes ---->   AAAAAAAAAAARGH !!!     :D :D

DustinV

Citaat van: xlr8 op november  3, 2019, 12:42:04
Strak plan en een mooi voorbeeld van de verstandige  :pompom:

In godsnaam bitchslap en shake hands, rook de vredespijp en zet het nummer 'heal the world' op ofzo... alles wat die pokke plaatjes ten einde kunnen brengen, man man wat fokke irri zijn die zielige tiener gifjes ---->   AAAAAAAAAAARGH !!!     :D :D

Gaat wat moeilijk met een sneeuwvlok die te snel op zijn tenen is getrapt.

xlr8

*zucht*  daar hebben we 'het' weer... je kan met die magneet er bijna de klok mee gelijk zetten   ;D

chansig

:D

Gelukkig vorige week de klok al een uur terug. Anders hadden we er mogelijk een uur op moeten wachten oid.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Contour

In ieder geval laat Fluissie zien hier boven te staan qua gedrag!

holco

Daar is geen surround voor nodig hoor, voor 2.1 setups zijn er ook mooie oplossingen.

Citaat van: hans. op november  3, 2019, 11:04:57
Ik heb jouw bevindingen een beetje gevolgd maar zelf nog geen ervaring mee. Ik was gestopt met surround maar nu zou ik er toch eens naar kunnen kijken.
Idd is het integreren van de sub waar het om draait.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

HJ

Citaat van: holco op november  3, 2019, 13:13:38
Daar is geen surround voor nodig hoor, voor 2.1 setups zijn er ook mooie oplossingen.
Dat snap ik maar ik wil toch weer terug naar surround;-)

holco

Oké duidelijk, voor mij krijgt surround ook telkens meer aandacht, stereo (dedicated) is bij mij wat aan het vervagen, wat dat in de toekomst gaat brengen? Who Knows.

Citaat van: hans. op november  3, 2019, 13:15:12
Dat snap ik maar ik wil toch weer terug naar surround;-)

morca

Citaat van: fluissie op november  3, 2019, 12:29:02
Alhoewel sommigen plaatjes dan eigenlijk wel weer leuk zijn ...

Ander idee ; als we is elkaar virtueel de hand schudden

Want met dit gebitch over en weer schiet niemand wat op

Zoals ik al eerder zei.
Bij deze dan 👋✌